Fashion Tech: όταν η λέξη nerd παίρνει νέες διαστάσεις
- 13 ΝΟΕ 2014
Η smart-τεχνολογία μπήκε στη καθημερινότητα μας, το Instagram συνάντησε τις διατροφικές μας συνήθειες και το Twitter τις βαθύτερές μας σκέψεις. Τι έγινε όμως όταν η τεχνολογία έκανε team up με τη μόδα;
Από την Αφροδίτη Σακκά
Όλα ξεκίνησαν το 2010 όταν σχεδιαστές μόδας όπως ο Alexander McQueen και ο Christopher Bailey για τη Burberry άρχισαν να προβάλλουν σε live streaming τις collections τους. Ως τότε μόνο η elite του κόσμου της μόδας είχε την αποκλειστικότητα στα ολοκαίνουρια κομμάτια μεγάλων οίκων και στα εκάστοτε trends κάθε σεζόν. Πλέον, μία-δύο κινήσεις αρκούν για κάθε κάτοχο smartphone για να βρεθεί front row ή αλλιώς “frow” – στη fashion slang – ανάμεσα στα μάτια της Anna Wintour και Grace Coddington (διευθύντρια και creative director της Αμερικάνικης Vogue).
Όμως, καθώς η τεχνολογία εξελίσσεται με ραγδαίους ρυθμούς, κάπου εκεί συναντά και τη μόδα. Και τότε γίνεται το μεγάλο “πάντρεμα” που θα αλλάξει –αν δεν έχει ήδη αλλάξει εντελώς- τον τρόπο που βιώναμε το λαμπερό κόσμο της μόδας.
Ένα μεγάλο κομμάτι της ένωσης αυτών των δύο κόσμων είναι η ιδέα του wearable fashion: δηλαδή τεχνολογικά προϊόντα τα οποία μπορούν να φορεθούν ως ρούχα ή accessories και να προσφέρουν διάφορες υπηρεσίες.
Αρχικά, η μεγάλη τεχνολογική ανάκαλυψη ήρθε απο την Google και ήταν τα επονομαζόμενα Google Glasses. Η συγκεκριμένη συσκευή έχει το σχήμα ενός –καθόλου συνηθισμένου- ζευγαριού γυαλιών και έχει λειτουργίες smartphone, οι οποίες λειτουργούν με τη φωνή, με την ακοή και φυσικά όραση. Είναι ουσιαστικά ένας μικρός υπολογιστής με τον οποίο μπορείς να βγάλεις φωτογραφίες, να αγοράσεις προϊόντα online, να χρησημοποιήσεις GPS ή απλά να πάρεις τηλέφωνο.
Σε συνεργασία, λοιπόν, με τη Google, η σχεδιάστρια Diane Von Furstenberg παρουσίασε την collection της για το 2013 στην εβδομάδα μόδας στη Νέα Υόρκη με τα μοντέλα να φοράνε τα high-tech γυαλιά. Σκοπός ήταν τα γεγονότα να καταγραφούν σε video απο τα μάτια των μοντέλων και όχι του κοινού κάτι το οποίο αργότερα χρησημοποιήθηκε ως υλικό για ντοκιμαντέρ.
Μία ακόμα μεγάλη εταιρεία που επένδυσε στη τεχνολογία που “φοριέται” είναι η Apple. Μετά την παράνοια των i-Phone και i-Pad, τώρα ήρθε και το Apple Watch. Το Apple Watch είναι ένα ρολόι το οποίο έχει όλες τις λειτουργίες της Apple τεχνολογίας καθώς και την δυνατότητα να καταγράφει το προσωπικό fitness status του κατόχου του όπως σφυγμούς καρδιάς και γενική φυσική κατάσταση. Ακόμα, μπορεί να στείλει μια ελαφριά δόνηση σε άλλο κάτοχο Apple Watch –μία υπενθύμιση στο άλλο σου μισό ότι τους σκέφτεσαι. Όπως και με τη Google, η Apple δεν άργησε να συνεργαστεί με το κόσμο της μόδας και έτσι επιτήδειοι γκατζετάκηδες /fashionistas από τον Ιανουάριο του 2015 μπορούν να αποκτήσουν το Apple Watch σε χρυσό luxury edition 18-καρατίων στην (εξευτελιστική) τιμή των $1.200 έναντι εκείνης των $349 στην οποία βρίσκεται τώρα το πιο απλό μοντέλο.
Στα ίδια βήματα βαδίζει και η εταιρεία Intel η οποία σε συνεργασία με τους σχεδιαστές τής Opening Ceremony προβλέπεται να βγάλει στην αγορά το πρώτο βραχιόλι το οποίο θα συνδυάζει luxury και τεχνολογία, ονόματι MICA (My Intelligent Communication Accessory). Το συγκεκριμένο γκάτζετ δεν θα περιλαμβάνει τόσο εξειδικευμένη τεχνολογία τύπου Apple Watch, αλλά λειτουργίες ενός απλού smartphone. Στόχος των δύο αυτών εταιρειών είναι να δημιουργήσουν ένα νέο concept μακριά απο τα κακοσχεδιασμένα fitness βραχιόλια που έχουν ήδη εμφανιστεί στην αγορά. Το βραχιόλι-wristband εκτός απο την 1.6 ίντσες οθόνη αφής, θα αποτελείται επίσης απο ημι-πολύτιμους λίθους.
Τέλος, ο σχεδιαστής Tory Brunch σε συνεργασία με τη FitBit – εταιρεία η οποία στο παρελθόν έχει λανσάρει διάφορα μοντέλα fitness βραχιολιών wireless σύνδεσης- αποφάσισε να δώσει και εκείνος ένα τέλος στη μάστιγα του άσχημου design των συγκεκριμένων αξεσουάρ, δίνοντας βαρύτητα στην αισθητική και εξελίσσοντας το concept του wearable fashion δημιουργώντας κολιέ που λειτουργούν ακριβώς με τον ίδιο τρόπο.
Απ’ ότι φαίνεται τώρα πια μπορείς να περπατάς ενώ γράφεις στο Twitter, καθώς μιλάς στη κολλητή σου κι ενώ βγάζεις φωτογραφία τα παπούτσια της μπροστινής τα οποία είναι ανεκδιήγητα και πρέπει οποσδήποτε να της τα στείλεις, και όλα αυτά επειδή φοράς γυαλιά και σίγουρα δεν είναι τα ταπεινά σου Ray-Ban. Και το ρολόι σου μπορεί να είναι κάτι παραπάνω απο ρολόι: σου μετράει πόσες θερμίδες έχασες στη διαδρομή απο το καναπέ στη κουζίνα. Αν βρισκόμαστε ήδη στο μέλλον της fashion τεχνολογίας ποια θα είναι άραγε η επόμενη κίνηση; ‘Ισως make-up και άρωμα να πάρουν σειρά. Eau de i-Phone κανείς;
Ας μιλήσουμε για λίγο ακόμα μόδα εδώ στο Ladylike:
10 styling tips για μικροκαμωμένες
Miroslava Duma: Η μικροσκοπική Ρωσίδα που παίζει τη μόδα στα δάχτυλα
Νέα εποχή για τις τσάντες Louis Vuitton