FASHION SHOW

Gucci x Balenciaga: Η Gucci γιορτάζει την 100η επέτειο του οίκου με μια συνεργασία έκπληξη

Daniele Venturelli/Getty Images for Gucci/Ideal Images

«Θέλαμε να δημιουργήσουμε κάτι που θα το καταλάβουν όλοι, γι’ αυτό επέλεξα την πιο δημοφιλή πλατφόρμα στην μόδα: την πασαρέλα», δήλωσε ο Alessandro Michele περιγράφοντας τη συνεργασία του οίκου Gucci με τον Balenciaga. Μια συνεργασία που φημολογούνταν μέρες τώρα ότι θα πάρει «σάρκα και οστά» η οποία επιβεβαιώθηκε μέσα από ένα fashion show το οποίο γιόρτασε την 100η επέτειο του οίκου Gucci.

Αυτό είναι το πρώτο milestone που γιορτάζει ο καλλιτεχνικός διευθυντής του brand, Alessandro Michele, και για τη συλλογή εμπνεύστηκε από το “Savoy Club” στο Λονδίνο όπου ο Guccio Gucci (ιδρυτής του οίκου), σύχναζε όσο ζούσε. Για τη συλλογή, ο Michele ένωσε τις δυνάμεις του με τον Demna Gvasalia του οίκου Balenciaga, και μαζί δημιούργησαν ρούχα που εμπνέονται από την αισθητική των δυο brands.

 

 

 

Η συνεργασία δυο οίκων για μια συλλογή -μια ιστορική στιγμή της μόδας

Η συνεργασία δυο οίκων, σε αυτό το επίπεδο είναι μια στιγμή που θα γραφτεί με χρυσά γράμματα στην ιστορία της μόδας. Το να παρουσιάσουν δυο οίκοι, αυτού του βεληνεκούς, μια συλλογή που «παντρεύει» τις αισθητικές των δυο brands είναι κάτι που δεν έχει ξαναγίνει. Το πιο κοντινό που έχουμε δει να συμβαίνει τελευταία είναι η «συγχώνευση» των masterminds της Miuccia Prada και του Raf Simons, όπου οι δυο σχεδιαστές εκτελούν χρέη συν-καλλιτεχνικών διευθυντών για τον οίκο Prada. Αλλά και πάλι δεν είναι το ίδιο. Εδώ, βλέπουμε τον Gvasalia (καλλιτεχνικό διευθυντή του Balenciaga) να σχεδιάζει ρούχα για τον οίκο Gucci, μαζί με τον Alessandro Michele. Αυτή η σύμπραξη δυο τόσο ταλαντούχων σχεδιαστών, λοιπόν, είναι μια που θα θυμόμαστε για καιρό. Ίσως όμως να μην πούμε το ίδιο και για τα ρούχα της συλλογής.

Gucci x Balenciaga: Η συλλογή “Aria” που γιορτάζει την 100η επέτειο από το έτος ίδρυσης του ιταλικού οίκου

Η συλλογή “Aria” του οίκου Gucci x Balenciaga, φιλοξένησε τους «κώδικες» των δυο οίκων. Αυτό σημαίνει ότι υπήρχαν κομμάτια στη συλλογή, όπως τα κοστούμια με στρας, που περιλάμβαναν σακάκια με έντονους ώμους και είχαν τυπωμένα πάνω τους τα ονόματα των δυο brands -ένα signature design που έχουμε δει στα ρούχα του Balenciaga.

Υπήρχαν αρκετές αναφορές στην αισθητική του γαλλικού οίκου θέλοντας να προσφέρει στα ρούχα της συλλογής “Aria”, την πιο quirky και «ανορθόδοξη» αισθητική που προσφέρει ο Demna Gvasalia στα ρούχα του Balenciaga.

