SIZE MATTERS

Η Kim Kardashian «έπαθε» Victoria’s Secret. Στην καμπάνια του Skims πρωταγωνιστούν όλα τα «Αγγελάκια» και η έλλειψη εκπροσώπησης

Instagram.com/skims/

Θα ήταν άδικο προς εσένα, να μην είμαι απόλυτα ειλικρινής. Ξεκαθαρίζω από τώρα, ότι, στα μάτια μου, η Kim Kardashian δεν είναι το καλύτερο πρότυπο ανθρώπου. Ίσως να μην είναι ένα κακό απαραίτητα, αλλά κατά τη γνώμη μου, δεν θα έπρεπε οι άνθρωποι, η μόδα, η ποπ κουλτούρα να επηρεάζονται τόσο πολύ από το τι φοράει ή από το τι λέει. Όλα είναι πολύ πιο εύκολα όταν γεννιέσαι και μεγαλώνεις ευνοημένος και το κάνουν τελικά, πιο εύκολο το να «να βάλεις τον κ***ο σου κάτω και να δουλέψεις» (όπως δήλωσε πρόσφατα). Είναι πιο εύκολο να προμοτάρεις τη φυσική ομορφιά και υγεία, όταν αλλάζεις τα πάντα πάνω σου, με όχι και τόσο φυσικούς τρόπους. Και για να ξεκαθαρίσω. Δεν έχω κανένα πρόβλημα με όλα αυτά. Αυτά είναι επιλογές που ο καθένας θα πρέπει να νιώθει ελεύθερος αρκετά για να κάνει. Σε αυτό στο οποίο διαφωνώ είναι το να υποθέτεις ότι όλοι οι άνθρωποι έχουμε τις ίδιες ή ίσες επιλογές. Η κοινωνία ευνοεί τους ευνοημένους και όσοι γεννιούνται με προνόμια, έχουν διαφορετικές επιλογές από όλους τους άλλους. Όταν όμως, κρίνεις και υπονοείς ότι δεν είσαι πλούσιος ή πετυχημένος γιατί δεν δουλεύεις σκληρά, εκεί θα σε κρίνω για αφέλεια. Δεν έχουν όλοι τις ίδιες ευκαιρίες άρα και επιλογές στη ζωή, γιατί απλά η κοινωνία δεν είναι ίση.

Η Kim Kardashian, λοιπόν, κρίνει αφελώς τον κόσμο γύρω της, χωρίς όμως να έχει ζήσει στο πετσί της το πώς είναι να ζεις όντας στον πάτο της κοινωνικής πυραμίδας. Και δεν χρειάζεται να ξέρει πώς είναι, αλλά δεν χρειάζεται και να εκφράζει την άποψή της για πράγματα που δεν γνωρίζει. Πιστεύω όμως, ότι γνωρίζει πολύ καλά πώς να είναι μια καλή επιχειρηματίας. Πώς να κάνει, κάποιες φορές, καλό marketing για το καλό του brand της, αλλά και όσων διαχειρίζεται. Το τελευταίο marketing plan της ήταν πετυχημένο σαφώς, αλλά εμένα προσωπικά με αφήνει παντελώς ανικανοποίητη. Και αυτό, οφείλεται στην έλλειψη εκπροσώπησης. Θα μάχομαι πάντα γι’ αυτή, είτε αυτή η έλλειψη στη μόδα προβάλλεται από τον αγαπημένο μου σχεδιαστή, είτε από μια περσόνα που δεν συμπαθώ ιδιαίτερα, όπως η Kim Kardashian. Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.

Στη νέα καμπάνια Icons του brand της Kim Kardashian πρωταγωνιστούν όλα τα iconic μοντέλα της Victoria’s Secret

Για το brand εσωρούχων και shapewear της Kim Kardashian, Skims, η επιχειρηματίας «φέρνει» την πασαρέλα της Victoria’s Secret στη νέα της καμπάνια. Μιας και τα φημισμένα shows του Victoria’s Secret έχουν πλέον καταργηθεί (αφού κατηγορήθηκαν για την έλλειψη εκπροσώπησης όλων των σωματότυπων στην πασαρέλα), η Kim K. αποφάσισε να φέρει μερικά από τα πιο γνωστά «Αγγελάκια» να πρωταγωνιστήσουν στην καμπάνια του brand της.

Με το όνομα Icons, η νέα καμπάνια του Skims φιλοξενεί τα supermodels Tyra Banks, Candice Swanepoel, Heidi Klum και Alessandra Ambrosio. Τα μοντέλα αυτά, είναι από τις γυναίκες που έχουν ταυτιστεί με τα shows της Victoria’s Secret και τώρα κάνουν reunion στο σετ του brand Skims.

Φορώντας τα εσώρουχα από τη σειρά Fits Everybody, τα μοντέλα ποζάρουν φορώντας δημιουργίες του brand σε nude αποχρώσεις που ταιριάζουν με το χρώμα της επιδερμίδας της κάθε γυναίκας. «Η Tyra, η Heidi, η Alessandra και η Candice έχουν έναν τόσο ξεχωριστό και παντοτινό ρόλο στην εικόνα που έχει η βιομηχανία σήμερα», σχολιάζει σε statement η Kim Kardashian. «Το να ντύσω αυτές τις εκπληκτικές γυναίκες με τη Fits Everybody συλλογή εσωρούχων μας, ήταν πραγματικά μια στιγμή που άξιζε να συμβεί».

Αν και πρόκειται όντως για μια αξιοσημείωτη στιγμή το ότι αυτά τα 4 μοντέλα ξανασυνεργάζονται και πράγματι είναι μια iconic «συνάντηση», υπάρχει ένα κενό που δεν έχει καλύψει αυτή η καμπάνια. Πού είναι το inclusivity των σωματότυπων; Και εξηγώ τον λόγο που θεωρώ ότι θα έπρεπε να υπάρχει.

