ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Ο Jimmy Choo αποκλειστικά στο LadyLike: «Σχεδιάζω παπούτσια από 11 χρονών και δεν θα σταματήσω ποτέ»

24 Media/Creative Studio /Estrop/Getty Images/Ideal Images

Νομίζω ότι για τους περισσότερους, στο άκουσμα του ονόματος Jimmy Choo, δυο είναι τα πράγματα που τους έρχονται πρώτα στο μυαλό: τα εκπληκτικής κατασκευής και σχεδιασμού παπούτσια. Αυτό είναι το πρώτο. Το δεύτερο, πρέπει να είναι το όνομα της Carrie Bradshaw, του πλασματικού χαρακτήρα από τη σειρά Sex and the City, που είχε εμμονή με τη μόδα και δη, με τα παπούτσια του σχεδιαστή. «Έχασα το Choo μου!», φωνάζει σε ένα επεισόδιο, που έχασε τρέχοντας για να προλάβει το φέρι μποτ για να επιστρέψει στη Νέα Υόρκη.

Έναν χρόνο μετά την προβολή του επεισοδίου, ο Jimmy Choo πούλησε το μερίδιό του από την εταιρία που ίδρυσε με την Tamara Mellon, μια πρώην editor της βρετανικής Vogue, με την οποία ξεκίνησε την εταιρία Jimmy Choo Ltd., που το 2017 αγοράστηκε από την Michael Kors Ltd., έναντι του ποσού των 1.2 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Το ποσό αυτό επιβεβαιώνει το ταλέντο του mr. Choo ο οποίος, όπως μου λέει στη συνέντευξή μας, «επιτυχία για εμένα, είναι να αγαπάς αυτό που κάνεις». Δεν πιστεύω ότι φτάνει αυτό, γιατί θεωρώ ότι ο Jimmy Choo είναι από τις λίγες περιπτώσεις ανθρώπων ή καλύτερα σχεδιαστών, που είναι γεννημένοι ακριβώς γι’ αυτό που κάνουν. Ο σχεδιασμός παπουτσιών, ήταν το κάλεσμά του.

Λίγα λόγια για την πολυετή καριέρα του Jimmy Choo

Γεννημένος στην Μαλαισία, και γιος παπουτσή, ο Zhou Yang Jie (που είναι το κινέζικο όνομά του), ξεκίνησε τα φτιάχνει τα πρώτα του παπούτσια στην ηλικία των 11 ετών. Σπουδάζοντας στο London Technical College όμως, κατάφερε να εξελίξει το «κάλεσμά» του, που τον οδήγησε να σχεδιάζει παπούτσια κατά παραγγελία, για την πριγκίπισσα Diana κι άλλες socialites της εποχής, το 1986.

Ήταν το 1996 που άνοιξε την πρώτη του μπουτίκ με την Mellon -με δανεικά χρήματα από τον πατέρα της. Η επιτυχία δεν άργησε να έρθει, μιας και ο Jimmy Choo είχε την ικανότητα να αντιλαμβάνεται τις ανάγκες της γυναίκας. Ήξερε πώς να φτιάχνει όμορφα παπούτσια (εξαιρετικής κατασκευής), που οι γυναίκες ήθελαν να φορέσουν. Η επιτυχία του επισφραγίστηκε όταν η πριγκίπισσα Diana εμφανίστηκε στο κόκκινο χαλί, φορώντας ένα ζευγάρι slingbacks, που είχε ως αποτέλεσμα οι πωλήσεις να εκτοξευτούν και τα παπούτσια του να αρχίζουν να πωλούνται για 300 δολάρια (και παραπάνω).

Ακόμα κι αν 5 χρόνια μετά την επίσημη έναρξη του οίκου του αποχώρισε από την εταιρία, το όνομά (και το ταλέντο του), σημάδεψε μια ολόκληρη γενιά, γράφοντας το δικό του κεφάλαιο στη μόδα και συγκεκριμένα, στη δημιουργία couture παπουτσιών.

Στα 75 χρόνια του πλέον, ο στόχος του είναι να δώσει «πίσω» στην κοινότητα της μόδας. Ένιωσε ότι ήταν χρέος του να ανταποδώσει στους νέους δημιουργούς που προσπαθούν να βρουν την ταυτότητά τους και να καταφέρουν να ξεχωρίσουν σε έναν χώρο που «βγάζει» εκατοντάδες, νέους designers κάθε χρόνο. Πλέον, ο Jimmy Choo, που προτιμάει να τον αποκαλούν με το κινέζικο όνομά του, λειτουργεί σαν μέντορας, διδάσκοντας στην ακαδημία που ίδρυσε, το 2021.

