ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΜΟΔΑΣ

PFW: Ο δυστοπικός κόσμος του Rick Owens, οι αστακοί του Schiaparelli και το αντίο της Gabriela Hearst στον Chloé

Rick Owens Spring 2024 Launchmetrics Spotlight

Το Παρίσι «πάλλεται» από την  Εβδομάδα Μόδας  και ο «θόρυβος» που κάνουν οι γαλλικοί οίκοι και σχεδιαστές που παρουσιάζουν τις συλλογές τους στη γνωστή ευρωπαϊκή πόλη, δεν μπορεί να μην μας κάνει να ενθουσιαζόμαστε για τη μόδα της επόμενης σεζόν.

Βρισκόμαστε ήδη στα μισά της διοργάνωσης και κατά τη διάρκεια της 5ης μέρας στην Εβδομάδα Μόδας στο Παρίσι, μερικά από τα πιο σημαντικά brands μόδας παρουσίασαν τις συλλογές τους για την Άνοιξη 2024. Από τον «βασιλιά του σκότους» Rick Owens και τον dark & twisted κόσμο του που συνδέει τη μόδα με τις τέχνες, τον signature σουρεαλισμό του οίκου Schiaparelli που βασίστηκε στα αρχειακά designs του οίκου μέχρι την τελευταία συλλογή της Gabriela Hearst για τον οίκο Chloé, η μέρα αυτή είχε μπόλικο ενδιαφέρον.

Παρακάτω, τα 3 fashions shows που έκλεψαν τις εντυπώσεις στην Εβδομάδα Μόδας στο Παρίσι.

Δέρμα, χρώμα και «καρφιά» στην conscious συλλογή του Rick Owens

O Rick Owens δεν είναι ένας συμβατικός σχεδιαστής και ο τρόπος που αντιμετωπίζει τη μόδα δείχνει το εύρος του ενδύματος, υπενθυμίζοντάς μας κάθε φορά, πώς είναι ΟΚ αν νιώθεις διαφορετικός από τη μάζα. Για την ακρίβεια, μας παροτρύνει να εκφράσουμε την οποιαδήποτε διαφορετικότητά μας μέσω του ντυσίματος ή του lifestyle μας -κάτι που και ο ίδιος έχει σαν φιλοσοφία ζωής.

Το μέλλον της μόδας για τον Owens δεν ακολουθεί την πεπατημένη γι’ αυτό και στις συλλογές του έχουμε δει όλων των ειδών τις «αντισυμβατικές» δημιουργίες (περισσότερο creative θα τις έλεγα εγώ), με ανθρώπους τοποθετημένους στις πλάτες των μοντέλων σαν backpacks να κερδίζουν στη δημιουργικότητα. Η Spring 2024 συλλογή όμως, που παρουσίασε στην Εβδομάδα Μόδας στο Παρίσι είναι τόσο επίκαιρη που τρομάζεις.

Ο δυστοπικός, διαταραγμένος κόσμος του Rick Owens δεν παραξενεύει πια, γιατί η κοινωνία είναι ακριβώς αυτό.

Η κλιματική κρίση ήταν το βασικό στοιχείο της Spring 2024 συλλογής Rick Owens την οποία ο σχεδιαστής θέλησε να εκφράσει ελευθερώνοντας μια πολύχρωμη ομίχλη στα χρώματα του κίτρινου και του φούξια, κατά τη διάρκεια του show.

Ο σχεδιαστής, που παρουσίασε για ακόμη μια φορά τη συλλογή του στο Palais de Tokyo, αποκάλυψε τη “LIDO” συλλογή στην οποία κυριάρχησε το δέρμα. Η Björk ήταν η βασική έμπνευση του σχεδιαστή με την καλλιτέχνιδα να έχει την τιμητική της στη φετινή Εβδομάδα Μόδας στο Παρίσι (ο οίκος Balmain συνεργάστηκε μαζί της για το soundtrack της επίδειξής του).

Όσον αφορά τα ρούχα της συλλογής, ο σχεδιαστής πειραματίστηκε για ακόμη μια φορά με τις αντισυμβατικές σιλουέτες για τις οποίες είναι γνωστός, εξελίσσοντας αυτή την ιδέα με γραμμές που έμοιαζαν σαν να έχουν κέρατα, μιμούμενες τη φιγούρα δαιμονικών παρουσιών. Σε αυτό βοήθησαν και οι μαύροι φακοί που φορούσαν πολλά από τα μοντέλα που στην όψη τους ανατρίχιαζες σχεδόν.

