SIZE MATTERS

H παρουσία της curvy Precious Lee στην καμπάνια της Jimmy Choo, μπορεί να αλλάξει τον κόσμο

Cindy Ord/MG22/Getty Images for The Met Museum/Vogue /Ideal Images

Η σχέση μου με την μόδα είναι η μεγαλύτερη σχέση που είχα ποτέ στη ζωή μου. Είναι που ξεκίνησε από μικρή ηλίκια, λόγω της κοκέτας μητέρας μου, και που συνεχίζεται μέχρι και σήμερα, στα 34 μου. Βίωσα τη μόδα όμως, πολύ διαφορετικά απ’ ότι η νέα γενιά και αυτό έχει τα καλά και τα κακά του. Ίσως να μην έχει τόσα ως προς την έμπνευση και τον τρόπο που υπάρχει η μόδα στις ζωές μας, αλλά έχει σε άλλα επίπεδα. Έχει κάνει διάφορα καλά στην αποδοχή. Η μόδα, την εποχή που μεγάλωσα εγώ, δεν είχε ιδέα τι εστί αποδοχή. Δεν υπήρχε καν στο λεξιλόγιό της. Ήταν η εποχή που η μόδα όχι απλά δεχόταν μονάχα ένα είδος ομορφιάς, αλλά κατέκρινε και οποιοδήποτε άλλο δεν έφτανε τα στάνταρντ της. Θα το πω και ας φανώ υπερβολική. Η μόδα, είναι πολύ κακιά καμιά φορά. Σήμερα όμως, παρουσίες σαν αυτές της Precious Lee, θέτουν το σωστό παράδειγμα.

Η μόδα έχει υπάρξει -και συνεχίζει να «υπάρχει» έτσι βασικά-, πολύ σκληρή απέναντι στις γυναίκες. Και αυτό δεν αφορά μόνο τις χοντρές, τις κοντές ή τις γυναίκες με μεγάλο στήθος. Αφορά ΟΛΕΣ τις γυναίκες. Δεν έχει υπάρξει γυναίκα που να μην έχει επηρεαστεί από τα άφταστα πρότυπα που έχει θέσει ο χώρος της μόδας (και της κοινωνίας γενικότερα) για τις γυναίκες. Δεν έχει υπάρξει γυναίκα που η προσωπικότητα και οι πράξεις της, κατά τη διάρκεια της ζωής της, να μην έχουν διαμορφωθεί από αυτά τα άφταστα πρότυπα. Το να ακούς τη φράση «όλες μας έχουμε τις ανασφάλειές μας» και να καθησυχάζεσαι, δείχνει πόσο ελαττωματικός είναι ο τρόπος σκέψης μας, όσον αφορά την εικόνα μας. Δεν έχει σημασία ο σωματότυπός σου. Για τη μόδα και την κοινωνία, ποτέ δεν θα είμαστε αρκετές. H Precious Lee στην καμπάνια Jimmy Choo όμως, έρχεται να τ’ αλλάξει όλα αυτά.

Η νέα γενιά πραγμάτων μέσα από πρόσωπα σαν την Precious Lee, την Ashley Graham κ.ά.

Απ’ όλα αυτά τα κακά πρότυπα που έχει θέσει η μόδα, προσπαθεί να απελευθερωθεί τώρα. Όλα τα κακά παραδείγματα με τα οποία μεγάλωσα που καθόρισαν το ποια είμαι, εν μέρει, αναδιαμορφώνονται πλέον, με παρουσίες γυναικών, όπως η Precious Lee. Η Precious Lee, σαν μια γυναίκα με καμπύλες και ένα ταλαντούχο μοντέλο με μια διαρκώς ανοδική πορεία στην καριέρα της, θέτει νέα και πιο σωστά πρότυπα. Ή πιο σωστά, θέτει νέα και πιο ολοκληρωμένα πρότυπα. Το θέμα είναι να είναι αποδεκτά όλα τα είδη ομορφιάς.

Οι αδύνατες ή χοντρές γυναίκες δεν είναι ο εχθρός μας. Το σύστημα είναι που, για τόσα χρόνια, μας έχει μάθει να μισούμε το σώμα μας (όποιο κι αν είναι αυτό) και να ζηλεύουμε αυτό μιας άλλης γυναίκας.

