SIZE MATTERS

Karoline Vitto: Η ιστορική στιγμή ενός fashion show γεμάτο με curvy μοντέλα, δείχνει την εξέλιξη της μόδας

Vittorio Zunino Celotto/Getty Images/Ideal Images

«Τα ρούχα της Karoline Vitto με κάνουν να νιώθω σέξι, ορατή, με αυτοπεποίθηση και ασφαλή», σχολιάζει η Ceval Omar το μαύρο, curvy, τρανς μοντέλο από τη Νορβηγία που με την παρουσία της στον χώρο της μόδας έχει σπάσει ένα σωρό ταμπού που καταρρίπτουν τις παλαιολιθικές αντιλήψεις για τη γυναικεία ομορφιά. Η Karoline Vitto εξάλλου, έχει αυτή τη λόξα. Θέλει να κάνει όλες τις γυναίκες να νιώθουν σέξι και θελκτικές, ανεξαρτήτως σωματότυπου. Ποιος να το περίμενε; Ότι μια χοντρή γυναίκα «επιτρέπεται» να νιώθει σέξι και να δείχνει το σώμα της;

Αλλά όλα αυτά έχουν προκύψει από μια αμιγώς προβληματική βιομηχανία μόδας που από πάντα «πρωτοστατούσε» στο πώς να κάνει τη γυναίκα να νιώθει λίγη και ότι πρέπει διαρκώς να βελτιώνει κάτι στην εικόνα, με στόχο την τελειότητα. Η τελειότητα είναι ένα άφταστο όνειρο, όπως ήταν κάποτε και η συμπερίληψη των σωματότυπων στη μόδα, αλλά το ένα από τα δύο κέρδισε. Η συμπερίληψη κέρδισε γιατί ο χώρος αυτός εμπλουτίστηκε με «προοδευτικά» (για τα δεδομένα της μόδας) μυαλά.

Κάπου πρέπει να σταματήσει η αποθέωση του αδύνατου σώματος που στο μυαλό των όλων μας έχει περαστεί ως το μόνο αποδεκτό.

Αν γιορτάζουμε τα αδύνατα σώματα, το ίδιο θα πρέπει να γιορτάζουμε και τα curvy και τα χοντρά και αυτά με κυτταρίτιδα και τα αθλητικά και τα λιγότερο θηλυκά κ.ο.κ. Η Karoline Vitto σχεδιάζει πάντα με βάση την ισότητα σε όλα τα σώματα και αυτό είναι που την κάνει λαμπρή. Γιατί θέλει όλες οι γυναίκες, ανεξαρτήτως σωματότυπου να μπορούν να φορέσουν τα ρούχα της. Αυτό απέδειξε και στην παρουσίαση της Spring 2024 συλλογής της που παρουσίασε κατά τη διάρκεια της Εβδομάδας Μόδας στο Μιλάνο, με την οικονομική στήριξη των Dolce & Gabbana. Σε μια επίδειξη μόδας που η πλειοψηφία των μοντέλων ήταν curvy, η Karoline Vitto θέτει το υποθετικό ερώτημα: “What if?” . Πώς θα ήταν αν οι πασαρέλες είχαν curvy μοντέλα και μάλιστα παραπάνω, από ένα ή τρία (μέχρι τόσα θα δεις στα shows των μεγάλων οίκων μόδας -αν δεις curvy μοντέλα).

Η Karoline Vitto με ένα show καταφέρνει την πρόοδο της μόδας

Η Karoline Vitto, έχει λάβει αρκετή αναγνωσιμότητα τον τελευταίο χρόνο, με τις παρουσιάσεις της στην Εβδομάδας Μόδας στο Λονδίνο, λόγω της εκπροσώπησης στα σώματα που παρουσιάζει κάθε φορά στα shows της. Μέσα από τα ρούχα της γιορτάζει το γυναικείο σώμα, σε όλο του το μεγαλείο. Ένας καλός designer φαίνεται όταν μπορεί να σχεδιάσει ρούχα που ταιριάζουν σε όλα τα σώματα και η Karoline Vitto είναι μια απ’ αυτές τις δημιουργούς. Προβάλλοντας πάντα τη σέξι πλευρά της γυναίκας, εξερευνώντας τη μέσα από τη διαφορετικότητα κάθε σιλουέτας, οι συλλογές της έχουν αισθησιασμό, αλλά και ρούχα που οι γυναίκες, όλων των σωματότυπων, θέλουν να φορέσουν.