«Έκλεψα την αντικομφορμιστική αυστηρότητα του Demna Gvasalia και την σεξουαλικότητα του Tom Ford», σχολιάζει σχετικά ο Michele. Οι αναφορές στην κληρονομιά του Tom Ford (που υπηρέτησε ως καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου στα 90s), ήταν ξεκάθαρες στα βελούδινα κοστούμια της συλλογής που είχαν αυτή την αβίαστη σεξουαλική διάθεση που είχαν όλες οι δημιουργίες του Ford για τον οίκο.

Κάπως έτσι, η συλλογή του οίκου Gucci με τον Balenciaga στόχευε στο να εκπροσωπήσει όχι μια, ούτε δυο, αλλά τρεις διαφορετικές αισθητικές τις οποίες έπρεπε να αποδώσει μέσα από wearable ρούχα τα οποία θα ανταποκριθούν εμπορικά στο κοινό. Αυτό είναι ένα μεγάλο φορτίο που έχει να κουβαλήσει κανείς και ίσως εκεί να ήταν αυτός ο λόγος που υπήρχε μια “meh” διάθεση στη συλλογή. Υπήρχε έλλειψη ενθουσιασμού και καινοτομίας στα ρούχα της Gucci x Balenciaga συλλογής που μας έκανε τελικά να χάσουμε ενδιαφέρον.

Τα ρούχα της συλλογής

Σαφέστατα, στην πασαρέλα είδαμε εξαιρετικής δεξιοτεχνίας ρούχα και δη, όμορφα ρούχα. Τα ημιδιάφανα από δίχτυ και δαντέλα φορέματα, τα oversized sparkly παλτό με έντονους ώμους (κλείσιμο ματιού στα ρούχα του Balenciaga), τα unisex κοστούμια και όλη η «χωρίς φύλο» διάθεση των ρούχων, τα printed και σούπερ “loud” ανδρικά κοστούμια, ήταν όλα πραγματικά όμορφα και καλοραμμένα ρούχα. Το ίδιο ισχύει και για τα εκπληκτικά αξεσουάρ, όπως τις στολισμένες με κρύσταλλα τσάντες σε σχήμα καρδιάς και τα εκπληκτικά καπέλα ιππασίας που είχαν τυπωμένα πάνω τους τον αριθμό 100, αναφερόμενος στα 100 χρόνια από το έτος ίδρυσης του οίκου.

Πού είναι η καινοτομία οεο;

Τα ρούχα, λοιπόν, ήταν όλα εντυπωσιακά. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν υποκύπτουν σε μια επαναλαμβανόμενη και πολυπαιγμένη αισθητική που έχουμε δει ξανά και ξανά από τους δυο οίκους. Τα ρούχα ήταν “too familiar” για να εντυπωσιαστούμε στο επίπεδο των αναφορών αλλά και της δημιουργικότητας που θα θέλαμε να χαρακτηρίζει μια τόσο σημαντική συλλογή.

Αλλά ίσως αυτός να ήταν τελικά ο στόχος των δυο οίκων. Να παρουσιάσουν ρούχα που είναι εύκολα αναγνωρίσιμα από το κοινό. Αν δεις ποτέ κάποιον να φοράει μια κρεμ κάπα με φτερά, που είδαμε στη συλλογή Gucci x Balenciaga, θα ξέρεις ότι είναι ένα ρούχο φέρει την υπογραφή του Michele.

Αν δεις μια βινύλ καμπαρντίνα με έντονους ώμους, θα ξέρεις ότι είναι δημιουργία του Gvasalia για τον οίκο Balenciaga. Όπως δήλωσε και ο Michele, ήθελαν να σχεδιάσουν μια συλλογή που την καταλάβουν όλοι. Ε, λοιπόν, αυτό το κατάφεραν. Αλλά που είναι η καινοτομία; Που είναι η δημιουργικότητα και το storytelling που υποτίθεται ότι πρέπει να μας «αφηγείται» μια συλλογή ρούχων; Όλα αυτά, κάπου χάθηκαν στην μετάφραση στον βωμό των homages στην κληρονομιά του οίκου. Όσο σωστή κι αν ήταν αυτή η προσέγγιση θέλαμε κάτι ακόμα.

Exit mobile version