ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΜΟΔΑΣ

PFW: Τα 6 καλύτερα shows από ένα πολυάσχολο σαββατοκύριακο μόδας

Y/Project Spring 2024 Launchmetrics Spotlight

3 μέρες έμειναν μόνο μέχρι την ολοκλήρωση των παρουσιάσεων των Spring 2024 συλλογών και το τέλος του Fashion Month αυτής της σεζόν που είχε εξαιρετικό ενδιαφέρον, για διάφορους λόγους. Η Εβδομάδα Μόδας στο Παρίσι είναι η τελευταία στάση και από την Τρίτη 3 Οκτωβρίου όλοι οι άνθρωποι της μόδας θα μπορέσουν επιτέλους να ξεκουραστούν μετά από έναν εξαντλητικό μήνα.

Αυτήν τη σεζόν η μόδα βρέθηκε και πάλι στο επίκεντρο. Δεν ήταν οι influencers ή οι celebrities που έκλεψαν την παράσταση. Μετά από καιρό, δόθηκε περισσότερη προσοχή στη μόδα. Η δεξιοτεχνία και ο σχεδιασμός των ρούχων, το concept και ο τρόπος που οι designers μεταδίδουν το μήνυμά τους μέσα από τα ρούχα τους, το τέλος της εποχής για πολλούς δημιουργούς (βλ. Gabriela Heart, Sarah Burton) αλλά και η εκπροσώπηση ποικίλων σωματότυπων ακόμα και σε μια διοργάνωση όπως η Εβδομάδα Μόδας στο Παρίσι (ή και στο Μιλάνο), που συνήθως απαρνιέται τη «διαφορετικότητα», μάς έκανε να βρούμε ξανά τον ενθουσιασμό μας για τη μόδα.

Η Εβδομάδα Μόδας στο Παρίσι είναι ο τελευταίος σταθμός σε αυτόν τον μήνα μόδας, και το σαββατοκύριακο που μας πέρασε, μερικά από τα πιο σημαντικά ονόματα του χώρου παρουσίασαν τις Spring 2024 συλλογές τους.

Η διαφορετικότητα ως προς τα styles αλλά και στους σωματότυπους που είδαμε στις πασαρέλες, η ανάγκη για πειραματισμό μέσα από αντισυμβατικές σιλουέτες και τα «τελευταία αντίο» που έφεραν δάκρυα στα μάτια ακόμα και της Naomi Campbell, είναι μερικά από τα highlights της διοργάνωσης.

Όλα αυτά, έκαναν την Εβδομάδα Μόδας στο Παρίσι ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα και αυτή τη φορά το ενδιαφέρον κέντρισαν μόνο οι πασαρέλες. Παρακάτω, τα 6 καλύτερα fashion shows από τη διοργάνωση.

Loewe Spring 2024- Οι λεπτομέρειες κάνουν τη διαφορά

Οι λεπτομέρειες είναι που κάνουν τη διαφορά και ο Jonathan Anderson (καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου Loewe), έχει γράψει το δικό του εγχειρίδιο πάνω σε αυτό. Το camp και η ανάγκη του να πειραματίζεται με τις σιλουέτες, προσφέροντας τη δική του ιδιόρρυθμη ματιά απέναντι στη μόδα, είναι το στοιχείο του και ήταν «παρών» και στην παρουσίαση της Spring 2024 συλλογής Loewe που παρουσίασε στην Εβδομάδα Μόδας στο Παρίσι.

Ο σχεδιαστής αποφάσισε να δώσει έμφαση στις λεπτομέρειες μέσα από μια συλλογή που είναι η πιο φορέσιμή του ως τώρα. Ψηλόμεσα παντελόνια (που έφταναν κάτω από στήθος) και τζιν συνδυασμένα με πουκάμισα και σακάκια αλλά και με 3D τοπ, μακριές ζακέτες χωρίς μανίκια, δερμάτινα jackets που έδειχναν πραγματικά ελαφριά και που είχαν το γνωστό χιουμοριστικό ύφος του σχεδιαστή, φαρδιές ζακέτες και πολύχρωμα πλεκτά, μίνι βολάν φούστες με ουρές και oversized σακάκια έκαναν τη συλλογή να «πατάει» στα πόδια της.

