ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΜΟΔΑΣ

MFW: Ο αμφιλεγόμενος Gucci, η θεά Claudia Schiffer στον Versace, η αβίαστη κομψότητα του Ferragamo και η αριστουργηματική δεξιοτεχνία Bottega Veneta

Ferragamo Spring 2024 Launchmetrics Spotlight

Το ΣΚ που μας πέρασε, στην Εβδομάδα Μόδας στο Μιλάνο είδαμε μερικά από τα πιο σημαντικά fashion shows αυτού του Fashion Month. Βρισκόμαστε μόλις έναν προορισμό μακριά μέχρι την ολοκλήρωση των παρουσιάσεων των Spring 2024 συλλογών και οι Ιταλοί σχεδιαστές ξεχωρίζουν για τη δεξιοτεχνία και το όραμά τους, που μας υπενθυμίζει τη συμβολή της ιταλικής μόδας στον χώρο. Αν και οι Ιταλοί designers δεν είναι δεινοί υποστηρικτές της συμπερίληψης ως προς τους διαφορετικούς σωματότυπους, υπήρχαν hints εκπροσώπησης που αυτό δείχνει την πιο αργή κι από ρυθμούς χελώνας, εξέλιξή τους -αλλά το θέμα είναι ότι κάτι γίνεται.

Λίγο όμως, το ντεμπούτο του Sabato de Sarno στον οίκο Gucci, μετά την πολυσυζητημένη αποχώρηση του Alessandro Michele-, το πάντα επίκαιρο και στοχευμένο POV της Donatella Versace απέναντι στη μόδα (όπου έφερε στην πασαρέλα την OG Claudia Schiffer στην πασαρέλα), τον εξαιρετικό Maximilian Davis που συνεχίζει να οδηγεί τον οίκο Ferragamo προς την τελειότητα και φυσικά την αριστουργηματική συλλογή του Matthieu Blazy για τον οίκο Bottega Veneta, και η Εβδομάδα Μόδας στο Μιλάνο έχει θέσει τον πήχη ψηλά για την επόμενη στάση της μόδας, που είναι το Παρίσι.

Παρακάτω, τα 4 καλύτερα fashion shows από την Εβδομάδα Μόδας στο Μιλάνο που είδαμε τις τελευταίες μέρες.

Εβδομάδα Μόδας στο Μιλάνο: Το αμφιλεγόμενο ντεμπούτο του Sabato de Sarno στον οίκο Gucci

Είδα το show της Spring 2024 συλλογής του οίκου Gucci, live από το κινητό μου. Όπως χιλιάδες ακόμη άνθρωποι σε όλο τον κόσμο, έτσι κι εγώ συντονίστηκα για να παρακολουθήσω το ντεμπούτο του νέου καλλιτεχνικού διευθυντή, Sabato de Sarno, μετά την αποχώρηση του Alessandro Michele. Ο τελευταίος, όπως και ο Tom Ford στη «θητεία» του για τον οίκο στα 90s, έκαναν κάτι πολύ διαφορετικό από τον de Sarno: έθεσαν μια νέα εποχή στην κληρονομιά του οίκου. Με πολύ απλά λόγια, και για να μην σε κουράζω, έγραψαν το δικό τους κεφάλαιο στον οίκο με την πολύ χαρακτηριστική αισθητική που παρουσίασαν στο ιταλικό label.

Την αισθητική του Michele είναι δύσκολο να τη διαδεχθεί κανείς. Ειδικά, από τη στιγμή που ο de Sarno πήρε μια τελείως διαφορετική πορεία απ’ αυτή του Michele. Το μαξιμαλιστικό gender f*ck που παρουσίασε ο Michele μέσα από τις συλλογές του για τον οίκο Gucci, είναι πολύ διαφορετικό από την «ήρεμη πολυτέλεια» που παρουσίασε ο de Sarno. Για την ακρίβεια, είναι μίλια μακριά από τη Spring 2024 συλλογή που παρουσίασε ο τελευταίος.

Η απλότητα στις γραμμές και τις σιλουέτες των ρούχων, ο πανέμορφος σχεδιασμός τους (όμως), η αναδρομή στις βασικές αρχές του οίκου μέσα από το απλοποιημένο Gucci λογότυπο, η επιστροφή του “Rossο” χρώματος (το βαθύ wine red χρώμα με το οποίο ήταν κάποτε ταυτισμένος ο οίκος) και η relaxed διάθεση των tailored κομματιών που είδαμε στη συλλογή, αποκλίνει πολύ από την αισθητική του Michele.

Η αλλαγή σε αυτή την περίπτωση, ήταν δίκαιη, αναμενόμενη και απαραίτητη. Τώρα, αν αυτή η αλλαγή στην αισθητική του οίκου λειτούργησε, δεν είμαι σίγουρη.

