Δυο curvy μοντέλα στο τεύχος Σεπτεμβρίου της αμερικάνικης Vogue. Πρέπει να χαρώ; Ας χαρώ
- 6 ΑΥΓ 2021
Δεκέμβριος 2020: Η Vogue Italia φιλοξενεί στις σελίδες της τέσσερις από τις πιο επιδραστικές παρουσίες του μόντελινγκ. Οι Ashley Graham, Paloma Elsessr, Alva Claire και Jilla Kortleve, τέσσερα curvy μοντέλα, φωτογραφίζονται από τον Ethan James Green για το τεύχος του περιοδικού. Δεκέμβριος 2020: Η Paloma Elsesser, από τα πιο γνωστά μοντέλα με καμπύλες, ποζάρει στον φακό της Annie Leibovitz, στο ένα από τα τέσσερα εξώφυλλα για το τεύχος Ιανουαρίου της αμερικάνικης Vogue. Με τον τίτλο “Vogue Values 2021”, στα εξώφυλλα πρωταγωνιστούν γυναίκες που ενσωματώνουν αξίες, όπως την δημιουργικότητα και το inclusivity.
Ιούλιος 2021: Η Precious Lee φωτογραφίζεται από την Paola Kudacki για τη Vogue Arabia για το “Body Positivity” τεύχος του περιοδικού, γιορτάζοντας το γυναικείο σώμα.
Σεπτέμβριος 2021: Η Precious Lee και Yumi Nu φωτογραφίζονται από τον Ethan James Green, για το τεύχος Σεπτεμβρίου της αμερικάνικης Vogue, μαζί με ακόμα γνωστά άλλα μοντέλα, που εκπροσωπούν τη νέα γενιά του μόντελινγκ. Αυτή είναι η πρώτη φορά στα χρονικά, που βλέπουμε δυο curvy μοντέλα να ποζάρουν σε εξώφυλλο της αμερικάνικης Vogue.
Κάνω ένα χρονογράφημα των επιτευγμάτων που έχουν γίνει τον τελευταίο χρόνο και κάτι στον χώρο της μόδας, όσον αφορά το inclusivity. Τα «νούμερα», απ’ ότι βλέπουμε, δεν είναι και τα καλύτερα. Διανύουμε τον 8ο μήνα του 2021 και μόλις δυο εκδόσεις της Vogue, έχουν παρουσιάσει curvy μοντέλα στις σελίδες των περιοδικών του. Νιώθω, λοιπόν, κάπως διχασμένη. Υπάρχει η κυνική πλευρά μου, αυτή που οι περισσότεροι άνθρωποι σχολιάζουν ως «ανικανοποίητο» (οι άνθρωποι αυτοί είναι οι ίδιοι που μου λένε «για τις αδύνατες όμως γιατί δεν γράφεις;), που δεν δέχεται αυτά τα «νούμερα».
Από την άλλη, όμως, υπάρχει και η πιο αισιόδοξη (αν δεν ήμουν αισιόδοξη και δεν ήλπιζα για περισσότερη εκπροσώπηση στον χώρο της μόδας, δεν θα σου έγραφα καν αυτή τη στιγμή), η οποία χαίρεται με την εικόνα αυτή. Σίγουρα χαίρομαι που στο τεύχος Σεπτεμβρίου της αμερικάνικης Vogue, ένα τόσο σημαντικό τεύχος για τις εκδόσεις, φιλοξενεί δυο ολόκληρα curvy μοντέλα στο εξώφυλλό του. Και κάπως έτσι, είμαι το ίδιο χαρούμενη και το ίδιο απογοητευμένη.
Ίσως, όμως, και επειδή το έχουμε όλοι πάρα πολύ ανάγκη, να επιλέξω τον δρόμο της χαράς. Ίσως, τελικά να χαρώ με την εικόνα αυτή, όσο κι αν υπάρχει μια δεύτερη φωνή που «τρώγεται» μέσα της. Είναι καλή αυτή η μέρα, όσον αφορά τον τόσο κλειστό και συχνά απαξιωτικό, ως προς την αλλαγή, χώρο του high fashion. Η Precious Lee και η Yumi Nu είναι όμως «μέσα» τώρα. Την πήραν την κάρτα μέλους και μπορούν να απολαύσουν «τους καρπούς τόσων χρόνων αγώνα» -που μάς είπε και η Ειρήνη Μπουντούκη, στο επετειακό βίντεο του Size Matters. Είναι κι αυτό ένα επίτευγμα, δεν είναι;
Τα curvy μοντέλα Precious Lee και Yumi Nu στο τεύχος Σεπτεμβρίου της αμερικάνικης Vogue
«Ήξερα πάντα μέσα μου, ότι θα είμαι στο εξώφυλλο του τεύχους Σεπτεμβρίου. Ακόμα και με όλα τα «όχι, με τίποτα» και τις κλειστές πόρτες στα χαντάκια. […]. Δεν λέω ότι δεν αμφέβαλα ποτέ ότι δεν θα συμβεί, αλλά βαθιά μέσα μου, το ήξερα», δηλώνει η Precious Lee που τώρα βλέπει τα όνειρά της να γίνονται πραγματικότητα. Αυτά τα λόγια είναι τελικά που με κάνουν να χαίρομαι με αυτά τα νέα. Τα όνειρα μιας γυναίκας και δη, ενός «αντισυμβατικού» για τα ως τώρα δεδομένα της κοινωνίας, μοντέλου, έγιναν πραγματικότητα. Γι’ αυτό μαχόμαστε καθημερινά για την εκπροσώπηση που φαίνεται να παίρνει σάρκα και οστά, όλο και περισσότερο.
