FASHION SHOW

Η έννοια της κοινότητας μέσα από τη νέα συλλογή Alexander McQueen

Imaxtree

Δεν είμαι σίγουρη αν τον Alexander McQueen τον ενδιέφερε ποτέ η κοινότητα. Είχε την κοινότητα του, εν μέρει, είχε τους κοντινούς του ανθρώπους, τις “Good Judies” του, αλλά μέχρι εκεί. Ήταν ένας μοναχικός άνθρωπος, κατά τα άλλα, που πάλευε καθημερινά με τους δαίμονές του.

Από αυτή την άποψη, λοιπόν, θα μπορούσε κανείς να πει ότι η έμπνευση της Fall 2022 συλλογής Alexander McQueen, δεν είχε καμία σχέση με τον ιδρυτή του οίκου. Παρ’ όλα αυτά, η καλλιτεχνική διευθύντρια, Sarah Burton, βρήκε άλλα μέσα επικοινωνίας για να συνδεθεί με τον εμβληματικό σχεδιαστή. Υπήρχε η Νέα Υόρκη. Και υπήρχαν τα ρούχα-αναφορές στο σημαντικό του έργο. Όλα αυτά λειτούργησαν μαζί για να προσφέρουν μια αρκετά σημαδιακή παρουσίαση μόδας, που χωρίς πολλά-πολλά, χωρίς “bells & whistles”, τίμησαν τον σχεδιαστή. Τον τίμησαν, χωρίς όμως η Burton να ξεχνάει το πώς είναι σήμερα ο οίκος. Υπήρχε μια έξυπνη μίξη των δυο αυτών πραγμάτων, που έκαναν τη Fall 2022 συλλογή Alexander McQueen, πετυχημένη.

Οι αναφορές στον Alexander McQueen

Η Fall 2022 συλλογή του οίκου πραγματοποιήθηκε στη Νέα Υόρκη. Σαν οίκος, λοιπόν, ο Alexander McQueen έχει σχέση με τη Νέα Υόρκη. Με την πόλη, αλλά και με την εγχώρια σκηνή μόδας. Ο Lee ΜcQueen, όσο ζούσε, παρουσίασε δυο συλλογές εκεί. Την “Dante” το 1996 και τη συλλογή “Eye” το 1999. Πάνε, λοιπόν, δυο δεκαετίες από τότε που ο οίκος παρουσίασε συλλογή του στο «Μεγάλο Μήλο».

Μετά από 23 χρόνια, λοιπόν, δυο χρόνια πανδημίας και συνεχών κοινωνικών αναταράξεων, η Sarah Burton αποφάσισε να εκφράσει την ανάγκη για ενότητα. Και δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος για να το κάνει αυτό, προμοτάροντας την ιδέα της κοινότητας. Η κοινότητα που «χτίζουμε» ή στην οποία ενσωματωνόμαστε με σκοπό να επικοινωνήσουμε. Για να βρούμε τον εαυτό μας ή για να τον εκφράσουμε απόλυτα. Ο Alexander McQueen έβρισκε τρόπο να επικοινωνήσει, μέσα από την κοινότητα της μόδας και των τεχνών που είχε δημιουργήσει στη Νέα Υόρκη. Και η μεγαλούπολη ήταν το καλύτερο μέρος για να παρουσιάσει ο οίκος τη νέα του συλλογή.

«Υπάρχουμε σαν μονάδες, σαν οντότητες ως ένα βαθμό, αλλά είμαστε πολύ πιο δυνατοί όταν επικοινωνούμε μεταξύ μας, με τις οικογένειές μας, με τους φίλους μας, με την κοινότητά μας», σχολιάζει στις σημειώσεις της η σχεδιάστρια.

«Με όσα έχουν συμβεί τα τελευταία δυο χρόνια, αυτό μοιάζει να είναι πιο σημαντικό από ποτέ. Σαν κοινότητα, είμαστε πολύ πιο ικανοί να αποκαταστήσουμε, να επανεφεύρουμε, να ανανεώσουμε. Να γιατρευτούμε».

