Fendi Spring 2021 couture: H Kate Moss ως «η μάνα της νύφης», η εμφανώς αλλαγμένη Demi Moore και η παρέλαση των ugly dresses
- 28 ΙΑΝ 2021
Σαν λάτρης της μόδας, επειδή αγαπώ ένα brand ή έναν οίκο μόδας, αυτό δεν με σταματάει από το να σχολιάσω με ειλικρίνεια τη δουλειά τους. Πιστεύω, λοιπόν, ότι ο οίκος Fendi ήταν στα καλύτερα «χέρια», επί Karl Lagerfeld. Ναι, ήταν ένας άνθρωπος/σχεδιαστής/οραματιστής που η δουλειά του μπορεί να επαναλαμβανόταν σε κάποιες περιπτώσεις. Αλλά όχι όσον αφορά τη δουλειά του στον οίκο Fendi. Στα μάτια μου, ήταν το τέλειο ταίρι για τον ιταλικό οίκο.
Από τον θάνατο του Lagerfeld όμως κι έπειτα, με την Silvia Venturini Fendi (κληρονόμος του οίκου) να αναλαμβάνει τα ηνία του οίκου για μερικές σεζόν, με συλλογές που ήταν-δεν-ήταν καλές, ο οίκος αναζητούσε την χαμένη του ταυτότητα. Παρ’ όλα αυτά, όταν πριν μερικούς μήνες, ανακοινώθηκε ο Kim Jones ως ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής (ένας από τους πιο ταλαντούχους σχεδιαστές μόδας που έχει «υπηρετήσει» οίκους όπως τον Louis Vuitton και Dior για τις menswear συλλογές), πολλοί διαισθάνθηκαν την πολυαναμενόμενη “rise from the ashes” εξέλιξη του οίκου Fendi.
Μετά την Fendi Spring 2021 couture συλλογή, την πρώτη κολεξιόν που παρουσίασε για το brand, στο πλαίσιο της Haute Couture Week, αυτή η «εξέλιξη», δείχνει να είναι μακριά. Υπήρχε σίγουρα μια «ουάου» αντίδραση στις πρώτες εικόνες της συλλογής, αλλά όσο το show εξελισσόταν, ένα συναίσθημα απογοήτευσης άρχισε να κυριεύει. Η πρώτη συλλογή του Kim Jones για τον οίκο Fendi, στα δικά μου μάτια, ήταν μέτρια. Ενώ, για το show επέλεξε ένα πραγματικά εντυπωσιακό καστ μοντέλων (και την «διαφορετική» Demi Moore), η Fendi Spring 2021 couture συλλογή, καθ’ αυτή, θα μπορούσε να ήταν και καλύτερη. Αλλά ας ξεκινήσουμε από τα καλά.
Το εντυπωσιακό καστ μοντέλων
Για τη Fendi Spring 2021 couture συλλογή, ο καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου, Kim Jones, έφερε όλα τα «μεγάλα» ονόματα στην πασαρέλα. Ένα εντυπωσιακό καστ μοντέλων κατέκλυσε την πασαρέλα, κάνοντας το show αρκετά εντυπωσιακό. Παρ’ όλα αυτά, επειδή ντύνεις topmodels με ρούχα υψηλής ραπτικής, αυτό δεν σημαίνει ότι τα ρούχα είναι ωραία. Αλλά, σίγουρα, εντυπωσιαστήκαμε όταν είδαμε την Kate Moss και την κόρη της Lila Grace Moss να περπατούν και οι δυο στην πασαρέλα. Αυτή ήταν σίγουρα μια από τις αγαπημένες μας στιγμές από τη Fendi Spring 2021 couture συλλογή.
Βέβαια, το γεγονός ότι η Kate Moss εμφανίστηκε με ένα γκρι σατέν εμπίρ φόρεμα που θύμιζε την «μάνα της νύφης» σε παραδοσιακό γάμο, δεν βοήθησε να απολαύσουμε τη στιγμή απόλυτα.
Έπειτα, «κατέφθασαν» στην πασαρέλα topmodels όπως η Naomi Campbell, Christy Turlington, Cara Delevingne, Bella Hadid, Adwoa Aboah και η ηθοποιός Demi Moore.
