Ο οίκος Gucci θα παρουσιάζει μόνο δυο συλλογές τον χρόνο. Αrrivederci μόδα
- 26 ΜΑΙ 2020
Ζούμε σε μια υπερκαταναλωτική κοινωνία. Τίποτα δεν είναι αρκετό, μέχρι να τα αποκτήσουμε όλα. Η μόδα είναι αυτής της φιλοσοφίας. Ή ήταν τουλάχιστον. Στην πραγματικότητα, μπορούμε να ζήσουμε και με τα λίγα. Παρ’ όλα αυτά, η μόδα αλλάζει. Το τοπίο της μόδας αρχίζει να αποκλίνει απ’ αυτό που ήταν ως τώρα. Η βιομηχανία επαναπροσδιορίζεται μετά από το τράνταγμα μιας πανδημίας. Ο οίκος Gucci ανταποκρίνεται σ’ αυτό και παίρνει τη σοβαρή απόφαση να παρουσιάζει μόνο δυο συλλογές ρούχων τον χρόνο.
Ο οίκος Gucci αποφάσισε ότι η ήρθε η ώρα για αλλαγή. Ακολουθεί το παράδειγμα του Dries van Noten και άλλων σχεδιαστών και βάζει ένα τέλος στη «γρήγορη μόδα». Ενδίδει στην εποχικότητα των ρούχων, παρουσιάζοντας δυο επιδείξεις μόδας τον χρόνο.
Η ανακοίνωση του Alessandro Michele του οίκου Gucci
«Θα εγκαταλείψω αυτή την πολυφορεμένη παράδοση της εποχικότητας και των shows. Ο σκοπός μου είναι να επανακτήσω έναν νέο ρυθμό που είναι πιο κοντά στις ανάγκες μου για έκφραση», αναφέρει ο Alessandro Michele σε post στο Instagram. «Θα συναντιόμαστε δυο φορές τον χρόνο για να μοιραστούμε τα κεφάλαια νέων ιστοριών. Ανορθόδοξων, ευχάριστων και απόλυτα απελευθερωμένων κεφαλαίων, που θα γραφτούν παντρεύοντας κανόνες και γένη. Που θα θρέψουν τις νέους χώρους, νέους γλωσσικούς κώδικες και τρόπους επικοινωνίας», συνεχίζει στο ημερολόγιο σκέψεων που ανέβασε στο Instagram.
Τι σημαίνει ότι ο οίκος θα παρουσιάζει δυο συλλογές
Ο οίκος Gucci με αυτή την απόφαση παρουσιάζει μια νέα γενιά πραγμάτων. Οι συλλογές του οίκου θα είναι μόνο δυο και δεν θα κατηγοριοποιούνται ως “Spring” ή “Fall”, ούτε σε ανδρικές ή γυναικείες. Θα περιλαμβάνει στοιχεία και των δυο που σημαίνει ότι θα έχουν ρούχα για όλες τις καιρικές συνθήκες. Έπειτα, οι “Pre-Fall” ή “Cruise” συλλογές θα καταργηθούν. «Η μόδα αλλάζει πραγματικά και δεν δημιουργούμε πράγματα μόνο για τους ανθρώπους της μόδας. Η μόδα είναι πλέον σαν το Woodstock. Είναι ανοιχτή και το παλιό σύστημα δεν λειτουργεί πια», δήλωσε ο Michele σε διαδικτυακή συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 25 Μαΐου.
Η απόφαση του οίκου Gucci επιβεβαιώνει πως η βιομηχανία της μόδας αλλάζει για πάντα
Η απόφαση του οίκου Gucci έρχεται να εκφράσει τη δυσαρέσκεια πολλών οίκων και fashion brands, μικρών και μεγάλων, που επιζητούν την εποχικότητα. Μια συλλογή δεν προλαβαίνει να «απορροφηθεί» από την αγορά, εάν δεν κάνει τεράστια επιτυχία. Το αποτέλεσμα είναι να βγαίνουν τα ρούχα σε έκπτωση μέσα σε 1-2 μήνες, με σκοπό να λανσαριστεί η νέα συλλογή.
Την ίδια αντίληψη έχουν και άλλοι σχεδιαστές. Πριν μερικές εβδομάδες, ένα γκρουπ σχεδιαστών και εμπόρων, με επικεφαλής τον Dries van Noten, συνέθεσαν μια ανοιχτή επιστολή. Στην επιστολή ζητούν ν’ αλλάξουν όλα τα παραπάνω. Ζητούν να υπάρχει εποχικότητα στα ρούχα που σχεδιάζουν, μεταφέροντας τη φθινοπωρινή/χειμωνιάτικη σεζόν τον χειμώνα (Αύγουστο ως Ιανουάριο). Η ανοιξιάτικη/καλοκαιρινή συλλογή θέλουν να μεταφερθεί το καλοκαίρι (Φεβρουάριο/Ιούλιο). Αυτό αφορά και στα fashion shows και τα λανσαρίσματα, τα οποία θα ανταποκρίνονται πιο ρεαλιστικά στις ανάγκες των καταναλωτών και των σχεδιαστών.
Η πανδημία ήταν η αφορμή
Την αλλαγή αυτή ζητάει και ο οίκος Saint Laurent. Το ιταλικό brand ανακοίνωσε ότι δεν θα παρουσιάσει τη νέα του συλλογή τον Σεπτέμβρη, στην καθιερωμένη Εβδομάδα Μόδας στο Παρίσι. Με τον Anthony Vaccarello στα ηνία του οίκου, το brand ζητάει να γίνει ανακατάταξη στο fashion calendar. Στα νέα αυτά, ο οίκος Saint Laurent, δήλωσε ότι η απόφαση αυτή πάρθηκε μετά από τις ραγδαίες αλλαγές που προέκυψαν λόγω πανδημίας.
Η πανδημία και οι αλλαγές στον τρόπο ζωής, που τονίζουν την αναγκαιότητα του social distancing, αλλάζουν και το τοπίο της μόδας. Πλέον, οι παρουσιάσεις των συλλογών δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν με τον παραδοσιακό τρόπο, με πολλά Fashion Weeks να στρέφονται σε digital περιβάλλον. Αυτό έχει κάνει τους σχεδιαστές να σκεφτούν τον τρόπο που λειτουργεί η βιομηχανία της μόδας αλλά και τον αντίκτυπο στην κοινωνία. Η αλλαγή έρχεται, συμβαίνει.