STYLE

Οι costume designers που είναι υποψήφιοι στα Όσκαρ

Α' γυναικείος, Α' ανδρικός, καλύτερη σκηνοθεσία, καλύτερη ταινία, καλύτερο σενάριο, καλύτερη ξενόγλωσση ταινία, καλύτερο τραγούδι και η λίστα για τις κατηγορίες των Όσκαρ είναι μακρά.

Υπάρχει όμως και μία κατηγορία στην οποία δε δίνουμε και μεγάλη σημασία. Περνά στα ψιλά θα μπορούσαμε να πούμε, αν και ο ρόλος της είναι καθοριστικός για το γενικό αποτέλεσμα.

Λίγες ημέρες πριν τα Όσκαρ 2014 ήρθε η στιγμή να μιλήσουμε για τους σχεδιαστές των κοστουμιών ή όπως λέγεται στα ελληνικά costume designers. Τι νομίζατε; Πάει ο ηθοποιός, ρίχνει ένα τσιτάκι πάνω του και ξεδιπλώνει το υποκριτικό του ταλέντο;

Πρέπει όλα να είναι μελετημένα. Να έχει υπολογιστεί και η τελευταία λεπτομέρεια προκειμένου αυτό που θα φτάσει στην οθόνη να είναι άρτιο. Ο καλλιτέχνης πρέπει να πιάσει το συναίσθημα και οι σχεδιαστές πρέπει να πιάσουν την εποχή στην οποία διαδραματίζεται η ταινία.

American Hustle-Michael Wilkinson

Ο Michael Wilkinson έπρεπε να δημιουργήσει μία 70s ατμόσφαιρα για τον Οδηγό Διαπλοκής. Βαθιά ντεκολτέ, πολλή λάμψη, εφαρμοστά leather, γούνες και ολόσωμες φόρμες. “Ήταν συναρπαστικό να ντύνω δύο από τις ομορφότερες γυναίκες του σινεμά και να ανακαλύπτω μέσα από αυτή τη διαδικασία τον τρόπο που άφησαν πίσω το εγώ τους για να βουτήξουν βαθιά στους ρόλους τους” δήλωσε ο σχεδιαστής για τη συνεργασία του με τις πρωταγωνίστριες. Ο Wilkinson έχει φτιάξει τα κουστούμια για τις ταινίες: Man of Steel, 300, Watchmen, The Twilight Saga: Breaking Dawn και Batman vs. Superman.

The Grandmaster-William Chang Suk Ping

O William Chang είναι ο πρωτάρης των φετινών υποψηφιοτήτων. Στενός συνεργάτης του Kar Wai ο Chang αναλαμβάνει συχνά χρέη παραγωγού, μοντέρ και σχεδιαστή παραγωγής αποδεικνύοντας το ταλέντο του σε όλες τις κατευθύνσεις. Το αγαπημένο του κομμάτι είναι το γούνινο παλτό της Gong Er στη σκηνή της μάχης στο σταθμό του τρένου. “Με εντυπωσίασε πως μία τόσο μικρόσωμη γυναίκα μπορούσε να διαχειριστεί ένα τόσο βαρύ κομμάτι” είπε ο σχεδιαστής. Η υποψηφιότητά αποτέλεσε μεγάλη έκπληξη για τον καλλιτέχνη και δεν ήξερε πώς να συμπεριφερθεί.

The Great Gatsby-Catherine Martin

Ας μιλήσουμε για το μεγάλο φαβορί της κατηγορίας. Η Catherine Martin σε συνεργασία με τη Miuccia Prada δημιούργησαν τα 20 μοναδικά κομμάτια που φόρεσαν οι πρωταγωνιστές της ταινίας. Η πολυτάλαντη Martin μετρά ήδη δύο χρυσά αγαλματίδια για το ”Moulin Rouge”, ενώ έχει αποσπάσει ακόμα δύο υποψηφιότητες, μία για τα κοστούμια στο ”Australia” (2008) και μία για την καλλιτεχνική διεύθυνση στο ”Romeo+Juliet” (1996). “Ήθελα τα ρούχα μου να θυμίσουν ένα πάρτι με μπόλικο χορό και μουσική jazz, τοποθετημένο στα 00s”. Τα κατάφερε και με το παραπάνω.

The Invisible Woman-Michael O’Connor

Η ταινία χρωστά τη μοναδική της υποψηφιότητα στα σχέδια του Michael O’Connor. Το 1993 ξεκίνησε να δουλεύει ως σχεδιαστής σε ταινίες όπως τα The House of the Spirits, Emma, και Harry Potter and the Chamber of Secrets. Η μεγάλη έκπληξη και η αναγνώριση ήρθαν το 2009 με τα τρία βραβεία (Academy Award for Best Costume Design, the BAFTA Award for Best Costume Design και the Satellite Award for Best Costume Design) για την ταινία The Duchess. Τα κοστούμια εποχής είναι τα αγαπημένα της Ακαδημίας και ο συγκεκριμένος σχεδιαστής “φλερτάρει” πολύ έντονα με το χρυσό αγαλματάκι.

12 Years a Slave-Patricia Norris

Η 82χρονη Patricia Norris είναι η βετεράνος των Όσκαρ, καθώς έχει προταθεί στην εν λόγω κατηγορία έξι φορές χωρίς να έχει καταφέρει καμία από αυτές να διακριθεί. Λέτε να είναι η τυχερή της; Τα κοστούμια για το “12 Χρόνια Σκλάβος” εντυπωσίασαν και ταξίδεψαν τον θεατή σε εκείνη την εποχή. “Πλέναμε τα ρούχα, τα αφήναμε να στεγνώσουν στον ήλιο και τα χρησιμοποιούσαμε για να φαίνονται φθαρμένα” είπε σε συνέντευξή της η Patricia.

Exit mobile version