Gucci x adidas: Η συνεργασία μόδας που δεν ξέραμε ότι χρειαζόμαστε, στη νέα συλλογή του οίκου που δοξάζει τα 80s
- 1 ΜΑΡ 2022
Δώσε μου οτιδήποτε 80s στη μόδα, και η προσοχή μου θα είναι στραμμένη σε εσένα. Δώσε μου 80s, τη Rihanna να καταρρίπτει τα στερεότυπα του maternity wear και του body positivity με το στιλ της, τον A$AP Rocky να προσφέρει το απόλυτο gender free #inspo και, είμαι δικιά σου για πάντα. Όλα αυτά, υπήρχαν στη Fall 2022 συλλογή Gucci, με αποκορύφωμα μια συνεργασία-έκπληξη με την adidas (δεν ξέρω πόσο έκπληξη ήταν μιας και οι φήμες κυκλοφορούσαν καιρό), πράγμα που έκανε την παρουσίαση αυτή, μια από τις καλύτερες του φετινού Fashion Month.
O Alessandro Michele έκανε την επιστροφή του στην Εβδομάδα Μόδας στο Μιλάνο και δεν πέρασε διόλου απαρατήρητη. Για την ακρίβεια, έκανε το ακριβώς αντίθετο. Έδειξε πώς γίνεται το σωστό το comeback. Και αυτό αφορά, όχι μόνο το star-studded front row ή τη συνεργασία της Gucci με την adidas. Το κατάφερε μέσα από μια ακόμα συλλογή που απομυθοποιεί τους κώδικες του sportswear αλλά και της αρρενωπότητας. O Μichele, το κάνει αυτό από την πρώτη του μέρα ως καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου Gucci και τώρα, εμπνέεται από την πρώτη του menswear συλλογή για να μας υπενθυμίσει ότι η μόδα δεν έχει ταμπέλες. Δεν υπήρχε καλύτερος τρόπος να το γιορτάσει αυτό, μέσα από συλλογή φτιαγμένη για ανθρώπους που τα έχουν βρει με τον εαυτό τους.
O Α$ΑP Rocky και η Rihanna στο front row του show, με total look Gucci από τη Spring 2022 συλλογή
Για τον Alessandro Michele το γένος στη μόδα και τη ζωή, είναι απλά μια ακόμη ταμπέλα
«Τώρα μιλάνε για το gender fluidity, αλλά όταν ξεκίνησα εγώ, δεν ήξερα τον αντίκτυπο». Ο Michele μιλάει για την συμβολή του στην κοινωνία και τη μόδα, μέσω της δουλειάς του στον οίκο Gucci, όταν ξεκίνησε 7 χρόνια πριν. «Θέλω να εξετάσω την έννοια του ανδρικού ντυσίματος, της αρρενωπότητας και πώς μπορούν να το υιοθετήσουν και οι γυναίκες», σχολίασε σχετικά για το show. Αυτή τη φιλοσοφία, την είχε πάντα ο Michele και αυτή τον βοήθησε να παλέψει για μια πιο απελευθερωμένη από ταμπέλες, βιομηχανία της μόδας.
Αν και στο ξεκίνημά του, είχε χλευαστεί από κοινό και κριτικούς για τα «θηλυκά» ρούχα που πρότεινε για τους άνδρες, τώρα αποδεικνύει ότι με επιμονή και όραμα, ο κόσμος εκπαιδεύεται. Η Fall 2022 συλλογή του, λοιπόν, για τον οίκο Gucci είναι στην πραγματικότητα ένας εορτασμός αυτού. Δείχνει πώς ο άνδρας μπορεί να φοράει «φανταχτερά» metallic jumpsuits και διάφανα τοπ με τιράντες και να μην χρειάζεται να δικαιολογηθεί για τον ανδρισμό του. Ενώ, στη γυναίκα μαθαίνει πώς να εκφράζει τον δυναμισμό της μέσα από εκπληκτικά power suits που τονίζουν την «αρρενωπότητά» της.
Το γένος είναι απλά μια ιδέα στο μυαλό του Michele ο οποίος δηλώνει ότι πάντα αμφιταλαντευόταν μεταξύ των δυο φύλων. «Πάντα βρισκόμουν στη μέση δυο φύλων», εξηγεί. Για να το μεταφέρει αυτό μέσα από τη Fall 2022 συλλογή Gucci, άντλησε έμπνευση από την δεκαετία που τα ξεκίνησε όλα: τα 80s.
Η μόδα του ’80 ήταν το ξεκίνημα αυτού του ενδυματολογικού πειραματισμού, όσον αφορά τις ταμπέλες των ρούχων, αλλά έδωσε και το ελεύθερο στη γυναίκα αφενός, να εργάζεται και αφετέρου, να εκφράζει τον δυναμισμό της μέσα από κοστούμια με έντονες βάτες και bold αποχρώσεις.
Αυτές οι “Working Girl” αναφορές, με τα σακάκια με βάτες και χωρίς γιακά που κουμπώνουν σταυρωτά, έκαναν την παρουσία τους αισθητή στη Fall 2022 συλλογή Gucci. Μαζί με τα sparkly ανδρικά κοστούμια και τα lingerie bralettes συνδυασμένα με oversized faux γούνες, κάνουν ότι κάνουν όλες οι συλλογές του Michele: απελευθερώνουν την κλειστόμυαλη αντίληψη που είχαμε ως τώρα, για το ρούχο. Αυτό το καταφέρνει και μέσα από την πάντα current ματιά που έχει απέναντι στη μόδα, γενικότερα. Η συνεργασία του οίκου Gucci με την adidas είναι ένα ακόμα παράδειγμα.