Το JCA London Fashion Academy, είναι μια σχολή που ίδρυσε ο σχεδιαστής και που μέσω αυτής δίνει την ευκαιρία στα νέα ταλέντα, να εξελίξουν το σχεδιαστικό τους όραμα, να αναπτύξουν τις επιχειρηματικές τους ικανότητες αλλά και να παρουσιάσουν τη δουλειά τους, μέσω ενός λαμπερού gala.

Σε μια αποκλειστική συνέντευξη που παραχώρησε στο LadyLike, ο «τεράστιος» Jimmy Choo μού αποκαλύπτει το μυστικό της επιτυχίας του, αλλά και τι είναι αυτό που τον ενθουσιάζει περισσότερο στον νέο του ρόλο ως μέντορας της ακαδημίας του.

Είτε τον βλέπεις ως έναν από τους επιδραστικότερους σχεδιαστές υποδημάτων, είτε σαν inspiring καθηγητή, εγώ αυτό που κατάλαβα από την κουβέντα μας είναι, ότι αν είσαι ένας δημιουργικός άνθρωπος θα βρίσκεις πάντα τρόπους να «δημιουργείς». Και ο Jimmy Choo δεν θα σταματήσει ποτέ να το κάνει αυτό.

– Σταματάει ποτέ ένας σχεδιαστής παπουτσιών να σχεδιάζει;

Δεν νομίζω ότι κάποιος με πάθος σε αυτό που κάνει, μπορεί πραγματικά να σταματήσει. Ακόμα φτιάχνω μερικά παπούτσια, από εδώ κι από εκεί, για φίλους και οικογένεια, απλά γιατί το αγαπώ. Σχεδιάζω παπούτσια από τότε που ήμουν 11 χρονών και δεν νομίζω ότι θα καταφέρω να σταματήσω ποτέ.

– Υπάρχει συνταγή για το τέλειο γυναικείο παπούτσι;

Όχι. Τα παπούτσια είναι τόσο προσωπικά, όσο και η γυναίκα που τα φοράει. Αλλά πιστεύω ότι κάθε καλό παπούτσι, έχει μερικά κοινά «συστατικά». Θα έλεγα: τα πιο εκλεπτυσμένα, καλής ποιότητας υλικά, ένα καλό κατασκευαστικό design και να είναι θελκτικό στο μάτι.

«Επιτυχία για εμένα, είναι να αγαπάς αυτό που κάνεις.»

Jay Anderson

– Πείτε μας για το JCA London Fashion Academy που ιδρύσατε.

Η εκπαίδευση είναι πολύ σημαντική για εμένα και ήθελα να μπορώ να καθοδηγήσω περισσότερο τους νέους σχεδιαστές. Γιατί, στις ημέρες μας, η σκληρή δουλειά δεν είναι αρκετή για να τα καταφέρεις σε αυτή τη βιομηχανία. Οι σχεδιαστές χρειάζονται δημιουργικότητα, ικανότητες και κάποιον να τους υποστηρίζει. Το να ιδρύσω αυτή τη σχολή, για εμένα σήμαινε ότι θα είχα την ευκαιρία να στηρίζω τους ανερχόμενους σχεδιαστές και να τους προσφέρω τους πόρους και τους μέντορες που χρειάζονται για να πετύχουν.

– Ποιο είναι το πιο συναρπαστικό κομμάτι του να ανακαλύπτεις νέα ταλέντα;

Για εμένα, είναι η προοπτική. Βλέπω μια φανταστική ιδέα που χρειάζεται απλά λίγη βοήθεια και είμαι πάντα τόσο περήφανος όταν βλέπω μια καλή ιδέα να ανθίζει σε μια πετυχημένη επιχείρηση.

 

«Στις ημέρες μας, η σκληρή δουλειά δεν είναι αρκετή για να τα καταφέρεις σε αυτή τη βιομηχανία.»

– Είστε ένα από τους μεγαλύτερους και πιο γνωστούς υποδηματοποιούς στον κόσμο. Τι θα θέλατε να γνωρίζετε πριν ξεκινήσετε την επιχείρησή σας και που τώρα μοιράζεστε ως συμβουλή με τους μαθητές σας;

Λέω πάντα τους μαθητές μου ότι πρέπει να έχουν γερά θεμέλια. Το να έχουν μια ξεχωριστή ιδέα ή καλό εργασιακό ήθος, δεν είναι αρκετά. Πρέπει να έχεις μια δυνατή βάση στις ικανότητες αλλά και ένα καλό δίκτυο ανθρώπων γύρω σου, πάνω στα οποία μπορείς να χτίσεις την επιχείρησή σου.

