Εβδομάδα Μόδας Νέας Υόρκης: Τα 90s και o οίκος Calvin Klein επιστρέφουν
- 10 ΦΕΒ 2025
![](https://media.ladylike.gr/ldl-images/ckfall25-def.jpg)
Όταν ένα brand υπάρχει από το 1968 (το έτος που ιδρύθηκε ο οίκος Calvin Klein) και συνεχίζει ακόμα 57 χρόνια μετά να ασκεί επιρροή, αυτό λέει πολλά. Ειδικά, στη σύγχρονη εποχή που ακόμα και οι πιο μεγάλοι οίκοι μόδας δουλεύουν σκληρά για να κρατήσουν τις εταιρίες τους όρθιες, με πολλούς να έχουν μεγάλες απώλειες στις πωλήσεις.
Ο οίκος Calvin Klein, αν και τα τελευταία χρόνια δεν έχει την επιδραστικότητα που είχε παλαιότερα στις πασαρέλες, δεν έπαψε ποτέ να έχει αντίκτυπο. Η κληρονομιά του brand- και η επιτυχία του- έχει βασιστεί σε 2 πράγματα διαχρονικά: στις καμπάνιες των εσωρούχων του (που πρωταγωνιστεί το sexy στοιχείο με μια ενδυναμωτική διάθεση- από την άποψη ότι οι γυναίκες που φωτογραφίζονται με εσώρουχα και δείχνουν σέξι, διεκδικούν τη σεξουαλικότητά τους) και φυσικά, στη hardcore μινιμαλιστική αισθητική που, χωρίς αμφιβολία, καθόρισε τη μόδα στα 90s. Αυτό είναι το expertise του: Το γεγονός ότι συνδυάζει την υψηλή μόδα με την ποπ κουλτούρα.
Εξάλλου, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ο οίκος Calvin Klein ξεκίνησε ως ένα πολυτελές brand που τιμούσε τον μινιμαλισμό, πολύ πριν τα iconic jeans και την αδιαμφισβήτητη cool streetwear αισθητική του. Αυτός ο μινιμαλισμός επιστρέφει στην πασαρέλα, τώρα που το brand έχει βρει τον κατάλληλο άνθρωπο για να τον αναβιώσει: την Veronica Leoni aka την καινούργια creative director του Calvin Klein. Ο οίκος λοιπόν επέστρεψε στην Εβδομάδα Μόδας στη Νέα Υόρκη μετά από 7 χρόνια και το comeback του στέφθηκε με επιτυχία.
Calvin Klein Fall 2025: 90s minimalism, officewear αισθητική και ένα δυναμικό ντεμπούτο
Πολύ πριν γίνει γνωστός για τα εσώρουχα και τζιν του, ο οίκος Calvin Klein ξεκίνησε ως ένα πολυτελές brand που είχε πάντα ένα ενδιαφέρον POV να παρουσιάσει. Η αισθητική του καθόρισε τη μόδα των 90s και μαζί με αυτή άλλων σχεδιαστών (Helmut Lang, Donna Karan κ.ά.), το brand μέσα από minimal γραμμές επαναπροσδιόρισε την έννοια της πολυτελούς μόδας.
Ανά τα χρόνια, αυτό άλλαξε και ο οίκος πόνταρε περισσότερο στις streetwear inspired συλλογές, αλλά οι προσπάθειες για μια high fashion στροφή, γίνονται χρόνια τώρα (ειδικά με την ανάδειξη του Raf Simons ως καλλιτεχνικού διευθυντή το 2016 -μια πετυχημένη συνεργασία που κράτησε λίγο). Η παρουσίαση όμως για τη Fall 2025 συλλογή που παρουσίασε ο οίκος στην Εβδομάδα Μόδας στη Νέα Υόρκη, μετά από 7 χρόνια, ήταν η «ανάσταση» που χρειαζόταν το brand -όσον αφορά την επανεγκαθίδρυσή στη high end μόδα.
Με τη Veronica Leoni στα ηνία, μια σχεδιάστρια με αρκετή εμπειρία στην αισθητική αυτή (το βιογραφικό της περιλαμβάνει συνεργασίες με οίκους όπως Celine και The Row), ο Calvin Klein έχει όλα τα εφόδια για να φέρει πίσω τον μινιμαλισμό για τον οποίο έγινε γνωστός.
Γι’ αυτό το τόσο σημαντικό comeback, δεν θα μπορούσαν να λείπουν οι φίλοι και παλιοί και νέοι συνεργάτες του οίκου, με την Kate Moss, Christy Turlington, την FKA Twigs αλλά και τον ίδιον τον Calvin Klein, να κάθονται στο front row. Όσον αφορά τη συλλογή, τα ρούχα είχαν μια χαλαρότητα αλλά και «αυστηρότητα» ταυτόχρονα. Η χαλαρότητα εκφράστηκε μέσα από τις loose, απλές γραμμές των ρούχων που ισορρόπησαν σωστά με τις tailored αναφορές στα crisp, minimal πανωφόρια και τα καλοραμμένα κοστούμια. Υπήρχε μια εσάνς ευαισθησίας στα ρούχα που μεταφέρθηκε μέσα από μεταξωτά σύνολα αλλά και θηλυκές σιλουέτες που είδαμε σε φορέματα, που άλλοτε αγκάλιαζαν το σώμα και άλλοτε «έπεφταν» ελεύθερα και εντυπωσίασαν μέσα από τις ενδιαφέρουσες πτυχώσεις και τις drop down σιλουέτες τους.
«Είναι περισσότερο σαν μια στάση ζωής. Είναι κάτι πολύ προσωπικό. Το να είσαι σέξι. Ασχέτως σιλουέτας και πόσου δέρματος δείχνεις -έχει να κάνει με την αυτοπεποίθηση», σχολιάζει σχετικά η Leoni, κάτι που αποτύπωσε άψογα στις δημιουργίες της.
Ακόμα κι αν τα περισσότερα looks δεν έδειχναν δέρμα, υπήρχε μια υποβόσκουσα σεξουαλικότητα. Εντυπωσιακά scarf coats, κοστούμια με έντονους ώμους, ενδιαφέρον layering με φούστες και tops και fun αξεσουάρ, όπως η τσάντα στο σχήμα του δημοφιλούς αρώματος του brand, CK One, έκαναν αυτή τη συλλογή φρέσκια.
Ο Leoni δε, ήθελε να δημιουργήσει μια συλλογή με ρούχα που μπορεί κάποιος όντως να αποκτήσει, χωρίς να χρειάζεται να διαθέσει 3.000€ για ένα σακάκι, με τις τιμές να κυμαίνονται από τα 1.300 δολάρια για τα παλτό, 950 δολάρια για τα φορέματα και 450 δολάρια για τα τζιν -τιμές που δεν βρίσκει κανείς στις δημιουργίες των οίκων μόδας. Γι’ αυτή την απόφαση, έπρεπε να συμβιβαστεί με την επιλογή πιο οικονομικών υφασμάτων που σίγουρα δεν είχαν το ίδιο πολυτελές αποτέλεσμα στα ρούχα. Παρ’ όλα αυτά, αυτή ήταν μια έξυπνη εμπορική κίνηση που προβλέπω ότι θα αποφέρει περισσότερα κέρδη στον οίκο.
Ένα καλό ντεμπούτο από τη Veronica Leoni που ελπίζουμε να εξελίξει ακόμα περισσότερο στη θητεία της στον οίκο Calvin Klein.