Οι εμβληματικοί έντονοι ώμοι που έχουμε δει και σε παλαιότερες συλλογές του Rick Qwens, επέστρεψαν σε moto jackets και γιλέκα διαιωνίζοντας την goth αισθητική για την οποία είναι γνωστός ο σχεδιαστής. Το pièce de résistance της συλλογής όμως, ήταν οι «σκοτεινές» νύφες με τα πέπλα που παρουσίασε στο show, όπου μέσα από εξαιρετικού σχεδιασμού φορέματα με κυλινδρικές σιλουέτες, έκοβαν την ανάσα. Η χρωματική παλέτα των γνωστών μαύρων και γκρι αποχρώσεων δε, εμπλουτίστηκε για τη Spring 2024 συλλογή, με το κόκκινο, το «σκονισμένο» ροζ, το ταμπά και το μπορντό να αναδεικνύουν το αψεγάδιαστο design των ρούχων.

Το κινηματογραφικό στοιχείο δεν έλειπε από τα ρούχα της συλλογής, με τα σατέν σύνολα να ανεμίζουν στον παριζιάνικο αέρα και να προσφέρουν το dark, δραματικό στοιχείο για το οποίο είναι γνωστός ο Rick Owens. Φυσικά, από την παρουσίαση του show δεν θα μπορούσε να μην ξεχωρίσει και η μοναδική καλεσμένη που είναι «αρκετή» για να εκπροσωπήσει άψογα την αισθητική του σχεδιαστή: η Erykah Badu.

Μια επιτυχημένη συλλογή που μέρος της φτιάχτηκε από conscious υλικά και που επιβεβαιώνουν τη δέσμευση του σχεδιαστή για ένα πιο βιώσιμο μέλλον. Και ποια γυναίκα δεν θα ήθελε έστω και για ένα βράδυ να μετατραπεί σε μούσα του Rick Owens;

Εβδομάδα Μόδας στο Παρίσι: Ο σουρεαλισμός και οι φημισμένοι αστακοί «ξαναχτυπούν» στον οίκο Schiaparelli

O Daniel Roseberry είναι μια εξαιρετική επιλογή για τον οίκο Schiaparelli. Κυρίως, γιατί είναι ένας σχεδιαστής που δεν φοβάται να τολμήσει και να προσφέρει αβίαστα αυτή την τόλμη μέσα από τις δημιουργίες του. Σε αυτό βοηθάει και η τεράστια, και τόσο σημαντική για την ιστορία της μόδας, κληρονομιά που άφησε η ιδρύτρια του οίκου, Elsa Schiaparelli. Και είναι αυτή στην οποία βασίζεται σε κάθε συλλογή του.

H Spring 2024 συλλογή Schiaparelli που παρουσίασε στην Εβδομάδα Μόδας στο Παρίσι, τιμάει πραγματικά την κληρονομιά της Elsa. Μέσα από κομμάτια που δεν μπορούν παρά να σε αφήσουν με το στόμα ανοιχτό για το επίπεδο της δεξιοτεχνίας που έχουν, τα εκπληκτικά sculpted στοιχεία και τα μοναδικά tailored ρούχα, ο Roseberry αποδεικνύει ότι ο οίκος πρωτοπορεί στην κατηγορία της πολυτελούς μόδας. Εξάλλου, τα ρούχα του οίκου κοστίζουν πολλά. Κοστίζουν παραπάνω από τον μέσο όρο (ένα jacket μπορεί να κοστίζει μέχρι και 40.000 ευρώ), αλλά τα υλικά και η κατασκευή η οποία απαιτείται για τη δημιουργία τους, δικαιολογεί τα αστρονομικά αυτά ποσά. Η συλλογή ήταν λοιπόν, μια συμφωνία δεξιοτεχνίας και προσοχής στις λεπτομέρειες με κάθε κομμάτι να εκφράζει την εσάνς και την αισθητική του οίκου, αποτίοντας φόρο τιμής στον signature σουρεαλισμό του.

O Roseberry, φέρνει ξανά τον φημισμένο αστακό Schiaparelli (η Elsa σε συνεργασία με τον φίλο της Salvador Dalí είχε σχεδιάσει το 1937 το φημισμένο “Lobster Dress”) και μέσα από 3D κομμάτια τον τοποθετεί στα ντεκολτέ στο γνωστό χρυσό χρώμα.

Τα ευφάνταστα και πάντα δημιουργικά του σχέδια, εμπλουτίστηκαν με έναν αβίαστο αισθησιασμό που είδαμε στα signature keyhole φορέματα, τα two-piece σύνολα με τις «πλούσιες», ογκώδεις φούστες και τα μικροσκοπικά bras, τα εκπληκτικά κεντητά cropped σακάκια συνδυασμένα σε biker shorts, ενώ σύνολα όπως τα λευκά co-ord σετ ρούχων πρόσφεραν μια αίσθηση ελευθερίας σε μια βαρυσήμαντη συλλογή.

