FASHION NEWS

Editor’s Picks: Οι καλύτερες φθινοπωρινές καμπάνιες μόδας και τι κρατάμε απ’ αυτές

Δε διάβαζα ποτέ πολύ. Είμαι στο ποσοστό των ανθρώπων που διαβάζουν 2 βιβλία τον χρόνο. Δεν ξέρω γιατί. Δεν είναι θέμα βαρεμάρας ή αδιαφορίας προς τον λογοτεχνικό λόγο των τόσων ταλαντούχων συγγραφέων που υπάρχουν εκεί έξω, παρ' όλα αυτά τα «γράμματα» δεν ήταν ποτέ το φόρτε μου. Οξύμωρο θα μου πεις, τώρα που κάθομαι και σου γράφω τις σκέψεις μου, ίσως τελικά να πρόκειται για μια λανθασμένη εικόνα του εαυτού μου που έχω, αλλά μέχρι και τώρα κάπως έτσι έχουν τα πράγματα στη ζωή μου. Είμαι οπτικός τύπος αν θες, εξ' ού και η λατρεία μου για τη μόδα έναν χώρο που είναι all about the image. Η εικόνα στη μόδα είναι το παν. Πρακτικά αν το πάρεις, θα δεις ένα όμορφο -στα μάτια σου anyway- ρούχο στη βιτρίνα ενός καταστήματος και θα πεις «α, ωραίο είναι το θέλω».

Διάβασε ακόμη: Ο οίκος Prada επανακυκλοφορεί την εμβληματική νάιλον τσάντα του με ανακυκλώσιμα υλικά

Αλλά και πιο ρομαντικά αν το σκεφτείς η μόδα είναι κάτι σαν την τέχνη. Βλέπεις τη συλλογή ενός σχεδιαστή μόδας και καταλαβαίνεις ότι τελικά πρόκειται για μια εξιστόρηση των σκέψεών του. Ξεφυλλίζεις ένα περιοδικό μόδας και αντικρίζεις φωτογραφίες από ένα editorial και είναι σαν να διαβάζεις ένα εικονογραφημένο παραμύθι. Σερφάρεις στο Instagram και βλέπεις την Adwoa Aboah να ποζάρει για καμπάνια της Burberry και αντιλαμβάνεσαι τη μόδα με έναν διαφορετικό τρόπο. Ταξιδεύεις μέσα από τις εικόνες, δεν βλέπεις μόνο τα ρούχα καθ’ αυτά, αλλά το γεγονός ότι κάποιος προσπαθεί να σου πει ότι πρέπει να βλέπεις πέρα από το δάχτυλο. Ότι υπάρχει μια ιστορία πίσω απ’ αυτή την εικόνα.

Δες ακόμη: H ανοιξιάτικη καμπάνια του Jacquemus είναι σαν πίνακας ζωγραφικής

Έχει αυτή την ιδιότητα η μόδα και ίσως επειδή είμαι ρομαντική ή ίσως οπτικός τύπος να είναι τελικά ο λόγος που όταν βλέπω την Susan Sarandon να με κοιτάει με πλάγιο βλέμμα στην καμπάνια του σχεδιαστή παπουτσιών Roger Vivier να με πιάνει δέος. Από μικρή μου συνέβαινε αυτό, πολύ πριν το Instagram, τότε που έπρεπε να πηγαίνεις στα μεγάλα (και πιο ενημερωμένα) περίπτερα του Κολωνακίου για να πάρεις το τελευταίο τεύχος του Dazed & Confused ή του POP (που έβγαινε μια στο τόσο) και φυσικά της Vogue για να μάθεις όλα τα νέα της μόδας και κυρίως να δεις τις νέες καμπάνιες που λειτουργούσαν ως ένα ενδιαφέρον «διαφημιστικό διάλειμμα», ανάμεσα στις πολυτελείς φωτογραφήσεις μόδας και τα καλογραμμένα άρθρα που σε έκαναν να σκέφτεσαι τη μόδα αλλιώς.

Κάπως έτσι κι εγώ, σαν ξεχασμένη από τα παλιά συνήθεια, κάθε Σεπτέμβρη και κάθομαι και χαζεύω τις νέες φθινοπωρινές καμπάνιες και σκέφτομαι, ταξιδεύω, ξενερώνω, θαυμάζω και -ας είμαστε ειλικρινείς- κρίνω για το ποια είχε επιτυχές αποτέλεσμα ή όχι. Φέτος έκανα το ίδιο και έβγαλα τις 5 αγαπημένες μου. Μου είναι λίγο πιο εύκολο να βγάλω πεντάδα πλέον, γιατί έχουν γίνει τόσο εκπληκτικές, προκλητικές και άξιες λόγου καμπάνιες στα ’90s και τα ’00s που ίσως τα πράγματα να έχουν «απλοποιηθεί» πλέον σήμερα. Αυτό χωρίς να σημαίνει ότι δεν υπάρχουν έγκυρα concepts, φανταστικοί φωτογράφοι και ακόμα πιο φανταστικά ρούχα και σχεδιαστές που να μην αξίζει να αναφέρει κανείς. Οι εποχές απλά αλλάζουν, το ίδιο και οι τάσεις και γενικά καλό είναι να μη συγκρίνουμε το παρελθόν με το παρόν. Αυτό note to self περισσότερο για τα επερχόμενα comments που πρόκειται να κάνω παρακάτω. Εγώ ο οπτικός και όχι «των γραμμάτων» άνθρωπος. Τρέχα γύρευε.