Οι τεράστιες βελόνες που λειτούργησαν ως ζώνες ήταν το It αξεσουάρ της συλλογής που επιβεβαιώνει την αγάπη του Anderson για το «διαφορετικό», το χιουμοριστικό και το ειρωνικό στοιχείο. Η στροφή της μόδας προς τον μινιμαλισμό ως προς το design, είναι το βασικό στοιχείο που χαρακτηρίζει σχεδόν όλες τις Spring 2024 συλλογές και η συλλογή Loewe διαιωνίζει αυτή τη φιλοσοφία μέσα από ρούχα που βασίζονται στις λεπτομέρειες και τον άψογο σχεδιασμό.

Comme de Garçons -Η μόδα ως μέσο διαφυγής στον avant-garde κόσμο της Rei Kawakubo

Αν κάποιος γνωρίζει την avant-garde μόδα -ή καλύτερα έχει γράψει το δικό της κεφάλαιο στην κατηγορία αυτή- το πρόσωπο αυτό είναι η Rei Kawakubo. H Ιαπωνίδα σχεδιάστρια και δημιουργός του οίκου Comme des Garçons, απεχθάνεται οτιδήποτε νορμάλ και λατρεύει να γιορτάζει το ιδιόρρυθμο, το διαφορετικό. Το DNA του οίκου που είναι η σκόπιμη εκκεντρικότητα και που αποτελεί τα θεμέλια του από το ξεκίνημά του, διδάσκει. Διδάσκει το avant-garde. Διδάσκει το δραματικό. Διδάσκει την αποδοχή για όποιον θέλει να εκφράσει τη διαφορετικότητά του. Όλα αυτά μάς δίδαξε και στη Spring 2024 συλλογή της Comme des Garçons που παρουσίασε στην Εβδομάδα Μόδας στο Παρίσι.

Η συλλογή είχε τις χαρακτηριστικές, «δραματικές» σιλουέτες και τα αναπάντεχα shapes που έχουν πάντα οι δημιουργίες του οίκου. Όπως δήλωσε και η Kawakubo, η συλλογή «δεν έχει να κάνει με τα ρούχα». Επιμένει στην καινοτομία και τάσσεται εναντίον της πρακτικότητας (εκτός από τα sneakers που φοράει στα μοντέλα) μέσα από ρούχα που έχουν όγκους και έντονα χρώματα, που καλύπτουν το κεφάλι, που έχουν φτιαχτεί από ένα «κολάζ» διαφορετικών υφασμάτων και υλικών, καταφέρνοντας να δώσει έμφαση στο «διαφορετικό».

Τα ρούχα της είναι κινούμενα έργα τέχνης και δεν προορίζονται για το συνηθισμένο, αλλά για ανθρώπους που τολμούν και που βιώνουν τη μόδα ως ένα είδος τέχνης με το οποίο πρέπει κανείς να πειραματίζεται διαρκώς. Η Rei Kawakubo είναι μια Καλλιτέχνιδα με «Κ» κεφαλαίο και η προσέγγισή της απέναντι στη μόδα δεν θα σταματήσει ποτέ να εμπνέει.

Η τελευταία συλλογή της Sarah Burton για τον οίκο Alexander McQueen

Η Spring 2024 συλλογή Alexander Mcqueen σηματοδοτεί το τέλος μιας εποχής. Αυτή ήταν η τελευταία συλλογή της Sarah Burton, της σχεδιάστριας που ανέλαβε τα δημιουργικά ηνία του οίκου μετά τον θάνατο του Alexander McQueen, το 2010. «Πάνω απ’ όλα θα ήθελα να ευχαριστήσω τον Lee Alexander McQueen. Μου έμαθε τόσα πολλά και του είμαι ευγνώμων για πάντα», δήλωσε σε statement η Burton η οποία βρισκόταν στο πλευρό του Βρετανού σχεδιαστή (σχεδόν) από το ξεκίνημά του.

