ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΜΟΔΑΣ

Η Εβδομάδα Μόδας στο Μιλάνο έκλεισε με τα καλύτερα shows: Bottega Veneta, Ferragamo, Missoni

Bottega Veneta Spring 2025 Launchmetrics Spotlight

Άστο στους ιταλικούς οίκους και σχεδιαστές να σε αφήσουν με το στόμα ανοιχτό, για την αριστεία που δείχνουν πάντα στη δημιουργία του ενδύματος. Αυτό από μόνο του, θα ήταν αρκετό για να τιμήσουμε την ιταλική μόδα, αλλά η Εβδομάδα Μόδας στο Μιλάνο φροντίζει πάντα να προσφέρει και άφθονη καινοτομία.

Είτε αφορά τη χρήση των υλικών και των υφασμάτων, είτε το concept και τα σχέδια μιας συλλογής, η Εβδομάδα Μόδας στο Μιλάνο παρουσιάζει πάντα το next best thing στη μόδα. Σε αυτό συμβάλλουν και μερικά πολύ «δυνατά» ονόματα στον χώρο της μόδας και φυσικά στους καλλιτεχνικούς διευθυντές τους, που εντυπωσιάζουν διαρκώς.

Από τον σπουδαίο Matthieu Blazy, ο οποίος από την ημέρα που ανέλαβε τα ηνία στον οίκο Bottega Veneta, μάς μαγεύει μονίμως με τη δεξιοτεχνία που αντιμετωπίζει το ένδυμα, μέχρι και τον forward thinking Maximilian Davis, καλλιτεχνικό διευθυντή του οίκου Ferragamo, ο οποίος αν και μια -σχετικά- φρέσκια παρουσία στον χώρο της μόδας, επιβεβαιώνει διαρκώς το αστείρευτο ταλέντο του.

Αυτά τα 2 brands και ο οίκος Missoni, που στα 60s και τα 70s έβαλε την ιταλική μόδα στον χάρτη, είχαν μερικά από τα πιο δυνατά shows στην Εβδομάδα Μόδας στο Μιλάνο, που αξίζουν την προσοχή σου.

Μπορεί να κάνει λάθος ο οίκος Bottega Veneta;

Ο Matthieu Blazy είναι ένα ακόμη παράδειγμα ότι οι Βέλγοι σχεδιαστές ξέρουν πώς να κόψουν καλό πατρόν -και κάτι παραπάνω- και ακόμη καλύτερα, να τιμήσουν την τέχνη του ενδύματος μέσα από το άριστο design.

Στα 3 χρόνια του ως καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου Bottega Veneta, ο Βεγλο-Γάλλος σχεδιαστής, κάνει εξαιρετική δουλειά στο να δείξει πώς η δεξιοτεχνία είναι ταυτισμένη με την ιταλική μόδα. Κάτι που καταφέρνει με τη βοήθεια του ατελιέ του και με τα πάντα ευρηματικά concepts των shows του. Αυτή τη φορά, το κάνει αγγίζοντας ακόμα και τον πιο άθραυστο θεατή, μας φέρνει face-to-face με την παιδικότητά μας και απλά συγκινεί. Η καθόλου demure και τρομερά ευφραδής Jools Lebron (που ήταν καλεσμένη στο show -αυτό ήταν το πρώτο της fashion show), περιέγραψε με τον καλύτερο τρόπο το Spring 2025 show Bottega Veneta: «Είναι όπως όταν ανακαλύπτεις τη δύναμη των ρούχων που, οι περισσότεροι άνθρωποι καταφέρνουν, κάνοντας έφοδο στην ντουλάπα των γονιών τους, παίζοντας με τα ρούχα τους».

Αυτή η παιδικότητα και οι πρώτες αναμνήσεις που έχουμε από το ένδυμα, ήταν το βασικό concept της Spring 2025 συλλογής Bottega Veneta. Στο show του οποίου, οι καλεσμένοι κάθισαν σε πουφ σε σχήματα ζώων, με τον Blazy να παίζει ακόμα πιο έντονα με το concept αυτό και να κάνει τους πάντες να θέλουν απεγνωσμένα ένα πουφ στο σπίτι τους. «Ήθελα να κάνω ένα show όπου ο χώρος ήταν παιχνιδιάρικος και που θα έφερνε χαρά στους καλεσμένους», αναφέρει ο Blazy και μπορώ να πω ότι στόχος επετεύχθη.

Η κωμικότητα και αυτή η ανάλαφρη και αθώα σχεδόν διάθεση (που κουβαλούσαμε όταν ήμασταν παιδιά), μεταφέρθηκε και στην πειραματική αντιμετώπιση των ρούχων. Από τις σιλουέτες, τα υλικά και τη χρωματική παλέτα, ο Blazy κατάφερε να συγχωνεύσει sophistication και πειραματισμό, μαζί.

