FASHION NEWS

Οι καλύτερες στιγμές του Alessandro Michele στον οίκο Gucci

Launchmetrics Spotlight

«Υπάρχουν στιγμές που οι δρόμοι χωρίζονται, για τις διαφορετικές προοπτικές που μπορεί να έχει ο καθένας από εμάς. Σήμερα, ένα ανεπανάληπτο ταξίδι τελειώνει για εμένα. Ένα που κράτησε πάνω από 20 χρόνια, μέσα σε μια εταιρεία που ακούραστα αφιέρωσα όλη μου τη ζωή και το δημιουργικό πάθος». Αυτά ήταν τα λόγια του Alessandro Michele, στο αποχαιρετιστήριο γράμμα του, επιβεβαιώνοντας την αποχώρησή του από τον οίκο Gucci.

Από την Τετάρτη, 23 Νοεμβρίου, λοιπόν, ο Alessandro Michele δεν αποτελεί πλέον, μέρος του οίκου Gucci, ένα label που ο σχεδιαστής κατάφερε να βάλει και πάλι στον «χάρτη». Το έργο του Michele στον ιταλικό οίκο είναι πραγματικά άξιο αναφοράς και γράφεται στην ιστορία των 101 χρόνων του label με χρυσά γράμματα. Η αποχώρηση του ταλαντούχου «μαξιμαλιστή», αν και έχει στεναχωρήσει πολλούς, είναι μια καλή εξέλιξη. Οι δημιουργοί αυτού του βεληνεκούς, χρειάζονται την αλλαγή, με σκοπό να εξελίσσονται, να αναπτύσσονται και να έχουν το ελεύθερο να πάνε τη δημιουργικότητά τους, ένα βήμα παραπέρα.

Η κληρονομιά του Alessandro Michele στον οίκο Gucci

Μέχρι να δούμε ποια θα είναι τα επόμενα, επαγγελματικά βήματα του Alessandro Michele μετά τον οίκο Gucci, όμως, θα πορευόμαστε με την κληρονομιά που άφησε στο ιταλικό brand. Πάντα θα μπορούμε να το κάνουμε αυτό, όταν θέλουμε να θυμηθούμε όλες τις φανταστικές στιγμές που μάς πρόσφερε στην πασαρέλα και όχι μόνο.

Για την ιστορία, ο Alessandro Michele, ονομάστηκε καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου Gucci, το 2015. Ακολούθησε τη Frida Giannini, η οποία είχε ένα πολύ διαφορετικό όραμα για τον οίκο. Οι δημιουργίες της Giannini είχαν πιο αυστηρό και μίνιμαλ ύφος και εκπροσωπούσαν μια διαφορετική ματιά της ιταλικής μόδας από τον Michele. Όταν ο Alessandro παρουσίασε την πρώτη του συλλογή για τον οίκο, τον Ιανουάριο του 2015, με τη menswear συλλογή, ήταν ξεκάθαρη εξ αρχής, η τεράστια στροφή στην αισθητική που θα ακολουθούσε ο Gucci.

Ο Michele βασίστηκε αρκετά στην ιταλική κουλτούρα και τέχνες, από την αρχιτεκτονική και όχι μόνο, για τις δημιουργίες του. Το αποτέλεσμα ήταν μια διαρκής ωδή στην μαξιμαλιστική πλευρά της ιταλικής μόδας, ενώ υπηρέτησε τη μόδα χωρίς φύλο, από την πρώτη κι όλας συλλογή του. Η επιρροή του στη μόδα ήταν τεράστια, με την geeky, ρομαντική και over-the-top αισθητική του, να αντιγράφεται από πολλούς.

Ο Alessandro Michele ήταν το «διαμάντι» του οίκου Gucci και ήταν ο λόγος των τεράστιων εσόδων που είχε το brand, μέχρι και πριν την πανδημία. Μπορεί, λοιπόν, αυτό να είναι το τέλος μιας εποχής, η κληρονομιά του όμως, θα μείνει για πάντα ζωντανή.

Παρακάτω, μερικές από τις πιο αξέχαστες στιγμές του Alessandro Michele για τον οίκο Gucci.