Έχοντας, λοιπόν, «χτίσει» ήδη έναν όνομα για τον εαυτό της, μέσω της οικονομικής στήριξης από τον οίκο Dolce & Gabbana και το απογοητευτικό ποσοστό των 0,6% στα curvy μοντέλα που είδαμε στις παρουσιάσεις της προηγούμενης σεζόν, η Vitto έρχεται να σπάσει το φράγμα της συμπερίληψης που βλέπουμε κατά τη διάρκεια του Fashion Month. Το έκανε μάλιστα, σε ένα πολύ σημαντικό προορισμό μόδας, στην Ιταλία και την Εβδομάδα Μόδας στο Μιλάνο, μια πόλη που δεν αφουγκράζεται τη συμπερίληψη όπως το Λονδίνο, για παράδειγμα.

Οι ιταλικοί οίκοι βάζουν παρωπίδες στη συμπερίληψη και η «αρχάρια» Karoline Vitto, τους βάζει τα γυαλιά. Η Βραζιλιάνα σχεδιάστρια όμως, που έχει οικειοποιηθεί τις εικόνες γυναικών που δεν περιορίζονται στα 40 κιλά, και έχει μάθει από την κουλτούρα της να βλέπει την ομορφιά σε όλα τα σώματα, μέσα από τα σχέδιά της κάνει κάτι πολύ σημαντικό: δεν κρύβει τις δίπλες και τα εξογκώματα που φυσικά μπορεί έχουν κάποια σώματα, αλλά τα αναδεικνύει, προβάλλοντας την ομορφιά τους. Μέσα από αισθησιακά ρούχα που δείχνουν το σώμα και τη χρήση μετάλλων που μιμούνται τις καμπύλες ενός σώματος, παρουσιάζει την άλλη πλευρά του νομίσματος. “What if?”. Πώς θα ήταν αν βλέπαμε τα curvy σώματα όμορφα και όχι απωθητικά; Αυτή η σκέψη, παίρνει σάρκα και οστά σε κάθε της συλλογή και αυτό ισχύει και για τη Spring 2024 κολεξιόν της, η οποία όμως, είχε τεράστιο αντίκτυπο στην πασαρέλα όπου περπάτησαν μοντέλα διαφορετικών μεγεθών. Για να καταλάβεις, το εύρος των sizes που είδαμε στο show κυμάνθηκε από το UK 10 (ευρωπαϊκό 36) μέχρι και το UK 26 (ευρωπαϊκό 54).

Έχοντας τους σωστούς πόρους και τους ταλαντούχους ράφτες του ατελιέ των Dolce & Gabbana στη διάθεσή της, η Karoline Vitto είχε την ευκαιρία να παρουσιάσει μια εκτενή συλλογή ρούχων (που δεν μπορούσε να υποστηρίξει προηγουμένως).

Vittorio Zunino Celotto/Getty Images/Ideal Images

Με την Ashley Graham, ένα μοντέλο συνώνυμο του body representation, να ανοίγει το show, η σχεδιάστρια παρουσίασε τη γνωστή αισθητική της, μέσα από κομμάτια που γιορτάζουν το γυναικείο σώμα. Το αποτέλεσμα ήταν φορέματα με τολμηρά cut-outs, two-piece σύνολα με bralettes και φούστες αλλά και μαγιό που περιλάμβαναν τα χαρακτηριστικά μεταλλικά inserts για τα οποία είναι γνωστή η σχεδιάστρια.

Vittorio Zunino Celotto/Getty Images/Ideal Images

Αυτά τα λεπτεπίλεπτα μέταλλα, χρησιμοποιούνταν άλλοτε στα πλαϊνά cuts των φορεμάτων, αγκαλιάζοντας τις καμπύλες και άλλοτε σε τοπ και bralettes, λειτουργώντας σαν συνδετικός κρίκος προσφέροντας ένα μοντέρνο στοιχείο στα ρούχα της. Οι δημιουργίες της, λοιπόν, δεν γιορτάζουν απλά όλα τα σώματα, αλλά παρουσιάζουν και κάτι φρέσκο και νέο στη μόδα.