«Η ταπεινότητα θα σε πάει μπροστά στην επιχειρηματικότητα αλλά και τη ζωή σου.»

Jay Anderson

– Ισχυριστήκατε κάποτε ότι δεν θα αποκαλέσετε τον εαυτό σας ποτέ πετυχημένο γιατί αυτό αποτελεί μια αφορμή για να συνεχίζεται να μαθαίνετε. Πώς ορίζετε την επιτυχία;

Η επιτυχία για εμένα, είναι να αγαπάς αυτό που κάνει και να το ανταποδίδεις στους ανθρώπους γύρω σου. Θέλω να συνεχίσω να μοιράζομαι όσα γνωρίζω και κατέχω, με τον κόσμο.

Η νέα γενιά σχεδιαστών στη JCA London Fashion Academy

Το JCA London Fashion Academy που ίδρυσε ο Jimmy Choo με τον Stephen Smith το 2021, παρουσίασε για δεύτερη φορά το gala των απόφοιτων του MA προγράμματος της σχολής του, στα πλαίσια του London Frieze Week. Οι απόφοιτοι παρουσίασαν τις νέες συλλογές τους, από το πρόγραμμα “Fashion Entrepreneurship in Design and Brand Innovation”, που περιλάμβανε δημιουργίες των σχεδιαστών: Polly McEvitt, Olivia Black, Mariam Saeed, Saleha Hussain, Rocio Sánchez, Meryem Bertal και Aaiyma Masoud.

Στην παρουσίαση παρευρέθηκαν αρκετά λαμπρά ονόματα της μόδας αλλά και της μουσικής σκηνής και της showbiz. Οι καλεσμένοι ήταν από το μουσικό icon Rod Stewart, το ανερχόμενο curvy μοντέλο Arrish Wol, τον ηθοποιό Mark Ebulue, μέχρι και την ηθοποιό και μοντέλο Camilla Rutherfod, μεταξύ πολλών άλλων. Μετά τη συμμετοχή των σχεδιαστών στο This Is Icon Gala, τον Σεπτέμβριο όπου οι σχεδιαστές παρουσίασαν ένα look από τις συλλογές τους, οι απόφοιτοι και επιχειρηματίες είχαν την ευκαιρία να δείξουν τη συλλογή τους, ολοκληρωμένη.

Οι σχεδιαστές που παρουσίασαν τις συλλογές του είναι οι παρακάτω:

Olivia Black – ένα sustainable fashion brand που επικεντρώνεται στον σχεδιασμό ρούχων χωρίς φύλο και τη χρήση ανακυκλωμένων υλικών και από αποθέματα υφασμάτων, δημιουργώντας μοναδικά ρούχα μόδας.

Polly McKevitt – ένα avant-garde brand που επικεντρώνεται στις ρετρό σιλουέτες στα ρούχα που είναι αποκλειστικά φτιαγμένα από 100% αποθέματα υφασμάτων και άλλων υλικών.

Yasmin – ένα πολυτελές streetwear brand της Saleha Hussain που αναμειγνύει σύγχρονη και σεμνή μόδα, ενώ βάζει σε προτεραιότητα την ηθική και βιώσιμη παραγωγή ρούχων.

Icela Berra – ένα sustainable brand νυφικών ειδών που επικεντρώνεται στη δημιουργία θηλυκών και αντισυμβατικών κομματιών για αντισυμβατικές γυναίκες που θέλουν να κάνουν statement με τις εμφανίσεις τους.

AAIYMA creative studio – το brand της Aaiyma Masoud AAIYMA επικεντρώνεται στην «ασυνήθιστη απλότητα» και συνδυάζει γεωμετρικά σχέδια και τον 3D σχεδιασμό για να προκαλέσει το κατεστημένο.

Location-em – μια ποικιλία από occasion wear φορέματα της Mariam Saeed που επικεντρώνονται στη σεμνότητα, χωρίς να στερούνται του στιλ.

UNBD – μια καινοτόμα μίξη αθλητικής μόδας και αυτοέκφρασης, που παρουσιάζει τον χορό ως ένα καλλιτεχνικό μέσο.