Η Dior Pre-Fall 2024 συλλογή εξερευνά το ασυμβίβαστο στιλ της Marlene Dietrich
- 17 ΑΠΡ 2024
Την Δευτέρα, 15 Απριλίου o οίκος Dior ταξίδεψε στη Νέα Υόρκη με αφορμή την παρουσίαση της Pre-Fall συλλογής του. Επιλέγοντας το Μουσείο Τέχνης του Μπρούκλιν ως τοποθεσία του νέου της show η καλλιτεχνική διευθύντρια του οίκου, Maria Grazia Chiuri ένωσε ξανά τη μόδα, μαζί με την τέχνη.
Η φεμινιστική ματιά της Chiuri δεν έλειψε από τη συλλογή Dior Pre-Fall 2024. Αντιθέτως αποτυπώθηκε μέσα από αρκετά ενδιαφέροντα στοιχεία. Ο χώρος όπου πραγματοποιήθηκε το show του οίκου Dior διακοσμήθηκε από τα χρωματιστά neon έργα του καλλιτεχνικού διδύμου Claire Fontaine. Η τριγωνική χειρονομία σε σχήμα αιδοίου, που χρησιμοποίησαν οι φεμινίστριες σε διαμαρτυρίες τη δεκαετία του 70 αποτυπώθηκε πάνω στα έργα Claire Fontaine και ήταν μια ωδή στο, επίσης, φεμινιστικό έργο της Susan Santoro, της καλλιτέχνιδας από το Μπρούκλιν που θαυμάζει η Maria Grazia Chiuri.
Έπειτα, ήταν το soundtrack που επιλέχθηκε για το catwalk: μία μίξη από τα τραγούδια της Yoko Ono σε συνδυασμό με τη μουσική της νονάς του γερμανικού πανκ, Nina Hagen, η perfomance της Kim Gordon από τους Sonic Youth στο after party του οίκου, αλλά και το αξεπέραστο και ασυμβίβαστο στιλ της θρυλικής Marlene Dietrich στο οποίο επικεντρώθηκε αυτή η συλλογή.
Οι σχέσεις της ηθοποιού με τον Monsieur Dior ήταν γνωστές (όπως ήταν γνωστή και η ατάκα της Marlene Dietrich “No Dior No Dietrich” που φέρεται να είπε στον Alfred Hitchcock, σχετικά με τα κοστούμια της ταινίας Stage Fright). Θα μπορούσε κανείς να πει, λοιπόν, ότι η Pre-Fall συλλογή του γαλλικού οίκου ήταν μια σύγχρονη εξερεύνηση στο ανδρόγυνο και ασυμβίβαστο -για εκείνη την εποχή- στιλ της θρυλικής ηθοποιού. Αυτή η ικανότητα της Marlene Dietrich να εναλλάσσει το ανδρόγυνο στιλ με ultra glamorous εμφανίσεις γοήτευσε τη Maria Grazia Chiuri. «Ήταν μια ηθοποιός που κατάλαβε τη δύναμη της μόδας και τη χρησιμοποίησε για να ορίσει τον εαυτό της», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Η συλλογή Dior Pre-Fall 2024
Η Maria Grazia Chiuri ανέτρεξε στα αρχεία του οίκου στα οποία βρήκε κάποιες φωτογραφίες από τα σύνολα που είχε αγοράσει η θρυλική ηθοποιός από την πρώτη συλλογή Dior το 1947. Δεν ήταν το iconic New Look, αλλά τα μάλλινα γκρι κοστούμια που αργότερα έγιναν σήμα κατατεθέν του στιλ της. Αυτό, αποτυπώθηκε στη συλλογή με ένα σύγχρονο τρόπο. Σε φαρδιά παντελόνια συνδυασμένα με λευκά πουκάμισα φορεμένα με γραβάτες, αλλά και σε three-piece tailored σύνολα με καμπαρντίνες. Η δεκαετία του ’40 αποτυπώθηκε πάνω σε skirt suits, που είχαν τον πρωταγωνιστικό ρόλο ενώ τα μαύρα ντραπέ φορέματα αναμείχθηκαν με έναν εξαιρετικά ενδιαφέρον τρόπο με animal print πανωφόρια. Μερικά ακόμη highlights της συλλογής ήταν τα ημιδιάφανα φορέματα. Άλλα σκέτα άλλα διακοσμημένα με μικρά στρας πρόσφεραν στο σώμα μια υπέροχη κίνηση.
Υπάρχει, τέλος, ένα ακόμη σημείο στο οποίο αξίζει να αναφερθούμε. Η συλλογή της Maria Grazia Chiuri ένωσε 2 πόλεις της μόδας μαζί. Από το Παρίσι στη Νέα Υόρκη, με μία συλλογή που τονίζει την άρρηκτη σύνδεση του οίκου Dior με τη Νέα Υόρκη (ο Christian Dior ήταν από τους πρώτους Γάλλους couturiers που άνοιξε ατελιέ εκεί), αλλά και τη σχέση που έχει η ίδια με τη Νέα Υόρκη και τον βαθμό που έχει επηρεάσει το προσωπικό της στιλ. Το πρώτο αποτυπώνεται μέσα από 2 μοτίβα που κοσμούν slip φορέματα και co-ord sets: Το Άγαλμα της Ελευθερίας το οποίο δώρισε η Γαλλία στις ΗΠΑ τον 19ο αιώνα και ο Πύργος του Άιφελ.
Το δεύτερο αποτυπώνεται μέσα από sportswear αναφορές, όπως τα εκπληκτικά παρκά, αλλά και τη χρήση του denim που βλέπουμε σε αυτή τη συλλογή. «Είναι ένας τρόπος να αποτυπώσω το στιλ της Νέας Υόρκης. Σε αυτή την πόλη όλοι περπατούν και αυτό έχει δώσει μια λειτουργικότητα στη μόδα», λέει χαρακτηριστικά η σχεδιάστρια για τη συλλογή.