Gucci x adidas: Η πιο hot συνεργασία μόδας που «σπάει» τα στερεότυπα στο sportswear ντύσιμο
Αν και δεν υπάγεται στην κατηγορία των Millennials ή της Gen Z, ο Michele ξέρει πώς να μάς κρατάει at the edge of our seats. Κάνει και τις δυο γενιές να πίνουν νερό στ’ όνομά του, αρχικά, με τη no gender αισθητική των ρούχων του και έπειτα, με τις συνεργασίες που κάνει, μέσω της Gucci.
Οι συνεργασίες μόδας μεταξύ μεγάλων οίκων μόδας και άλλων πολυτελών (και όχι μόνο) brands, είναι ένα έθιμο το οποίο τιμούν, χρόνια τώρα, οι οίκοι μόδας για να δείχνουν πιο επίκαιροι. Έτσι, το κοινό μπορεί και να ταυτιστεί μαζί τους, ενώ παρουσιάζουν συλλεκτικά κομμάτια που γίνονται ανάρπαστα. Ο οίκος Gucci, έκανε το ξεκίνημα τον Απρίλιο του 2021, με τη συνεργασία του με τον οίκο Balenciaga, μέσω του “Hacker Project” -μια συλλογή με τεράστια εμπορική επιτυχία. Τώρα, στοχεύει για μία «δυο-στα-δυο» συνεργασία που είμαι σίγουρη ότι θα έχει τον ίδιο αντίκτυπο με την πρώτη.
Για τη Fall 2022 συλλογή του, ο Μichele συνεργάζεται με την adidas και «σπάει» τους κώδικες του sportswear ντυσίματος. Κάνει την δική του επανάσταση, λοιπόν, και φέρνει δυο αντίθετους (φαινομενικά) κόσμους, μαζί: αυτόν της πολυτελούς και αθλητικής μόδας.
Στην ουσία τι κάνει; Χρησιμοποιεί τα θεμέλια της ιταλικής δεξιοτεχνίας και τη μιξάρει αριστουργηματικά με αμιγώς αθλητικά ρούχα. Το αποτέλεσμα αυτού; Όπως αναφέρει και ο σχεδιαστής στις σημειώσεις του: Streetwear tailoring. Η αλλιώς, το tailoring «μπασταρδεμένο».
“Η ιδέα ήταν να σπάσουμε τους κώδικες του sportswear”
Κάπως έτσι, «σερβίρει» υψηλής ραπτικής μόδας στους sneakerheads (που αφιερώνουν πολύ χρόνο και χρήμα στην γκαρνταρόμπα τους -άρα θα θέλουν να αγοράσουν τα ρούχα του), μέσα από αθλητικά ρούχα. Αυτό το πέτυχε ευφυέστατα, αρχικά, «μπασταρδεύοντας» το λόγοτυπο της adidas με της Gucci και χρησιμοποιώντας, φυσικά, μερικά από τα πιο iconic προϊόντα του αθλητικού brand.
Τα highlights της συνεργασίας
Από τα highlights της συλλογής Gucci x adidas, ήταν το κόκκινο αθλητικό φόρεμα που ήταν εμπνευσμένο από ένα DIY ρούχο της adidas που είχε σχεδιάσει η designer Laura Whitcomb στα 90s, το οποίο είχε φορέσει μετά η Madonna.
Χρησιμοποιώντας το λάτεξ, σε κοστούμια και φορέματα, που περιλάμβαναν τις χαρακτηριστικές τρεις γραμμές της adidas στο πλάι, έκανε τα looks πιο “Gucci”, χωρίς όμως να χάνει την ταυτότητά του κανένα από τα δυο brands. Έτσι τα ρούχα ήταν και “Gucci” και “adidas”.
Συνδυάζοντας δε, τις πασίγνωστες φόρμες adidas με πιο luxurious υφάσματα και sporty baseball καπέλα, κατάφερε να απομυθοποιήσει την παραδοσιακή έννοια του workwear και των tailored κομματιών της γκαρνταρόμπας, δείχνοντας και σε αυτή την περίπτωση, ότι οι ταμπέλες δεν έχουν θέση στον χώρο της μόδας.
Όλα αυτά, «ήρθαν και έδεσαν» με τα Gucci x adidas sneakers, όπως τα iconic Gazelle που εμφανίστηκαν στην πασαρέλα πιο “Gucc-ο-ποιημένα”, και φυσικά τα εκπληκτικά βικτωριανού ύφους λάτεξ φορέματα-κορσέδες με το σήμα της adidas πάνω.
Η kinky πλευρά του Michele, εξ’ άλλου, είναι ένα «σήμα κατατεθέν» του σχεδιαστή και ένας ακόμα τρόπος να απεχονοποιήσει την σεξουαλικότητα όλων των φύλων.
«Η μόδα είναι σαν ένα καλειδοσκόπιο». Ο παραλληλισμός του Michele είναι on point και επιβεβαιώνει πώς αυτός ο χώρος αλλάζει διαρκώς. «Πράγματα που πέντε χρόνια πριν ήταν μέρος της underground ζωής, τώρα είναι μέρος της mainstream κουλτούρας». Ίσως σε πέντε χρόνια από τώρα, να έχουμε απενοχοποιήσει και τις προσδοκίες που έχει η κοινωνία από τη γυναίκα και το ντύσιμό της. Οτιδήποτε μας βοηθάει να φέρουμε «κάτω» την πατριαρχία, εγώ θα είμαι πάντα φαν.