FASHION NEWS

H Lizzo στο εξώφυλλο του Vanity Fair είναι το απόλυτο punk icon -ενώ παραδίδει μαθήματα body positivity

@2022 Evan Agostini/Associated Press

Αυτό που, κατά τη γνώμη μου, κάνει τη Lizzo μια επιδραστική περσόνα, είναι ο τρόπος που απευθύνεται στο κοινό της. Σαν μια μαύρη, χοντρή γυναίκα (θα το ξαναπώ, δεν θεωρώ τον όρο «χοντρός» προσβλητικό, αλλά ο τρόπος που ο καθένας μας τον χρησιμοποιεί μπορεί να γίνει προσβλητικός), είναι δύσκολο να επιβιώσει σε σε μια κοινωνική πραγματικότητα, σαν αυτή που ζούμε σήμερα. Πόσο μάλλον, όταν θέλεις να τα καταφέρεις, σε μια περιορισμένων αντιλήψεων βιομηχανία, που πιέζει διαρκώς τις γυναίκες να είναι όμορφες και αδύνατες (ό,τι κι αν σημαίνει αυτό τελικά).

H Lizzo έχει όμως, μάθει να αντιμετωπίζει όλες τις αρνητικές κριτικές, άλλοτε με πυγμή (λόγω της πίστης στον εαυτό της), άλλοτε με συναισθηματισμό και άλλοτε με χιούμορ. Το γεγονός ότι η ποπσταρ προβάλλει πάντα την ανθρώπινη και ευαίσθητη πλευρά της, με, απ’ ότι φαίνεται τουλάχιστον, απόλυτη ειλικρίνεια, είναι ένας από τους λόγους που αποτελεί ένα σύγχρονο είδωλο. Υπερασπίζεται τα γυναικεία δικαιώματα και στοχεύει στην ισότητα όλων των σωματότυπων, μέσω του body positivity. Ανάμεσα σε όλα αυτά τα επιτεύγματα, η Lizzo βρίσκει τον εαυτό της μέσω της μόδας προσφέροντας έμπνευση σε όλ@ ανεξαιρέτως. Μέσα από την punk-meets-goth φωτογράφισή της για το Vanity Fair δε, βλέπουμε πώς η ίδια μπορεί να υποστηρίξει πιο exclusive και σε κάποιες περιπτώσεις avant-garde δημιουργίες αναγνωρισμένων σχεδιαστών.

Η Lizzo στο εξώφυλλο του Vanity Fair είναι ένα κινούμενο έργο τέχνης

Μέσα από μια φωτογράφιση που πραγματικά εμπνέει, βλέπουμε για πρώτη φορά μια χοντρή γυναίκα να φοράει couture δημιουργίες, παρουσιάζοντας τη μόδα ως ένα είδος τέχνης. Η Lizzo πρωτοπορεί για ακόμη μια φορά. Η φωτογράφιση είναι πραγματικά one to watch. Ενδίδει σε μια από τις μεγαλύτερες τάσεις της μόδας αυτή τη στιγμή, το goth και το punk style, και με το styling της θρυλικής Patti Wilson, βλέπουμε για πρώτη φορά τη Lizzo, σε μια high-end fashion φωτογράφιση. Είναι η πρώτη φορά που τη βλέπουμε σε ένα τόσο δημιουργικό editorial που δεν φοράει απλά όμορφα designer ρούχα. Υπάρχει ένα ξεκάθαρο concept στη φωτογράφιση που μας προσφέρει ένα πιο arty αποτέλεσμα. Με τα μαλλιά της σε μουλέτι και με ένα dark και goth εμπνευσμένο μακιγιάζ, η Lizzo φωτογραφίζεται για το Vanity Fair από τον Campbell Addy.

Στο εξώφυλλο, η σταρ εμφανίζεται φορώντας ένα κόκκινο statement πανωφόρι από τούλι, του Act No.1 συνδυασμένο με ψηλές δερμάτινες μπότες από λουστρίνι του brand Pleasure. To look συνοδεύεται από ένα mullet hair look και από μερικά κοσμήματα στον λαιμό, αποδίδοντας ένα avant-garde, grungy σύνολο.

Στο υπόλοιπο editorial οι φωτογραφίες και το styling συνεχίζουν να εντυπωσιάζουν, με τη Lizzo να υποστηρίζει άψογα κάθε couture και custom made δημιουργία που της φοράνε. Έτσι, τη βλέπουμε με ένα εκπληκτικό μαύρο corset dress του Luis De Javier, με μια αραχνοΰφαντη και στολισμένη με κρύσταλλα κάπα Gucci, συνδυασμένη με ένα μαύρο bodysuit, αλλά και με ένα ρούχο/έργο τέχνης του οίκου Bad Binch Tongtong, που επιβεβαιώνει την εννοιολογική πλευρά της μόδας.

Από τις ίδιες τις φωτογραφίες και φυσικά το styling, η Lizzo προσφέρει εκπληκτικές φωτογραφίες μόδας -κάτι που δεν έχουμε συνηθίσει από μια γυναίκα με τον συγκεκριμένο σωματότυπο. Η ίδια μάλιστα, στη συνέντευξή της για το περιοδικό δεν παρέλειψε να μιλήσει για την κριτική που δέχεται διαρκώς για το σώμα της, αλλά και για την επιλογή των κοστουμιών της στη σκηνή.