Το Skims υποστηρίζει το inclusivity στους σωματότυπους. Πού είναι αυτό στην καμπάνια;

Μια γυναίκα που οι φυλλάδες αποκαλούσαν «φάλαινα» όταν ήταν έγκυος, θα έπρεπε, από την εμπειρία της, να γνωρίζει πόσο απαραίτητη είναι η εκπροσώπηση όλων των σωματότυπων στις ημέρες μας. Πιστεύω ότι η Kim Kardashian, το γνωρίζει αυτό, καθώς και το hype που υπάρχει γύρω από το κίνημα του body positivity. Όταν λάνσαρε το brand της, λοιπόν, το 2018, το ταυτοποίησε ως ένα all-inclusive brand. Αυτό το κατάφερε προσφέροντας ένα μεγάλο εύρος μεγεθών στα προϊόντα της. Αλλά και με φωτογραφίες από καμπάνιες και editorials, όπου φιλοξενεί γυναίκες όλων των σωματότυπων. Σκέφτομαι, λοιπόν, γιατί δεν το έκανε και εδώ;

Δηλαδή, αυτή ήταν μια φανταστική ευκαιρία (και θα ήταν και ένα εξαιρετικό marketing plan) να δείξει στον κόσμο ένα πράγμα: ότι το Victoria’s Secret το «έκανε» λάθος. Εφόσον, το concept της καμπάνιας της νέας σειράς ήταν να φέρει μοντέλα που έχουν ταυτιστεί με το Victoria’s Secret, ένα brand που, μέσα σε όλα, έχει κατηγορηθεί για την έλλειψη εκπροσώπησης, αυτή ήταν η ευκαιρία της να αποδείξει ότι το Skims είναι το αντίθετο.

Θα μπορούσε, μαζί με αυτά τα πρώην «Αγγελάκια» της Victoria’s Secret να φέρει και μοντέλα που θα έπρεπε να είχαν περπατήσει στα shows του brand, και που μαζί με αυτό στηρίζουν το inclusivity στους σωματότυπους. Θα μπορούσε να είχε φέρει εξίσου μεγάλα ονόματα του μόντελινγκ, όπως η Ashley Graham, και να δείξει πώς θα έπρεπε το Victoria’s Secret να πράττει όλα αυτά τα χρόνια.

Σαν ένα self-proclaimed inclusive brand εσωρούχων και shapewear, η Kim Kardashian θα έπρεπε να είχε εκμεταλλευτεί τη στιγμή και να περάσει ένα φανταστικό μήνυμα, χωρίς πολλά-πολλά. Χωρίς να χρειαστεί να προκηρύξει την καμπάνια ως inclusive, παρουσιάζοντας απλά iconic μοντέλα που εκπροσωπούν όλους τους σωματότυπους και φορούν Skims.

Θα μπορούσε να είχε κάνει τόσα πολλά και τόσα «καλά» για τα beauty standards που αφορούν τις γυναίκες, αλλά έχασε την ευκαιρία. Και μέσα σε όλα, η Kim Kardashian ανέβασε μια φωτογραφία στο Instagram, ποζάροντας μαζί με τις γυναίκες αυτές. «ΟΚ, υποτίθεται ότι δεν θα ήμουν σε αυτή την καμπάνια του Skims, άλλα περνώντας έκανα μια στάση και φωτογραφήθηκα κι εγώ για ήταν πολύ “iconic”», έγραψε στη λεζάντα του post της. Η ωραιοπάθεια στα καλύτερά της.

Η σύγκριση με το brand της Lizzo

Τα νέα της καμπάνιας του brand της Kim Kardashian, ήρθαν μερικές μέρες μετά, αφού η Lizzo ανακοίνωσε τη δημιουργία του δικού της all-inclusive brand shapewear προϊόντων. Η Lizzo σαν μια πραγματική ακτιβίστρια που υπερασπίζεται διαρκώς όλους τους σωματότυπους και την έλλειψη εκπροσώπησης, λανσάρει το δικό της brand. Ένα brand που προσφέρει ένα μεγαλύτερο εύρος μεγεθών από αυτό του Skims και που χρησιμοποιεί ήδη μοντέλα όλων των σωματότυπων.

Πολλοί, λοιπόν, έχουν μπει ήδη στη διαδικασία να συγκρίνουν τα δυο brands, με αρκετούς να υποστηρίζουν περισσότερο αυτό της Lizzo, για την αυθεντικότητά του. «Δεν πιστεύω ότι το marketing θα δουλέψει με τον ίδιο τρόπο. Η Lizzo προμοτάρει το body positivity και η Kim το αντίθετο», σχολιάζει μια φαν. Ένα άλλο σχόλιο αναφέρει «Η Lizzo έρχεται να κοντραριστεί με τα Skims! Να, κάτι που θα αγόραζα». Με τη Lizzo να έχει ζήσει στο «πετσί» της τον ρατσισμό για το σώμα και το χρώμα του δέρματός της, είναι σίγουρα ο κατάλληλος άνθρωπος για να παρουσιάσει τη δική του εκδοχή στα shapewear εσώρουχα.

Φυσικά, αυτό δεν αναιρεί την επιτυχία των Skims που οφείλεται στην ποιότητα και την εφαρμογή και, εν μέρει, το γεγονός ότι προσφέρουν ένα σημαντικό εύρος μεγεθών. Παρ’ όλα αυτά, αν κάποιος αγόραζε τα Skims γιατί στηρίζει το inclusivity, η τελευταία καμπάνια θα τον απογοητεύσει.