Η πρώτη συλλογή του Alessandro Michele για τον οίκο Gucci

Η πρώτη συλλογή του Alessandro Michele για τον οίκο Gucci, αφορούσε τη Menswear collection, για τη σεζόν Fall 2015. Ήταν η πρώτη φορά που είδαμε από τον οίκο να αντιμετωπίζεται το ανδρικό ντύσιμο τόσο απελευθερωμένα

Το ντεμπούτο του Alessandro Michele στον οίκο Gucci, ήταν αρκετά δυναμικό, εισβάλλοντας κατευθείαν σε μια πιο απελευθερωμένη φιλοσοφία του ανδρικού και γυναικείου ντυσίματος. Η Fall 2015 Menswear συλλογή, απενεχοποίησε το ανδρικό ντύσιμο και έφερε τη βιομηχανία της μόδας, ένα βήμα πιο κοντά στη μόδα χωρίς φύλο. Έτσι, είδαμε άνδρες να φοράνε πιο παραδοσιακά θηλυκές μπλούζες με φιόγκους, απελευθερώνοντας τον τρόπο που αντιμετωπίζαμε τη μόδα.

Tα γούνινα slippers

Fall 2015 Menswear

Η Fall 2015 Menswear συλλογή, εκτός, από το γεγονός ότι μας επανασύστησε τη μόδα χωρίς φύλο, ήταν η στιγμή που έκαναν το ντεμπούτο τους τα πλέον, φημισμένα Princetown slippers. Ή αλλιώς τα δερμάτινα mules με γούνα που θύμιζαν πολύ, πολύ fancy παντόφλες. Αν και το συγκεκριμένο μοντέλο ήταν ήδη ένα από τα πιο iconic στιλ παπουτσιού του οίκου Gucci, ο Alessandro Michele προσθέτοντας τη γούνα στο εσωτερικό, το πήγε σε άλλο επίπεδο. Έτσι, έγιναν από τα πιο δημοφιλή παπούτσια της εποχής εκείνης.

Τα «διπλά» κεφάλια

Fall 2018 Womenswear

Αν κάτι ήξερε να κάνει καλά ο Alessandro Michele, ήταν να προκαλεί. Είχε λόγο όμως, τις περισσότερες φορές. Οι συλλογές του, συχνά… «γυρνούσαν» κεφάλια. Για τη Fall 2018 συλλογή Gucci, λοιπόν, ήθελε να δείξει την επιφανειακότητα της κοινωνίας και των ανθρώπων και τα «διπλά» πρόσωπα/προσωπικότητες που παρουσιάζουν πολλοί μέσω των social media, και όχι μόνο. Έβαλε, λοιπόν, τα μοντέλα να κρατάνε τα κεφάλια τους στην πασαρέλα (ένα στιγμιότυπο που υιοθέτησε και ο Jared Leto στο χαλί του Met Gala). Φυσικά, η συλλογή έκανε χαμό και για λόγους που δεν ήταν οι καλύτεροι. Ο Michele κατηγορήθηκε για πολιτισμική οικειοποίηση, για τη χρήση των balaclava και τουρμπανιών. Μια φανταστική συλλογή, παρ’ όλα αυτά.

Οι Gucci «μούσες» του Alessandro Michele στο χαλί

Από αριστερά: Ο Alessandro Michele, η Florence Welch και ο Jared Leto στο Met Gala 2018 με θέμα “Heavenly Bodies: Fashion and the Catholic Imagination”

Ένα πετυχημένος οίκος μόδας, επιβεβαιώνει την επιτυχία του και μέσω της προβολής που έχει στο celebrity style. Είναι σημαντικό, οι celebrities να θέλουν να φορέσουν τα ρούχα του οίκου στο χαλί, διαφημίζοντας έτσι το brand. Ο Alessandro Michele το πέτυχε αυτό από την αρχή, με τις Gucci δημιουργίες του να κατακλύζουν το κόκκινο χαλί από νωρίς.

Σε αυτό βοήθησε και το γεγονός ότι ο Michele είχε τους «συμμάχους» του, aka celebrities, που ταυτίστηκαν με τον οίκο και διαφήμιζαν τα ρούχα του στις δημόσιες εμφανίσεις τους. Από την Florence Welch, τον Jared Leto, τον Harry Styles, την Jodie Turner-Smith, τη Salma Hayek και άλλους, ο Michele έφτιαξε τον «στρατό» του που τον στήριζε σε κάθε του βήμα.

