FASHION NEWS

Η Beyoncé, η Queen Bey, η απόλυτη, στο εξώφυλλο της Vogue UK. H επιτομή του Black Excellence

Mason Poole/A.M.P.A.S. via Getty Images/Ideal Images

Δεν είμαι μαύρη και δεν ξέρω πώς είναι να δέχεσαι ρατσισμό σε τέτοιο βαθμό που κινδυνεύει η ζωή σου, επειδή το χρώμα του δέρματός σου δεν είναι ίδιο με κάποιων άλλων ανθρώπων. Ποτέ δεν κατάλαβα γιατί πρέπει να κρίνονται τα επιτεύγματα ενός ανθρώπου από το γένος, την εθνικότητα, τις σεξουαλικές του προτιμήσεις ή την εικόνα του. Αλλά  ζώντας ως χοντρή γυναίκα σε μια προβληματική κοινωνία, κάτι καταλαβαίνω. Έχω κριθεί αμέτρητες φορές για την εικόνα μου και κάθε φορά που γυρνάω σπίτι μόνη μου, το κινητό χτυπάει από μηνύματα φίλων «έφτασες σπίτι, εντάξει;». Δεν έχω βιώσει ποτέ μου φυλετικό ρατσιμό, έχω ζήσει όμως ρατσισμό. Λένε πώς στη σύγχρονη κοινωνία, η μεγαλύτερη μειονότητα είναι οι μαύρες τρανς γυναίκες. Τη δεύτερη θέση κατέχουν οι μαύρες γυναίκες. Σαν μια μαύρη γυναίκα στην Αμερική, λοιπόν, δεν μπορώ να φανταστώ καν τι μπορεί να έχει βιώσει η Beyoncé στη ζωή της.

Δεν μπορώ να φανταστώ τον φυλετικό ρατσισμό που μπορεί να έχει δεχτεί. Τον διαχωρισμό και τον σεξισμό που μπορεί να έχει βιώσει ως μια γυναίκα σε αυτόν τον άδικο κόσμο. Δεν μπορώ καν να σκεφτώ, το τίμημα που μπορεί να έχει πληρώσει για να καταφέρει να «ρίξει» όλους αυτούς τους τοίχους για όλες τις μαύρες γυναίκες. Ώστε να μπορούν να έχουν μια θέση στην κοινωνία. Το αντιλαμβάνεσαι αυτό; Το να μην υπολογίζεσαι ισότιμα; Να είσαι ο τελευταίος τροχός της αμάξης, επειδή είσαι μαύρη και δη, γυναίκα; Η Beyoncé άνοιξε τον δρόμο για τις μαύρες γυναίκες, και μέσα από τα επιτεύγματά της απέδειξε ότι αξίζουν την προσοχή μας.

Η Beyoncé είναι Black Excellence

Το τρομερό ταλέντο της, η τελειομανία της, ο επαγγελματισμός της, το επιχειρηματικό της δαιμόνιο, λοιπόν, ήταν πράγματα που έπρεπε να αποδείξει δυο και τρεις φορές. Αλλά όταν επιτέλους αναγνωρίστηκαν, η Queen Bey, έδειξε ότι είναι η επιτομή του Black Excellence. Και αυτό αποδεικνύει και τώρα με το εξώφυλλό της στη βρετανική Vogue.

“Black Excellence”: ο όρος που αναφέρεται στα υψηλά επιτεύγματα, την επιτυχία ή στις ικανότητες που παρουσιάζει ένας μαύρος άνθρωπος ή μαύροι άνθρωποι γενικά. Η Beyoncé είναι ένας άνθρωπος ή καλύτερα μια γυναίκα που τσεκάρει όλα τα κουτάκια αυτού του όρου. Το εξώφυλλό της στη βρετανική Vogue εκπέμπει αυτό ακριβώς. Μια γυναίκα, σίγουρη για τον εαυτό και τα ταλέντα της, που ξέρει ποια είναι και πώς να φέρει τον εαυτό της σε μια ανδροκρατούμενη κοινωνία. Η Queen Bey έχει καταφέρει πολλά στα 40 της χρόνια και τώρα, με την κυκλοφορία του νέου άλμπουμ της “Renaissance” και ένα εκπληκτικό εξώφυλλο στη Vogue, απαιτεί την προσοχή μας. Την προσοχή μας την έχει και δεν μπορούμε παρά να γιορτάσουμε την ταλαντούχα αυτή μαύρη γυναίκα. Φυσικά, είμαστε εδώ για τη μόδα και η μόδα στη φωτογράφιση της Queen Bey στη Vogue UK επισφραγίζει την κυριαρχία της.

