ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΜΟΔΑΣ

Εβδομάδα Μόδας στο Λονδίνο: Τα highlights από ένα άκρως συμπεριληπτικό fashion week

Karoline Vitto Spring 2025 Launchmetrics Spotlight

Αυτό που κάνει τη μόδα στο Λονδίνο τόσο exciting, είναι αυτή η χωρίς όρια αντιμετώπιση που έχουν οι Άγγλοι σχεδιαστές απέναντι στη μόδα. Το ένδυμα δεν έχει συγκεκριμένη μορφή, σύμφωνα με την αγγλική μόδα, είναι ελεύθερη προς μετάφραση και αυτό, σε συνδυασμό με την ανάδειξη των νέων ταλέντων, καθιστά την Εβδομάδα Μόδας στο Λονδίνο ένα fashion γεγονός που αξίζει την προσοχή μας.

Σε όλα αυτά τα θαυμάσια πράγματα, θα προσθέσω και την effortless συμπερίληψη που οι Άγγλοι designers και αγγλικά brands, προσφέρουν απλόχερα. Αυτό, πιστεύω ότι οφείλεται αρκετά στο γεγονός ότι ενστερνίζονται τη «διαφορετικότητα» (σύμφωνα με παραδοσιακά κοινωνικά στάνταρντ πάντα) και αυτό αφορά και το body inclusivity. Η Αγγλία, είναι εξάλλου αρκετά εξοικιωμένη με τη «διαφορετικότητα» στους σωματότυπους, αντιμετωπίζοντας όλα τα σώματα ίσως λίγο πιο ισότιμα από άλλες χώρες.

Με την απελευθερωτική ματιά κάποιων σχεδιαστών δε, που δεν βάζουν όρια στο ποιος «πρέπει» ή «μπορεί» να φορέσει τα ρούχα τους, μας παρέχει με αβίαστο τρόπο τη συμπερίληψη στις πασαρέλες που σε άλλες διοργανώσεις ίσως να μην βλέπουμε τόσο έντονα. Άλλος ένας λόγος να στρέψεις την προσοχή σου στην Εβδομάδα Μόδας στο Λονδίνο, λοιπόν.

Όσον αφορά τις Spring 2025 παρουσιάσεις πάντως, οι λόγοι για να δεις τι συνέβη στην Εβδομάδα Μόδας στο Λονδίνο που ολοκληρώνεται σήμερα Τρίτη 17 Σεπτεμβρίου, είναι πολλοί. Από το show της DiPetsa που τιμά το γυναικείο σώμα μέσα από τον κύκλο της έμμηνου ρύσης, σε αυτό της Karoline Vitto, που το καστ των μοντέλων της είχε μόνο curvy σωματότυπους, τις άκρως τεχνολογικές δημιουργίες του JW Anderson όπου δίνει νέα πνοή στο μίνι φόρεμα, και την επιστροφή της Nensi Dojaka που σε αυτή τη συλλογή συνεργάζεται με το brand-κολλοσό Calvin Klein, παρακάτω θα δεις μερικά από τα highlights από την Εβδομάδα Μόδας στο Λονδίνο.

Curvy σώματα μόνο. Στο show της Karoline Vitto η συμπερίληψη είναι δεδομένη

Μέσα σε μόλις 2 χρόνια, η Karoline Vitto έχει καταφέρει να κάνει όσα δεν έχουν καταφέρει να κάνουν τόσα χρόνια αναγνωρισμένοι σχεδιαστές και οίκοι μόδας. Έχει δημιουργήσει ένα brand που έχει αντίκτυπο όχι μόνο στη μόδα, αλλά και την κοινωνία γενικότερα. Η εκπροσώπηση όλων των σωματότυπων -ή των curvy σε αυτή την περίπτωση-, είναι δεδομένη για τη Vitto και αυτό φαίνεται στη δέσμευση που έχουν τα μοντέλα στη συνεισφορά της. Πολλά από τα curvy μοντέλα που είδαμε στην πασαρέλα, ζουν στη Νέα Υόρκη και ταξίδεψαν στο Λονδίνο με δικά τους έξοδα, μόνο και μόνο για να συμμετέχουν στο Spring 2025 show της Karoline Vitto. Μετά την επιτυχία του προηγούμενου show της (όπου η σχεδιάστρια έλαβε οικονομική στήριξη από τους Dolce&Gabbana), η Spring 2025 παρουσίαση της Vitto είναι εξίσου impactful.

