DIOR

Νέα Υόρκη vs Μαρακές: Η σαδιστική απλότητα της Prada έρχεται σε σύγκρουση με την πολιτιστική αφθονία τoυ Dior

www.instagram.com/ignatafashion/

"The eye has to travel", είχε πει η θρυλική fashion editor, Diana Vreeland. Λόγια με τα οποία συμφωνούμε απόλυτα και εμείς και απ' ότι φαίνεται και πολλοί σχεδιαστές μόδας. Ένας άνθρωπος στη ζωή του πρέπει να ταξιδεύει και τα μάτια του να βλέπουν νέες εικόνες, διαφορετικές κουλτούρες. Η μόδα έχει αυτή την ιδιότητα, εν μέρει. Μέσα από τις συλλογές μόδας, οι σχεδιαστές μας ταξιδεύουν. Η έμπνευση που έχουν πολλές κολεξιόν, από το πιο μικρό brand μέχρι και τον πιο αναγνωρισμένο οίκο, συχνά επηρεάζονται από κουλτούρες, από τόπους, θρησκείες και ό,τι άλλο μπορείς να φανταστείς. Είναι σύνηθες φαινόμενο αυτό και ένας από τους λόγους που η μόδα έχει αυτή την arty φύση.

Με παρόμοια λογική αντιμετώπισαν και τις Resort 2020 συλλογές τους οι οίκοι Prada και Dior. Δύο οίκοι, με δύο ισχυρές και ταλαντούχες γυναίκες στα ηνία (βλ. Miuccia Prada και Maria Grazia Chiuri) των οποίων η δουλειά «μιλάει» από μόνη της κάθε φορά. Δεν θα αρκεστούμε όμως στο «μια εικόνα, χίλιες λέξεις», αυτή τη φορά και θα εξετάσουμε καλύτερα τι συνδέει και τι διαφοροποιεί τους δύο οίκους, τις δύο συλλογές, την ταυτότητα των δύο brands, άρα και την αισθητική των δύο σχεδιαστριών.

Μένοντας πιστές και στη φιλοσοφία που έχουν οι Prada και Dior σαν οίκοι, η Miuccia Prada και η Maria Grazia Chiuri, κατάφεραν να προσφέρουν δύο διαφορετικές συλλογές που έχουν όμως ένα κοινό: τη γυναικεία ενδυνάμωση. Αυτά, πρόκειται για στοιχεία πάντα παρόντα στις συλλογές των δύο οίκων. Έτσι και σε αυτές. Με τη σαδιστική απλότητα που χαρακτήριζε την Resort 2020 συλλογή της Prada, σε αντίθεση με την πολιτιστική αφθονία που πρόσφερε ο οίκος Dior, οι δύο κολεξιόν κεντρίζουν το ενδιαφέρον.

Dior Resort 2020: Η έμπνευση από το Μαρόκο και ο φόρος τιμής στην αφρικανική μόδα

Αν σε έναν οίκο μόδας αρέσει να ταξιδεύει, είτε σε κυριολεκτικό επίπεδο παρουσιάζοντας συλλογές σε διαφορετικές χώρες κάθε φορά, είτε μεταμορφικά μέσα από τις συλλογές του, είναι ο Dior. Για τη Resort 2020 συλλογή το έκανε εις διπλούν. Πήγε στο Μαρακές και εμπνεύστηκε από την πολιτιστική κληρονομιά των αραβικών κρατών, προσφέροντας μια συλλογή που είναι μεν πιστή στην αισθητική του οίκου (τα ημιδιάφανα, μίντι, fit & flare φορέματα που υπάρχουν σε όλες τις συλλογές της Maria Grazia Chiuri ήταν και πάλι παρόντα), η οποία είχε δε, το flare και τη γοητεία των αφρικάνικων prints και της χρωματικής τους παλέτας. Σε αυτό βοήθησε το γεγονός ότι η σχεδιάστρια συνεργάστηκε με ανθρωπολόγους που ειδικεύονται στην κατασκευή των αφρικάνικων υφασμάτων και της μόδας, ερμηνεύοντας τα κλασικά σχέδια του οίκου με καινούργιο τρόπο.

Υπήρχε, γενικότερα, μια αφθονία στην παρουσίαση της συλλογής. Από το show που πραγματοποιήθηκε στο ιστορικό El Badi Palace, από το «καυτό» runway που περικυκλώνονταν από φωτιές, μέχρι και τα εκπληκτικά, αφρικανικά εμπνευσμένα looks της συλλογής τα οποία έδωσαν μια φρέσκια ματιά ακόμη και στο θρυλικό “New Look” σύνολο του Dior.