Η τελευταία της συλλογή για τον οίκο που παρουσίασε στην Εβδομάδα Μόδας στο Παρίσι, ήταν και από τις πιο επιτυχημένες της, αν και στα 13 χρόνια της θητείας της, κατάφερε να συνεισφέρει με επιτυχία στην κληρονομιά ενός από τους πιο σημαντικούς οίκους της μόδας. Απέτισε φόρο τιμής στον σχεδιαστή, αναβιώνοντας αρκετά από τα μοτίβα και τη signature αισθητική του McQueen στη Spring 2024 συλλογή. Βάζοντας τα τριαντάφυλλα στο επίκεντρο και τα φορέματα που είχαν την πιο μοναδική κίνηση πάνω στην πασαρέλα, η Burton απέδειξε την μαεστρία αλλά και την ευθραυστότητά της σαν σχεδιάστρια. Αυτό αποτυπώθηκε και στα εκπληκτικά ρούχα που εξερευνούν την ανατομία του σώματος, με αποδομημένο τρόπο, μέσα από τη χρήση των ρομαντικών φλοράλ που στη συλλογή απέκτησαν μια πολυδιάστατη χρήση.

Απίστευτα φορέματα που μιμούνταν το σχήμα λουλουδιών και είχαν την πιο εξωπραγματική κίνηση, εξαιρετικά σχεδιασμένα κοστούμια με ενδιαφέρουσες υφές που είχαν κρόσσια, δυναμικές σιλουέτες που παρουσιάστηκαν μέσα από «άκαμπτους» κορσέδες, πανωφόρια που χρησιμοποιούν την κλωστή προσφέροντας ένα ογκώδες, 3D αποτέλεσμα, δερμάτινα και denim σύνολα που αποκτούν νέα πνοή μέσα από καινοτόμες τεχνικές που αγκάλιαζαν άψογα το κορμί των μοντέλων, έπαιξαν με το δίπτυχο ευαλωτότητας και σκληρότητας.

Φυσικά, το κλείσιμο του show δεν θα μπορούσε να κάνει άλλη από τη Naomi Campbell, η οποία με το εκπληκτικό metallic φόρεμά της και δάκρυα στα μάτια, αποχαιρέτησε τη Sarah Burton και της ευχήθηκε προσωπική ευτυχία. Ο σωστός αποχαιρετισμός μιας ταλαντούχας σχεδιάστριας που κλείνει ένα τεράστιο κεφάλαιο στην ιστορία του οίκου και της μόδας.

Η δύναμη του design μέσα από τη Spring 2024 συλλογή Valentino

Ο Pierpaolo Piccioli είναι ένας σχεδιαστής που καταλαβαίνει τη γυναίκα και που πάντα φροντίζει να της σχεδιάζει ρούχα που θέλει να φορέσει. Που την κάνουν να νιώθει ανεπιτήδευτα σέξι αλλά και δυναμική. Δεν έχει σημασία αν τα ρούχα του έχουν έντονα χρώματα ή ενστερνίζονται την αβίαστη κομψότητα του λευκού. Έχουν αντίκτυπο για τον εξαιρετικό σχεδιασμό τους και για τον σύγχρονο ρομαντισμό που κρύβουν. Αυτό χαρακτηρίζει και τα ρούχα της Spring 2024 συλλογής Valentino που παρουσίασε ο σχεδιαστή στην Εβδομάδα Μόδας στο Παρίσι.

Το show, που πραγματοποιήθηκε στο École Nationale, έχει το όνομα “L’Ecole” και στοχεύει στη γυναικεία ενδυνάμωση και απελευθέρωση των φύλων. Μέσα από την καθηλωτική performance της FKA Twigs που μαζί με μερικές ακόμη χορεύτριες κυλίστηκαν στον χώρο δημιουργώντας μια μοναδική ASMR εμπειρία, το show έκλεψε τις εντυπώσεις.