Η νέα συλλογή λοιπόν, βασίστηκε στους βασικούς κώδικες για τους οποίους είναι γνωστή σχεδιάστρια, που σημαίνει πως όλες οι δημιουργίες της, έτσι κι αυτές για τη Spring 2025 συλλογή, φαίνεται να γιορτάζουν αναπολογητικά τα curvy σώματα. Τα χαρακτηριστικά τολμηρά cut-outs και τα μεταλλικά inserts για τα οποία είναι γνωστή, δεν έλειπαν από τη συλλογή στην οποία το σέξι στοιχείο και η πρακτικότητα «παντρεύτηκαν» άψογα.

Αυτή η συλλογή μάς σύστησε περισσότερα denim κομμάτια, από άνετα παντελόνια με αντισυμβατικά κουμπώματα, αλλά και ενδιαφέροντα τζιν σορτς με bias cut φερμουάρ ραμμένα πάνω τους. Στη συλλογή ξεχώρισαν τα graphic prints που είδαμε σε φορέματα, bralettes και tops, που αναδείχθηκαν μέσα από θερμές αποχρώσεις όπως το μπορντό, το καφέ αλλά και το bold ροζ. Στην πασαρέλα είδαμε και πολλά μονόχρωμα σύνολα, σε κλασικές ουδέτερες αποχρώσεις, όπως το μαύρο, το navy μπλε και το λευκό που απογειώθηκαν με τα χαρακτηριστικά cut-outs και μεταλλικές λεπτομέρειες.

Ένας/μια καλός/ή designer φαίνεται όταν μπορεί να σχεδιάσει ρούχα, που ταιριάζουν σε όλα τα σώματα και η Karoline Vitto είναι μια απ’ αυτές τις δημιουργούς. Εξερευνώντας τη διαφορετικότητα κάθε σιλουέτας, οι συλλογές της έχουν αισθησιασμό, αλλά και ρούχα που οι γυναίκες, όλων των σωματότυπων θέλουν να φορέσουν.

Εβδομάδα Μόδας στο Λονδίνο: O κύκλος της ζωής και της έμμονου ρύσης μέσα από τη Spring 2025 συλλογή DiPetsa

Η Ελληνίδα Dimitra Petsa, δεν ξεχνάει ποτέ τις ρίζες της, μιας και οι συλλογές της εμπνέονται πάντα από την ελληνική μυθολογία. Τα χαρακτηριστικά wet look φορέματά της, που με μια ειδική τεχνική μοιάζουν λες και είναι βρεγμένα και «αγκαλιάζουν» άψογα το γυναικείο σώμα, είναι ένας τρόπος για τη σχεδιάστρια να γιορτάσει τη γυναικεία σεξουαλικότητα.

Για τη Spring 2025 συλλογή της το κάνει αγγίζοντας το θέμα που ακόμα αποτελεί ταμπού: τη γυναικεία περίοδο. Όλα αυτά ενώ, μπλέκει έξυπνα στο concept της ελληνικής μυθολογίας και λανσάροντας τα πρώτα της ανδρικά ρούχα, φέρνοντας μάλιστα ένα curvy ανδρικό μοντέλο στην πασαρέλα (τον James Corbin) -που αποτελούν ένα είδος υπό εξαφάνιση στον χώρο της μόδας.

Ο μύθος του λαβύρινθου, που συνδέεται με τον «κύκλο» της περιόδου, ήταν η βασική έμπνευση της νέας συλλογής. «Τα σώματά μας είναι ένας λαβύρινθος, ο εαυτός μας είναι ένας λαβύρινθος, που μπορεί να παρακάμπτουμε για να βρούμε διέξοδο. Η ιδέα που προτείνω είναι η αυτοϊκανοποίηση, μέσω της οποίας μπορούμε να βρούμε πραγματικά τον εαυτό μας», σχολιάζει η σχεδιάστρια.

