Η Εβδομάδα Μόδας του Λονδίνου θα γίνει ψηφιακά σε gender-free πλατφόρμα. Είναι αυτό το μέλλον;
- 21 ΑΠΡ 2020
Τον Μάρτιο του 2020, θα έπρεπε να είχαμε ήδη δει τις πολυσύνθετες συλλογές των σχεδιαστών της Σαγκάης. Λόγω της πανδημίας του COVID-19, ένα από τα σημαντικότερα Fashion Weeks της Άπω Ανατολής, και της μόδας γενικότερα, μεταφέρθηκε από τους δρόμους της πόλης στην οθόνη ενός κινητού. Μέσω ενός app, του Taobao, η Εβδομάδα Μόδας για τις Fall/Winter 2020 συλλογές παρουσιάστηκε ψηφιακά. Μέσα σε 8 μέρες (αντί των παραδοσιακών 4 εβδομάδων), κλείνοντας ραντεβού, οι θεατές έζησαν μια digital fashion εμπειρία, παρακολουθώντας τις συλλογές 151 brands. Με τη νέα κατάσταση πραγμάτων, το παράδειγμα της Σαγκάης, θα ακολουθήσουν και οι fashion experts στο Λονδίνο. Η Εβδομάδα Μόδας στο Λονδίνο, θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά, ψηφιακά σε μια gender-free πλατφόρμα.
Η Εβδομάδα Μόδας στο Λονδίνο θα γίνει ψηφιακά. Είναι αυτό το μέλλον της μόδας;
Μετά από ένα δίμηνο σε lockdown, η ιδέα του να οργανωθούν επιδείξεις μόδας σε όλο τον κόσμο σαν να μην συνέβη τίποτα, μοιάζει με σενάριο επιστημονικής φαντασίας. Παρ’ όλα αυτά, η βιομηχανία της μόδας προσαρμόζεται στα νέα δεδομένα και σκέφτεται νέους τρόπους επικοινωνίας, εν καιρώ κρίσης. Το British Fashion Council, λοιπόν, ανακοίνωσε ότι η Εβδομάδα Μόδας στο Λονδίνο θα πραγματοποιηθεί σε μια διαφορετική πλατφόρμα από πριν. Από τις 12 μέχρι και τις 14 Ιουνίου θα πραγματοποιηθούν τα shows των συλλογών ψηφιακά. Στο londonfashionweek.co.uk θα μπορεί κανείς να βρει όλο το σχετικό υλικό.
«Δημιουργώντας μια πολιτιστική πλατφόρμα για την Εβδομάδα Μόδας στο Λονδίνο, προσαρμοζόμαστε στην ψηφιακή καινοτομία η οποία εξυπηρετεί τις ανάγκες μας. Έτσι, χτίζουμε ένα παγκόσμιο μέσο παρουσίασης για το μέλλον. Οι σχεδιαστές θα έχουν τη δυνατότητα να μοιραστούν τις ιστορίες τους και οι συλλογές τους θα αποκτήσουν μια ευρύτερη παγκόσμια κοινότητα. Πιστεύουμε επίσης, ότι λόγω των δύσκολων καιρών, θα υπάρχει και η προσωπική εμπειρία και προοπτική του καθενός και λόγω απομόνωσης, η έμπνευση θα είναι μπόλικη. Κάτι για το οποίο η βρετανική μόδα είναι γνωστή», δήλωσε σχετικά η διευθύντρια του BFC, Caroline Rush.
Πώς θα λειτουργήσει η gender-free πλατφόρμα. Ο βιώσιμη πλευρά της
Η Εβδομάδα Μόδας στο Λονδίνο, θα παρουσιαστεί σε μια gender-free πλατφόρμα. Αυτό σημαίνει ότι δεν θα αφορά μόνο γυναικείες ή ανδρικές συλλογές. Θα επιτραπούν και σε gender-free brands να πάρουν μέρος. Οι συλλογές, λέγεται ότι θα παρουσιαστούν είτε με τη μορφή ενός lookbook, είτε μέσω ενός βίντεο από το εκάστοτε brand ή οίκο. Στο βίντεο θα υπάρχει ένα Q&A από τον σχεδιαστή ή ένα podcast όπου θα μιλάει για τη συλλογή. Η ψηφιακή πλατφόρμα της ψηφιακής Εβδομάδας Μόδας στο Λονδίνο θα περιλαμβάνει επίσης, εικονικά showrooms μέσα από τα οποία οι έμποροι της λιανικής θα μπορούν να επικοινωνούν πιο άμεσα με τα fashion brands.
