Marc Jacobs, Courrèges, Calvin: 3 φθινοπωρινές καμπάνιες μόδας που αξίζουν την προσοχή σου
- 12 ΣΕΠ 2024
Οι φθινοπωρινές καμπάνιες μόδας, είναι κάτι σαν τα τεύχη Σεπτεμβρίου για τα περιοδικά μόδας. Θέτουν τον τόνο της υπόλοιπης χρονιάς στη μόδα και ενίοτε παρουσιάζουν τα νέα πρόσωπα στον χώρο της μόδας και τους επόμενους αστέρες. Μπορεί ακόμη, να επισημοποιήσουν το status ενός μοντέλου στον χώρο, καθορίζοντας τελικά την καριέρα του.
Πέρα από αυτό όμως, σε ένα πιο ρομαντικό πλαίσιο, οι φθινοπωρινές καμπάνιες μόδας (και αυτές όλων των σεζόν), σηματοδοτούν κάτι ακόμα πιο σημαντικό. Όσο κι αν αυτά τα projects στοχεύουν στις πωλήσεις (στις καμπάνιες μόδας προωθούνται στην ουσία οι καινούργιες συλλογές των οίκων), κάποιοι δημιουργοί «πουλάνε» κάτι άλλο. ‘Ενα συναίσθημα. Ένα lifestyle (που συνήθως είναι ταυτισμένο με την αισθητική αυτού του brand), αλλά και τέχνη. Οι καμπάνιες μόδας (και κάποιες πτυχές της μόδας) υπάρχουν για να διευρύνουν τους ορίζοντές μας μέσα από εικαστικά που εξελίσσουν την αντίληψη που μπορεί να έχουν πολλοί για τη μόδα. Μέσα από το storytelling μιας καμπάνιας, μπορεί να υπάρξει ένα θετικό αντίκτυπο, σε δημιουργικό ή και σε κοινωνικό πλαίσιο.
Κάπως έτσι, κάποιοι οίκοι και σχεδιαστές, αντιμετωπίζουν τις καμπάνιες μόδας με ένα πιο καλλιτεχνικό τρόπο που δεν μπορεί παρά να μας εμπνέει και κάποιες φορές να μας ενδυναμώνει, άλλοτε μέσα από το concept και άλλοτε μέσα από τις εικόνες.
Όλα αυτά τα θετικά συναισθήματα προέκυψαν και με τις παρακάτω 3 φθινοπωρινές καμπάνιες μόδας, που θα σε εμπνεύσουν και ίσως να σε κάνουν να δεις τη μόδα, με άλλο μάτι.
Η καμπάνια Courrèges γιορτάζει τη γεωμετρία και την απλότητα
Με κάποιο τρόπο, ο Nicolas Di Felice (καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου Courrèges), κατάφερε μέσα από ένα αρκετά απλό (φαινομενικά) concept να κάνει κάτι σπουδαίο. Κατάφερε να προσφέρει αβίαστα δόσεις τέχνης μέσω της γεωμετρίας, αλλά και να εκφράσει την αισθητική του οίκου, χωρίς συμβιβασμούς.
Η καμπάνια για τη Fall 2024 συλλογή Courrèges, λοιπόν, παρουσιάζει ένα οπτικό υπερθέαμα, με τον πιο απλό και κουλ τρόπο. Πατώντας στους βασικούς γεωμετρικούς κώδικες αλλά και στην τέχνη της αυταπάτης, η καμπάνια προσφέρει εντυπωσιακές εικόνες: Σε ένα λευκό φόντο, βλέπουμε τεράστιους κύβους σε διαφορετικά χρώματα, και τα μοντέλα να ποζάρουν σε αυτά. Άλλοτε καθισμένα πάνω στους κύβους και άλλοτε στο πλάι, τα μοντέλα φαίνονται μικροσκοπικά δίπλα σε αυτά τα τεράστια «κουτιά», δημιουργώντας μια ενδιαφέρουσα οφθαλμαπάτη.