Παρακολουθώντας τη συλλογή και έχοντας υπνωτιστεί από το εκπληκτικό soundtrack του show που επιμελήθηκε ο Mark Ronson, την απόλαυσα. Υπήρχαν looks που «συγκρούονταν» με άλλα, αλλά ήταν μια τίμια προσπάθεια και σίγουρα συλλογή που θα έχει εμπορική επιτυχία. Ο de Sarno επικεντρώθηκε πάρα πολύ στο να παρουσιάσει μια luxurious εκδοχή των basics -μέσα από την ματιά και την ιστορία του οίκου-, που έκανε μια συλλογή φορέσιμη. Τα εκπληκτικά πανωφόρια με χάντρες, οι δόσεις χρώματος μέσα από το νέο signature μπορντώ χρώμα (το “Rosso”), αλλά και το lime green, οι δερμάτινες φούστες συνδυασμένες με cozy φούτερ με το logo του οίκου, η «εμμονή» του με τις σούπερ μίνι φούστες και φυσικά οι iconic Jackie bags που τις είδαμε σε όλα τα χρώματα (μέχρι και στολισμένες με πετράδια), έκαναν τη συλλογή πετυχημένη (εμπορικά τουλάχιστον θα είναι σίγουρα πετυχημένη).

Ήταν όμως, αυτά τα κομμάτια κάτι καινούργιο ή φρέσκο στη μόδα; Σίγουρα όχι. Η Prada-οποίηση και Miu Miu-ποίηση της Spring 2024 συλλογής Gucci (κάτι για το οποίο κρίθηκε ο de Sarno), είναι ξεκάθαρα στη συλλογή. Η αισθητική του οίκου πάλι, δεν είναι. Αυτή όμως, είναι η πρώτη απόπειρα του σχεδιαστή στον οίκο. Και είναι μια δύσκολη και γεμάτη απαιτήσεις η θέση αυτή -ειδικά αν υπάρχει μια γραμμή από τον όμιλο Kering να παρουσιαστεί κάτι πιο «εύκολο» και εμπορικό. Αυτή είναι η αρχή και σίγουρα δεν ήταν αποτυχημένη. Ναι, θέλουμε περισσότερα την άλλη φορά. Ως τότε είμαστε ικανοποιημένοι με το να ακούμε το soundtrack του Ronson στο repeat.

Τα 60s στον οίκο Versace και η OG Claudia Schiffer στην πασαρέλα

Στη μόδα όταν κάτι είναι καλό, το καταλαβαίνεις από την πρώτη στιγμή. Αυτό βέβαια εξαρτάται και με ποιον έχεις να κάνεις. Η αισθητική του οίκου Versace έχει στιγματίσει τη μόδα, με τον ιδρυτή του, Gianni, να έχει προσφέρει εμβληματικές στιγμές στην πασαρέλα. Η αδερφή του, Donatella, όμως, που ανέλαβε τα ηνία του ιταλικού label μετά τον θάνατό του, έχει καταφέρει να συνδυάσει το καινοτόμο όραμα του αδερφού της με συλλογές που συζητιούνται, πουλάνε και που οι γυναίκες (και όλ@) θέλουν να φορέσουν. Για τη Spring 2024 συλλογή που παρουσίασε στην Εβδομάδα Μόδας στο Μιλάνο, ταξιδεύει με μια χρονομηχανή στα 60s. Στα «σύγχρονα» όμως 60s που είχαν αυτή τη doll-like και με δόσεις φουτουρισμού διάθεση με τα shift dresses και τις σιλουέτες σε Α γραμμή να κάνουν τη γυναικεία μόδα τόσο χαριτωμένη, όσο και σούπερ σέξι.

Η Donatella, λοιπόν, «βούτηξε» στα αρχεία του οίκου και πρόσφερε vintage vibes στην ανοιξιάτικη συλλογή που ήταν γεμάτη με παστέλ αποχρώσεις, metallics (για να μην ξεχνάμε ότι η γυναίκα Versace είναι σέξι και γεμάτη αυτοπεποίθηση), παιχνιδιάρικα cut-outs και υλικά που την έκαναν φρέσκια και μοντέρνα.

Σε αυτό βοήθησε και το πάντα ενδιαφέρον καστ μοντέλων που φέρνει στις πασαρέλες της η σχεδιάστρια, με την Kendall Jenner να ανοίγει το show, τη Gigi Hadid να ακολουθεί, την curvy Precious Lee να σπάει το φράγμα της εκπροσώπησης από τους Ιταλούς σχεδιαστές και την OG Claudia Schiffer να τραντάζει το runway με την παρουσία της, κάνοντας μια δυναμική επιστροφή στη μόδα.

