FASHION NEWS

H Lady Gaga γυμνή σε «καραντίνα» στο Paper Magazine. Είναι το γυμνό τέχνη;

AP Photo Charles Sykes/Invision

«Πιστεύω ότι κάνουμε τέχνη, αυτό δεν είναι πορνό», δήλωσε η Gaga στους υπεύθυνους του Paper Magazine, λίγο πριν τη φωτογράφισή της για το περιοδικό. «Δίνω τη συγκατάθεσή μου στο να είμαι γυμνή και να είναι όλοι σε αυτό το δωμάτιο». Ένας άνθρωπος σαν τη  Lady Gaga που για μεγάλο μέρος της ζωής της περιτριγυρίζεται από κάμερες και ανθρώπους, πρέπει να έχεις πολύ καθαρό μυαλό για το ποιος είναι ο στόχος σου. Σε αυτή την περίπτωση, είναι η τέχνη.

Η Lady Gaga γυμνή στο Paper Magazine

Αφαιρένοντας όλα της τα ρούχα, η Lady Gaga ποζάρει γυμνή στον φακό του καλλιτέχνη Frederik Heyman. Ο Heyman- ο οποίος έφτιαξε και τις 3D εικόνες της φωτογράφισης- έπρεπε να σκανάρει κάθε πόντο από το γυμνό κορμί της Gaga για το project. Έτσι κατάφερε να αναπαραγάγει τη μορφή της και να τη «μεταμορφώσει» σε αυτό το μισός άνθρωπος- μισό ρομπότ πλάσμα. «Δεν μου αρέσει ο φουτουρισμός έτσι απλά. Ένα ρομπότ σε βάζει πάνω από τους ανθρώπους. Πιστεύεις ότι εγώ σε μορφή ρομπότ είμαι καλύτερη απ’ ό,τι η ανθρώπινη μορφή μου;», αναφέρει σχετικά.

Η Gaga βάζει τον εαυτό της σε «καραντίνα»

Με τη μορφή ενός πλάσματος, μισού ανθρώπου-μισού ρομπότ, στο εξώφυλλο η Lady Gaga εμφανίζεται γυμνή, ενώ βρίσκεται σε ένα γυάλινο κουτί «συνδεδεμένη» με καλώδια τα οποία την κρατάνε «ζωντανή». Με την καλλιτεχνική διεύθυνση του ταλαντούχου Nicola Formichetti, το αποτέλεσμα είναι τόσο ρεαλιστικό, όσο και επίκαιρο.

Με το μεγαλύτερο μέρος της Ευρώπης να είναι σε καραντίνα, το τεύχος κυκλοφορεί την σωστότερη στιγμή. Σε βίντεο για την φωτογράφιση, η Gaga φαίνεται να είναι μέσα στο γυάλινο κουτί ενώ φωτογραφίζεται από τους παπαράτσι, με ξεκάθαρη αναφορά στον τρόπο ζωής της, λόγω της τεράστιας φήμης της. Από την αρχή της καριέρας της, η ζωή της τραγουδίστριας παρακολουθείται ενώ εκείνη βρίσκεται σε ένα «γυάλινο» κουτί, κοιτώντας.

Τα looks της φωτογράφισης

Η φουτουριστική διάθεση της φωτογράφισης, ακολουθούν και τα looks που φοράει η Gaga. Στο πρώτο εξώφυλλο του περιοδικού, η καλλιτέχνιδα είναι γυμνή, στο δεύτερο όμως εμφανίζεται σε ένα μηχανικό άλογο, φορώντας ένα παστέλ γαλαζοπράσινο πλισέ φόρεμα Balenciaga με έντονους ώμους. Το εκπληκτικό φόρεμα, οι στιλίστες Sandra Amador και Tom Eerebout συνόδευσαν με καλσόν στο ίδιο print και λευκές γόβες, δημιουργώντας ένα πραγματικά κομψό look.

Σε άλλη φωτογραφία, η Gaga εμφανίζεται με ένα printed κορμάκι της Charlotte Knowles και statement πέδιλα Area.

Σε μια άλλη εικόνα, βλέπουμε την Gaga «ρομπότ» να κρατάει την Gaga «άνθρωπο» ενώ φοράει φόρεμα του οίκου Thierry Mugler και ‘70s εμπνευσμένες πλατφόρμες του Olivier Theyskens.

Είναι το γυμνό τέχνη;

Το ερώτημα όμως είναι ένα: μπορεί να είναι το γυμνό τέχνη; Ιστορικά αν το δούμε, το γυμνό ήταν πάντα απενοχοποιημένο.  Από τους αναγεννησιακούς ζωγράφους, όπως τον Botticelli μέχρι και τον Gustave Ingres, πρωτοπόρο της ρεαλιστικής ζωγραφικής, το γυμνό αποτελούσε πάντα πηγή έμπνευσης για την τέχνη. Η Lady Gaga ήταν πάντα αυτής της αντίληψης, φέρνοντας πάντα αναφορές από τους αγαπημένους της καλλιτέχνες στην “Gaga” περσόνα της. Από τα βίντεοκλίπ της, τα κοστούμια της και τις φωτογραφήσεις που έχει κάνει κατά καιρούς, η γνωστή καλλιτέχνιδα είναι σαν μια σύγχρονη εκδοχή της «Αναδυόμενης Αφροδίτης». Με αφορμή, λοιπόν, το νέο της άλμπουμ, “Chromatica”, η Lady Gaga επιστέφει στις «ρίζες» της και στα πιστεύω που την έκαναν να ξεχωρίσει στο ξεκίνημα (και όχι μόνο) της καριέρας της.

Το “Chromatica” είναι η πρώτη της δουλειά η οποία αντικατοπτρίζει τη δραστική αποδοχή της. Έχει αποδεχτεί τη «διαφορετικότητα» του παρουσιαστικού της, τα τραυματικά συμβάντα της ζωής της, από την χρόνια ασθένειά της, την ινομυαλγία, μέχρι και τον βιασμό της στα 19 της. «Χορεύω μέσα από τον πόνο», εξηγεί σχετικά. Το νέο της άλμπουμ μιλάει για όλα αυτά και η Lady Gaga έρχεται απόλυτα σε επαφή με τον εαυτό της και την τέχνη της. Και μέσα απ’ αυτή την φωτογράφιση μας επιτρέπει να την δούμε γι’ αυτό που πραγματικά είναι.