Αυτό το είδαμε μέσα από τις «κωμικά» φαρδιές γραμμές των tailored ρούχων της συλλογής, που σαν να απομυθοποιούσαν τη σοβαρότητα των «αυστηρών» ρούχων. Καρό και ριγέ πουκάμισα μεταμορφώθηκαν στα πιο structured σακάκια, ενώ ο «μπαπούλας» κάτω από το κρεβάτι έγινε high fashion και πήρε την μορφή εντυπωσιακών headpieces με κρόσσια και πλεκτών φορεμάτων. Άλλα φορέματα που είχαν την υφή λούτρινων ζώων, σαν να κοροϊδεύουν τη σοβαρότητα με την οποία αντιμετωπίζουμε τη μόδα, ενώ από τη συλλογή δεν έλειπαν και τα “wow” pieces, όπως τα ανεπιτήδευτα σέξι ruched φορέματα, που εξέπεμπαν θηλυκότητα και δυναμισμό. Ο Blazy πειραματίστηκε κι άλλο με τις σιλουέτες, όπως με τις ογκώδεις, tiered φούστες που έμοιαζαν λες και ήταν φτιαγμένες από περισσεύματα υφασμάτων και οι οποίες έδωσαν μια arts & crafts αίσθηση στη συλλογή. «Ήθελα να παρουσιάσω την πράξη του εντυπωσιασμού με τη συλλογή μου», σχολιάζει ο σχεδιαστής σχετικά. Τα κατάφερε 100%.

Launchmetrics Spotlight
Launchmetrics Spotlight
Launchmetrics Spotlight
Launchmetrics Spotlight
Launchmetrics Spotlight
Launchmetrics Spotlight
Launchmetrics Spotlight
Launchmetrics Spotlight
Launchmetrics Spotlight
Launchmetrics Spotlight
Launchmetrics Spotlight
Launchmetrics Spotlight
Launchmetrics Spotlight

Εβδομάδα Μόδας στο Μιλάνο: To balletcore όπως δεν το έχεις ξαναδεί στον οίκο Ferragamo

Στα μόλις 2 χρόνια που υπηρετεί ως καλλιτεχνικός διευθυντής στον οίκο Ferragamo, ο Maximilian Davis έχει καταφέρει κάτι που άλλοι χρειάζονται πολλά χρόνια για να πετύχουν: εκπροσωπεί με απόλυτη ισορροπία την κληρονομιά του ιταλικού οίκου, με τη δική του (προοδευτική) ματιά απέναντι στο design. Ο Davis, ήταν μια κίνηση ματ από μέρους του ιταλικού label, γιατί ούτε ιδιαίτερα γνωστός ήταν τότε (τουλάχιστον όχι στον βαθμό που είναι τώρα), ούτε πληρούσε (φαινομενικά) τα κριτήρια για να λάβει τη δουλειά ενός «καθωσπρέπει» (και πάλι φαινομενικά) οίκου. 2 χρόνια τώρα, επιβεβαιώνει διαρκώς το ταλέντο του και μάλιστα, έχει καταφέρει να αναγεννήσει τον ως τότε, ξεχασμένο οίκο, του οποίου τα shows είναι πλέον, από τα πιο πολυαναμενόμενα στην Εβδομάδα Μόδας στο Μιλάνο.

Η Spring 2025 συλλογή Ferragamo λοιπόν, δείχνει πως ο Davis ξέρει να ισορροπεί τέλεια την κληρονομιά του οίκου, με το δικό του όραμα για τη μόδα, αντλώντας έμπνευση από τα αρχειακά designs του Salvatore Ferragamo, τα οποία έφερε στο σήμερα. Εμπνεύστηκε λοιπόν, από μια συλλογή του ιδρυτή του οίκου, που είχε σχεδιάσει για την μπαλαρίνα και ανθρωπολόγο, Katherine Dunham καθώς και από τα custom-made πουέντ, που είχε σχεδιάσει για τον χορευτή Rudolf Nureyev. «Πάντα ενσωματώνω ιστορικές περιόδους στη δουλειά μου -περιόδους που νιώθω ότι μπορώ να ταυτίσω με εμένα και την κληρονομιά μου», αναφέρει ο Davis στις σημειώσεις του για το show. Αν και το μπαλέτο και ο χορός  ήταν από τις βασικές αναφορές της συλλογής, εμπλουτίστηκαν άψογα με τις ρίζες του σχεδιαστή, όπως με τα washed denim κομμάτια, τις αέρινες σιλουέτες και το blend με απαλές και ζωηρές αποχρώσεις της χρωματικής παλέτας. Κάπως έτσι, εκπληκτικά ντραπέ φορέματα και τρομερά πρακτικά utility jackets και φούστες έδωσαν μια αίσθηση κανονικότητας στη συλλογή, με τα ever-so-cool δερμάτινα και σουέντ πανωφόρια να κλέβουν την παράσταση.

