H Beyoncé στην περιοδεία της με look Ελληνίδας σχεδιάστριας
- 6 ΙΟΥΝ 2023
Πάει ένας μήνας από τότε που ξεκίνησε η παγκόσμια περιοδεία της Beyoncé με τίτλο Renaissance και από τότε δεν έχουμε σταματήσει να απολαμβάνουμε την υψηλής ραπτικής μόδας που φέρνει η γνωστή ποπ σταρ στη σκηνή.
Μέσα από ένα εντυπωσιακό show το οποίο προβλέπεται να ονομαστεί γρήγορα μία από τις πιο πετυχημένες περιοδείες της δεκαετίας, η queen Bey αποδεικνύει γιατί έχει αποκτήσει την αναγνωρισιμότητα και τον σεβασμό των συναδέλφων της αλλά και ολόκληρου του κόσμου. Παρουσιάζοντας άρτια shows, τόσο στο σκηνογραφικό κομμάτι όσο και στο ενδυματολογικό, η Beyoncé επιβεβαιώνει για άλλη μια φορά, ότι έχει γεννηθεί για τη σκηνή. Μια γεννημένη performer σαν την ίδια, δεν θα μπορούσε να μην έχει και μια show-stopping γκαρνταρόμπα μέσω της οποίας φέρνει ολοκληρωμένα το όραμά της, εις πέρας.
Η couture μόδα στο επίκεντρο της περιοδείας Renaissance
Μέσα από ειδικά φτιαγμένα couture ενδύματα, τα οποία θα μπορούσαν να αποτελούν μουσειακά κομμάτια, η Beyoncé με όχημα τη μόδα στην περιοδεία της, καταφέρνει να «παντρέψει» το προσωπικό της στιλ, με τη διάθεση του άλμπουμ της Renaissance (που εμπνέεται από τη disco και την queer κουλτούρα). Αυτό, στα ρούχα, μεταφράζεται μέσα από πολλές παγιέτες και glam αισθητική, αλλά και statement κορμάκια και catsuits που αγκαλιάζουν άψογα το κορμί της και αναδεικνύουν τις καμπύλες της. Από τις εμφανίσεις της, δεν λείπουν ούτε τα πανέμορφα βραδινά φορέματα που θα μπορούσαν εύκολα να «σταθούν» (και) στο κόκκινο χαλί.
Με φαν και κριτικούς να εκθειάζουν ήδη τη μόδα σε αυτά τα 12 shows που έχει πραγματοποιήσει ως τώρα, και με το hashtag #Renaissancetouroutfitideas να έχει πάνω από 4 δισεκατομμύρια προβολές ως τώρα, μπορούμε με βεβαιότητα να πούμε ότι αυτή η περιοδεία της Beyoncé είναι από τις πιο πετυχημένες της. Ένα από τα πιο πετυχημένα (και viral) looks της που φόρεσε στο Λονδίνο, πρόκειται για τη δημιουργία Ελληνίδας σχεδιάστριας. Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.
Το custom φόρεμα της Mary Katrantzou για την Beyoncé
Η πιο πρόσφατη στάση στην περιοδεία της Beyoncé, ήταν στο Λονδίνο και συγκεκριμένα στο Tottenham Hotspur Stadium, όπου πραγματοποίησε 5 shows. Στις συναυλίες αυτές, η Bey ανέβασε ακόμα περισσότερο τον πήχη σε ό,τι αφορά το ενδυματολογικό κομμάτι. Θέλοντας να τιμήσει τη μόδα της χώρας αλλά και τους ταλαντούχους σχεδιαστές που έχουν σηματοδοτήσει την αγγλική μόδα, η Beyoncé συμπεριέλαβε looks που τη γιορτάζουν. Ανάμεσα στις δημιουργίες της Vivienne Westwood, του David Koma, Robert Wun και Alexander McQueen, η ποπ σταρ τίμησε και μια ακόμα σχεδιάστρια που αν και δεν έχει γεννηθεί στην Αγγλία, έχει τη βάση της εκεί: την Mary Katrantzou.