Tα σεξιστικά σχόλια που ακούει για τα σέξι outfits της

Η Lizzo υπερασπίζεται διαρκώς τα δικαιώματά της (και όλων των γυναικών), σαν μια χοντρή γυναίκα σε μια κοινωνία που έχει μάθει να χλευάζει τα «διαφορετικά» σώματα. Η ίδια μιλάει συνέχεια για την απενοχοποίηση του γυναικείου σώματος, ενώ χρησιμοποιεί την επιδραστικότητά της σαν καλλιτέχνης, για να αποδείξει αυτό ακριβώς. Ακόμα κι αν δέχεται συχνά κριτικές και σεξιστικά σχόλια για το πώς ντύνεται και για το πόσο δείχνει το σώμα της.

Φυσικά, σε μια κοινωνία που, τάχα μου, προωθεί τη so-called διαφορετικότητα στους σωματότυπους, υπάρχουν πολλοί που προσπαθούν να υποτιμήσουν τη Lizzo, γιατί πολύ απλά, νιώθει καλά με το σώμα της. Αυτό δεν σημαίνει ότι καμιά φορά, τα σχόλια, δεν την επηρεάζουν, όπως είχε συμβεί το 2021, όταν είχε κυκλοφορήσει το βίντεοκλιπ “Rumors” σε συνεργασία με την Cardi B. Στη συνέντευξή της στο Vanity Fair, λοιπόν, μιλάει για την αρνητική αντίληψη που έχουμε ακόμα, όσον αφορά τα κιλά και τη σχέση πολλών με το φαγητό.

«Είναι τραγικό να συνδέουμε το να παίρνεις κιλά με κάτι αρνητικό που μπορεί να το προκάλεσε αυτό. Είναι σαν να μπερδεύεις αυτό το όμορφο πράγμα που είναι το φαγητό και το να φροντίζουμε τους εαυτούς μας με αυτό, με το στρες που είναι το πραγματικά κακό πράγμα στην υπόθεση -και όχι το να πάρεις 10 κιλά», σχολιάζει.

«Νιώθω πολύ τυχερή γιατί δεν νιώθω ότι το να παίρνεις κιλά είναι κακό πια. Ούτε το να χάνεις κιλά -είναι κάτι ουδέτερο. Και το φαγητό είναι απόλαυση. Μου αρέσει να τρώω και έχω σεφ τώρα, και δεν το σκέφτομαι καν. Έφαγα ένα brownie χθες το βράδυ»

Μιλώντας για την απενοχοποίηση των κιλών, η ίδια αναφέρεται και στη σεξουαλικοποίηση των γυναικών όταν φοράνε «αποκαλυπτικά» ρούχα. «Όταν είναι σεξουαλικό, είναι δικό μου. Όταν σεξουαλικοποιείται, κάποιος το κάνει προς εμένα ή το στερεί από εμένα», αναφέρει σχετικά με την κριτική που έχει δεχθεί για τα κοστούμια που φοράει επί σκηνής.

«Οι μαύρες γυναίκες υπερσεξουαλικοποιούνται διαρκώς και ταυτόχρονα ανδροποιούνται. Λόγω της δομής του ρατσισμού, αν είσαι πιο αδύνατη και ανοιχτόχρωμη ή τα χαρακτηριστικά σου είναι στενά, είσαι πιο κοντά στο να μοιάζεις με γυναίκα», λέει η Lizzo αναφερόμενη στα κορμάκια που άρχισε να φοράει, λέγοντας ότι πρόκειται για κοστούμια χορού που φοράνε όλες οι χορεύτριες.

«Μετά το Single Ladies της Beyoncé, όλοι άρχισαν να τα φοράνε. Ήθελα κι εγώ να μοιάζω με χορεύτρια και ήταν κάπως πολιτικό και φεμινιστικό στα μάτια τους, το να βλέπεις μια χοντρή χορεύτρια να φοράει κορμάκια και να δείχνει και να γιορτάζει τις καμπύλες της και να έχει τη δύναμη, την αντοχή και την ευελιξία ενός ολυμπιονίκη».

Η ίδια μάλιστα αναφέρθηκε και στα φημισμένα “banana skirts” της θρυλικής Josephine Baker που φορούσε στα 20s. «Τα κινήματα πρέπει να εξελίσσονται από γενιά σε γενιά. Οι κουλτούρες αλλάζουν. Δεν γίνεται να έχεις ένα κίνημα στα 20s και να είναι το ίδιο πράγματα το 2020. Πρέπει να αντιστοιχίσουμε αυτή την επανάσταση. Η επανάσταση δεν είναι καν η ίδια».

Το σχόλιο αυτό έρχεται μετά την κριτική που δέχτηκε από τον Kanye West για το σώμα της. Η ίδια απάντησε πριν μερικές ημέρες, στα κακόβουλα σχόλιά του: «Αισθάνομαι ότι όλοι στην Αμερική έχουν το γαμ*νο όνομά μου στο γαμ*νο στόμα τους χωρίς κανένα γαμ*νο λόγο. Κοιτάζω τη χοντρή, μαύρη, ωραία δουλειά μου!».

Τέτοιες προσωπικότητες χρειάζεται η κοινωνία μας σήμερα. Τέτοιες γυναικείες περσόνες που παρουσιάζουν τη διαφορετική πλευρά μιας υγιούς γυναικείας εικόνας. Δεν είμαστε όλοι το ίδιο και δεν χρειάζεται να είμαστε όλοι το ίδιο. Και αυτό αφορά (και) τον σωματότυπό μας. Σε μια κοινωνία γεμάτη κλώνους, η Lizzo υποστηρίζει την ατομικότητά της και τη διαφορετικότητα του χαρακτήρα της. Είναι αυτοί, μερικοί από τους λόγους που αποτελεί ένα μοντέρνο είδωλο της γενιάς της.