«Πολλές από τις επιχειρήσεις μας “ενστερνίζονται” την Εβδομάδα Μόδας στο Λονδίνο ως μια πλατφόρμα που δεν αφορά μόνο τη μόδα, αλλά που επηρεάζει την κοινωνία, την ταυτότητα και την κουλτούρα. Η πανδημία μας οδηγεί σε έναν δρόμο όπου όλοι μας πρέπει να σκεφτούμε πιο ξεκάθαρα τον τρόπο ζωής μας και πως θέλουμε να χτίσουμε τις επιχειρήσεις μας, μετά απ’ αυτή. Η επόμενη μέρα μετά την κρίση ελπίζουμε να αφορά τη βιωσιμότητα, την δημιουργικότητα με προϊόντα που αξίζουν, που σεβόμαστε και εκτιμάμε», αναφέρει σχετικά η Rush.
Πόσο δυνατή είναι η παραγωγή συλλογών, εν καιρώ κρίσης;
Μέσω της ψηφιακής πλατφόρμα που δίνεται από την Εβδομάδα Μόδας στο Λονδίνο, υπάρχουν επιλογές για το πώς θα γίνει η παραγωγή των συλλογών. Ιδίως, όσο βρίσκονται σε αυτο-εγκλεισμό. Αυτό έχει περιορισμούς στο πώς θα προμοτάρουν τη συλλογή και πώς θα την ολοκληρώσουν, σε πρακτικό επίπεδο. «Έπρεπε να κόψω όλα τα υφάσματα μόνη μου, κάτι που είχα καιρό να κάνω», δήλωσε η σχεδιάστρια Yutong Jiang του brand, ShuShu Tong. Για το βίντεο/παρουσίαση της Fall/Winter 2020 συλλογής της, στο πλαίσιο της Εβδομάδας Μόδας στη Σαγκάη, η ίδια δυσκολεύτηκε να την ολοκληρώσει χωρίς τη βοήθεια της ομάδας της. Κάποιοι σχεδιαστές μάλιστα, δυσκολεύτηκαν να ολοκληρώσουν τις συλλογές τους, λόγω έλλειψης προσωπικού και πόρων.
Δεν γνωρίζουμε ακόμα τα μέτρα που θα παρθούν σε ευρωπαϊκό επίπεδο, ώστε να δοθεί η δυνατότητα και αρκετές προμήθειες στους σχεδιαστές ώστε να δημιουργήσουν μια ολοκληρωμένη συλλογή. Τα πράγματα αλλάζουν και στο marketing των συλλογών. Σίγουρα τα social media θα έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο στην παρουσίασή τους. Από τα αμέτρητα Instagram lives, τα posts στα social media κτλ., οι επιχειρήσεις έχουν πλέον τη δυνατότητα να έρθουν σε άμεση επαφή με τον καταναλωτή.
Η Εβδομάδα Μόδας στο Λονδίνο θα γίνει ψηφιακά. Θα είναι το ίδιο;
Λόγω τεχνολογικής επανάστασης, έχουμε επιλογές. Η τεχνολογία έχει βοηθήσει και διευρύνει τα μέσα επικοινωνίας, που ειδικά τώρα, αποδεικνύουν την χρησιμότητά τους. Πέρα όμως απ’ αυτό, η επιδραστικότητα που έχει μια «φυσική» επίδειξη μόδας στην Εβδομάδα Μόδας στο Λονδίνο, δεν θα είναι το ίδιο με μια ψηφιακή.
Η επαφή που έχεις με τον κόσμο, τους σχεδιαστές, τους editors μετά από μια επίδειξη μόδας προσφέρει μια διαφορετική προοπτική στον τρόπο αντιμετώπισης της μόδας γενικότερα. Σε ένα πιο «αποκλεισμένο», ψηφιακό περιβάλλον τα πράγματα θα είναι σίγουρα διαφορετικά. Παρ’ όλα αυτά, μέσα από αυτές τις κρίσιμες εποχές της κοινωνίας προκύπτει η καινοτομία και η ψηφιακή πλατφόρμα του LFW, είναι ζωντανό παράδειγμα. Πόσο διαφορετική θα είναι η εμπειρία, δεν το γνωρίζουμε ακόμα, αλλά είμαστε σίγουρες ότι η ανθρώπινη επικοινωνία θα βρει τον τρόπο της να κάνει την «παρουσία» της αισθητή, ακόμα και ψηφιακά.