MFW: Ο οίκος Fendi επιστρέφει. Η Spring 2022 συλλογή μάς θύμισε τις παλιές, καλές του δόξες
- 23 ΣΕΠ 2021
Δεν είναι εύκολο να ακολουθήσεις τον Karl Lagerfeld. Ακόμα κι αν για πολλούς, ο Γερμανός σχεδιαστής μπορεί να «επαναλαμβανόταν» τα τελευταία χρόνια, μέσα από τη δουλειά του για τον οίκο Chanel, οι δημιουργίες του, το όραμά του, παρέμενε πρωτοποριακό, παρ’ όλα αυτά. Είχε πάντα αυτή την ικανότητα. Να κάνει τις συλλογές του να δείχνουν μοναδικές, ακόμα κι αν τα ρούχα ήταν ένα re-interpretation, παλιών του σχεδίων. Στον οίκο Fendi, όμως, τα πράγματα ήταν αλλιώς. Ο οίκος ήταν διαφορετικός. Στον Fendi, είχε την ευκαιρία να (απο)δείξει πώς φανταζόταν το μέλλον της μόδας. Μετά τον θάνατό του, λοιπόν, είναι δύσκολο να ακολουθήσεις έναν σχεδιαστή σαν τον Lagerfeld που είχε ανεβάσει τη δημιουργικότητά του, άρα και τον οίκο, σε τέτοιο επίπεδο.
Ο Kim Jones, λοιπόν, άργησε, αλλά απ’ ό,τι φαίνεται από τη Spring 2022 συλλογή του οίκου Fendi, τα κατάφερε. Άργησε δυο συλλογές να διεισδύσει στο πνεύμα και την κληρονομιά του οίκου, κάτι που του απέφερε μέτριες συλλογές. Συλλογές χωρίς όραμα. Αυτή για τη Spring 2022 συλλογή κάνει μια στροφή 180 μοιρών και επιτέλους μάς δείχνει ότι ο σχεδιαστής βρήκε τον δρόμο του. Κάπως έτσι, η Εβδομάδα Μόδας στο Μιλάνο, ξεκινάει δυναμικά.
Η «κανονικότητα» της Spring 2022 συλλογής
Η πρώτη μέρα της Εβδομάδας Μόδας στο Μιλάνο, ξεκίνησε καλά. Ο οίκος Fendi παρουσίασε τη νέα του συλλογή για την Άνοιξη 2022, ένα show που συμβαδίζει με την τρέχουσα κοινωνική κατάσταση. Στην ουσία όμως, ο Kim Jones είχε έναν βασικό στόχο: να παρουσιάσει ρούχα που μας βοηθούν να επιστρέψουμε στην παλιά μας κανονικότητα. Με έμπνευση από τα έργα του illustrator, Antonio Lopez, ένας καλλιτέχνης που η δουλειά του έγινε γνωστή κατά τη διάρκεια των 60s και των 70s, και με τη μόδα από το Studio 54 στο μυαλό, ο σχεδιαστής παρουσίασε μια συλλογή που μάς θύμισε τις παλιές-καλές στιγμές του οίκου. Σαν να βρήκε, λοιπόν, την ταυτότητά του ο Jones, ο οποίος, σε συνεργασία πάντα με την Silvia Venturini Fendi, κατάφεραν μέσω της Spring 2022 συλλογής, να εκπροσωπήσουν την κληρονομιά του οίκου Fendi.
Η συλλογή, λοιπόν, ξεκίνησε με ένα δυναμικό ολόλευκο look που περιλάμβανε sharp tailoring, ένα μακρύ λευκό παλτό και παντελόνα. «Έχτισε» μια χρωματική συνοχή κατά τη διάρκεια του show, ξεκινώντας από τα looks σε λευκό χρώμα, μεταβαίνοντας σταδιακά σε πιο nude, γήινες αποχρώσεις σε πιο σκούρες και καταλήγοντας στο μαύρο.