Roger Vivier Fall 2019

 

Φωτογράφος: Mehdi Lacoste

Art Direction: Gherardo Felloni

Μοντέλο: Susan Sarandon

Ας ξεκινήσουμε από το γεγονός ότι η 72χρονη Susan Sarandon συνεχίζει να είναι τόσο γοητευτική και όμορφη και σ’ αυτή την ηλικία. Ας συνεχίσουμε με το ότι η ηθοποιός ποζάρει σε καμπάνια μετά από, ούτε εγώ θυμάμαι, πόσα χρόνια που μόνο του, είναι σημαντικό νέο. Αλλά ας επικεντρωθούμε στην καμπάνια που με το όνομα “Jewels to Shoes”, προσφέρει εικόνες που είναι τρομερά απολαυστικές να βλέπεις. Ό,τι δεν μπορούμε να αποκτήσουμε, το θέλουμε. Αυτή της λογικής είναι το concept της καμπάνιας, μια που μας κάνει να αισθανόμαστε σχεδόν πόθο κάθε φορά που βλέπουμε κάτι πολυτελές σε καμπάνιες, είτε αυτό αφορά τα ρούχα, είτε το σκηνικό των φωτογραφιών. Ο Roger Vivier έχει αυτή τη φιλοσοφία σαν σχεδιαστής εξάλλου, γι’ αυτό και τα παπούτσια του απευθύνονται σε ένα πολύ συγκεκριμένο κοινό. Αυτή τη φορά, το brand θέλησε να προσεγγίσει και ένα πιο νεανικό κοινό, γι’ αυτό και στην καμπάνια τη Sarandon συνοδεύει η Anna Sophia Robb.

 

Gucci Fall 2019

 

Φωτογράφος: Glen Luchford

Art Direction: Christopher Simmonds

Μοντέλο:

H εσαεί σχέση που έχει ένας σχεδιαστής μόδας με τη μούσα του είναι μια σχέση που, καλή ή κακή (μπορεί να ξεκινήσει καλή και να καταλήξει κακή), είναι μια την οποία ο οίκος Gucci αποφάσισε ν’ αγγίξει για τη φθινοπωρινή καμπάνια του. Πιάνει ένα πολύ ευαίσθητο ζήτημα ο Alessandro Michele (καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου) ένα το οποίο όπως και με όλα όσα κάνει για τον ιταλικό οίκο, τα παρουσιάζει ωραιοποιημένα και με δόση χιούμορ ακόμα κι αν πρόκειται για το πιο «σκοτεινό» θέμα. Με ’70s αισθητική η καμπάνια δείχνει με κωμικό τρόπο πώς ο σχεδιαστής και όλη η ομάδα των experts πέφτουν «πάνω» από ένα μοντέλο, δημιουργώντας σούσουρο μέχρι να βγει το επιθυμητό αποτέλεσμα στην πασαρέλα.

 

J.W Anderson Fall 2019

 

Φωτογράφος: Tyler Mitchell

Art Direction: M/M Paris

Μοντέλα: Krisha Kamlesh, Djeneba Bortin, Enonha Martinez, Rose Cuenin

Mε ένα καστ μοντέλων που έκαναν το ντεμπούτο τους στον φακό του Tyler Mitchell και τη φθινοπωρινή καμπάνια του J.W. Anderson, ο φωτογράφος θέλησε να τις προκαλέσει βάζοντάς τις πάνω σε ξυλοπόδαρα στη μέση του πουθενά. Πέρα από το αισθητικά εκπληκτικό αποτέλεσμα, η «αθωότητα» της σχετικής απειρίας των μοντέλων κάνει την καμπάνια πιο πραγματική. Επίσης, αυτά τα ρούχα είναι κολασμός. Θέλω να το τονίσω αυτό.

 

Equipment Fall 2019

 

Φωτογράφος:

Art Direction:

Μοντέλο: Shalom Harlow

Η Shalom Harlow συνεργάστηκε με το γαλλικό brand Equipment και μέσα από καλλιτεχνικές και σουρεαλιστικές εικόνες που έχει φανταστεί η ϊδια περιγράψουν το προσωπικό της ταξίδι και όραμα για τη μόδα, τη ζωή, όλα. Αν και δεν ξέρουμε ποιος φωτογράφισε ή επιμελήθηκε τα μικρού μήκους φιλμ της καμπάνιας το αποτέλεσμα είναι φανταστικό και όπως αναφέρει και το brand, σουρεαλιστικό.

 

Burberry

 

Φωτογράφοι: Danko Steiner & Nick Knight

Αrt Direction:

Μοντέλα: Irina Shayk, Freja Beha Erichsen, Sora Choi, Gigi Hadid

Mε τον Riccardo Tisci στα ηνία της καλλιτεχνικής διεύθυνσης του brand, θα ήταν απίθανο να μη δούμε τον αμιγώς πιο «συντηρητικό» αγγλικό οίκο να λαμβάνει την urban αισθητική του εν λόγω σχεδιαστή. Και αυτό ακριβώς εκφράζει η φθινοπωρινή καμπάνια της Burberry η οποία διαδραματίζεται δίπλα στη θάλασσα. Δεν θα έβλεπες ποτέ τη γυναίκα Burberry να είναι ντυμένη «στην πένα» και να κόβει βόλτες στην παραλία, αλλά αυτή η αντιπαράθεση στις εικόνες είναι που ισχύει και στην πλέον chic urban αισθητική του brand. Δύο διαφορετικές αισθητικές, δύο διαφορετικοί φωτογράφοι, με διαφορετικό όραμα ο καθένας φωτογραφίζουν την καμπάνια. Τα πανέμορφα μοντέλα, τύπου Irina Shayk και Freja Beha Erichsen ήταν απλά το κερασάκι στην τούρτα της τελειότητας της καμπάνιας.

 

Κεντρική φωτογραφία: /www.instagram.com/burberry/

Exit mobile version