PFW: Οι elevated φόρμες του Dries van Noten και οι δυναμικές σιλουέτες του οίκου Balmain
- 29 ΦΕΒ 2024
H Εβδομάδα Μόδας στο Παρίσι συνεχίζεται και οι παριζιάνικες πασαρέλες, δεν απογοητεύουν. Μερικοί από τους σημαντικότερους οίκους μόδας που είτε έχουν «γεννηθεί» στην Πόλη του Φωτός, είτε έχουν τη βάση τους εκεί, δεν σταματούν να παρουσιάζουν τη δική τους εκδοχή της γαλλικής μόδας, που έχει τη signature ανεπιτήδευτη φύση για την οποία είναι γνωστή, χωρίς όμως να ξεχνάει να προσφέρει μια φρέσκια ματιά στη μόδα.
Ο Βέλγος Dries van Noten το καταφέρνει αυτό μέσα από τη γνωστή του ικανότητα να συνδυάζει κλασικές σιλουέτες και styles με ένα avant-garde twist, ενώ ο Olivier Rousteing στον Balmain, βρίσκει πάντα τρόπο να «χωρέσει» τις προσωπικές του εμπειρίες στις δημιουργίες του, τιμώντας πάντα την κληρονομιά του οίκου. Η Εβδομάδα Μόδας στο Παρίσι, έχει απ’ όλα, και τα παρακάτω 2 shows, έχουν όσα χρειάζεσαι για να εμπνευστείς για τη μόδα του σήμερα.
Εβδομάδα Μόδας στο Παρίσι: Ο Dries van Noten λέει «ναι» στην άνεση
Κάποιες φορές αναρωτιέμαι τι κάνει τον Dries van Noten τόσο σπουδαίο. Σίγουρα το γεγονός ότι προέρχεται από την αναγνωρισμένη σχολή μόδας στο Βέλγιο, το Royal Academy of Fine Arts στην Αμβέρσα, μια σχολή που έχει «θρέψει» μερικά από τα σημαντικότερα ονόματα στην ιστορία της μόδας (ανάμεσά τους και ο Martin Margiela), δημιουργώντας το δικό τους «κίνημα» στη μόδα (τους φημισμένους Antwerp Six), που έβαλαν στον χάρτη την ευρωπαϊκή μόδα, είναι σίγουρα ένας λόγος. Όσον αφορά την αισθητική του όμως και τον τρόπο που παρουσιάζει το ένδυμα, ο van Noten καταφέρνει κάθε φορά να «παντρέψει» άψογα αναπάντεχα υλικά και υφάσματα, με μοναδικά prints και έντονα χρώματα.
Αυτή είναι η βάση της επιτυχίας του, κατά τη γνώμη μου, σε συνδυασμό με τον αψεγάδιαστο σχεδιασμό, αλλά και την ανεπιτήδευτη φύση που εκπέμπει η γυναίκα Dries van Noten. Για τη Fall 2024 συλλογή που παρουσίασε στην Εβδομάδα Μόδας στο Παρίσι όμως, ο σχεδιαστής πειραματίζεται με τη γνωστή, εκλεπτυσμένη αισθητική του και παρουσιάζει τη δική του εκδοχή των loungewear ρούχων στην πασαρέλα.
Χωρίς να χάνει τη γνωστή του δεξιοτεχνία στον σχεδιασμό των ρούχων, ο van Noten θέλει να ενστερνιστούμε τα άνετα υφάσματα και τις χαλαρές σιλουέτες. «Παίζει», λοιπόν, με το athleisure και συνδυάζει τα πιο casual κομμάτια της γκαρνταρόμπας, με ρούχα από τα οποία δεν λείπει το χρώμα, η λάμψη ή οι αντισυμβατικές σιλουέτες.
Κλασικές γκρι φόρμες συνδυάζονται με εκπληκτικά cocoon-shaped πανωφόρια σε έντονα χρώματα, αθλητικές ζακέτες φοριούνται με κομψές pencil φούστες από μεταλλικά λαμπερά υφάσματα, και τα φαρδιά μάλλινα πουλόβερ με τα φαρδιά υφασμάτινα παντελόνια είναι μια ωδή στις relaxed σιλουέτες.
Φυσικά, από τη συλλογή δεν λείπουν τα ladylike inspired φορέματα που αγκαλιάζουν το σώμα, σε soft παστέλ αποχρώσεις, ενώ τα εκπληκτικά καλοραμμένα κοστούμια με τα λαμπερά διακοσμητικά στοιχεία αλλά και αυτά με τα dreamy μοτίβα που βάφτηκαν στο χέρι, ήταν οι σταρ της συλλογής.
