STYLE

Οι γυναίκες άνω των 60 που κατακτούν την μόδα

Αν νομίζατε πως μόδα και γκρίζα μαλλιά δεν μπορούσαν να συνυπάρξουν, τότε κάνατε απόλυτο λάθος. Η Jacky O’Shaughnessy, η Joan Didion και η Joni Mitchell είναι μόνο μερικές από τις γυναίκες άνω των 60 ετών που αντιπροσωπεύουν μεγάλες εταιρείες ρούχων, κοσμημάτων και καλλυντικών  και έχουν ταρακουνήσει το κόσμο της μόδας το τελευταίο χρόνο. Τι είναι όμως αυτό που πραγματικά τροφοδοτεί το silver-hair revolution;

Όταν η συγγραφέας Joan Didion, ετών 80, έγινε το πρόσωπο για την καμπάνια της εταιρείας Céline, Άνοιξη/Καλοκαίρι 2015, το internet έσπασε. Και δεν χρειάστηκαν καν υπερμεγέθη οπίσθια για να προκαλέσουν μαζική θραύση.

Λατρεμένη από φανατικούς λογοτέχνες και fashionistas, φορώντας τα oversized γυαλιά της και ποζάροντας για τον Juergen Teller, αποπνέει cool και καταρρίπτει πρότυπα 20άχρονων, ρετουσαρισμένων μοντέλων.

 

Πριν καλά-καλά προλάβουν fashion bloggers και άλλων ειδών fashion περσόνες να αντιγράψουν αποσπάσματα γραπτών της Didion σε Facebook status, η 70s folk τραγουδίστρια Joni Mitchell γίνεται το πρόσωπο της μουσικής καμπάνιας για τον Saint Laurent.

H 71 ετών Μitchell φωτογραφίζεται από το creative director Ηedi Slimane, στο σπίτι της στο Bel Air της California φορώντας ρούχα του οίκου και συγκεκριμένα μία δερμάτινη κάπα φτιαγμένη για εκείνη και μεγάλο καπέλο fedora. O οίκος έχει χρησιμοποιήσει κι άλλες φορές μη-μοντέλα για τις μουσικές του καμπάνιες όπως η Courtney Love και ο Marilyn Manson.

 

Στα ίδια βήματα ακολουθεί και η Νεοϋορκέζα σχεδιάστρια κοσμημάτων Alexis Bittar η οποία διαλέγει δύο πρόσωπα για τη καμπάνια της, με διαφορά ηλικίας 75 χρόνων. Η 93άχρονη Iris Apfel, business woman και εκκεντρικό fashion icon ποζάρει δίπλα στην ούτε-19άχρονη Tavi Gevinson –fashion blogger που έγινε συγγραφέας, που έγινε magazine editor, που έγινε ηθοποιός.

Οι φωτογραφίες από τον Terry Tsiolis και το styling από την Arianne Phillips έχουν σκοπό να δώσουν ένα τέλος στον ηλικιακό ρατσισμό όσο αναφορά το modelling και τις διαφημίσεις. ”Aπό την άποψη του fashion industry πουλάμε σε γυναίκες που είναι κυρίως άνω των 35 ετών αλλά τους παρουσιάζουμε εικόνες κοριτσιών που είναι 19 χρονών και ρετουσαρισμένες” λέει η Bittar στο WWD. ”Διαμορφώσαμε τη καμπάνια ανάλογα με το essence γυναικών που δεν έχουν συμμορφωθεί.”

 

H Jacky O’Shaughnessy είναι μοντέλο στις καμπάνιες της εταιρείας ρούχων American Apparel από το 2011. Επίσης, είναι 62 χρονών. Με τα μακριά, γκρίζα μαλλιά και το λεπτό, όμορφα ρυτιδιασμένο σώμα της, ποζάρει αβίαστα με το ένα της πόδι σηκωμένο στον αέρα και φορώντας δαντελένια εσώρουχα. Δεν θα μπορούσε να τη νοιάζει λιγότερο, αφού έτσι κι αλλιώς η αυτοπεποίθηση της φαίνεται μέσα απ΄τις φωτογραφίες. ”Νιώθω άνετα” είπε η O’Shaughnessy. ”Δεν νιώθω πως κάτι απ΄όλα αυτά είναι ακατάλληλο. Όταν οι άνθρωποι μιλάνε για χτενίσματα και ντυσίματα κατάλληλα για ‘την ηλικία’: ποιανού ηλικία; Και ποιος είσαι εσύ;”