Φυσικά, ο βασικός λόγος γι’ αυτό ήταν τα εκπληκτικά ρούχα της συλλογής Valentino και ο αψεγάδιαστος σχεδιασμός του. Ο Piccioli στρέφεται στον μινιμαλισμό γι’ αυτή τη συλλογή και γιορτάζει τη δεξιοτεχνία που απαιτείται για τη δημιουργία ενός άρτιου ενδύματος. Δυναμικές σιλουέτες συνδυασμένες με «καθαρές» γραμμές και λευκές αποχρώσεις, ήρθαν σε «αντίθεση» με τα πανέμορφα σύνολα που ήταν φτιαγμένα από cut-outs σε σχήματα πουλιών, φρούτων και λουλουδιών.

Boxy T-shirts και φαρδιά πανωφόρια, από denim jackets μέχρι και περίτεχνα σακάκια, κουλ πουκαμίσες που έφεραν τις ισορροπίες στα πιο «ρομαντικά» σύνολα, μακριά αέρινα φορέματα, επιβλητικές κάπες φορεμένες με τζιν ρούχα έκαναν τη συλλογή προσγειωμένη, ακόμα και μέσα στη γενικότερη μαγεία που πρόσφερε απλόχερα το show. Σε αυτό βοήθησε και η χρωματική παλέτα των «αγνών» λευκών, των κομψών μπεζ και απαλών ροζ, ενώ τα denim κομμάτια και τα hints του κυπαρίσσι πράσινου συνέβαλαν σε αυτή τη «προσγειωμένη γοητεία» που είχε η Spring 2024 συλλογή Valentino. Μια συλλογή που τιμάει τις γυναίκες και τις βοηθάει να βρουν την ταυτότητά τους.

Η πιο προσωπική συλλογή Balenciaga και τα πρώτα curvy μοντέλα

Ο οίκος Balenciaga παρουσίασεστην Εβδομάδα Μόδας στο Παρίσι, μια συλλογή όπου ο χώρος που έγινε η παρουσίαση ήταν σε πλήρη συμφωνία με τη δραματικότητα των ρούχων και των αντισυμβατικών σιλουετών για τις οποίες είναι γνωστός. Το show πραγματοποιήθηκε σε ένα κόκκινο θέατρο με δραματικές κουρτίνες οι οποίες όταν άνοιξαν, έδειξαν ότι ο Demna (καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου), νιώθει αρκετά ασφαλής για το ταλέντο του ώστε να παρουσιάσει “back-to-basics” κομμάτια. Η συλλογή ξεκίνησε με μια σειρά από ολόμαυρα σύνολα τα οποία γιόρτασαν την αγάπη του σχεδιαστή για το αλλόκοτο που αποδεικνύει ότι η μόδα δεν είναι ένα πράγμα. Φαρδιά bomber jackets και δίχρωμες καμπαρντίνες, κουλ moto jackets, εκπληκτικά πλισέ φλοράλ φορέματα (ένα επαναλαμβανόμενο look που βλέπουμε σε όλες τις συλλογές Balenciaga) και -εξαιρετικό- layering φαρδιών denim με casual κομμάτια της γκαρνταρόμπας.

Στην ουσία, η Spring 2024 συλλογή Balenciaga επιστρέφει στις βασικές αρχές της αισθητικής του οίκου, δίνοντας έμφαση στην πρακτικότητα των ρούχων. Εκεί που ο σχεδιαστής διαφοροποιήθηκε με αυτή την συλλογή ήταν στο προσωπικό στοιχείο που έφερε στην παρουσίαση. Ο Demna έφερε στην πασαρέλα πρόσωπα που σημαίνουν κάτι γι’ αυτόν.

