Ο Jeremy Scott αποχωρεί από τον οίκο Moschino μετά από 10 χρόνια
- 20 ΜΑΡ 2023
«Ειλικρινά, το έκανα χωρίς φόβο. Ήξερα πως ήμουν το κατάλληλο άτομο γι’ αυτή τη θέση και ένιωσα πως είναι χρέος μου να δεχθώ τη θέση», μου είχε πει ο Jeremy Scott για τη θέση του στον οίκο Moschino, σε μια αποκλειστική συνέντευξη που είχε δώσει στο LadyLike το 2019. «Κανείς δεν μπορούσε να το κάνει καλύτερα από εμένα και ένιωσα πως όφειλα να δεχθώ τη θέση, ακριβώς για να διαφυλάξω την κληρονομιά του Franco (Moschino)», συμπλήρωσε. Ο Jeremy Scott, πιστός στα λόγια του, έκανε αυτό ακριβώς. Αναβίωσε έναν «ετοιμοθάνατο» οίκο και την τεράστια του κληρονομιά του, τον έκανε και πάλι επίκαιρο, σύγχρονο και μέσα από το αγαπημένο του «μπαναλιτέ», πέρασε την αισθητική του και την αγάπη του για το σχέδιο σε ένα ευρύτερο κοινό.
O βασιλιάς του κιτς και του μπανάλ, του camp style και της υπερβολής, λοιπόν, ο αγαπημένος Jeremy Scott, αποχωρεί από τον οίκο Moschino. Υπηρετώντας ως καλλιτεχνικός διευθυντής του ιταλικού label για 10 ολόκληρα χρόνια, η «θητεία» του Scott φτάνει στο τέλος της. Ο λόγος; Ακόμα άγνωστος. Ο οίκος φαινόταν να έχει κέρδη, αλλά επικαιρότητα στον Τύπο, ίσως όμως, όχι στον βαθμό που να συναντούσε τις προσδοκίες της εταιρείας.
Ίσως από την άλλη, να ήταν ο Jeremy Scott που επέλεξε να αποχωρήσει από τον οίκο Moschino. Ίσως να είχε ανάγκη για μια νέα αρχή. «Τα τελευταία 10 χρόνια στον οίκο Moschino ήταν ένας θαυμάσιος εορτασμός δημιουργικότητας και φαντασίας», σχολιάζει σε statement ο σχεδιαστής. «Είμαι τόσο περήφανος για την κληρονομιά που αφήνω πίσω μου». Ο Scott αφήνει, με βεβαιότητα, μια τεράστια κληρονομιά στον Moschino, ένας οίκος ο οποίος μπορεί να είχε βάλει και λουκέτο, αν δεν είχε ανατεθεί στον σχεδιαστή η καλλιτεχνική διεύθυνση.
Η unapologetic δημιουργικότητα και φαντασία, η απομυθοποίηση του καταναλωτισμού και ο εορτασμός του κιτς: Η κληρονομιά του Jeremy Scott στον οίκο Moschino;
Όσοι έχουν παρακολουθήσει τη δουλειά του Jeremy Scott στον οίκο Moschino, γνωρίζουν καλά την αισθητική του, αλλά και όσα έχει προσφέρει στην κληρονομιά του label. Αν και στην αρχή είχε κριθεί για την διάχυτη και unapologetic χρήση του campy style στα σχέδια του, με τη δικαιολογία ότι στις συλλογές του δεν υπήρχε sophistication, o Scott απέδειξε ότι τα ρούχα του είχαν κάτι να πουν. Υπήρχε πάντα μια “in your face” αντιμετώπιση στα ρούχα του τα οποία ήταν πολύ συχνά στα όρια του κακόγουστου. Στόχευε στο κιτς στοιχείο, υπονοώντας με αυτό τον τρόπο την άσχημη πλευρά της μόδας, ενώ υπήρχε μια ελαφρότητα και παιχνιδιάρικη διάθεση στα ρούχα του που πρόσφεραν πάντα ένα ευχάριστο αποτέλεσμα.
Οι συλλογές του είχαν πάντα κάποιο ξεκάθαρο θέμα, είτε ήταν το στιλ της Μαρίας Αντουανέτας, είτε ήταν η ταινία της Disney, Beauty and the Beast, είτε ήθελε απλά να παρουσιάσει μια συλλογή με ρούχα από γνωστά αμερικάνικα σνακ, «μιλώντας» για τον ασυγκράτητο τρόπο που καταναλώνουμε τη μόδα.
Τα fashion shows του γίνονταν συχνά viral, ενώ οι τσάντες-τσάντες σκουπιδιών του και τα φορέματα με το σχέδιο εμπνευσμένο από τις τηγανητές πατάτες των McDonald’s ήταν από τα μεγαλύτερά hits του. Αυτό οδήγησε σε κερδοφόρες για τον οίκο, συνεργασίες, όπως αυτή την με την Barbie, αλλά και με τα H&M.
Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία, λοιπόν, ότι αυτά τα 10 χρόνια που ήταν ο Jeremy Scott στον οίκο Moschino δεν έφερε κέρδη ή φήμη σε ένα κάποτε, ξεχασμένο label. Σε statement, o Chairman της εταιρίας, Massimo Ferretti, δήλωσε: «Είμαι τυχερός που είχα την ευκαιρία να συνεργαστώ με μια δημιουργική δύναμη όπως είναι ο Jeremy Scott. Θα ήθελα να τον ευχαριστήσω για την 10ετή δέσμευσή του στην κληρονομιά του Franco Moschino και την κληρονομιά του Οίκου που συνοδεύτηκε με ένα ξεκάθαρο και παιχνιδιάρικο όραμα που θα είναι πάντα μέρος της κληρονομιάς του Moschino.»
Ο Jeremy Scott, πριν τη θέση του στον οίκο Moschino, ξεκίνησε ως ένα underdog της μόδας (δεν έχει σπουδάσει σε κάποια γνωστή σχολή μόδας, όπως άλλοι). Αλλά μέσα από τη μοναδική του ματιά για τη μόδα και την ποπ κουλτούρα, κατάφερε να ξεχωρίσει. Φυσικά, αυτή δεν είναι η τελευταία φορά που θα δούμε δημιουργίες του Scott, μιας και έχει το δικό του ομώνυμο label, το οποίο ίδρυσε το 2017.
Το ποιος θα αναλάβει τη θέση του στον οίκο, ακόμα είναι άγνωστο.