Η μίξη των παστέλ χρωμάτων του ροζ, του σομόν και του κίτρινου, «ζωντάνεψαν» με τα έντονα μπλε ηλεκτρίκ και τα θερμά πορτοκαλί και κόκκινα που μας υπενθύμισαν την ικανότητα του σχεδιαστή να «παντρεύει» άψογα 2 διαφορετικούς κόσμους. Η ανεπιτήδευτη κομψότητα στο μυαλό του Dries van Noten, εκπροσωπείται μέσω της άνεσης και είμαστε πολύ ΟΚ με αυτό.
Ο κήπος του Pierre Balmain και οι αυτοβιογραφικές αναφορές του Rousteing στη συλλογή Balmain
Νομίζω ότι αυτό που κάνει τις τελευταίες συλλογές του Olivier Rousteing αξιοσημείωτες, είναι το γεγονός ότι μπορεί να βρει την τέλεια ισορροπία ανάμεσα στις προσωπικές του αναφορές στις δημιουργίες του και στην ήδη πλούσια κληρονομιά που άφησε πίσω του ο Pierre Balmain.
Ο Rousteing, ανέλαβε τα ηνία του οίκου 13 χρόνια πριν (ήταν ο νεότερος σε ηλικία σχεδιαστής που του ανατέθηκε μια τέτοια θέση) και κατάφερε να αναβιώσει τον οίκο που ως τότε βρισκόταν σε «αδράνεια». Σε αυτό το διάστημα, έχει κατορθώσει πολλά, με τον ίδιο να συνεχίζει με επιμονή να έχει υψηλούς στόχους για τον οίκο. «Για εμένα, το πιο σημαντικό είναι να κάνω τον οίκο επίκαιρο και να συνεχίσω την κληρονομιά της διαχρονικής κομψότητας», σχολιάζει στα backstage της Fall 2024 συλλογής, που παρουσίασε τη 2η μέρα στην Εβδομάδα Μόδας στο Παρίσι.
Αν και κυκλοφορούν καιρό φήμες, περί αποχώρησης από τον οίκο, ο Rousteing δεν σταματά να δίνει τον καλύτερό του εαυτό στις συλλογές του. Υπάρχει όμως ένα πράγμα που έχει αλλάξει. Οι συλλογές του έχουν γίνει πιο αυτοαναφορικές.
Για τη Fall 2024 συλλογή, στην Εβδομάδα Μόδας στο Παρίσι, λοιπόν, φέρνει τις προσωπικές του εμπειρίες από τα μεγαλώμάτα του στο Μπορντό της Γαλλίας τις οποίες συνδέει με την ιστορία του οίκου. «Έχω πλέον αρκετή αυτοπεποίθηση ώστε να εξερευνήσω τις ρίζες μου, και τα αρχεία του οίκου παράλληλα», ανέφερε στο Fashionista στο τέλος του show. «Ο οίκος ιδρύθηκε το 1945 και προσπάθησα να πάω πίσω στην απίστευτη έμπνευση του Monsieur Pierre Balmain και τον κήπο με τα φρούτα του, την εμμονή του με τα σταφύλια την οποία μετέφερε στα κοσμήματά του και την couture συλλογή του στα ’40s», συνεχίζει.
Τα σταφύλια είχαν πρωταγωνιστικό ρόλο στη συλλογή, μιας και αποτελούν κάτι σαν σήμα-κατατεθέν και για το Μπορντό όπου μεγάλωσε ο σχεδιαστής. Οι φράουλες «εξετάστηκαν» το ίδιο εξονυχιστικά στη συλλογή, το ίδιο και το κέλυφος των σαλιγκαριών, αφού όλα τα είδαμε σε prints με κρύσταλλα, σε σκουλαρίκια, ζώνες, κολιέ, tops αλλά και στα πανωφόρια της συλλογής.
Μετά τη Spring 2024 συλλογή, στην οποία πρωταγωνίστησαν οι 3D τεχνικές και τα sculptural φλοράλ, ο σχεδιαστής χρησιμοποίησε μια παρόμοια προσέγγιση και σε αυτή, μέσα από τα φανταστικά χρυσά tops σαλιγκαριών αλλά και τα εντυπωσιακά bustier tops που έφεραν ένα softness στα ρούχα.
Από τη συλλογή δεν έλειπαν και οι δυναμικές σιλουέτες με τις τονισμένες μέσες και «αιχμηρά» γεωμετρικά κοψίματα, που μάς θύμισαν τον παλιό-καλό Balmain (από τότε που τον ανέλαβε ο Rousteing). Έντονοι ώμοι, ογκώδεις, κυματιστές φούστες και φορέματα και «άκαμπτα», σκληρά, ανάγλυφα δέρματα, πρόσφεραν τον signature δυναμισμό για τον οποίο είναι γνωστός ο οίκος.
Ο Olivier Rousteing αγαπάει τη γυναίκα και δεν θα σταματήσει ποτέ να την υπερασπίζεται μέσα από τις δυναμικές σιλουέτες. Όλα αυτά, ενώ τιμάει την κληρονομιά του οίκου, αλλά και τη δική του.