FASHION NEWS

H Anna Wintour στην Ελλάδα: «Πρέπει να αναλάβουμε δράση γιατί οι καιροί είναι ανησυχητικοί»

H Anna Wintour στο συνέδριο "Change Makekrs" της Vogue Greece

Η Anna Wintour ήρθε στην Ελλάδα και μίλησε για τη βιωσιμότητα στον χώρο της μόδας, το παρελθόν και το μέλλον και τις αλλαγές που οφείλουμε να κάνουμε στον τρόπο ζωής.

«Οι δημοσιογράφοι πρέπει να λέτε την αλήθεια». Ίσως να ήταν από τα πιο χαρακτηριστικά λόγια της Anna Wintour. Αυτά που μου έμειναν περισσότερο, μαζί με το γεγονός ότι η βιωσιμότητα είναι κάτι το οποίο πλέον δεν μπορούμε να παραβλέψουμε.

Η θρυλική editor-in-chief της αμερικάνικης Vogue ήρθε στην Ελλάδα, με αφορμή το “Change Makers” της Vogue Greece που πραγματοποιήθηκε στο Μέγαρο Μουσικής και διοργάνωσε με επιτυχία, η Outstand Communications.

Το συνέδριο Change Makers της Vogue
Το Μέγαρο Μουσικής στο συνέδριο Change Makers

Το θέμα του συνεδρίου; Το μείζον ζήτημα της βιωσιμότητας στη σύγχρονη ζωή αλλά και τη μόδα. «Τέχνη σημαίνει να δημιουργείς ρούχα που έχουν διάρκεια και που φτιάχνονται με φροντίδα. Το αντίθετο, δηλαδή, των μαϊμούδων που βλέπουμε παντού», δήλωσε η Anna Wintour. Ο λόγος που παρακολουθήσαμε χωρίστηκε σε τρεις κατηγορίες όλες που αφορούσαν τη δημιουργικότητα στη μόδα, τη σύγχρονη γυναίκα και τα πιστεύω της και τη βιωσιμότητα.

#1. Η δημιουργικότητα και η τέχνη

Η Anna Wintour μίλησε για τη σημασία της δημιουργικότητας στον χώρο της μόδας. Το γεγονός ότι τα πάντα στη ζωή και τη μόδα έχουν τέτοια προβολή και είναι τόσο εφήμερα, σκοτώνουν τελικά τη δημιουργικότητα. «Η δημιουργικότητα πρέπει να είναι προσωπική υπόθεση για να έχει διάρκεια», δήλωσε σχετικά φέρνοντας ως ζωντανό παράδειγμα τον Alessandro Michele της Gucci.

Η τέχνη της δημιουργίας πρέπει να γίνεται με αγάπη και φροντίδα για να έχει διάρκεια. Πρέπει να έχει χιούμορ και να δηλώνει αυτό που θέλει να εκφράσει κανείς. «Όπως κάνει η Miuccia Prada μέσα από τις δημιουργίες», είπε σχετικά φορώντας φόρεμα του οίκου Prada από τη Spring/Summer 2020 συλλογή η Wintour. Αναφέρθηκε, λοιπόν, στη σημασία του να ξέρει μια γυναίκα τι θέλει.

Σε μια εποχή που τα πάντα ξεχνιούνται μέχρι την επόμενη viral είδηση ή την επόμενη viral τάση, είναι σημαντικό ό,τι δημιουργεί ο καθένας να φτιάχνεται με πάθος, αγάπη και φροντίδα για να έχει διάρκεια. «Η αληθινή μόδα είναι οι ιδέες με διάρκεια. Είναι το ακριβώς αντίθετο από το αναλώσιμο ή το φευγαλέο. Στη Vogue, έχουμε μάθει να διακηρύττουμε δυνατά δύο αξίες: δημιουργικότητα και τέχνη. Ο στόχος μας είναι να επαναφέρουμε τη μόδα στην αληθινή της διάσταση», ανέφερε σχετικά.

#2. Η βιωσιμότητα στη σύγχρονη ζωή και τη μόδα

«Η βιωσιμότητα δεν είναι εύκολο πράγμα για να καταφέρεις και ό,τι κάνουμε τώρα είναι τόσο αντι-βιώσιμο», ανέφερε σχετικά, μιλώντας σχετικά για τη βιωσιμότητα. Τόνισε πως για να υποδεχτούμε μια πιο «πράσινη» φιλοσοφία στη μόδα, πρέπει πρώτα να αλλάξουμε τις συνήθειές μας στην καθημερινότητά μας.

«Τόσοι από εμάς γνωρίζουμε ότι δεν είναι βιώσιμες οι επιλογές μας, είτε στα υλικά που χρησιμοποιούμε είτε στις συνήθειες με τις οποίες λειτουργούμε. Αλλά μένουμε στη σκέψη: θα το αλλάξω από αύριο. Αυτό δεν είναι αρκετό».

«Η βιωσιμότητα ξεκινάει από το σήμερα. Σημαίνει να ξεκινάμε σήμερα με έναν τρόπο ζωής, με ένα κώδικα αξιών και να δουλεύουμε ακόμη παραπέρα για αυτό».