«Πάντα πίστευα ότι πρέπει να αλλάξω τον εαυτό μου για να αποκτήσω αυτή την ευκαιρία. Ε, να που είμαι εδώ. Έχουμε καταφέρει πολλά και θα συνεχίσουμε να μαχόμαστε για να καταφέρουμε ακόμα περισσότερα», σχολιάζει η Yumi Nu, το δεύτερο curvy μοντέλο που φωτογραφήθηκε για το τεύχος Σεπτεμβρίου της αμερικάνικης Vogue. Υπάρχει ακόμα πολύς δρόμος μπροστά μας, αλλά η παρουσία αυτών των δυο μοντέλων, δυο γνωστών πλέον μοντέλων, αποδεικνύει πόσο σημαντικό είναι να καταρρίψουμε τα πρότυπα της ομορφιάς που υπάρχουν μέχρι σήμερα.
Τι θα δεις στο τεύχος Σεπτεμβρίου της αμερικάνικης Vogue για το 2021
Ο Ethan James Green φωτογραφίζει οχτώ μοντέλα για το εξώφυλλο του τεύχους Σεπτεμβρίου της αμερικάνικης Vogue. Το εξώφυλλο θέλει να γιορτάσει την επιστροφή στην κανονικότητα, γι’ αυτό και η φωτογράφιση πραγματοποιήθηκε στα γραφεία της Conde Nast (του εκδοτικού οίκου που εκδίδει την αμερικάνικη Vogue). Στο εξώφυλλο, εμφανίζονται, λοιπόν, οι Anok Yai, η Kaia Gerber, Bella Hadid, Ariel Nicholson, Sherry Shi, Lourdes Leon και φυσικά οι Precious Lee και Yumi Nu.
Αν και το περιοδικό, σχολιάστηκε για νεποτισμό, λόγω της παρουσίας των Lourdes Leon, Bella Hadid και Kaia Gerber, ο στόχος των υπευθύνων ήταν να προμοτάρουν το diversity. Με το styling να έχουν επιμεληθεί οι Gabriella Karefa-Johnson και Tonne Goddman, η γενικότερη αίσθηση της φωτογράφισης είναι η επιστροφή στο sexy dressing. Με δημιουργίες όπως του Tom Ford, Michael Kors, Carolina Herrera και τον μαύρο σχεδιαστή Christopher John Rogers, το diversity ως προς την επιλογή των σχεδιαστών, δεν είναι και τόσο ευρύ.
Η σημαντικότητα των September Issues
«Τα Σεπτεμβριανά τεύχη είναι γεμάτα με διαφημίσεις και μεγάλες φωτογραφήσεις, κάνοντας τα τεράστια σε φυσικό μέγεθος –παραπάνω από 2 κιλά σε βάρος. Όσο πιο μεγάλο το τεύχος είναι και το κόστος του να πάρεις μέρος σ’ αυτό. Για την Vogue, η τιμή για μια ολοσέλιδη διαφήμιση είναι περίπου 200.000 δολάρια. Για να πουλήσει πραγματικά το περιοδικό και οι διαφημίσεις του, είναι το περιεχόμενό του που έχει την μεγαλύτερη σημασία. Τα εξώφυλλα των Σεπτεμβριανών τευχών, σχεδιάζονται 6 με 8 μήνες πριν και περιλαμβάνουν συνήθως υψηλής σημασίας πρόσωπα. Γι’ αυτό και είναι τόσο μεγάλο ζήτημα τα τεύχη Σεπτεμβρίου», είχε γράψει κάποτε η Yara Shahidi.
Τα λόγια της νεαρής Yara Shahidi μας ξεδιαλύνουν λίγο το τοπίο, για το φαινόμενο των λεγόμενων “September Issues” των περιοδικών μόδας. Τα τεύχη του Σεπτεμβρίου θέτουν τον τόνο για την μόδα και τις τάσεις της επόμενης χρονιάς, αλλά τα τελευταία χρόνια έχουν και έναν ακόμη ρόλο: να θέσουν τον τόνο της τρέχουσας κοινωνικής κατάστασης και «μιλήσουν» για ζητήματα που αφορούν τη μόδα και την κοινωνία γενικότερα. Είναι, λοιπόν, πολύ σημαντικό, το μήνυμα που περνούν τα Σεπτεμβριανά τεύχη, μιας και ο αντίκτυπος αυτών, επηρεάζει την ποπ κουλτούρα.
Γι’ αυτό και η παρουσία δυο τόσο σημαντικών curvy μοντέλων, στο τεύχος Σεπτεμβρίου της αμερικάνικης Vogue έχει βαρύτητα. Άσχετα με την έλλειψη αποδοχής και εκπροσώπησης που υπήρχε ως τώρα από τη βιομηχανία της μόδας (και υπάρχει ακόμη), άσχετα με τις τάσεις νεποτισμού (που έχει ούτως η αμερικάνικη Vogue), το εξώφυλλο αυτό είναι ένα βήμα πιο κοντά στην εξέλιξη. Είναι μια εικόνα που περιμέναμε να δούμε μια ζωή, αλλά τουλάχιστον, ακόμα και τώρα, ακόμα κι έτσι, την βλέπουμε. Ένα μικρό βήμα για την ανθρωπότητα.