ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΜΟΔΑΣ

NYFW: Η δύναμη του ενδύματος στα shows Carolina Herrera και LaQuan Smith και η καουμπόισσα Beyoncé στο Luar

Carolina Herrera Fall 2024 Launchmetrics Spotlight

Αυτό που πάντα ξεχωρίζει στην Εβδομάδα Μόδας στη Νέα Υόρκη, είναι ο τρόπος που οι Αμερικανοί σχεδιαστές αντιμετωπίζουν το ρούχο. Η προσοχή στο σχέδιο, σε συνδυασμό με την παρουσίαση της δικής τους εκδοχής της μόδας του σήμερα, κατατάσσει την Εβδομάδα Μόδας στη Νέα Υόρκη, μια που αξίζει την προσοχή όλων μας.

Ακόμα κι αν στις νεοϋορκέζικες πασαρέλες δεν βλέπουμε τη μόδα του μέλλοντος, τα shows των Αμερικανών σχεδιαστών στην Εβδομάδα Μόδας στη Νέα Υόρκη είναι «εκεί» για να θέσουν τα trends. Για να μας δείχνουν την επίκαιρη πλευρά της μόδας αλλά και για να τιμούν οποιασδήποτε μορφής διαφορετικότητα, απενοχοποιώντας τα ταμπού που αφορούν το γυναικείο ένδυμα και ακόμη περισσότερο τη γυναικεία ομορφιά. Όλα αυτά τα στοιχεία βρήκαμε και στα παρακάτω 3 fashion shows που είδαμε αυτές τις μέρες στην Εβδομάδα Μόδας στη Νέα Υόρκη και που αξίζουν την προσοχή μας.

O elavated ρομαντισμός της Carolina Herrera

Αυτό που ξεχωρίζει τον οίκο Carolina Herrera από κάθε άλλο οίκο που θα δεις στην Εβδομάδα Μόδας στη Νέα Υόρκη, είναι το γεγονός ότι παραμένει 100% πιστός στην αισθητική του. Δεν ήταν ποτέ ένα label που έθετε τις τάσεις, αλλά ήταν πάντα ένα που έκανε τη γυναίκα να δείχνει και να αισθάνεται καταπληκτικά.

Υπάρχει πάντα ένας δυναμισμός, μια τόλμη αλλά και η προσοχή στη δημιουργία του ενδύματος, που ξεχωρίζει στον οίκο Herrera. Αυτά απέπνεε και η Fall 2024 συλλογή του οίκου, για την οποία ο Wes Gordon (καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου από το 2018), παρουσίασε ρούχα που έχουν σκοπό και ουσία. Ο Gordon είναι θαυμαστής του οίκου και σαν ένα παιδάκι σε ζαχαροπλαστείο, κι αυτός ο ενθουσιασμός του, «βγαίνει» και στις δημιουργίες του.

«Η συλλογή αυτή ήταν η ιδέα του να ντύνεσαι δυναμικά και να δημιουργείς ρούχα που μια γυναίκα μπορεί να φορέσει παντού». Ο Gordon έκανε τα λόγια του πράξη, μέσα από μια συλλογή που είχε από casual denim σύνολα και μίντι φορέματα, ιδανικά για το γραφείο, αλλά και τα πιο εντυπωσιακά μακριά φορέματα για επίσημες περιστάσεις. Όλα αυτά, «στολισμένα» με τα signature ασπρόμαυρα patterns για τα οποία είναι γνωστός ο οίκος, τα εκλεπτυσμένα φλοράλ μοτίβα που θα κάνουν ακόμα και τους φανατικούς μινιμαλιστές να «αλλαξοπιστήσουν», αλλά και τα μεγαλειώδη βολάν που εμπνέονται από το φλαμένγκο και φέρνουν το ίδιο «πάθος» και ενθουσιασμό στα ρούχα, όπως και ο γνωστός παραδοσιακός ισπανικός χορός στους ανθρώπους.

Φυσικά, από τη συλλογή ξεχωρίζουν τα εκπληκτικά φορέματα και οι ολόσωμες φόρμες με βολάν, αλλά και τα φανταστικά boxy σακάκια και tailored βερμούδες που «παντρεύουν» όμορφα το γυναικείο με το ανδρικό ντύσιμο. «Αρχιτεκτονικά και δραματικά», χαρακτήρισε ο Wes Gordon αυτά τα κομμάτια της συλλογής, 2 λέξεις που κατά τη γνώμη μου, περιγράφουν άψογα όλη τη συλλογή.

 

Εβδομάδα Μόδας στη Νέα Υόρκη: H αυτόνομη, δυναμική γυναίκα του LaQuan Smith

Ο LaQuan Smith έχει πάντα στο μυαλό του τη γυναίκα ως ένα δυναμικό και σεξουαλικό ον, που είναι απόλυτα ανεξάρτητο. Μια γυναίκα που διεκδικεί την αυτονομία της, τη σεξουαλικότητά της και φυσικά τον τρόπο που τα εκφράζει όλα αυτά και με το ντύσιμό της. «Είναι το αφεντικό στη ζωή της και είναι αυτή η υπεύθυνη», σχολιάζει ο σχεδιαστής. Την πολυάσχολη γυναίκα που είναι συνέχεια στο πόδι, αλλά και που από τη ζωή της δεν λείπει ποτέ η μόδα, είχε στο μυαλό του ο LaQuan Smith για τη Fall 2024 συλλογή που παρουσίασε στην Εβδομάδα Μόδας στη Νέα Υόρκη.