Γυναίκες, λοιπόν, όπως η ταλαντούχα Precious Lee, η Paloma Elsesser, Lovisa Lager κ.ά., «ανοίγουν» τον δρόμο για τη νέα γενιά πραγμάτων που φαίνεται να θέτει πιο σωστά παραδείγματα, απ’ αυτή που, ας πούμε, βίωσα εγώ. Ίσως αν την εποχή που ήμουν 16-17 χρονών, άκουγα τα λόγια της Ashley Graham να μην υπέβαλα τον εαυτό μου σε δίαιτες «εξπρές» με σκοπό να γίνω κι εγώ αδύνατη, με την ελπίδα ότι έτσι θα με αποδεχτεί η κοινωνία. Ίσως αν είχα τις εικόνες σαν αυτές τις Precious Lee στην πασαρέλα του οίκου Versace, ή τώρα στην καμπάνια της Jimmy Choo για την καλοκαιρινή συλλογή, να είχα πιο υγιείς αντιλήψεις για το σώμα μου, μεγαλώνοντας. Ίσως αν ο κόσμος της μόδας είχε αλλάξει νωρίτερα, να άλλαζε και η κοινωνία τις περιοριστικές αντιλήψεις που έχει για τη γυναίκα. Ίσως να είχαμε προλάβει τα «τραύματα», εδώ και καιρό. Αλλά αυτό πρόκειται να αλλάξει και το κατάλαβα όταν είδα τις εικόνες τις Precious Lee στην καμπάνια Jimmy Choo.

Η νέα καμπάνια Jimmy Choo μπορεί ν’ αλλάξει τον κόσμο

Έχω, λοιπόν, μια βαθιά σχέση αγάπης και μίσους με τη μόδα, από μικρή ηλικία για όλους αυτούς τους λόγους. Λόγους που αντιλήφθηκα σε μεγαλύτερη ηλίκια. Αυτό όμως που δεν σταματάει ποτέ να με εντυπωσιάζει στη μόδα, είναι ο art χαρακτήρας της. Η αισθητική και οι αναφορές μου, όχι μόνο στο στιλ, αλλά και ως προς την αγάπη μου για τις τέχνες, έχει επηρεαστεί αρκετά από τις εικόνες που έβλεπα μικρή στα περιοδικά και βιβλία μόδας που διάβαζα. Οι καμπάνιες μόδας ήταν από τις αγαπημένες μου γιατί είναι τότε που οι οίκοι αφήνονται δημιουργικά.

Καμπάνιες του Tom Ford για την Gucci, του Herb Ritts για την Calvin Klein και του Steven Meisel στα 90s, έχουν χαραχτεί για πάντα στη μνήμη. Ποτέ όμως, δεν υπήρχε μια παρουσία σαν αυτή της Precious Lee σε αυτές τις φωτογραφίες. Οι εικόνες αυτές συνοδεύονταν πάντα από ψηλόλιγνες γυναίκες με λεπτούς αστραγάλους (έχω χοντρούς, και αυτό είναι κάτι που παρατηρούσα πάντα), με κοιλιακούς, με ωραία πλούσια μαλλιά, που ήταν τρομερά σέξι.

Τώρα όμως, η νέα γενιά θα μπορεί να το βλέπει αυτό (και) μέσω της Precious Lee, σε καμπάνιες όπως αυτής της Jimmy Choo. Οι αντιλήψεις των νέων γενιών γυναικών, μπορεί να μην απεγκλωβιστούν απόλυτα ή άμεσα από τα πρότυπα που έχει η κοινωνία ή η μόδα για εμάς, αλλά υπάρχει αυτή η καμπάνια που θα βάλει το λιθαράκι της προς αυτή την κατεύθυνση.

Υπάρχει αυτή η καμπάνια της Jimmy Choo που δείχνει την Precious Lee με μαγιό, ενώ δεν διαφημίζει μαγιό. Διαφημίζει παπούτσια. Είναι τόσο σημαντικό αυτό, που ίσως να μην το αντιλαμβανόμαστε ακόμα. Ίσως, ο αντίκτυπος να μην είναι ακόμα εμφανής, αλλά το γεγονός ότι υπάρχουν αυτές οι εικόνες είναι αρκετό για τώρα. Δείχνει την εξέλιξη της μόδας -άρα και της κοινωνίας. Δείχνει ότι τα πράγματα δεν θα παραμείνουν ίδια. Η καμπάνια Jimmy Choo με την Precious Lee δείχνει ότι ο κόσμος αλλάζει. Ότι οι νέες γενιές γυναικών θα μεγαλώσουν με πιο σωστά πρότυπα και θα μπορέσουν να επιλέξουν οι ίδιες (όχι επειδή τους το επέβαλε μια «τάση»), ποιες θέλουν να είναι. Μια εικόνα αρκεί. Γι’ αυτό πρέπει να μαχόμαστε για περισσότερες εικόνες και περισσότερη εκπροσώπηση όλων των ειδών.

Exit mobile version