Βλέποντας όλες τους «βετεράνους» του μόντελινγκ να περπατούν στην πασαρέλα ήταν σίγουρα μια σημαντική στιγμή, μια η οποία μας έκανε όμως και να προβληματιστούμε, όταν είδαμε την αγνώριστη σχεδόν, Demi Moore.
Παρ’ όλα αυτά, αυτό δεν αφαίρεσε από τη στιγμή. Γιατί, είναι γεγονός, ότι τα ρούχα δεν είναι μόνο αυτά που κάνουν ένα fashion show, επιτυχημένο. Είναι και τα μοντέλα που τα φοράνε. Βλέποντας, λοιπόν, όλες αυτές τις δυναμικές γυναίκες να φορούν τα ρούχα του οίκου, του οποίου η συλλογή ήταν εμπνευσμένη από δυναμικές γυναίκες, σίγουρα άφησε το στίγμα του. Αλλά αυτό ίσως να μην ήταν αρκετό ώστε να παραβλέψουμε, την σειρά των ugly dresses που είδαμε στο runway.
Η «παρέλαση» των ugly dresses
Αν και το concept του Kim Jones για τη Fendi Spring 2021 couture συλλογή είχε ενδιαφέρον, η απόδοσή του στα ρούχα, προβλημάτισε. Ο σχεδιαστής ήθελε να τιμήσει τον δυναμισμό των Bloomsbury women. Ένα φεμινιστικό κίνημα στη Μεγάλη Βρετανία (σκέψου τις Σουφραζέτες, αλλά στην Αγγλία τον 19ο αι.).
Εμπνεόμενος από τις γυναίκες αυτές, αλλά και τις δυναμικές γενιές γυναικών που διοικούν τον οίκο Fendi, το concept της συλλογής ήταν αρκετά εμψυχωτικό. Και ενώ, οι αναφορές στα ρούχα της συλλογής ήταν «εντός θέματος», έλειπε η σύνδεση με το σήμερα. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα μια σειρά από ugly dresses.
Η χρωματική παλέτα του ψυχρού πάγου, του γκρι, των nudes, καφέ και ουδέτερων αποχρώσεων, ενώ ήταν αρκετά επίκαιρη, συνδυαστικά με τα patterns, τις λεπτομέρειες των φορεμάτων, τις λαιμοκόψεις και τα μήκη, είχε ως αποτέλεσμα μια κάπως outdated αισθητική.
Αυτό ήρθε κι «έδεσε» με τις ομοιότητες που υπήρχαν στις γραμμές των ρούχων αλλά και στα κοσμήματα, με παλαιότερη συλλογή του Romeo Gigli από τη Spring 1990.
Το blog, Diet Prada, σε posts του στο Instagram, επιβεβαιώνει τις ομοιότητες που υπάρχουν στις δυο συλλογές, πράγμα που μας κάνει να αναρωτιόμαστε για την πρωτοτυπία της κολεξιόν. Και εννοείται πώς δεν πιστεύουμε στην παρθενογένεση, ειδικά στη μόδα, αλλά μήπως στην περίπτωση αυτή η ομοιότητα είναι πολύ εμφανής;
Όπως και να ‘χει, η έμπνευση από παλαιότερους designers είναι αναπόφευκτη, αλλά θα προτιμούσαμε η Fendi Spring 2021 couture συλλογή, να είχε περισσότερη «ταυτότητα». Αυτή που με πιο ξεκάθαρο και αβίαστο τρόπο, αποτύπωνε στις δημιουργίες του ο Karl Lagerfeld. Αν και δεν μας αρέσουν οι συγκρίσεις, υπήρχε κάτι πολύ πιο exciting, φρέσκο και καινούργιο στις συλλογές του Lagerfeld, συγκριτικά με τώρα. Ο Kim Jones είναι ένας υπερταλαντούχος σχεδιαστής μόδας, χωρίς αμφιβολία. Ίσως όμως χρειάζεται να εξοικειωθεί με το γυναίκειο ένδυμα και την κληρονομιά του οίκου, λίγο περισσότερο μέχρι να πετύχει το Τζακ Ποτ.