 

Ένα χρόνο πριν σχεδόν, οι αδερφές Olsen, φανς της κλασσικής αισθητικής, διαλέγουν την 65άχρονη Linda Rodin, να ποζάρει για τη σειρά ρούχων τους, The Row (Pre-Fall 2014). H Rodin, πρώην μοντέλο και fashion editor του Harper’s Bazaar στις αρχές των 80s, είναι η πλέον κατάλληλη για να προβάλλει το edgy style των σχεδιαστριών και μπαίνει κι εκείνη στο club των μοντέλων άνω των 60.

Το over-60 trend όχι μόνο δεν περιορίστηκε στο κόσμο του fashion design αλλά απ’ ότι φαίνεται οι ρυτίδες πλέον αποτελούν πλεονέκτημα και στο κόσμο της ομορφιάς. Η εταιρεία καλλυντικών NARS επέλεξε την ηθοποιό Charlotte Rampling για την Αudacious Lipstick Collection, όπου η 68άχρονη φωτογραφήθηκε από τον ίδιο τον Francois Nars. ”Η ικανότητα της Charlotte να μεταμορφώνεται είναι ασύγκριτη,” είπε ο Nars.

 

Tην ίδια περίοδο ο σχεδιαστής Marc Jacobs διαλέγει την 64άχρονη ηθοποιό Jessica Lange (γνωστή από τη σειρά American Horror Story) ως το πρόσωπο της luxury σειράς Marc Jacobs Beauty. Με δραματικό make-up η Lange φωτογραφίζεται από τον David Sims, γνωστό fashion photographer για τη Vogue. Ο ίδιος ο Jacobs ονομάζει τη Jessica Lange τη καινούρια του μούσα, μιλάει για τη μανία που έχει μαζί της και ανάμεσα σε άλλα λέει: ”Eίναι απλά μια τόσο δυναμική γυναίκα, την οποία βρίσκω τόσο υπέροχη έμπνευση. Αυτό που θέλαμε από εκείνη ήταν να είναι ο εαυτός της.”

 

Μέσω των συγκεκριμένων διαφημίσεων παρουσιάζεται ένας τύπος γυναίκας τον οποίο δεν έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε στο κόσμο της μόδας και της ομορφιάς. Είναι ο τύπος γυναίκας που εμπνέει σιγουριά και αυτοπεποίθηση – που θα θαυμαστεί όχι μόνο για το style της αλλά και για την προσωπικότητά της.

Η αντιπροσώπευση μιας δυνατής και επιτυχημένης γυναικείας φιγούρας άνω των 60, ανάμεσα σε 20άχρονα μοντέλα που έχουν υποστεί βαρύ Photoshop, δίνει μία αίσθηση ρεαλιστικότητας και γίνεται αυτόματα πιο αρεστή στο αντίστοιχο ηλικιακό κοινό. Όλες οι παραπάνω γυναίκες έχουν ένα κοινό στοιχείο. Κάθε μία εκπέμπει μία δυναμικότητα και ενός είδους ομορφιά που συχνά απορρίπτεται από μία κοινωνία που πρεσβεύει την αιώνια νεανικότητα.

Τι είναι, λοιπόν, αυτό που τροφοδοτεί το over-60 trend και τη διαφημιστική μανία των εταιρειών με τη συγκεκριμένη ηλικία; Είναι ένα πραγματικό ενδιαφέρον για τις έμπειρες και σοφές γυναίκες με όμορφες ρυτίδες και ντουλάπες που ξεχειλίζουν vintage Chanel, ή μία ακόμα στρατηγική κίνηση με στόχο περισσότερα λεφτά απευθυνόμενη σε διαφορετικό κοινό;

Μάλλον είναι κάτι μεταξύ των δύο. Παρ’ όλα αυτά, ανάμεσα σε teen celebrities που γίνονται γνωστοί εν μία νυκτί ή προσωπικότητες με φευγαλέα δημοσιότητα μέσω των social media, είναι αναζωογονητικό να βλέπει κανείς αναγνώριση των πιο έμπειρων και αριστοτεχνών. Ενός είδους επιστροφή των προκατόχων του αιώνιου chic στο κόσμο της μόδας και μια πηγή έμπνευσης για τις νεότερες γενιές.

Exit mobile version