Ο Marc Jacobs στον ρόλο της Anna Wintour επιμελείται το νέο τεύχος της Vogue- ένα από τα καλύτερα των τελευταίων ετών
- 11 ΝΟΕ 2024
Εκτιμώ τη δουλειά της Anna Wintour και όσα έχει προσφέρει στον χώρο της μόδας. Παρ’ όλα αυτά, θεωρώ ότι κάπως έχει «σκουριάσει». Τα όχι και τόσο inspiring εξώφυλλα της αμερικανικής Vogue τα τελευταία χρόνια, το επιβεβαιώνουν και ακόμη περισσότερο, επαληθεύουν ότι ίσως να ήρθε η στιγμή για μια ανανέωση.
Αυτό όμως, που κάνει τη Wintour ευφυή, είναι ο τρόπος που μπορεί να εξελίξει τον χώρο αυτό, μέσα από τη- συχνά- προοδευτική ματιά της. Όταν επιτρέπει στους υπόλοιπους experts της μόδας να αξιοποιήσουν τα skills τους, τότε συμβαίνουν θαυμάσια πράγματα. Όταν ζήτησε από τον Marc Jacobs να επιμεληθεί το τεύχος Δεκεμβρίου της Vogue US, ήξερε καλά τι έκανε. Γνώριζε ότι θα ήταν μια δύσκολη περίοδος μετά τις αμερικανικές εκλογές του Νοεμβρίου και ότι το αναγνωστικό κοινό θα χρειαζόταν κάτι (ή κάποιον σε αυτή την περίπτωση) για να αναπτερώσει το ηθικό, μέσα από ένα τεύχος που, όπως συχνά βλέπουμε στη Vogue, θα «πάντρευε» τη μόδα με τις τέχνες, που θα είχε ουσία και θα αποτελούσε μέσο διαφυγής από την (σκληρή) πραγματικότητα.
Σε μια μεσημεριανή συνάντησή τους, λοιπόν, η Anna Wintour ξάφνιασε τον Marc Jacobs όταν του ζήτησε να επιμεληθεί το τεύχος Δεκεμβρίου της αμερικανικής Vogue. Η editor-in-chief της Vogue εξάλλου, είχε πάντα στο πίσω μέρος του μυαλού της το εμβληματικό τεύχος της γαλλικής Vogue που είχε κάνει ο David Hockney το 1985, οπότε αποφάσισε να πειραματιστεί με αυτή την ιδέα, επιτρέποντας στον Marc Jacobs (ένας αγαπημένος της σχεδιαστής και φίλος), να παρουσιάσει το δικό του όραμα για το γνωστό περιοδικό. «Δεν υπήρχε κάνεις άλλος στο μυαλό μου. Αν είχε πει όχι, θα είχα κάνει κάτι άλλο, δεν θα είχα ζητήσει να το κάνει άλλος», αναφέρει η Wintour σε συνέντευξή της στους New York Times.
Για τον Αμερικανό σχεδιαστή (ο οποίος δεν ήθελε αρχικά να κάνει το τεύχος), στόχος ήταν να υπενθυμίσει στον κόσμο την ανάγκη για δημιουργικότητα, για αυτοέκφραση, αλλά και την αγάπη του για τον χορό, κάτι που παρουσιάζει με μοναδικό τρόπο μέσα από το τεύχος Δεκεμβρίου της Vogue.
Τι θα δεις στο τεύχος Δεκεμβρίου της αμερικάνικης Vogue από τον Marc Jacobs
O Marc Jacobs είναι, λοιπόν, κι επίσημα, ο πρώτος Guest Editor της αμερικανικής Vogue. H Wintour έκανε κάτι που δεν θα έκανε ποτέ, δίνοντας την καλλιτεχνική διεύθυνση του περιοδικού σε κάποιον άλλον. Σε συνεργασία με τον Jacobs φυσικά, αλλά με τον τελευταίο να έχει τον πρώτο λόγο, το αποτέλεσμα είναι ένα εκπληκτικό εξώφυλλο (για την ακρίβεια, 3 εκπληκτικά εξώφυλλα), αλλά κι ένα τεύχος πολλά υποσχόμενο.