Αυτό έδωσε μια αίσθηση «αυτοσυγκράτησης» στη συλλογή, περισσότερο από την άποψη όμως της ενδυνάμωσης. Η συλλογή Fendi εξάλλου, στόχευε στο να «μιλήσει» για δυνατές γυναικείες παρουσίες, το οποίο κατάφερε χρησιμοποιώντας τα illustrations του Lopez. Αυτό είναι, εξάλλου, ένα μοτίβο το οποίο ακολουθούσε και ο Karl, έχοντας καταφέρει με τον οίκο Fendi, να «χτίσει» την εικόνα μια δυναμικής γυναίκας που είναι αυθεντική και επίκαιρη.
Σε αυτό επικεντρώθηκε και ο Kim Jones, μέσα τα έργα του Antonio Lopez αλλά και τα εκπληκτικής δεξιοτεχνίας ρούχα, από τα καλοραμμένα σακάκια, τις εκπληκτικές σατέν παντελόνες, τις clean cut καμπαρντίνες, αλλά και τα flowy φορέματα τα οποία ήταν τόσο powerful, όσο και τα tailored κομμάτια της συλλογής. Κάπως έτσι, ο σχεδιαστής επαναπροσδιορίζει τον όρο “powerful” στη μόδα, η οποία συχνά ορίζεται μέσα από ανδρικού ύφους ρούχα, όπως ένα κοστούμι.
Η 70s αναφορές και η νέα γενιά Fendi
Ο οίκος, στην ιστορία του, έχει πολλές αναφορές από τη μόδα της δεκαετίας του ’70. Ίσως γιατί, αν και ιδρύθηκε το 1925, άρχισε να θριαμβεύει στα 70s, και να γίνεται γνωστός για τις εντυπωσιακές γούνες και patterns στα ρούχα του. Όλα αυτά, σε συνδυασμό με την επιρροή που άσκησαν τα illustrations του Antonio Lopez από το 1970, μέχρι και η επιρροή από τα 20s, έδωσαν μια ξεκάθαρη ρετρό αισθητική στη συλλογή. Μια, που της πήγαινε πολύ. Μια, που συνδυάστηκε φανταστικά με τις δυναμικές σιλουέτες των ρούχων.
Η χρήση των έργων του Lopez είχε ως αποτέλεσμα η συλλογή να μεταβεί από τις λευκές και nude αποχρώσεις στα ροζ και μπλε παστέλ και στις πιο bold εκδοχές αυτών των αποχρώσεων. Οι έντονες πινελιές του Lopez αλλά και τα ίδια του έργα από γυναικείες παρουσίες, αποτέλεσαν μέρος των ρούχων αλλά και των αξεσουάρ, όπως στις knee-high μπότες και λειτούργησαν κάπως σαν prints, προσφέροντας μια φρέσκια διάθεση στη συλλογή.
«Ήταν ένας μεγάλος, πολύ μεγάλος influencer για πολλούς ανθρώπους, αλλά αυτό δεν συζητιέται πολύ. Είχε σχέση με τον Karl και τον Fendi και βοήθησε τα δυναμικά οράματα τόσων γυναικών, γιατί τις αγαπούσε», σχολιάζει σχετικά ο Jones για τον Lopez. Από μακριά φόρεματα/καφτάνια, γούνινα jackets μέχρι και τις τσάντες του οίκου, η δουλειά του Lopez συνέβαλε στο να αποκτήσει η συλλογή flair αλλά και ουσία.
Αυτός ίσως να ήταν ο άνθρωπος που ενέπνευσε τον Kim Jones, να πάει να βήμα παραπέρα και να παρουσιάσει ένα φρέσκο, νέο logo (το είδαμε ανάγλυφο να φιγουράρει σε φορέματα), αλλά και να μας δείξει τη νέα γενιά της φημισμένης Baguette Fendi bag, που τώρα είναι μεγαλύτερη σε μέγεθος και αναγράφει το όνομα του οίκου με μεγάλα, χρυσά γράμματα.
Κάπου ανάμεσα στα 20s και τα 70s και την «αγέραστη» δουλειά του Antonio Lopez, ο Kim Jones, με τη Spring 2022 συλλογή, έφερε τον οίκο Fendi στα παλιά του μονοπάτια. And the rest is history.