MFW: Η «άγρια» ζούγκλα του Roberto Cavalli είναι πολύ punk
- 24 ΦΕΒ 2022
Το να πρέπει η σύγχρονη γυναίκα να διεκδικήσει τη σεξουαλικότητά της, δεν είναι εύκολο task. Αν σκεφτείς όλα όσα συμβαίνουν στις γυναίκες, ειδικά τα τελευταία δυο χρόνια, σε παγκόσμιο επίπεδο, η διαρκής αύξηση κακοποίησης και δολοφονιών, το victim blaming στα θύματα σεξουαλικής παρενόχλησης, το να είσαι γυναίκα σήμερα, δεν είναι εύκολο. Αυτό, αν το καλοσκεφτείς, επηρεάζει πολύ (και) το στιλ της. Δηλαδή, πώς ντύνεται μια γυναίκα σήμερα; Πώς υπερασπίζεται την σεξουαλικότητά της σαν οντότητα, αλλά και μέσω του στιλ της; Γιατί, σε περίπτωση που δεν το έχεις αντιληφθεί, αυτό είναι ένα ζήτημα που υποβόσκει καιρό τώρα. Στην προσπάθειά μας για πραγματική ισότητα ανάμεσα στα δυο φύλα, η κοινωνία δεν είναι έτοιμη να αποδεχτεί τη γυναικεία απελευθέρωση. Τη θέλει να είναι σέξι; Τη θέλει να είναι συντηρητική; Τα μηνύματα είναι ανάμεικτα, ειδικά αν δεις την εικόνα που μας παρουσιάζεται μέσα από τα social media. Όλα αυτά, η Fall 2022 συλλογή του οίκου Roberto Cavalli, τα «παραγκωνίζει». Ζει σε έναν δικό του κόσμο, όπου όλα αυτά τα ζητήματα δεν δημιουργούν προβληματισμούς. Η γυναίκα στον κόσμο του Roberto Cavalli είναι πραγματικά ελεύθερη.
Δεν θα σταθώ στην έλλειψη συμπεριληψιμότητας στην παρουσίαση της Fall 2022 συλλογής του οίκου Roberto Cavalli, το περιμένουμε αυτό από τους Μιλανέζους designers και αυτή είναι μια κουβέντα για άλλη στιγμή.
Η γυναίκα του Roberto Cavalli, εν έτει 2022, υπερασπίζεται το sexiness της
Θα επικεντρωθώ, λοιπόν, στα καλά της συλλογής. Στα μηνύματα που είναι κρυμμένα «πίσω» από τα ρούχα, αλλά και στον εορτασμό της γυναικείας σεξουαλικότητας. Αυτό είναι κάτι που προμοτάρει ο Fausto Puglisi (καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου), αλλά και η φιλοσοφία του οίκου γενικότερα. Ειδικά, στις τελευταίες συλλογές του οίκου Roberto Cavalli, όπου ο Puglisi έχει παρουσιάσει την πιο σύγχρονη εκδοχή της γυναίκας του brand.
Η γυναίκα Cavalli δεν είναι μια bored housewife (αυτά τα κλισέ που υποστήριζε εμμέσως ο οίκος, τα έχει καταρρίψει), αλλά μια δυναμική, σέξι γυναίκα. Μια γυναίκα που δεν φοβάται να υπερασπιστεί το sexy dressing. Που δεν απολογείται για τίποτα και σε κανέναν. Είναι κυρίαρχη του εαυτού της. Αυτό είναι νομίζω το μήνυμα της Fall 2022 συλλογής Roberto Cavalli που παρουσίασε στα πλαίσια της Εβδομάδας Μόδας στο Μιλάνο.
Τίποτα, βέβαια δεν είναι τυχαίο. Ο οίκος, φαίνεται να «σπρώχνει» το έμμεσο αυτό rebranding, εδώ και κάμποσο καιρό. Ήδη από τη Spring 2022 συλλογή του ξεκίνησε να περνάει όλα τα σωστά μηνύματα, ενώ έχει επικεντρωθεί και στο marketing μέσω των social media, προσπαθώντας να διευρύνει το αγοραστικό του κοινό.