Από την κριτικό μόδας, Cathy Horn και το trans icon Amanda Lepore, για τον σχεδιαστή η παρουσίαση αυτή ήταν προσωπική υπόθεση. Σε αυτό βοήθησε και το γεγονός ότι η μητέρα και ο σύζυγός του περπάτησαν στην πασαρέλα (ο τελευταίος μάλιστα φόρεσε ένα λευκό νυφικό). Φυσικά, όσοι από εμάς μαχόμαστε για την εκπροσώπηση των σωματότυπων στη μόδα, ενθουσιαστήκαμε με την παρουσία του curvy μοντέλου Paloma Elsesser και της τραγουδίστριας-μοντέλου Yseult στην πασαρέλα, σηματοδοτώντας την πρώτη φορά που βλέπουμε curvy σώματα σε συλλογή του οίκου.

Σπάζοντας το φράγμα των στερεοτύπων ομορφιάς ως προς τους σωματότυπους αλλά και τον ηλικιακό ρατσισμό, ο οίκος Balenciaga συνεισφέρει με τον δικό του τρόπο (κι ας είχε κάνει «ένα βήμα πίσω» την περασμένη σεζόν). Τέλος, από τη συλλογή δεν έλειπαν τα signature “wtf” αξεσουάρ για τα οποία είναι γνωστός ο οίκος, με τις πλαστικές τσάντες του σουπερμάρκετ με τα τυπώματα φρούτων και φαγητών να ξεχωρίζουν ενώ τα oversized dad sneakers και τα γούνινα παπούτσια δεν πέρασαν απαρατήρητα.

Y/Project Spring 2024 -More is more

Μετά από μια συναρπαστική παρουσίαση στο Μιλάνο, για τον οίκο Diesel, ο Glenn Martens επιστρέφει με μια ακόμη άρτια συλλογή, αυτή τη φορά για το brand, Y/Project. Ο σχεδιαστής συνεχίζει να παρουσιάζει το ταλέντο του αλλά και το ανορθόδοξο, για κάποιους, όραμα που έχει για τη μόδα. Στις συλλογές του Martens για το Y/Project δεν υπάρχουν κανόνες. Όλα είναι πιθανά. Θα δεις από τις πιο αντισυμβατικές και δραματικές ογκώδεις σιλουέτες σε ρούχα που είναι φτιαγμένα από denim, αλλά δείχνουν σαν κάτι άλλο. Θα δεις τα ρούχα να «τσαλακώνονται» και να τοποθετούνται με τέτοιο τρόπο ώστε να αποκτούν μια μοναδική κίνηση. Θα δεις φαρδιά τζιν παντελόνια και φορέματα να μοιάζουν λες και έχουν μπει στο πλυντήριο, δημιουργώντας ένα μοναδικό, αντισυμβατικό εφέ.

Όλα αυτά ήταν στοιχεία που είδαμε στη Spring 2024 συλλογή Y/Project που παρουσίασε το label στην Εβδομάδα Μόδας στο Παρίσι και που για ακόμη μια φορά, επαναπροσδιόρισε την έννοια των μεγεθών και σιλουετών ακόμα και με τα πιο casual ρούχα. Φαρδιά τζιν παντελόνια που κλείνουν με κουμπιά στο πλάι, τεχνικές που κάνουν τα ρούχα να δείχνουν σαν ξεβαμμένα, airbrushed μοτίβα σε πλεκτά φορέματα που τα έκαναν τρομερά άνετα αλλά και σέξι, κυριάρχησαν σε μια συλλογή που είναι επίκαιρη, σύγχρονη και καινοτόμα (ως προς τον τρόπο που προσεγγίζει τα shapes τουλάχιστον).

Μια ακόμη επιτυχημένη συλλογή από έναν σχεδιαστή που αποδεικνύει διαρκώς το εύρος αλλά και το ταλέντο του και που φημολογείται ότι θα μπορούσε να είναι ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου Alexander McQueen. Θα είχε εξαιρετικό ενδιαφέρον να δούμε μια τέτοια συνεργασία.

 

Exit mobile version