Για την καμπάνια ο σχεδιαστής συνεργάστηκε με τον φωτογράφο Μark Borthwick και τον set designer, Rémy Brière, ο οποίος χρησιμοποιεί τον σουρεαλισμό και το optical illusion στις δουλειές του. Χρησιμοποιώντας τη 2D διάσταση με έξυπνο τρόπο και με τη χρήση του λευκού φόντου, η καμπάνια ανάγεται σε ένα γραφικό θέαμα, καθιστώντας την καμπάνια από τις καλύτερες της φετινής σεζόν.
Φθινοπωρινές καμπάνιες μόδας: Η καμπάνια Marc Jacobs x Futura μας δίνει την edgy δόση που χρειαζόμασταν
Μόδα, τέχνη και γκραφίτι. Η νέα καμπάνια Marc Jacobs τα έχει όλα και μας δίνει απλόχερα την edgy διάθεση που χρειαζόμαστε καμιά φορά, από τις φθινοπωρινές καμπάνιες μόδας. Η καμπάνια αυτή, ήταν η κατάλληλη ευκαιρία γι’ αυτό, μιας και αφορά τη νέα συνεργασία του οίκου με τον graffiti artist Futura. Οι δυο τους ενώνουν τις δυνάμεις τους για μια limited-edition capsule συλλογή που θα περιλαμβάνει κυρίως unisex denim κομμάτια, hoodies, αλλά και νέες εκδόσεις των The Tote Bag και The Snapshot τσαντών.
Στην καμπάνια πρωταγωνιστεί η Paloma Elsesser (πράγμα που υπονοεί ότι η συλλογή θα έχει μεγάλα νούμερα), και ο JΒalvin που συμβάλλουν στην effortless κουλ διάθεση της καμπάνιας. Ο στιλίστας Milton Dixon III, φοράει στα μοντέλα denim σύνολα που έχουν το bold graffiti print του Futura πάνω τους, απογειώνοντας αυτό το classic. Με αναφορές από τα graffiti της Νέας Υόρκης στα 80s, το abstract αυτό print του καλλιτέχνη είναι από τα εμβληματικά στην ιστορία της πόλης και της τέχνης του γκραφίτι.
Effortless Americana στην καμπάνια Calvin Klein
Ο οίκος Calvin Klein, ένας που έχει ταυτιστεί τόσο πολύ με την effortless αμερικάνικη μόδα που προωθεί το αμερικάνικο όνειρο, που αποτελεί από τα powerhouses, ειδικά όσον αφορά την παρουσίαση των fashion campaigns του. Μερικές από τις εμβληματικές καμπάνιες μόδας φέρουν την υπογραφή του οίκου και η πιο πρόσφατη, για τη Fall 2024 συλλογή, συνεχίζει την κληρονομιά του.
Με πρωταγωνίστρια την Kendall Jenner και σε σκηνοθεσία και φωτογράφιση του Mert Alas, η καμπάνια Calvin Klein δείχνει το γνωστό μοντέλο, με κοντά μαλλιά, αποπνέοντας μια δυναμική διάθεση, ενώ φοράει τα tailored ρούχα της συλλογής.
Η Jenner εκπέμπει ένα αβίαστο sexiness, που «παντρεύεται» θαυμάσια με τα tailored σύνολα, όπως με ένα μαύρο ψηλόμεσο παντελόνι αλλά και ένα μαύρο κοστούμι. Σε άλλες φωτογραφίες, τη βλέπουμε να φοράει δαντελωτά εσώρουχα αλλά και το απόλυτο classic το μαύρο φόρεμα, ξεχειλίζοντας αισθησιασμό και δυναμικότητα. Μια καμπάνια που εκφράζει απόλυτα την φιλοσοφία του brand και που «πουλάει» θαυμάσια το αμερικάνικο όνειρο.