My body, my choice

Πολύ πριν, το Ανώτατο Δικαστήριο των ΗΠΑ τερματίσει τον νόμο που έδινε στις γυναίκες το δικαίωμα στην άμβλωση, κάποιες πολιτείες της Αμερικής, ήδη έπρατταν κατά των αμβλώσεων. Ο οίκος Gucci, είχε χρέος να εκφράσει την άποψή του γι’ αυτό και στεκόταν στο πλευρό των γυναικών μέχρι και την τελευταία στιγμή.

Για την Cruise 2020 συλλογή του ιταλικού οίκου, λοιπόν, ο Michele έκανε μια αναδρομή στο φεμινιστικό κίνημα του ’70. Με ένα μωβ σακάκι που στο πίσω μέρος του ανέγραφε “My body, my choice” ο Michele πήρε θέση. Το ίδιο έκανε και πιο πρόσφατα, δηλώνοντας ότι θα βοηθάει όλες τις γυναίκες υπαλλήλους του στην Αμερική που επιλέγουν να τερματίσουν μια ανεπιθύμητη εγκυμοσύνη.


 

Η περιστρεφόμενη «γυάλα»

 

Fall 2020 Womenswear

Γιορτάζοντας τα 5 χρόνια του στον οίκο Gucci, ο Alessandro Michele, παρουσίασε τη συναρπαστική Fall 2022 συλλογή. Δίνοντας πρόσβαση στον θεατή στο τι συμβαίνει στα backstage μιας επίδειξης μόδας, ο Michele παρουσίασε την πιο θεατρική του δουλειά. Η γυάλινη σκηνή στην οποία βρίσκονταν τα μοντέλα περιστρεφόταν, προσφέροντας το “wow factor” σε ένα πραγματικά εντυπωσιακό show. Φυσικά, η gender-fluid φύση των ρούχων, βοήθησε στην επιτυχία του show.

The Hacker Project

The “Hacker Project” 2021

Γιορτάζοντας την 100η επέτειο από την ίδρυση του οίκου Gucci, ο Alessandro Michele, ένωσε τις δυνάμεις του με τον Demna Gvasalia του οίκου Balenciaga, και μαζί δημιούργησαν ρούχα που εμπνέονται από την αισθητική των δυο brands. Το αποτέλεσμα ήταν το “The Hacker Project”, μια συλλογή που «πάντρευε» την αισθητική (και τα λογότυπα) των δυο οίκων. Ως τότε, δεν είχαμε δει τέτοιου είδους συνεργασίες στην πασαρέλα και μάλιστα από δύο τόσο μεγάλα ονόματα, γεγονός που ξεκίνησε μια νέα γενιά πραγμάτων στον χώρο αυτό. Μετά από αυτό, είδαμε κι άλλα αντίστοιχα projects, όπως τη συλλογή “Fendance” του οίκου Versace και Fendi, με τον οίκο Gucci να πρωτοστατεί σε αυτό.

Adidas x Gucci

Fall 2022 Womenswear

Άλλο ένα αναπάντεχο πάντρεμα, δυο διαφορετικών αυτή τη φορά, brands που δεν περιμέναμε να δούμε. O Michele συνέχισε τις συνεργασίες με άλλα πασίγνωστα brands, αυτή τη φορά όμως, βασίστηκε στην athleisure αισθητική της adidas για τη συλλογή του. Στη Fall 2022 συλλογή, παρουσιάστηκε η “Guccididas” συλλογή, κάνοντας τη δική του επανάσταση, φέρνοντας δυο αντίθετους (φαινομενικά) κόσμους, μαζί: αυτόν της πολυτελούς και αυτόν της αθλητικής μόδας. «Μπασταρδεύοντας» το λόγοτυπο της adidas με της Gucci και χρησιμοποιώντας, φυσικά, μερικά από τα πιο iconic προϊόντα του αθλητικού brand, χρησιμοποιώντας το λάτεξ, σε κοστούμια και φορέματα, που περιλάμβαναν τις χαρακτηριστικές τρεις γραμμές της adidas και παρουσιάζοντας φυσικά, sneakers επηρεασμένα από τα iconic μοντέλα του brand, το αποτέλεσμα ήταν μια genderless συλλογή, με ένα twist. Μια ακόμα τεράστια εμπορική επιτυχία για τον οίκο Gucci και τον Alessandro Michele.

Exit mobile version