Κάπως έτσι, φέρνει πίσω τα masturbation pocket τζιν παντελόνια (που είχαμε πρωτοδεί στη Fall 2024 συλλογή της) που περιλαμβάνουν μια εσοχή όπου μπορεί κανείς να βάλει το χέρι του και (θεωρητικά) να αυτοϊκανοποιηθεί. Στη νέα συλλογή, τα βλέπουμε και σε φορέματα και φούστες. Η DiPetsa, εμπνέεται και από το καυτό ελληνικό καλοκαίρι, με κάποια ημιδιάφανα φορέματα να περιλαμβάνουν αχνά τυπώματα ενός ηλίου που είδαμε ζωγραφισμένα και στα σώματα κάποιων μοντέλων, που μοιάζουν λες και έχουν καεί από τον ήλιο.

«Ματωμένα» εσώρουχα και πόδια που φαίνεται να σαν έχουν λερωθεί από το αίμα της περιόδου, απενοχοποιούν το πιο φυσιολογικό πράγμα στον κόσμο που κάποτε αποτελούσε ντροπή. Μέσα από άλλοτε πιο πειραματικές σιλουέτες και άλλοτε πιο παραδοσιακές, η DiPetsa καταφέρνει για ακόμη μια φορά να περάσει ένα σημαντικό μήνυμα μέσα από δημιουργίες που κάνουν τη διαφορά.

H στιγμή-ορόσημο της Nensi Dojaka και η συνεργασία με τον οίκο Calvin Klein

Η Nensi Dojaka και ο οίκος Calvin Klein, ανακοίνωσαν πριν λίγες μέρες τα νέα της συνεργασίας τους, μια στιγμή-ορόσημο για την Αλβανίδα σχεδιάστρια. Για την παρουσίαση της Spring 2025 συλλογής, η σχεδιάστρια αποκάλυψε τα σχέδιά της για τη συλλογή εσωρούχων με την Calvin Klein, που «παντρεύει» άψογα την αισθητική των 2 brands, που επικεντρώνεται στον αισθησιασμό. Η Nensi Dojaka βασιζόταν πάντα στη δύναμη των εσωρούχων για τις δημιουργίες της και αυτό την καθιστά το τέλειο ταίρι για τον οίκο Calvin Klein.

Στην παρουσίαση του Spring 2025 show της στην Εβδομάδα Μόδας στο Λονδίνο, τα κομμάτια της συλλογής αντανακλούν δυναμισμό, sexiness, αυτοπεποίθηση αλλά και τη soft πλευρά που εκπροσωπούν οι γυναίκες και των 2 brands. Κάπως έτσι, στην πασαρέλα είδαμε τη signature αισθητική της Dojaka, όπως τα χαρακτηριστικά sheer φορέματα και bodices της με τα cut-outs και λεπτεπίλετα straps, να ανανεώνονται μέσα από τα άνετα σουτιέν και πλεκτά φορέματα για τα οποία είναι γνωστός ο οίκος Calvin Klein.

Sculptural σχέδια με μεταλλικές λεπτομέρειες, χαμηλόμεσα κάπρι συνδυασμένα με statement σουτιέν, άνετα σέξι ημιδιάφανα πλεκτά φορέματα αλλά και two piece σύνολα και to-die-for ημιδιάφανα τοπ-κορσέδες, συνδύασαν εκπληκτικά τις αισθητικές και των 2 οίκων. Η σχεδιάστρια συμπεριέλαβε μάλιστα στη συλλογή της περισσότερα eveningwear κομμάτια, από μακριά αέρινα φορέματα μέχρι και αυτά με παγιέτες.