Vittorio Zunino Celotto/Getty Images/Ideal Images

Φυσικά, με τα νέα δεδομένα της οικονομικής υποστήριξης από τον οίκο Dolce & Gabbana, η Karoline Vitto επέκτεινε το σχεδιαστικό της δαιμόνιο παρουσιάζοντας τζιν με διαφάνεια, structured κορμάκια σε animal prints (κάτι που εμπνεύστηκε από τη συλλογή των D&G από το 1992) , πλεκτά φορέματα με σκισίματα αλλά και με abstract prints.

Vittorio Zunino Celotto/Getty Images/Ideal Images

Vittorio Zunino Celotto/Getty Images/Ideal Images

Όλα αυτά, επιβεβαιώνουν το εύρος της σαν σχεδιάστρια, αλλά και την προσαρμοστικότητά της όταν της δίνεται το περιθώριο να δημιουργήσει πιο ελεύθερα. Όλα αυτά, ολοκληρώθηκαν άψογα με το πιο συμπεριληπτικό καστ curvy μοντέλων που έχουμε δει ποτέ σε επίδειξη μόδας.

Vittorio Zunino Celotto/Getty Images/Ideal Images

Ο αντίκτυπος του ιστορικού show

«Περισσότεροι σχεδιαστές πρέπει να το κάνουν αυτό. Αυτό πρέπει να είναι το φυσιολογικό, το συνηθισμένο», δήλωσε η Ashley Graham στο τέλος του show με εμφανή ενθουσιασμό. Αυτή όμως, νομίζω ότι είναι και η σωστή λέξη που εκφράζει το συναίσθημα πολλών μετά το show: ενθουσιασμός. Κάτι που καταλάβαινε κανείς ακόμα και από μακριά. Ακόμα και μέσα από τα βίντεο που είδαμε κατά τη διάρκεια του show, αλλά και μετά, μπορούσε κανείς να νιώσει τον προφανή ενθουσιασμό και συναισθηματισμό των μοντέλων και όσων δούλεψαν για αυτό το τόσο συμπεριληπτικό και όμορφο show.

Vittorio Zunino Celotto/Getty Images/Ideal Images

Η Karoline Vitto χρησιμοποίησε ένα σημαντικό αριθμό curvy μοντέλων στη συλλογή, κάνοντας αυτή την παρουσίαση μια ιστορική στιγμή στην ιστορία της μόδας. Όταν τα μοντέλα στην πλειοψηφία τους είναι curvy, δεν μπορείς παρά να γιορτάσεις την πρώτη φορά που συμβαίνει αυτό.

Μεγάλα, μικρά σώματα και όλα τα ενδιάμεσα sizes έκαναν την παρουσία τους αισθητή σε έναν χώρο που τις απορρίπτει και τις αποδοκιμάζει, κρίνοντάς της ως ένα «είδος» ακατάλληλο για την υψηλή ραπτική.

Για πολλά από αυτά τα μοντέλα, αυτή η στιγμή ήταν μία που τις σημάδεψε για πάντα. Όχι μόνο για την πορεία της καριέρας τους, αλλά και τις ίδιες σαν γυναίκες. Η Sofia Brenn, με δάκρυα στα μάτια, δήλωσε στο Instagram ότι αυτή ήταν μια σημαντική μέρα στην καριέρα της, ενώ η Ashley Graham δήλωσε πώς αυτή η ιστορική στιγμή είναι μια που πρέπει να αποτελέσει παράδειγμα προς μίμηση για όλους τους οίκους μόδας.

Vittorio Zunino Celotto/Getty Images/Ideal Images

Ελπίζω κι εγώ σε αυτό. Στο να παραδειγματιστούν όλα τα fashion brands από την Karoline Vitto και να σταματήσουν να τρομοκρατούνται από την ιδέα της συμπερίληψης, ειδικά στις πασαρέλες. Εύχομαι ο αντίκτυπος αυτού του show να επηρεάσει και άλλους δημιουργούς και όλους τους οίκους με εκατομμύρια σε κέρδη που φέρνουν πάντα σαν δικαιολογία το κόστος για την έλλειψη εκπροσώπησης. Αυτές οι δικαιολογίες δεν περνάνε πια. Η «κανονικοποίηση» όλων των σωμάτων δεν χωράει άλλες δικαιολογίες και πρέπει να γίνει πραγματικότητα.