 

 

Οι candy αποχρώσεις, λοιπόν, των παστέλ βεραμάν και κίτρινου, του baby pink και του γαλάζιου σε συνδυασμό με τα bouffants, φουσκωτά χτενίσματά τους και τις κομψές στέκες με πετράδια έθεσαν τον τόνο και ανέδειξαν τη 60s inspired συλλογή: φουσκωτά μανίκια, ένα μοτίβο σκακιέρας που πήρε νέα πνοή όταν το είδαμε και στα chain mail φορέματα, τα κομψά, αλλά και σέξι lingerie dresses, αλλά και τα crochet φλοράλ κομμάτια σε συνδυασμό με τις πιο χαλαρές σιλουέτες σε κοστούμια, πρόσφεραν μια φρέσκια αντιμετώπιση στην ανοιξιάτικη μόδα.

Η συλλογή Versace που είδαμε στην Εβδομάδα Μόδας στο Μιλάνο δε, ήταν μια γερή «γροθιά» στον μινιμαλισμό και το normcore style που βλέπουμε να έχει ανοδική πορεία στη μόδα τελευταία.

Οι δυναμικές πασαρέλες δε, όπου δυο και τρία μοντέλα μαζί περπατούν στην πασαρέλα -ένα παλιό και δοκιμασμένο μοτίβο που είχαν οι σχεδιαστές στα 80s και τα 90s, είναι το φόρτε της Donatella. Το μετάξι, το tweed τα εξαιρετικά πλεκτά και φυσικά οι διαφάνειες κυριάρχησαν σε μια άκρως ζωντανή, αλλά πλούσια συλλογή που μάς κέρδισε για την ξεκάθαρη αισθητική της.

Εβδομάδα Μόδας στο Μιλάνο: Η elevated πολυτέλεια του οίκου Ferragamo

Αυτό που λατρεύω στη μόδα που παρουσιάζει ο Maximilian Davis μέσα από τη δουλειά του στον οίκο Ferragamo, είναι το «χτύπημα» κάτω από τη μέση στη μόδα της νεολαίας. Η μόδα που επηρεάζεται τόσο πολύ από πλατφόρμες τύπου TikTok και που γιορτάζει τη γρήγορη μόδα, αλλά και τα Y2Κ styles που, πράγματι δεν είναι για όλους, και ο Davis έρχεται να αντιταχθεί στις υπερφίαλες αυτές τάσεις, μέσα από τη μοναδικότητα ενός απλού, αλλά ουσιαστικού design. Ο Davis, ο οποίος σχεδιάζει την 3η του συλλογή για τον οίκο Ferragamo που παρουσίασε στην Εβδομάδα Μόδας στο Μιλάνο, δεν έχει απλά αναβιώσει τον μέχρι και πρόσφατα «πεθαμένο» οίκο, αλλά θέτει και νέα στάνταρντ, νέες τάσεις στη μόδα που πολλοί ακολουθούν μετά από αυτόν.

Η ικανότητά του να παρουσιάζει καθημερινά κομμάτια της γκαρνταρόμπας με τέτοιο τρόπο ώστε να δείχνουν εξαιρετικά φρέσκα και μοντέρνα, είναι κάτι που πρέπει να του αναγνωρίσουμε. Η Spring 2024 συλλογή του, λοιπόν, για τον οίκο Ferragamo δείχνει την «ενήλικη» πλευρά της μόδας, τη σοφιστικέ της διάθεση και τη συναρπαστική μοναδικότητα των κλασικών κομματιών μέσα από μια μοντέρνα και καθόλου βαρετή ματιά.

Ο μινιμαλισμός στη μόδα αποκτά νέα πνοή, μέσα από χαστούκια εκπληκτικών έντονων χρωμάτων: το πανέμορφο πράσινο του ΠΑΣΟΚ (σόρρι, αλλά για εμάς τους Έλληνες δεν υπάρχει πιο στοχευμένη περιγραφή από αυτή), το ερωτεύσιμο off white (ζαχαρί), το calming γαλάζιο και φυσικά, ο δυναμικός συνδυασμός του φούξια με το κόκκινο, έδωσε στα classics ζωντάνια. Αλλά αυτά τα bold σύνολα δεν θα ήταν τίποτα χωρίς τον αψεγάδιαστο σχεδιασμό των πανέμορφων δερμάτινων παλτό και κοστουμιών, των abstract prints σε φορέματα και πανωφόρια, των εξαιρετικών color-blocked συνόλων καθοδηγούμενων από τα πρωταρχικά χρώματα, αλλά και των εκπληκτικών tailored σετ ρούχων που όμως ήταν τρομερά κουλ μέσα από τις πιο χαλαρές γραμμές τους.

Μια συλλογή για τη σύγχρονη γυναίκα που εκφράζει τον δυναμισμό, αλλά και τις ευαισθησίες της και καλύπτει τις ενδυματολογικές ανάγκες της.