Η βασική του έμπνευση; Η Wall Street στα ’80s και τα ’90s, αλλά και κάποιες από τις παλαιότερες δημιουργίες της Donna Karan από τις δεκαετίες εκείνες. Κάπως έτσι, κατάφερε να φέρει το «φρανκεστανικό» του πείραμα εις πέρας, μέσα από ρούχα που εκπροσωπούν άψογα αυτές τις αναφορές, αλλά με τη signature σέξι διάθεση που έχουν πάντα οι συλλογές του.

Σέξι pinstripe κοστούμια με σακάκια-κορσέδες, φανταστικές μάξι φούστες με ψηλά σκισίματα, αέρινα, ημιδιάφανα πουκάμισα που είναι τόσο αισθησιακά όσο και διαχρονικά, αλλά και statement πανωφόρια που «εκπέμπουν» glam, αλλά που δείχνουν και πιο «πλούσια» μέσα από τις ενδιαφέρουσες υφές. Σε αυτό βοηθάει και η ενδιαφέρουσα χρωματική παλέτα του wine red, του ταμπά, του χρυσού και του μαύρου που μέσα από υλικά, όπως το latex και το patent leather, κάνουν τη συλλογή ακόμα πιο αισθησιακή.

Αυτό επιτεύχθηκε και μέσα από τα τολμηρά κοψίματα σε παντελόνια, φορέματα και φούστες και μέσα από τα έντονα ντεκολτέ που μας υπενθυμίζουν ότι η γυναικεία σεξουαλικότητα είναι και θα είναι πάντα της μόδας.

Οι metrosexuals επιστρέφουν στη συλλογή του Luar -με τη Beyoncé στο front row

Οι καλεσμένοι στο front row στις Εβδομάδες Μόδας, παίζουν πάντα τεράστιο ρόλο στην προβολή που θα έχει ένα show και το Luar, αν και πρόκειται για ένα ανερχόμενο μεν, αλλά ήδη αναγνωρίσιμο brand μόδας, αποκτάει τώρα ακόμα μεγαλύτερη αναγνωσιμότητα λόγω ενός ανθρώπου: της Beyoncé.

Όταν ένας άνθρωπος με την επιδραστικότητα της Beyoncé παρευρίσκεται στο show ενός οίκου, που δεν είναι του βεληνεκούς άλλων αμερικανικών brands, όπως του Michael Kors για παράδειγμα, ή της Tory Burch, είναι το καλύτερο δώρο. Γιατί το buzz που δημιούργησε η άφιξη της queen Bey στο show του Luar, σίγουρα θα βοηθήσει ή -στην περίπτωσή της- θα «σπάσει» το internet. «Φρέσκια» από τα Grammys και από το Super Bowl, όπου μέσω ενός διαφημιστικού σποτ αποκάλυψε ότι θα κυκλοφορήσει ένα νέο country άλμπουμ, η Beyoncé εμφανίστηκε στο show Luar, με το νέο της look: με ένα καουμπόικο σύνολο του Gaurav Gupta και με τσάντα Luar από τη νέα συλλογή του οίκου.

Ο λόγος που παρευρέθηκε στην παρουσίαση, ήταν ο Daniel “Julez” Smith Jr. (ο γιος της αδερφής της, Solange), ο οποίος έκανε το ντεμπούτο του στην πασαρέλα με αυτό το show. Αυτό, έστρεψε σίγουρα την προσοχή στο show, του οποίου οι δημιουργίες πάντα προκαλούν. «Προκαλούν» για τις εντυπωσιακές σιλουέτες και τους υπερβολικούς όγκους, που δίνουν μια έννοια στο ένδυμα που είναι αντισυμβατική και exciting.

H Beyoncé στο front row του show Luar

Για τη Fall 2024 συλλογή λοιπόν, που παρουσίασε στην Εβδομάδα Μόδας στη Νέα Υόρκη, ο καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου, Raul Lopez πειραματίστηκε με την ιδέα του άνδρα μετροσέξουαλ -ένας όρος που επισημοποιήθηκε το 1994-, και που χρησιμοποιούνταν για να χαρακτηρίσει τον άνδρα που περιποιούνταν το στιλ του και είχε αισθητική, μεταξύ άλλων.

«Το metrosexuality δεν είναι απλά μια ταμπέλα ή ένα look. Ήταν μια καταπακτή για αποδοχή, ένας τρόπος για τον Lopez να κρύψει την σεξουαλικότητά του μεγαλώνοντας», γράφουν οι σημειώσεις του show. Η συλλογή, λοιπόν, ήταν πολύ προσωπική για τον σχεδιαστή γι’ αυτό και βασίστηκε στις signature «αντισυμβατικές» σιλουέτες του για τα ρούχα της συλλογής.

Υπερβολικοί ώμοι, μπόλικη διαφάνεια σε tops αλλά και παντελόνια και φυσικά η signature Ana bag του οίκου, που έχει γίνει η αγαπημένη πολλών fashionistas, την οποία είδαμε στην πασαρέλα σε μεγαλύτερο μέγεθος, που ταίριαζε πολύ με τις ενδιαφέρουσες σιλουέτες των ρούχων. Τα δερμάτινα looks έκλεψαν την παράσταση, όπως τα ’80s inspired jackets αλλά και ασύμμετρα τοπ που έκαναν τη συλλογή πολύ ενδιαφέρουσα.

Στο show, ο σχεδιαστής παρουσίασε δε για πρώτη φορά, κομμάτια από την “Basics” σειρά του, που θα περιλαμβάνει διαχρονικά ρούχα, όπως βαμβακερά μίνι φορέματα, άνετες φόρμες, Τ-shirts αλλά και κολάν, και η τιμή τους δεν θα ξεπερνάει τα 500 δολάρια. Άλλο ένα σημάδι ότι ο οίκος μεγαλώνει. Με το «χρίσμα» της Beyoncé τώρα, ο οίκος θα έχει μόνο ανοδική πορεία.

 

Exit mobile version