ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΜΟΔΑΣ

NYFW: Η νέα συλλογή Moschino είναι μια ωδή στο “The Nanny”. O Mr. Sheffield θα ήταν απογοητευμένος

@2021 Mary Altaffer/Αssociated Press

Μικρή, λάτρευα τη δουλειά του οίκου Moschino. Όταν είσαι έφηβη, σου αρέσει η μόδα και ακόμα ανακαλύπτεις το στιλ σου, δεν μπορεί παρά να σε τραβήξει το «φανταχτερό». Ακόμα κι αν είναι στα όρια του κιτς. Ο Franco Moschino, τ’ άγγιζε συχνά τα όρια αυτά, αλλά έφτανε σε ένα τέτοιο επίπεδο που οι δημιουργίες του κάθε, μα κάθε φορά, ήταν exciting. Αυτό τον έκανε να θεωρείται στα 80s και τα 90s έναν οίκο/staple της βιομηχανίας της μόδας. Όταν, λοιπόν, ανέλαβε ο Jeremy Scott τα ηνία, το 2013, ένας σχεδιαστής που είχε αρκετό «θράσος» ώστε να χλευάσει με αστείο και ανάλαφρο, ταυτόχρονα, τρόπο την μόδα, ο οίκος άλλαξε πολύ. Ο οίκος εξελίχθηκε και αναβίωσε μέσα από την camp ματιά του Scott.

Οχτώ χρόνια μετά, όμως, έχω αρχίσει λίγο και βαριέμαι. Η νέα συλλογή του οίκου στην Εβδομάδα Μόδας στη Νέα Υόρκη, είχε τη γνωστή χλευαστική διάθεση που έχει πάντα ο σχεδιαστής απέναντι στη μόδα, είχε αναφορές από την θρυλική Fran Drescher και το στιλ της από τη σειρά, “The Nanny”, αλλά έλειπε αυτό το excitement.

Το camp στη Spring 2022 συλλογή δεν έβγαζε νόημα αυτή τη φορά

«Είναι πολύ σε φάση οι γυναίκες που πάνε για γεύμα, αλλά είναι επίσης και γυναίκες που τραγουδάνε παιδικά νανουρίσματα, οπότε είναι μια baby lady», αναφέρει ο Scott για τη Spring 2022 συλλογή Moschino και κάπου μπερδευόμαστε. «Υπάρχει επίσης και ένα κλείσιμο ματιού στο “The Nanny”», συνεχίζει. «Η Fran Drescher φορούσε πολύ δημιουργίες του Franco Moschino, τα iconic μικροσκοπικά κοστούμια που ήταν τα signature του brand εκείνη την εποχή». Παρ’ όλα αυτά, που είναι η «Νταντά» και κυρίως, με ποιον τρόπο συνδέεται με το “baby lady” concept του σχεδιαστή; Υπήρχε ένα mismatch στα δυο οράματα και αυτό είχε αντίκτυπο στη συλλογή.

Αλλά αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που ένας σχεδιαστής προσπαθεί να «συγχωνεύσει» δυο τελείως αντίθετα concepts μαζί, με αφορμή μια συλλογή. Στη μόδα, αυτό συμβαίνει συνέχεια. Το θέμα εδώ, είναι η απόδοση. Ο τρόπος με τον οποίο επέλεξε ο Scott να αποδώσει τους δυο αυτούς διαφορετικούς κόσμους μέσα από τη συλλογή. Το αποτέλεσμα, λοιπόν, ήταν meh και προβλέψιμο.

Δηλαδή, οι “Τhe Nanny” αναφορές εκτελέστηκαν σωστά μέσω των sharp, tailored κοστουμιών τα οποία όμως ο Scott δεν μας τα παρουσίασε έτσι όπως πραγματικά θα θέλαμε.

Υπό μια έννοια, περιορίστηκε στον βωμό του δεύτερου concept του, θυσιάζοντας έτσι ένα perfectly fine concept που αν είχε επικεντρωθεί μόνο σε αυτό, η Spring 2022 συλλογή Moschino θα ήταν σίγουρα πολύ καλύτερη.

Το αποτέλεσμα αυτού; Παστέλ tweed σακάκια με μίνι εφαρμοστές φούστες ή σορτς, cropped jackets χωρίς γιακά, όλα συνοδευόμενα από graphic μοτίβα με αρκουδάκια και λουλούδια και καμηλοπαρδάλεις και γενικά ένα, κυριολεκτικά, παιδιάστικο theme που δεν είχε το sophistication και εξυπνάδα που έχουν συνήθως οι συλλογές του για τον οίκο.

Και κάπου εκεί, ο σχεδιαστής, μάς «έχασε». Ειδικά, όταν συνειδητοποιήσαμε τις 60s αναφορές σε ρούχα όπως τα σατέν φορέματα με τα scalloped κοψίματα. Με αποκορύφωμα την Gigi Hadid να κλείνει το show με ένα φόρεμα με το 3D τύπωμα ενός ελέφαντα, κρατώντας μια τσάντα σε σχήμα μπουκαλιού για γάλα για μωρά.

Το μόνο ενδιαφέρον πράγμα στο show ήταν η Aaron Philip

Αν κάτι καλό, κρατάμε από τη Spring 2022 συλλογή του οίκου Moschino, είναι η (ακόμα μια) πρωτιά της Aaron Philip. Το μαύρο τρανς μοντέλο με αναπηρία, έκανε το ντεμπούτο της στην πασαρέλα του Jeremy Scott, μια στιγμή/ορόσημο για την καριέρα της.

«Ελπίζω αυτή η στιγμή να είναι το ξεκίνημα για πολλά πράγματα ακόμη. Και ελπίζω να εμπνεύσει και να ενδυναμώσει περισσότερα διεθνή brands σε τέτοιο επίπεδο και να δουλέψουν στο να περιλαμβάνουν και να κανονικοποιήσουν ταλαντούχες παρουσίες με αναπηρία στις παρουσιάσεις τους», αναφέρει σχετικά η Philip. «Οι άνθρωποι με αναπηρία, τα μοντέλα και τα ταλέντα, αξίζουν τόσο πολύ και μπορούμε να κάνουμε τόσα πολλά, εφόσον γίνονται βήματα που μας συμπεριλαμβάνουν σωστά».

Αυτή δεν ήταν η πρώτη φορά που η Philip συνεργάζεται με τον οίκο Moschino. Το μοντέλο είχε πρωταγωνιστήσει στη Fall 2020 καμπάνια του οίκου, «σκοράροντας» μια από τις μεγαλύτερες δουλειές της, ως τότε. Η παρουσία της στο show της Spring 2022 συλλογής, παίρνει πλέον την πρωτιά. Μια σημαντική στιγμή για τον exclusive και, πολλές φορές, σνομπ, χώρο της μόδας. Μακάρι η συλλογή να ήταν τόσο exciting όσο ήταν η στιγμή που βγήκε η Philip στην πασαρέλα.

Exit mobile version