Φυσικά, μια συλλογή που εμπνέεται από μια τόσο τεράστια πολιτιστική κληρονομιά, όπως αυτή του Μαρόκου, των αραβικών κρατών και της βόρειας Αφρικής γενικότερα, δεν μπορεί παρά να δημιουργήσει αντιπαραθέσεις με πολλούς να θεωρούν politically incorrect από την Chiuri, να δημιουργεί ρούχα με βάση την «στεροτυπική» εικόνα που έχουμε για τη μόδα της χώρας. Ο καθένας έχει την άποψή του, λανθασμένη ή σωστή, και η αποφυγή τέτοιων σχολίων είναι τελικά αναπόφευκτη.

Η συλλογή, αν και μπορεί να άγγιξε τα όρια του λεγόμενου “cultural appropriation”, με πολλούς να είναι ιδιαιτέρως ευαίσθητοι όταν θίγονται τέτοιου είδους θέματα, ίσως στη συγκεκριμένη περίπτωση να υπήρχε ένα αναίτιο «ξέσπασμα» ως προς τη φύση της συλλογής.

Φυσικά, ξεχάσαμε όλο το σούσουρο που δημιουργήθηκε γύρω από την συλλογή, όταν είδαμε τη performance/έκπληξη της Diana Ross στο τέλος του show.

 

Prada Resort 2020: Η «κιτς» απλότητα της Miuccia Prada έφερε τον ρομαντισμό πίσω στη Νέα Υόρκη

Γνωρίζοντας ότι θα παρουσιάσει ένα γεμάτο συναισθήματα show, μιας και η Miuccia Prada παρουσίασε τη συλλογή στο ”The Piano Factory”, έδρα του ιταλικού οίκου στη Νέα Υόρκη, η κολεξιόν είχε τη χαρακτηριστική ιδιομορφία και stylish «παραξενιά» που έχει πάντα ο οίκος Prada.

Η Miuccia έχει την ικανότητα να παρουσιάζει με απλό τρόπο ακόμα και το πιο ιδιαίτερο σχέδιο ή κόψιμο ενός ρούχου, με ευρηματικό τρόπο που συχνά απορούμε πώς τα καταφέρνει. Αυτό έκανε και για τη Resort 2020 συλλογή.

Από τη μία, μας προσφέρει καρό, boxy κοστούμια που έχουν μια ξεκάθαρα ’90s αισθητική και ανδρόγυνο ύφος και από την άλλη, τα σχεδόν «κιτς», σεταρισμένα φλοράλ looks μας κάνουν ν’ αναρωτιόμαστε γιατί μας αρέσουν τόσο, ακόμα κι αν αγγίζουν τα όρια της κακογουστιάς.

 Έμφαση στα μοτίβα και σε αυτή τη συλλογή, αλλά με διαφορετικό τρόπο από τον Dior, ενώ τα athleisure vibes ξεφεύγουν από την πιο θηλυκή διάθεση που πρόσφερε η Maria Grazia Chiuri. Η Prada για άλλη μια φορά, εναποθέτει όλες τις δυνάμεις στα «περίεργα» αξεσουάρ που πάντα δίνουν αυτό το έξτρα ”strangeness” που τόσο αγαπάμε και βλέπουμε στις συλλογές του οίκου.

To συμπέρασμα

Με πιο ξεκάθαρο τρόπο, η Maria Grazia Chiuri και η Resort 2020 συλλογή της για τον οίκο Dior αποτίει φόρο τιμής με τον έναν ή άλλο τρόπο στη γυναίκα. Είτε είναι μέσα από τις σιλουέτες των ρούχων, είτε με τις συνεργασίες της με γυναίκες καλλιτέχνιδες. Το ίδιο κάνει και η Miuccia Prada όμως. Όχι τόσο ξεκάθαρα, αλλά πιο έμμεσα, πιο «απλά». Δίνει δύναμη στο γυναικείο ρούχο, ακόμα και από το πιο ανδρόγυνου ύφους ή το πιο περίεργο αξεσουάρ, άρα και στη γυναίκα όταν τα φοράει. Η ενδυνάμωση του γυναικείου φύλου εξάλλου, είναι σημαντικός παράγοντας για το τι ρούχα θα σχεδιάσουν κάθε φορά. Αυτός είναι και ο λόγος που τα ρούχα των δύο οίκων έχουν αυτή την ανταπόκριση και εξυμνούνται συνέχεια από τους fashion experts. ΟΚ, κι από εμάς.

Κεντρική φωτογραφία: www.instagram.com/ignatafashion/

Exit mobile version