Αυτή τη φιλοσοφία, δεν την είχε ο πιο dark Alexander McQueen, αλλά είχε την ικανότητα να μιλάει για όσα χρειάζονταν να «γιατρευτούν» στην κοινωνία με σκοπό να προχωρήσει μπροστά. Η απεριόριστη έμπνευση που πρόσφερε ο σχεδιαστής στον χώρο της μόδας, αλλά και στην κληρονομιά του οίκου, τιμήθηκε μέσα από τις αναφορές σε μια από τις πιο εμβληματικές παρουσιάσεις στην ιστορία της μόδας. H φημισμένη συλλογή του “No.13” του 1999, όπου ένα ρομπότ ψέκασε με σπρέι το λευκό φόρεμα της Sharlom Harlow, αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για τη συλλογή. Έκανε την εμφάνισή του μέσα από ένα sharp και tailored λευκό κοστούμι το οποίο διέθετε ένα print που θύμιζε τις μπογιές στο φόρεμα της Harlow.

Κάπως έτσι, η Burton στη σημαδιακή αυτή συλλογή για τον οίκο, με άμεσο ή έμμεσο τρόπο, κατάφερε να γιορτάσει την κληρονομιά του σχεδιαστή.

Τα μανιτάρια και μια trippy (sustainable) συλλογή ρούχων

Με μια συλλογή κατά 85% sustainable, η Burton εμπνεύστηκε από το μυκήλιο. Έναν μύκητα που μεγαλώνει σε διαφορετικά περιβάλλοντα και που στη μόδα χρησιμοποιείται ως μια vegan εναλλακτική δέρματος. Εμπνεύστηκε, λοιπόν, από τη φύση «ως μια κοινότητα που είναι πολύ μεγαλύτερη απ’ ότι εμείς».

Αποφάσισε να την τιμήσει μέσα από τη «ζωή» που μας δίνει η ομορφιά της φύσης. Μέσα από τα έντονα και όμορφα χρώματα της και τις ασυνήθιστες «γραμμές» της. Αυτό στα ρούχα αποδόθηκε μέσω μιας punchy χρωματικής παλέτας που περιλάμβανε neon χρώματα, όπως το κίτρινο, το πορτοκαλί και το πράσινο.

Όπως σε κάθε συλλογή της για τον οίκο Alexander McQueen, έτσι και σ’ αυτή, η σχεδιάστρια αποφάσισε να παρουσιάσει ρούχα που φοριούνται στην καθημερινότητά μας.

Αλλά έχουν «αρκετό» χρώμα και σχεδιαστικό ενδιαφέρον που τα κάνουν μοναδικά. Έτσι, τα signature κοστούμια της, τα overcoats, τα δερμάτινα looks, οι flowy παντελόνες και εκπληκτικά φορέματα, είχαν την τιμητική τους. Έλαβαν όμως το πιο σωστό twist μέσα από το προσεγμένο tailoring και την bold χρωματική παλέτα και prints.

Τα eveningwear

Όσον αφορά τα πιο βραδινά κομμάτια, η Fall 2022 συλλογή δεν απογοήτευσε ούτε εκεί. Εκτός από τα έντονα χρώματα, υπήρχε και μια «έκρηξη» στο design.

Είδαμε βολάν, κρύσταλλα (στο εκπληκτικό μίνι φόρεμα που φόρεσε η Κaia Gerber στην πασαρέλα), ακόμα και δερμάτινες επιλογές που είχαν όμως τέτοια κίνηση που έμοιαζαν λες και ήταν φτιαγμένα από «αέρα».

Υπήρχε, γενικά, μια ζωντάνια στα ρούχα, από τα χρώματά τους μέχρι και την κίνηση που έδωσε αυτό το extra something στη συλλογή. Ίσως αυτό να οφείλεται στο location.

Η σύνδεση του οίκου Alexander McQueen με τη Νέα Υόρκη είναι αδιαμφισβήτητη. Ακόμα κι αν η αισθητική του οίκου έχει αλλάξει από τότε που ανέλαβε η Burton τα ηνία του οίκου, το πνεύμα του Lee είναι ακόμα «εκεί». Και δεν θα σταματήσει ποτέ να είναι.

Exit mobile version