Θα επικεντρωθώ στα εξώφυλλα και το concept του editorial που είναι αυτά πραγματικά μοναδικά. Ένας από τους πιο ταλαντούχους φωτογράφους μόδας, ο Steven Meisel, φωτογραφίζει την Kaia Gerber για το εξώφυλλο. Φορώντας αποκλειστικά δημιουργίες από την Fall 2024 συλλογή του Jacobs, που ήταν ένας πειραματισμός στους όγκους, μέσα από τα καρτουνίστικα σχεδόν, campy shapes και σιλουέτες, οι φωτογραφίες εντυπωσιάζουν.
Η Kaia Gerber ποζάρει για τον Meisel, για τα 2 από τα 3 εξώφυλλα, μιας και το ένα απ’ αυτά πρόκειται για ένα πορτρέτο από την καλλιτέχνιδα Anna Weynant, η οποία ζωγράφισε το μοντέλο φορώντας ένα φόρεμα του σχεδιαστή. Αλλά όπως έγραψα και παραπάνω, η Gerber, σε όλο το editorial, φωτογραφίζεται με τα ρούχα του σχεδιαστή από την εν λόγω συλλογή και το αποτέλεσμα, δικαιώνει.
Για το πρώτο εξώφυλλο του Meisel, η Gerber ποζάρει με ένα extravagant bouffant χτένισμα (που εμπνέεται από αυτά που είδαμε και στην πασαρέλα της συλλογής του Marc Jacobs), φορώντας ένα εντυπωσιακό μπλε scuba dress με ροζ ουρά και φιόγκο και λευκά, oversized opera gloves.
Σε μια άλλη φωτογραφία, την βλέπουμε με ένα μαύρο τοπ και κόκκινη πουά φούστα, εκπέμποντας Mini Mouse vibes, ενώ οι μαύρες γόβες με την έντονη μύτη σαν τσαρούχι, προσφέρουν μια κωμικότητα στο όλο look.
Αλλά εκεί που η Gerber τα δίνει όλα, είναι στα πορτρέτα (το 3ο εξώφυλλο) με τον κωμικά υπερβολικό όγκο των μαλλιών της, που σε συνδυασμό με την αλαβάστρινη επιδερμίδα της, καθηλώνουν.
Φυσικά, η άψογη δουλειά για το editorial (και για όλο το τεύχος), οφείλεται και στους υπόλοιπους συντελεστές, με τους οποίους ο Marc Jacobs ήθελε να συνεργαστεί για το τεύχος. Με την θρυλική Grace Coddington να επιμελείται το styling, την Pat McGrath στο μακιγιάζ και τον Guido Palau στα μαλλιά (3 powerhouses στον χώρο της μόδας και της ομορφιάς), το αποτέλεσμα δεν θα μπορούσε παρά να είναι εξαιρετικό.
Αν και δεν έχουν κυκλοφορήσει ακόμα φωτογραφίες από τα υπόλοιπα editorials του τεύχους, από το βίντεο των behind the scenes που κυκλοφόρησε η Vogue, βλέπουμε την εξαιρετική δουλειά που έκανε ο Marc Jacobs για το περιοδικό. Μια φωτογράφιση στο σπίτι του που θυμίζει τους πίνακες του Hockney (που τράβηξε ο Gregory Crewdson), αλλά και μια εκπληκτική beauty φωτογράφιση στην οποία πρωταγωνιστούν η Anok Yai και η Alex Consani. Όλα τα παραπάνω κάνουν αυτό το τεύχος της Vogue ένα από τα καλύτερα των τελευταίων ετών. Εξάλλου ό,τι αγγίζει ο Marc Jacobs, μεταμορφώνεται σε τέχνη.