Η Ελληνίδα σχεδιάστρια (που έχει βάση στο Λονδίνο), αποτελεί μέρος της ιστορίας της αγγλικής μόδας και αυτός ήταν ένας από τους λόγους που η Beyoncé, μαζί με την ενδυματολόγο της, Shiona Turini, αποφάσισαν να την εμπιστευτούν για τα looks της περιοδείας της.
Η Mary Katrantzou, λοιπόν, σχεδίασε ένα από τα πιο πολυσυζητημένα στο Internet σύνολά της Bey. Το με-μια-γερή-δόση-σουρεαλισμού φόρεμα της Ελληνίδας σχεδιάστριας βασίστηκε στα designs της από το ξεκίνημα της καριέρας της. Είχε το ίδιο sculptured ύφος που είχαν οι πρώτες συλλογές της Katrantzou. Ενώ το concept του φορέματος συνδυάστηκε άψογα με την προσωπική της αισθητική σαν σχεδιάστρια αλλά και με την campy διάθεση που έχουν τα κοστούμια της Beyoncé στην περιοδεία.
Το κοστούμι είναι ένα μαύρο mini φόρεμα με halter λαιμόκοψη και περίτεχνο κέντημα στο μπροστινό μέρος -τύπου trompe d’oeil-, στα χρώματα του χρυσού και του ασημί. Το σύνολο συνοδευόταν από ένα headpiece του Stephen Jones στην ίδια χρωματική παλέτα, μαύρα opera gloves με στρας και ψηλές μαύρες μπότες λουστρίνι.
«Η Turini μας έστειλε μια πολύ συγκεκριμένη αναφορά η οποία περιλάμβανε στην ουσία μια επανέκδοση του “perfume bottle” φορέματός μας από το πρώτο μου show, το 2009», σχολιάζει η σχεδιάστρια για το look. «Της άρεσε πολύ η ιδέα ενός σχεδίου που σμιλεύει τη γυναικεία φιγούρα και επειδή η περιοδεία παίζει πολύ με το concept του χρόνου, θεώρησε ότι η σιλουέτα “κλεψύδρα”, θα ήταν τέλεια».
Η ομάδα της Katrantzou είχε μόλις ένα μήνα να δουλέψει το φόρεμα, προτού η Beyoncé κάνει το πρώτο της δοκιμαστικό στο Παρίσι. «Είχαμε δουλέψει τα πρώτα κομμάτια στο Λονδίνο με απόλυτη ακρίβεια, τα οποία είχαν βασιστεί στα 3D σκαναρίσματα σώματος της κυρίας Β. Έπειτα, με πολύ προσοχή, προσθέσαμε τα χειροποίητα κεντήματα στο Aamir Beading εργαστήρι στην Ινδία, όπου χρησιμοποιήθηκε μια μίξη μικρών σαλπίγγων, κρυστάλλων και χρυσών παγιετών», συνέχισε η Katrantzou.
«Ήταν εκπληκτικό να βλέπεις τους τεχνίτες στην Ινδία να δημιουργούν την σιλουέτας της “κλεψύδρας” μέσα σε 10 μέρες. Δεν θέλαμε το ρούχο να θυμίζει τα παραδοσιακά κοστούμια που βλέπεις στην σκηνή, οπότε το μεγαλύτερο μέρος του ήταν ραμμένο στο χέρι για να έχει αυτό το υψηλής ραπτικής αποτέλεσμα».
Το αποτέλεσμα μιλάει από μόνο του και η υψηλών προδιαγραφών δουλειά που χρειάστηκε για να φτιαχτεί το φόρεμα, είναι ξεκάθαρη. Όπως και η performance της Beyoncé, έτσι και το φόρεμα της Mary Katrantzou ήταν άρτιο.
Αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που η queen Bey συνεργάστηκε με την ελληνικής καταγωγής σχεδιάστριας. Η Beyoncé είχε ξαναφορέσει δημιουργία της Katrantzou στο βιντεοκλίπ της, “Water” -ένα πανέμορφο φόρεμα από την Fall 2019 συλλογή της σχεδιάστριας, επιβεβαιώνοντας την αγάπη της για τα παλαιότερα designs της.