Πάνω σε αυτό, έδωσε την Stella McCartney ως παράδειγμα, μια από τις πρώτες σχεδιάστριες μόδας που μίλησε για τη βιωσιμότητα στη μόδα πριν ακόμα αρχίζει να αποτελεί θέμα συζήτησης στα σαλόνια της μόδας. «Ήθελε ν’ αλλάξει τη μόδα πολύ πριν η βιωσιμότητα συζητηθεί». Αυτή η αποφασιστικότητα της McCartney να αντιμετωπίσει τη μόδα έχοντας στραμμένο το βλέμμα της προς την τεράστια σπατάλη που προκαλεί η παραγωγή ρούχων ήταν αυτό που οδήγησε τελικά τη μόδα στο μέλλον.

Πήρε χρόνια για να αναγνωριστεί η δουλειά της με αποτέλεσμα τόσο καιρό μετά να μιλάμε για τη βιωσιμότητα στη μόδα. «Δημιούργησε αλλαγή η οποία έχει διάρκεια», είπε πάνω σ’ αυτό μιλώντας για το γεγονός ότι οι πράξεις μας πρέπει να έχουν διάρκεια. «Πρέπει να είμαστε οι πιο δυνατές εκδοχές του εαυτού μας για να το καταφέρουμε αυτό».

Το θέμα για τον φετινό διαγωνισμό του CFDA Vogue Fashion Fund (ένας διαγωνισμός ανάμεσα σε νέους σχεδιαστές όπου τους δίνεται ένα ποσό για να ξεκινήσουν την επιχείρησή τους, αφού παρουσιάσουν τη δουλειά τους στην Anna Wintour), ήταν η βιώσιμη μόδα. Τόνισε πώς στη Vogue και τη Conde Nast από πάντα ήταν σκοπός τους να φέρουν αυτή την φιλοσοφία στη μόδα, ειδικά μετά την 11η Σεπτεμβρίου 2001. Μετά την πτώση της αγοράς, όπου η μόδα ήταν στα όρια της ώστε να μην είναι προσβάσιμη στους νέους σχεδιαστές και η Vogue εναπόθεσε όλες τις δυνάμεις στο να την κάνει τελικά πιο προσβάσιμη.

Δήλωσε πως η νέα γενιά είναι πιο ευαισθητοποιήμενη πλέον στα ζητήματα της μόδας και της βιωσιμότητας και ότι χρειαζόμαστε περισσότερους ηγέτες για να μας σπρώξουν προς αυτή την κατεύθυνση ώστε να περαστεί το μήνυμα σε όλους και όλες τις γενιές. «Χρειαζόμαστε περισσότερους ηγέτες γιατί όλα αυτή τη στιγμή είναι ανησυχητικά».

#3. Υποστήριζε τις απόψεις σου

Η διευθύντρια της Vogue, μίλησε για τη σημαντικότητα να στηρίζουμε τις απόψεις μας. Υπάρχουν πλέον τόσες πλατφόρμες διαμαρτυρίας (έφερε ως παράδειγμα το Women’s March) οι οποίες είναι σημαντικές για να φέρουν την αλλαγή.

«Πρέπει να υπερασπίζεσαι τα πιστεύω σου. Είναι δύσκολο, ιδίως τώρα που η ζωή μας έχει γίνει περισσότερο δημόσια από ποτέ».

«Υπάρχει τόση ανασφάλεια και έκθεση και αρκετοί άνθρωποι που γνωρίζω είναι τρομοκρατημένοι- φοβούνται μήπως κάνουν κάποιο λάθος, φοβούνται να είναι εκείνοι που θα κάνουν το πρώτο βήμα. Αλλά δε γίνεσαι ηγέτης αν δεν βγεις στην πρώτη γραμμή. Χρειάζεται θάρρος. Και αυτό καμιά φορά σημαίνει να κάνεις και λάθη».

Φέρνοντας ως παράδειγμα τη συλλογή της Sarah Burton για τον οίκο Alexander McQueen για το Φθινόπωρο 2019 όπου παρουσίασε ρούχα που είναι διαχρονικά, κάτι που σαν σχεδιάστρια επιμένει να κάνει, είναι ο τρόπος της να μας πει ότι πρέπει να «κόψουμε ταχύτητα». «Η μόδα, στα μάτια των περισσότερων ανθρώπων, αντιμετωπίζεται ως κάτι αναλώσιμο και κάτι που εστιάζει στο εδώ και τώρα: είναι σπατάλη, είναι υπερβολή, είναι το να μη φοράς ποτέ το ίδιο ρούχο δεύτερη φορά δημόσια. Δικαίως έχει μπει η βιομηχανία μόδας στο στόχαστρο για αυτή τη συμπεριφορά».

Ολοκλήρωσε λέγοντας: «Αυτοί οι τρεις πυλώνες, η δημιουργικότητα, η βιωσιμότητα και η υπεράσπιση των πιστεύω μας, δουλεύουν μαζί ώστε το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον να γίνουν ένα. Όλα αυτά μαζί μας προσγειώνουν και μας δίνουν κίνητρο σε καιρούς αβεβαιότητας. Καμιά φορά ο κόσμος με ρωτάει αν, μετά από περισσότερα από 30 χρόνια στην Condé Nast, έχω κουραστεί. Η αλήθεια είναι ότι δεν έχω νιώσει ποτέ ξανά τόση ενέργεια δουλεύοντας, γιατί δεν έχω ξανασυναντήσει μεγαλύτερη ευκαιρία για αλλαγή».

Exit mobile version