«Η συλλογή είναι μια εξερεύνηση της θηλυκότητας», σχολιάζει η Dojaka. «Αλλά ποτέ δεν ήθελα να προσεγγίσω τη θηλυκότητα με τον παραδοσιακό τρόπο. Γι’ αυτό ήθελα να επαναπροσδιορίσω την εικόνα των γυναικών, δείχνοντας και τις 2 πλευρές της: την ευαισθησία αλλά και την δύναμη που τους χαρακτηρίζει. Για εμένα, η θηλυκότητα είναι το να αγκαλιάζεις τις αντιθέσεις που υπάρχουν μέσα μας». Η Nensi Dojaka έφερε όλα αυτά τα στοιχεία στη συλλογή της, ισορροπώντας άψογα τη φιλοσοφία της σαν brand με αυτό του τιτάνα της μόδας, Calvin Klein.

Εβδομάδα Μόδας στο Λονδίνο: Ο JW Anderson επαναπροσδιορίζει το μίνι φόρεμα και την τέχνη του ενδύματος

O Jonathan Anderson είναι ένα φανταστικό παράδειγμα ότι αν προκαλέσεις έναν καλλιτέχνη, και βάζοντάς του περιορισμούς ως προς τη δημιουργία ενός ενδύματος, μπορεί να κάνει θαύματα. Ο σχεδιαστής ήθελε να προκαλέσει τον εαυτό του και να θέσει αυστηρούς περιορισμούς ως προς τον σχεδιασμό της Spring 2025 συλλογής JW Anderson που παρουσίασε στην Εβδομάδα Μόδας στο Λονδίνο. Χρησιμοποιώντας μόλις 4 υλικά για όλη τη συλλογή (δέρμα, κασμίρι, μετάξι, παγιέτες και τη δαντέλα σαν διακοσμητικό στοιχείο), το αποτέλεσμα εντυπωσιάζει. «Θέτοντας αυστηρά όρια σαν επαναστατικό μέσο: μια σχεδιαστική εξερεύνηση με ρίζες στην υλική φύση της δημιουργίας ρούχων, μέσα από μια περιορισμένη χρήση υλικών», γράφει ο Anderson στις σημειώσεις της Spring 2025, εντυπωσιάζοντας με την προσέγγισή του αυτή.

Με πρωταγωνιστή το μίνι φόρεμα που είδαμε μέσα από διάφορες μορφές, κοψίματα και σιλουέτες, η συλλογή JW Anderson είναι μια αποκάλυψη. Το show άνοιξε με ένα απλό, φαινομενικά, μεταξωτό φόρεμα με trompe d’oeil κουμπιά, (όταν δεν έχεις πρόσβαση σε πολλά υλικά, καταφεύγεις σε άλλες δημιουργικές οδούς για τον σχεδιασμό ρούχων). Το φόρεμα αυτό ακολούθησε ένα παρόμοιο φόρεμα με παγιέτες αυτή τη φορά, και συνεχίστηκε με μια τεράστια ποικιλία σε μίνι φορέματα. Ξεκινώντας με φορέματα σε πιο απλές γραμμές που είναι πιο φορέσιμα, όσο η συλλογή εξελισσόταν, τόσο εξελίσσονταν και τα σχέδια των ρούχων. Από το πιο απλό στο πιο avant-garde, τα μίνι φορέματα στη συλλογή JW Anderson ποικίλαν.

Παρ’ όλο τον περιορισμό στα υλικά, είδαμε το μίνι φόρεμα σε διάφορες μορφές: πλεκτά, φουσκωτά, αποδομημένα, κομμένα σε λωρίδες και ξανά τοποθετημένα σχηματίζοντας κάτι καινούργιο, αλλά και με τα stand-out κομμάτια, όπως αυτά με τις τεράστιες πλέξεις.

Το versatility στις σιλουέτες και τα σχήματα των φορεμάτων ήταν πραγματικά εντυπωσιακό και επιβεβαιώνει ότι ακόμη και μειωμένους πόρους, αφήνοντας τη δημιουργικότητα ελεύθερη, οι σχεδιαστές μπορούν να αγγίξουν την τελειότητα.

Exit mobile version