FASHION SHOW

Haute Couture Spring 2025: Ο Daniel Roseberry ρίσκαρε για τον οίκο Schiaparelli και το αποτέλεσμα είναι μία άψογη συλλογή

Launchmetrics Spotlight

Ο Ίκαρος, για να ξεφύγει από τον Λαβύρινθο, φόρεσε τα φτερά από πούπουλα και κερί που του είχε φτιάξει ο πατέρας του Δαίδαλος. Συνεπαρμένος όμως όπως ήταν από τα ύψη και την ελευθερία, πλησίασε τόσο στον ήλιο που τα φτερά του έλιωσαν, με αποτέλεσμα να πέσει στη θάλασσα και να πνιγεί. Εκείνο το κομμάτι της θάλασσας ονομάστηκε Ικάριο πέλαγος και ο Daniel Roseberry έδωσε το όνομά του στην πρόσφατη συλλογή Υψηλής Ραπτικής για τον οίκο Schiaparelli.

Λίγο πολύ όλοι έχουμε διαβάσει τον μύθο του Ικάρου από την ελληνική μυθολογία. Ο Daniel Roseberry από τη θέση του creative director, τον έφερε στο επίκεντρο κρατώντας το κομμάτι του ρίσκου ως βασική έμπνευση της συλλογής. Μας έκανε να τον δούμε από μία πιο θετική πλευρά. Μην πετάς παραπάνω από όσο μπορείς αλλά αν τα καταφέρεις; Το ρίσκο μπορεί να φέρει επιτυχία και στην περίπτωση του Roseberry το επιβεβαιώνει η Haute Couture Spring 2025 συλλογή που σχεδίασε για τον οίκο Schiaparelli.

Η συλλογή με τον τίτλο Icarus παρουσιάστηκε τη Δευτέρα, 27 Ιανουαρίου, στο Παρίσι και αποτελεί συνέχεια της προηγούμενης, Le Phoenix, συλλογής. Σε αυτή είναι εύκολο να διαπιστώσει κάποιος πως η φαντασία και η δημιουργικότητα του Roseberry δεν έχουν όρια. Η δεξιοτεχνία από την άλλη πλευρά είναι άριστη όπως και η προσοχή στη λεπτομέρεια. Ο σχεδιαστής έπαιξε με το χρώμα, τις υφές και τις γραμμές δημιουργώντας ένα ονειρεμένο αποτέλεσμα. Πρώτα όμως ήρθε το χρώμα και μετά η σιλουέτα, όπως ο ίδιος αποκάλυψε σε συνέντευξή του στη Vogue.

Η ιστορία της Haute Couture Spring 2025 συλλογής ξεκίνησε από ένα μικρό vintage κατάστημα από το οποίο προμηθεύτηκε γαλλικές κορδέλες που κατασκευάστηκαν πριν τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, τις οποίες (μαζί με την ομάδα του) χρησιμοποίησε για την κατασκευή των υφασμάτων. To ταξίδι στον χρόνο συνεχίστηκε δίνοντας βάση στις τεχνικές μεγάλων couturiers όπως η Madame Grès, ο Charles Frederick Worth, ο Paul Poiret, ο Yves Saint Laurent και ο Azzedine Alaïa. «Δεν ήθελα να κοπιάρω τη δουλειά τους, αλλά να μάθω από αυτή», αναφέρει στις σημειώσεις του show.

Haute Couture Spring 2025: Ο Daniel Roseberry ρισκάρει για τον οίκο Schiaparelli με μία άψογη συλλογή

O Daniel Roseberry εξερευνά τα όρια της Υψηλής Ραπτικής με μία συλλογή που περιείχε 33 looks. Η nude χρωματική παλέτα επικράτησε μαζί με τα χαρακτηριστικά metallics. Πόσο ψηλά μπορούν να φτάσουν οι couturiers; Δεν υπάρχει ξεκάθαρη απάντηση, το μέλλον θα δείξει. Προς το παρόν έχουμε αυτή τη συλλογή, που αποτελεί μια καλή αρχή.

Η πασαρέλα στολίστηκε με πλακάκια που θύμιζαν χρυσαφένιους ήλιους και όσο τα μοντέλα περπατούσαν σε αυτή, ξεδιπλώθηκε η συλλογή του Daniel Roseberry. Ογκώδη basque jackets, σατέν bustier gowns με πολύ λεπτή μέση και έντονους γοφούς, κοστούμια κεντημένα με χρυσές λεπτομέρειες, παντελόνια που φορέθηκαν με structured tops και φορέματα που θύμιζαν γλυπτά με το χαρακτηριστικό Trompe-l’œil εφέ του οίκου. Οι πέρλες και τα φτερά ήταν εκεί για να αποτυπώσουν τον μαξιμαλισμό και τον σουρεαλισμό που υπάρχει στο DNA του οίκου Schiaparelli και φυσικά δεν έλειψη η λάμψη, που αποτυπώθηκε μέσα από μικροσκοπικές παγιέτες πάνω στα ρούχα.

«Με έχει κουράσει με το να συνδέουν όλοι το σύγχρονο στοιχείο με την απλότητα. Δεν μπορεί το μοντέρνο να δείχνει extravagant; Μήπως η προσήλωσή μας στο να ορίσουμε τι είναι μοντέρνο και τι όχι περιορίζει τη φαντασία μας;» αναρωτιέται ο Daniel Roseberry δίνοντας παράλληλα αφορμή για να το σκεφτούμε. Ακολουθούν τα εκπληκτικά looks της συλλογής.

Schiaparelli

Exit mobile version