FASHION NEWS

Η πρόσκληση του οίκου Balenciaga για το νέο show του είναι ένα σπασμένο iPhone. Cringe ή genius;

Imaxtree

Δεν υπάρχει περίπτωση να υπάρξει συλλογή, καμπάνια ή οποιαδήποτε ενέργεια του οίκου Balenciaga που να μην περιέχει ένα ειρωνικό ή κάποιο κοινωνικό σχόλιο. Ο Demna Gvasalia (καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου), ξέρει πολύ καλά πώς να το κάνει αυτό. Άλλωστε ακριβώς σε αυτό(ν) οφείλεται και κομμάτι της τεράστιας επιτυχίας του brand. Αν και τα ρούχα των συλλογών του, μπορεί να έχουν συχνά το ίδιο «πατρόν» και αισθητική, παρ’ όλα αυτά, καταφέρνει να μας κρατάει συνέχεια at the edge of our seats.

Αυτή τη φορά, το κατάφερε, πριν καν δούμε τη νέα συλλογή του οίκου Balenciaga για τη σεζόν Fall/Winter 2022, με την πρόσκληση που έστειλε στους καλεσμένους του. Η πρόσκληση αυτή, δεν ήταν η τυπική σου χάρτινη πρόσκληση, αλλά ένα iPhone. Ένα σπασμένο iPhone για την ακρίβεια. Η πρόσκληση φυσικά, κατάφερε να κάνει τον γύρο της στα social media, αφήνοντας πολλούς ένα μεγάλο «γιατί» να αιωρείται στον αέρα. Ο λόγος αυτής της πρόσκλησης, παρ’ όλα αυτά, δεν ήταν καθόλου τυχαίος και όπως όλα τα projects του Gvasalia, υπήρχε ένα κρυμμένο μήνυμα «πίσω» της. Στα εξηγώ όλα παρακάτω.

Το σπασμένο iPhone Balenciaga

Ο οίκος Balenciaga, λοιπόν, για την επερχόμενη επίδειξη μόδας που θα παρουσιάσει στις 6 Μαρτίου, στην Εβδομάδα Μόδας στο Παρίσι, έστειλε στους καλεσμένους του, την πιο αντισυμβατική πρόσκληση. Αντί της τυπικής χάρτινης, o Gvasalia έστειλε ένα χαλασμένο iPhone 6s, με σπασμένη οθόνη. Στο πίσω μέρος του κινητού ήταν χαραγμένες οι λεπτομέρειες του show, αλλά και το όνομα του κάθε καλεσμένου. Tην πρόσκληση συνόδευσε και ένα σημείωμα από το brand που εξηγούσε πώς το smartphone είναι ένα «γνήσιο αντικείμενο από το 2022 το οποίο καταστρέφεται, απ’ όσο γνωρίζουμε, όχι τεχνητά, αλλά μετά από χρόνια χρήσης και παραμέληση».

Η επιλογή της συγκεκριμένης πρόσκλησης, δεν είναι ήταν τυχαία. Έρχεται να ακολουθήσει την ανακοίνωση του οίκου για την digital livestream παρουσίαση που θα κάνει, αντί του παραδοσιακού φυσικού show. Με τον τρόπο αυτό, θα έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν το show όλοι οι φαν του οίκου, σε όλο τον κόσμο. Η πρόσκληση δε, ταιριάζει άψογα με το όνομα του “360° Show”, που απ’ ότι καταλαβαίνουμε θα είναι digital-driven.

Γιατί όμως αυτή την πρόσκληση;

Όλα αυτά, βγάζουν απολύτως νόημα, αν σκεφτεί κανείς ότι ο οίκος βάζει πάντα την τεχνολογία «μπροστά» στις συλλογές του (από τη δημιουργία των ρούχων μέχρι και τις παρουσιάσεις του). Και σίγουρα, είναι “on brand”, όσον αφορά το μέλλον του οίκου που προγραμματίζει να πειραματιστεί με το metaverse. Σύμφωνα μάλιστα, με το Highsnobiety, ο CEO του οίκου Cédric Charbit, έχει ήδη σκεφτεί στρατηγικές για το metaverse, ενώ έχει σχεδιάσει προϊόντα ειδικά γι’ αυτό.

Αυτό έρχεται να συναντήσει και την επιθυμία του Gvasalia να μιλήσει για τη βιωσιμότητα στη μόδα και την υπερκαταναλωτισμό της σύγχρονης κοινωνίας. Υπάρχει καλύτερος τρόπος να το επικοινωνήσει αυτό, από ένα σπασμένο, παλιό smartphone; (Η απάντηση είναι «όχι»).

Exit mobile version