Όπως σου είπα, οι αναφορές στο μπαλέτο και τον χορό είναι πιο ξεκάθαρες, από τα σύνολα με κολάν και mismatched κορμάκια, αλλά και τα powder pink σύνολα να απογειώνουν το balletcore στιλ. Φυσικά, σε αυτό βοήθησαν και τα παπούτσια (από τακούνια, σανδάλια, αλλά και φλατ με έντονη μύτη) που θύμιζαν πουέντ και που δένουν στον αστράγαλο, προσφέροντας μια ρομαντική, αλλά και ενδυναμωτική διάθεση στα looks. Σέξι, «ξεφτισμένα» φορέματα και σορτς και πανέμορφα πλεκτά και δερμάτινα σετ, έκαναν τη συλλογή τρομερά φρέσκια και «μπροστά». Άλλη μια πετυχημένη συλλογή Ferragamo από τον ευφυή Maximilian Davis.

Launchmetrics Spotlight
Launchmetrics Spotlight
Launchmetrics Spotlight
Launchmetrics Spotlight
Launchmetrics Spotlight
Launchmetrics Spotlight
Launchmetrics Spotlight
Launchmetrics Spotlight
Launchmetrics Spotlight
Launchmetrics Spotlight
Launchmetrics Spotlight
Launchmetrics Spotlight
Launchmetrics Spotlight

Viral για όλους τους σωστούς λόγους. Το μοτίβο Missoni μεταμορφώνεται

Αυτό που με εξιτάρει συχνά με τη μόδα, είναι ο τρόπος που επιλέγουν οι σχεδιαστές να «ταράξουν» τα νερά. Ειδικά όταν αυτό το κάνουν, «παίζοντας» με παραδόσεις ετών. Το αποτέλεσμα μπορεί να μην είναι πάντα το πιο πετυχημένο, αλλά μέσα από τον πειραματισμό, πάντα βγαίνει κάτι καλό. Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου Missoni Filippo Grazioli, έκανε αυτό ακριβώς και το αποτέλεσμα μπορεί να μην ήταν 100% πετυχημένο, αλλά ήταν σίγουρα κάτι απρόσμενο.

Δηλαδή, το να παίρνεις ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα μοτίβα στην ιστορία της μόδας (το εμβληματικό ζιγκ-ζαγκ του οίκου Missoni σε αυτή την περίπτωση) και να το μετατρέπεις στο πιο τρελό, 3D υλικό είναι κάτι που προσωπικά, βρίσκω τρομερά τολμηρό και δη, απαραίτητο για την εξέλιξη ενός οίκου. «Ήθελα να δοκιμάσω μια διαφορετική προσέγγιση για να μεταφράσω το ζιγκ-ζαγκ», σχολιάζει ο Grazioli για μια από τις πιο πετυχημένες συλλογές του για το brand. «Σαν καλλιτεχνικός διευθυντής, είναι τρομερά σημαντικό για μένα, να προσφέρω ένα νέο τρόπο να μεταφράσω τους κώδικες του οίκου». Ο Grazioli δεν συγκρατήθηκε καθόλου και έκανε κάθε του «παρόρμηση» για πειραματισμό, πραγματικότητα. Και του βγήκε σε καλό.

Στο mood board είχε κι άλλες αναφορές, όπως τα πρωτογενή χρώματα (μπλε, κόκκινο, κίτρινο), αλλά και πίνακες του Modrian. Όλα αυτά, με κάποιο τρόπο «παντρεύτηκαν» έξυπνα και το αποτέλεσμα ήταν η Spring 2025 συλλογή Missoni: 3D, ζιγκ-ζαγκ σύνολα, σε φορέματα, τοπ και παντελόνια, μακριά εντυπωσιακά printed φορέματα με το γνωστό Missoni μοτίβο σε μια πιο bold, 80s εκδοχή, φορέματα με κρόσσια σε έντονο aquamarine, αλλά και πιο arty σύνολα που συνδυάστηκαν με statement χρυσά κοσμήματα που πρόσφεραν έναν δυναμισμό στη συλλογή.

Από τον πειραματισμό με το iconic λογότυπο αλλά και τις υφές, μέχρι και η αίσθηση της παιδικότητας και ελευθερίας που είχε συνολικά το show, έκαναν αυτή τη συλλογή Missoni από τις πιο δυνατές του οίκου.

Launchmetrics Spotlight
Launchmetrics Spotlight
Launchmetrics Spotlight
Launchmetrics Spotlight
Launchmetrics Spotlight
Launchmetrics Spotlight
Launchmetrics Spotlight
Launchmetrics Spotlight
Launchmetrics Spotlight