FASHION NEWS

Louis Vuitton: 2.500€ για ένα κουτί μπέργκερ και οι τσάντες με «κρουασάν» στη νέα του συλλογή

Louis Vuitton Fall 2023 Menswear Launchmetrics Spotlight

Θα σου έλεγα ψέματα αν δεν παραδεχόμουν ότι δεν υπάρχει κάτι το συναρπαστικό στο να βλέπεις καθημερινά αντικείμενα να λαμβάνουν μια luxurious μεταμόρφωση, από μεγάλους οίκους μόδας. Όταν ο οίκος Saint Laurent κυκλοφόρησε προφυλακτικά, στην τιμή των 3€, με τη συσκευασία να έχει το δικό του fashionable εξωτερικό, υπήρχε κάτι το fun σε αυτό. Ή όταν ο οίκος Louis Vuitton, προσέφερε στην προνομιακή τιμή των 33.000€, ένα ποδοσφαιράκι «ντυμένο» με το logo του brand, κάποιοι από μέσα μας είπαμε «ΟΚ, αυτό θα το ήθελα στο σπίτι μου». Ο λόγος; Γιατί είναι ένα designer κομμάτι. Ο πρωταρχικός λόγος πάντα, σε αυτές τις περιπτώσεις, είναι επειδή αυτά τα αντικείμενα έχουν την ταμπέλα ενός πολυτελή και πασίγνωστου οίκου μόδας, ας μην γελιόμαστε.

Στην ιστορία της μόδας όμως, αυτό ήταν πάντα κομμάτι των οίκων μόδας. Δηλαδή, πάντα τέσταραν τα όρια του καταναλωτή και το κατά πόσο θα ενέδιδε το κοινό σε ένα designer αντικείμενο που κοστίζει υπερβολικά. Ο Demna του οίκου Balenciaga, έχει χλευάσει αυτό το γεγονός, πολλάκις, με τα «κατεστραμμένα» ρούχα και αξεσουάρ σε εξωφρενικές τιμές, που πουλάει κατά καιρούς (και έχει κριθεί γι’ αυτό φυσικά -πριν τον «ακυρώσουν» παντελώς). Έχουμε δει, λοιπόν, αυτή την τακτική από μεγάλους οίκους μόδας, οι οποίοι, στις περιπτώσεις αυτές, καταφέρνουν δυο πράγματα: είτε όντως να έχουν κέρδη από τις πωλήσεις, είτε απλά να δημιουργήσουν «σούσουρο» (πολύ καλό marketing plan). Αυτό κάνει και ο οίκος Louis Vuitton, με το burger box aka κουτί για μπέργκερ που πουλάει στην τιμή των 2.500 δολαρίων (περίπου 2.300 ευρώ). Γιατί; Γιατί μπορεί και γιατί κάποιοι μπορεί όντως να θέλουν να «επενδύσουν» σε αυτό το πολυτελές αντικείμενο, γεμάτο ειρωνεία.

Τι στο καλό είναι το burger box του οίκου Louis Vuitton;

Πιστεύω ότι είναι κάτι σαν κοινωνικό πείραμα. Για να δουν μέχρι που θα φτάσει ο καταναλωτής για να αγοράσει σουβέρ Louis Vuitton για 2.500 ευρώ για παράδειγμα. Παρ’ όλα αυτά, δεν είμαι σίγουρη ότι μπορώ να καταλάβω τι μπορεί να προσφέρει σε κάποιον, ένα πολυτελές, δερμάτινο κουτί μπέργκερ. Σε κάθε περίπτωση, ο οίκος είπε να μας κάνει να πούμε “wtf?”, με το καινούργιο αυτό προϊόν. Πιο συγκεκριμένα, ο οίκος λάνσαρε το LV Flower Burger Box, το οποίο δεν κοστίζει και λίγα. Για την ακρίβεια, κοστίζει πολλά, αν σκεφτείς ότι πρόκειται για ένα αντικείμενο για το σπίτι. Το κουτί μπέργκερ του οίκου Louis Vuitton, μιμείται ακριβώς το σχήμα ενός τυπικού κουτιού μπέργκερ, μόνο που αυτό είναι δερμάτινο και περιλαμβάνει ένα φλοράλ μοτίβο στο εξωτερικό του.

louisvuitton.com

Φυσικά, ο οίκος, δεν πουλάει το κουτί άδειο, μιας και το burger box έχει μέσα το δικό του «μπέργκερ». Για την ακρίβεια, περιλαμβάνει 6 σουβέρ τα οποία είναι στρογγυλά και τοποθετημένα το ένα πάνω στο άλλο σε διαφορετικά χρώματα, μιμούμενο τα υλικά ενός burger (έχει καφέ για το μπιφτέκι, πράσινο για το μαρούλι, κίτρινο για το τυρί κ.ο.κ).