Από την κολεξιόν δεν έλειπαν και τα σαν-γλυπτά κοσμήματα που αποτελούν πάντα από τις «ατραξιόν» των συλλογών Schiaparelli, ενώ ο σχεδιαστής έφερε ξανά τα χαρακτηριστικά παπούτσια με τα χρυσά, εκτεθειμένα ακροδάχτυλα που για πρώτη φορά, είδαμε να συμμετέχουν και σε sneakers. Από την παρουσίαση του show δε, δεν έλειπαν και τα μεγάλα ονόματα του χώρου αλλά και της showbiz, με την Kendall Jenner να κλείνει το show με ένα όμορφο κόκκινο στράπλες φόρεμα, με την αδερφή της Kylie και τη φίλη της Rosalia να τη θαυμάζουν στο front row.

Ένας θρίαμβος απαράμιλλης πολυτέλειας που γιορτάζει την τεράστια κληρονομιά της Elsa Schiaparelli.

Δεν υπάρχει η παραμικρή αμφιβολία για το ταλέντο του Daniel Roseberry και το γεγονός ότι αποτελεί το τέλειο ταίρι για τον οίκο.

Το τελευταίο αντίο της Gabriela Hearst στον οίκο Chloé

Το σκηνικό δεν θα μπορούσε να είναι καλύτερο για να παρουσιάσει η Gabriela Hearst την τελευταία στης συλλογή για τον οίκο Chloé. Με φόντο τον Σηκουάνα, η σχεδιάστρια παρουσίασε μια από τις καλύτερες συλλογές της για τον γαλλικό οίκο, ώστε το «κύκνειο άσμα» της να γραφτεί με χρυσά γράμματα στην κληρονομιά του brand.

Με βασικό concept την αγάπη της για τα λουλούδια, η Spring 2024 συλλογή Chloé που παρουσίασε στην Εβδομάδα Μόδας στο Παρίσι είχε όλα όσα περιμέναμε από τη σχεδιάστρια αλλά και την αισθητική του οίκου: θηλυκές σιλουέτες, φορέσιμα ρούχα και φυσικά μπόλικα λουλούδια. Όλα αυτά, πάντα με την conscious προσέγγιση που έχει πάντα η Hearst σαν σχεδιάστρια -μια φιλοσοφία που «έφερε» σε όλες τις συλλογές της για τον οίκο.

Βοτανικά prints, κρουαζέ φούστες που αναδείκνυαν το γυναικείο σώμα και καμπύλες, πανωφόρια εμπνευσμένα από κρίνους και λευκές ορχιδέες, ενδιαφέροντα cut-outs στα πλαϊνά των φορεμάτων, εκπληκτικές τεχνικές με το δέρμα και το πλεκτό, δραματικά βολάν σε φορέματα και φουσκωτά μανίκια έκαναν τη συλλογή σύγχρονη και ξεχωριστή.

Τα λουλούδια, που είχαν πρωταγωνιστικό ρόλο στη Spring 2024 συλλογή Chloé, παρουσιάστηκαν στα ρούχα με διάφορους τρόπους. Άλλοτε σαν στολίδια καλύπτοντας όλη την επιφάνεια φορεμάτων και άλλοτε σαν statement pieces στους ώμους των ρούχων, η Hearst έβαλε στο επίκεντρο τα λουλούδια, ξεφεύγοντας από το κλασικό, ρομαντικό στοιχείο με τα οποία είναι ταυτισμένα, κάνοντάς τα πιο «δραματικά».

Στις σημειώσεις της συλλογής δεν μπορούσε να μην αναφερθεί η αλλαγή πλεύσης στην οποία υποβάλλεται ο οίκος. «Ένας εορτασμός της Hearst για την μεταβατική περίοδο που διανύει ο οίκος Chloé». Φυσικά, από τη συλλογή (και τις σημειώσεις), δεν έλειπε το σημαντικό μήνυμα της βιωσιμότητας το οποίο σε αυτή τη συλλογή η Hearst συνέδεσε με το βοτανικό στοιχείο της συλλογής.

Μετά από ένα καλοκαίρι με πυρκαγιές σε όλο τον κόσμο και με ανείπωτες καταστροφές που επηρεάζουν το φυσικό κλίμα, η συλλογή Chloé, μάς υπενθυμίζει τη σημαντικότητα της φύσης που μας παρέχει το οξυγόνο με το οποίο αναπνέουμε και ζούμε.

Με ένα εορταστικό κλείσιμο στο τέλος του show με χορευτές και μουσικούς από το Ρίο ντε Τζανέιρο να παίζουν σάμπα και να τιμούν τις ρίζες της σχεδιάστριας, η οποία μαζί με τα μοντέλα βγήκε και χόρεψε με την καρδιά της, το αντίο της από τον οίκο δεν θα μπορούσε να είναι καλύτερο.

Exit mobile version