Σε αυτό βοηθάει, το support που δείχνουν επιδραστικά πρόσωπα του σήμερα, επιλέγοντας τις δημιουργίες του οίκου. Όταν τον Νοέμβριου του 2021, η Zendaya φόρεσε στο κόκκινο χαλί, vintage δημιουργία του Roberto Cavalli από τη Fall 2000 συλλογή, οι αναζητήσεις στο Google αυξήθηκαν πολύ.
Συγκεκριμένα, πάνω από 700.000 αναζητήσεις προκύπτουν πλέον, αν πληκτρολογήσει κανείς το όνομα του οίκου και αυτό της Zendaya. Αυτό το “marketing attraction”, «εκμεταλλεύτηκε» τώρα ο οίκος, με την παρουσίαση της Fall 2022 συλλογής, φέρνοντας τα σωστά πρόσωπα στο front row της επίδειξης, όπως τις draq queens Violet Chachki και Gottmik (που έχουν μεγάλο following στα social media). Όλα αυτά, «ήρθαν και έδεσαν» με την δυναμική που είχε η συλλογή καθ’ αυτή.
Η νέα γενιά του οίκου Roberto Cavalli
Το moodboard του Puglisi είχε εικόνες από την Μαρία Σοφία της Βαυαρίας και την βασίλισσα Ελισάβετ II. Περιέργως (ή καθόλου βασικά), ήταν οι αναφορές σε αυτές τις δυο ιστορικές προσωπικότητες που έκαναν τη συλλογή τόσο ενδιαφέρουσα και τόσο σέξι. Ήταν η έμπνευση από τους κορσέδες της Μαρίας Σοφίας που έφερε αυτή την φετιχιστική, σχεδόν, διάθεση στα cage dresses και όλα τα cage κομμάτια. Ενώ, τα punk στοιχεία προήλθαν από τα καρό της βασίλισσας Ελισάβετ II. Τα καρό, ήταν πραγματικά ένα breakthrough moment για τον οίκο Roberto Cavalli.
Ανάμεσα στα signature animal prints και τα λιγότερο «απειλητικά» φλοράλ μοτίβα, αυτά τα καρό επιβεβαίωσαν ότι ο οίκος όντως αλλάζει.
Προς το καλύτερο, αν θες τη γνώμη μου, γιατί όλα αυτά τα σέξι cuts που είχε η συλλογή σε συνδυασμό με τις πιο «αεράτες» σιλουέτες, έκαναν τα ρούχα «πολυδιάστατα». Η μίξη διαφορετικών prints μαζί, είναι απόλυτα στο στοιχείο του οίκου Roberto Cavalli και δεν υπάρχει αμφιβολία ότι κυριάρχησε και εδώ.
Μέσα σε όλα αυτά τα “busy” prints και μια ενδιαφέρουσα χρωματική παλέτα που περιλάμβανε «ζωντανά» πράσινα, αλλά και αποχρώσεις του κίτρινου/μουσταρδί, υπήρχε και ο μινιμαλισμός.
Αυτός προέκυψε μέσα από τις καθαρές γραμμές και κοψίματα των ρούχων, που μετέφεραν αυτή την punk σέξι διάθεση της συλλογής, να «κυλήσει» αβίαστα.
Τώρα, όσον αφορά την έλλειψη διαφορετικών σωματοτύπων στην πασαρέλα είναι ένα βασικό mishap, το οποίο όμως θα παραβλέψω προς το παρόν, μιας και ο οίκος Roberto Cavalli, βρίσκεται σε αυτό το «μεταβατικό» στάδιο του rebranding. Ελπίζω ότι αυτό θα αλλάξει.
Θα ήταν όμως, πολύ ωραίο να βλέπαμε ένα μοντέλο με καμπύλες να αναδεικνύει αυτά τα «αποκαλυπτικά» και τρομερά σέξι cage dresses. Η προσοχή μου είναι στραμμένη σε εσένα τώρα, Fausto Puglisi.