Retro-futurism: Τα club kids του ’80 συναντούν τον σουρεαλισμό του μέλλοντος

«Μια φαντασία μόδας βγαλμένη από τα δημιουργικά μυαλά της κλαμπ ζωής. […]. Ντισκομπάλες, διαφανοσκόπια, μαντήλια; Φυσικά! Ένα άλογο στην πίστα; Βεβαίως. Μια μοτοσικλέτα για να “διακοσμήσει” τα Junya Watanabe δερμάτινα και τις Harris Reed & Roker μπότες; Γιατί όχι;». Ο Editor-in-Chief της Vogue UK, Edward Enninful, εξηγεί το concept της φωτογράφισης, έτσι όπως το αποφάσισαν με την Beyoncé. H σταρ ήθελε ένα concept που θα επιβεβαίωνε το Black Excellence της και το κατάφερε. Αυτή η Studio 54-esque φωτογράφιση με δόσεις φουτουρισμού και σουρεαλισμού, την καθιερώνουν ως την απόλυτη fashion queen. Αν όχι αυτό, επιβεβαιώνουν ότι είναι η Βασίλισσα.

Σε styling του Edward Enninful και με τις φωτογραφίες του εκπληκτικού φωτογράφου Rafael Pavarotti, η φωτογράφιση της Beyoncé στη βρετανική Vogue είναι η επιτομή του Black Excellence. Τρία μαύρα ταλέντα της μόδας, της μουσικής και της φωτογραφίας συνεργάζονται και το αποτέλεσμα δικαιώνει.

Εμπνευσμένοι από το club kid culture, λοιπόν, η Bey στο εξώφυλλο της Vogue εμφανίζεται σαν τη σύγχρονη Bianca Jagger, καβάλα σε ένα άλογο. Όπως και η Jagger είχε εισβάλλει το ’77 στο θρυλικό Studio 54 με ένα λευκό άλογο, έτσι τώρα και η Beyoncé κάνει το ίδιο. Σε μια πίστα ενός κλαμπ, φορώντας ένα headpiece με φτερά του Harris Reed και με μαύρο βελούδινο φόρεμα Alaïa, απαιτεί την προσοχή μας. Και την έχει.

Ο ίδιος ρετρο-φουτουρισμός συνεχίζει και στο υπόλοιπο styling της φωτογράφισης, με τον Enninful να έχει δημιουργήσει εκπληκτικά looks για την σταρ. Τα οποία φυσικά, υποστηρίζει απόλυτα. Την βλέπουμε να φοράει ένα vinyl coat του GCDS και headpiece του Philip Tracey, σε μια φωτογραφία που εμπνέεται πολύ από τη μόδα και το ύφος των 90s.

Την βλέπουμε πάνω σε μια μηχανή με δερμάτινα ρούχα Junya Watanabe, αλλά και με ένα διάφανο catsuit με 3D λουλούδια, δημιουργία του brand της Ivy Park σε συνεργασία με την adidas.

Αλλά και με το απόλυτα 60s, φουτουριστικό look, το metallic look με το σορτς και custom armour του Sho Konishi, αλλά και το εκπληκτικό Harris Reed look με τον κορσέ, το feather headpiece και τις platform boots όπου ποζάρει πάνω σε μια τεράστια ντισκομπάλα.

Όλα τα looks έχουν τις σωστές αναφορές, πολλή μελέτη ως προς το styling, αλλά και το στιλ της φωτογραφίας και έχουν μια Beyoncé στα καλύτερά της. Αυτή είναι η ενήλικη “Renaissance” της Beyoncé και βλέπουμε την ενδυματολογική, αλλά και προσωπική της εξέλιξη, πιο ξεκάθαρα από ποτέ.

Παρά τις δυσκολίες, η Beyoncé ήρθε, κατέκτησε και άνοιξε τον δρόμο για τις νέες γενιές μαύρων γυναικών. Και αυτό το εξώφυλλο είναι ο εορτασμός της.

Exit mobile version