Αν και είναι έξυπνα σχεδιασμένο, το εν λόγω προϊόν, είναι προφανέστατα είδος πολυτελείας. Όποιος μπορεί να διαθέσει αυτό το ποσό για σουβέρ, θα απολαύσει σίγουρα το έξυπνο design του, αλλά μέχρι εκεί. Το burger box του οίκου Louis Vuitton, είναι μέρος της “Art of Dining” συλλογής, στην οποία ο οίκος θα κυκλοφορήσει και μια πολυτελή συσκευασία για ποπ κορν, πιάτα, καλαμάκια μεταξύ άλλων. Το burger box του οίκου, δεν είναι το μόνο παράδοξο αξεσουάρ που έχουμε δει ποτέ από τον οίκο. Για την ακρίβεια, στη νέα Fall 2023 Menswear συλλογή του Louis Vuitton, είδαμε τις νέες τσάντες «κρουασάν» του.

To πρώτο fashion show με νέο σχεδιαστή, μετά τον θάνατο του Virgil Abloh

Μετά τον θάνατο του Virgil Abloh, του καλλιτεχνικού διευθυντή του οίκου για τις ανδρικές συλλογές, το label, έφερε ως guest designer, το νέο hot όνομα της μόδας, τον Colm Dillane, γνωστός και ως KidSuper (όπως ονομάζεται το ομώνυμο brand του). Αυτή είναι η πρώτη φορά, μετά τον θάνατο του Virgil, που βλέπουμε κάποιον να σχεδιάζει ρούχα για τις ανδρικές συλλογές του οίκου, οπότε το στρες να προσφέρει ο Dillane μια καλή συλλογή, ήταν σίγουρα μεγάλο. Στο πλαίσιο, λοιπόν, της Εβδομάδας Μόδας των Menswear συλλογών που πραγματοποιούνται αυτή την περίοδο σε Ιταλία και Παρίσι, ο οίκος παρουσίασε τη Fall 2023 Menswear συλλογή. Ένα show που σίγουρα, δεν πέρασε απαρατήρητο, για διάφορους λόγους.

Αρχικά, το star-studded front row, με celebrities να παρευρίσκονται σε αυτό, έπαιξε ρόλο στο να δημιουργηθεί «σούσουρο», γύρω από το show. Έπειτα, ήταν η Rosalia η οποία μαγνήτισε το κοινό με την performance-έκπληξη που έκανε, κλείνοντας μάλιστα το show στο τέλος. Φυσικά, ήταν και τα ρούχα του Dillane, τα οποία εμπνεύστηκαν από τις streetwear σιλουέτες στις οποίες μας σύστησε ο Virgil, αλλά με ένα πιο ξεκάθαρα arty ύφος. Τα ρούχα συνδύαζαν, λοιπόν, την καλλιτεχνική έκφραση του σχεδιαστή, με εξαιρετική δουλειά στο tailoring, τα οποία συνοδεύονταν με τις κατάλληλες τσάντες.

Launchmetrics Spotlight

Ο Virgil Abloh έδειχνε πάντα ιδιαίτερη προσοχή στα αξεσουάρ που σχεδίαζε για τον οίκο, που αποτελούσαν και τα hitmakers των συλλογών του. Οι τσάντες του είχαν πάντα ένα fun ύφος, και αυτό ισχύει και για κάποιες από τις τσάντες της Fall 2023 Menswear συλλογή Louis Vuitton. Ανάμεσα στις metallic και puffer τσάντες της συλλογής, απαρατήρητες δεν πέρασαν οι trompe l’ oeil τσάντες και weekender bags οι οποίες αποτύπωναν την εικόνα μιας κλασικής LV τσάντας, οι οποίες υποτίθεται ότι είχαν μέσα τους φαγητά και ροφήματα.

Launchmetrics Spotlight

Ανάμεσα στα κόκκινα και πράσινα μήλα, και τους to-go καφέδες, ο Dillane πρόσθεσε στις τσάντες και κρουασάν, προσφέροντας ένα χλευαστικό στοιχείο στο design τους. Γιατί κανείς δεν θα κουβαλούσε φαγητά μέσα σε μια Louis Vuitton bag; Το πιάνεις το κλείσιμο ματιού στον τρόπο που «καταναλώνουν» οι πολλοί τη μόδα; Σε κάθε περίπτωση, οι τσάντες «κρουασάν» σε κάνουν να σκέφτεσαι.