Η αριστουργηματική δεξιοτεχνία μιας άψογης συλλογής στον οίκο Bottega Veneta

Αυτό που κάνει τον Matthieu Blazy διάνοια, είναι το γεγονός ότι καταφέρνει να σχεδιάσει ρούχα που έχουν μια ξεκάθαρη ταυτότητα, εκπροσωπώντας πάντα την κληρονομιά του οίκου Bottega Veneta. Σε μια εποχή που πολλοί οίκοι προσπαθούν να κρατήσουν την ταυτότητα τους ζωντανή με τη χρήση χρωμάτων (το μπλε του οίκου Burberry, το Rosso του οίκου Gucci, το φούξια του Valentino), ο Blazy το καταφέρνει μέσα από την υποδειγματική δεξιοτεχνία των σχεδίων του.

Εκτός από τον εξαιρετικό σχεδιασμό των ρούχων του, παίρνει τα στοιχεία για τα οποία είναι πιο γνωστός ο οίκος -στην περίπτωση του οίκου Bottega Veneta είναι η πλέξη Intrecciato-, και τα μεταφέρει στα ρούχα του με έναν τρομερά φρέσκο και μοναδικό τρόπο. Η Spring 2024 συλλογή Bottega Veneta που παρουσίασε στην Εβδομάδα Μόδας στο Μιλάνο περιλαμβάνει δεξιοτεχνία, τεχνικές και που παίζουν τεράστιο ρόλο στο συναισθητικό κομμάτι της συλλογής, αλλά και στο τελικό αποτέλεσμα, φυσικά. Αναβάθμισε, λοιπόν, τον σχεδιασμό των ρούχων του και μέσα από σοφιστικέ γραμμές και σιλουέτες και τον πειραματισμό σε υλικά, υφάσματα και τεχνικές παρουσίασε μια συναρπαστική συλλογή.

Προσφέροντας πρακτικότητα, χρησιμοποιώντας καθημερινά κομμάτια της γκαρνταρόμπας, τα πήγε στο άλλο επίπεδο. Για ακόμα μια συλλογή, αναρωτιόμασταν αν κάποια από τα σύνολα της συλλογής, όπως φορέματα και πανωφόρια ήταν από δέρμα.

Αυτό οφείλεται στις εξαιρετικές τεχνικές επεξεργασίας που χρησιμοποιεί, ώστε να μην μπορείς να καταλάβεις με τι υλικά έχεις να κάνεις.

Εκεί που διέπρεψε για ακόμη μια φορά ήταν τα λαμπρά πλεκτά που παρουσίασε στη συλλογή που, σε κάποιες περιπτώσεις, μιμούνταν τη signature πλέξη του οίκου Bottega Veneta που συνηθίζουμε να βλέπουμε στις τσάντες του.

Τα πλεκτά αυτά είχαν έντονη παρουσία, είχαν όγκο, είχαν μεγάλα κρόσσια που τα έκαναν τόσο μαγευτικά και ουσιαστικά. Τo pièce de résistance ήταν τα διχτυωτά, πλεκτά φορέματα με «μπον-μπον» που μας άφησαν με το στόμα ανοιχτό, τόσο για το στοιχείο του εντυπωσιασμού που πρόσφεραν όσο και για την εξαιρετική κατασκευή τους.

Οι sculpted τεχνικές σε φορέματα και φούστες έδωσαν νέο νόημα στην κίνηση που αποκτούν τα ρούχα και ήρθαν κι έδεσαν με τις μοντέρνες καμπαρντίνες, τα patchwork στα πλεκτά, τα ιλιγγιώδη δερμάτινα looks, αλλά και τα κομψά pinstriped κοστούμια. Θα μπορούσα να γράφω ώρες για τις τεχνικές που είδαμε στα ρούχα της Spring 2024 συλλογής, αλλά θα σταματήσω γιατί μια εικόνα ισούται με χίλιες λέξεις. Τι να πω; Ήταν απλά μια αριστουργηματική συλλογή.

Σημαντική αναφορά από τα shows που είδαμε στην Εβδομάδα Μόδας στο Μιλάνο: Η Spring 2024 Jil Sander

Τα shows του οίκου Jil Sander μπορεί να μην είναι αυτά με το μεγαλύτερο σούσουρο στα social media, αλλά ειδικά αυτή για την Άνοιξη 2024, αξίζει ένα shout-out. Ο οίκος, μέσα από αυτή τη συλλογή, επαναπροσδιορίζει την έννοια της σύγχρονης μόδας μέσα από tailored κομμάτια που είχαν την τέλεια ισορροπία glam στοιχείων. Εξαιρετικά ραμμένα ρούχα, μονοχρωμία με ουσία και που έβγαζε νόημα και ένα παιχνίδισμα στις σιλουέτες που την έκανε φρέσκια, σύγχρονη και επίκαιρη. Chef’s kiss.

Exit mobile version