Πώς θα παρουσιάσουν οι οίκοι μόδας τις επόμενες συλλογές τους; Τα νέα δεδομένα
- 14 ΜΑΙ 2020
Με την επιρροή του COVID-19 στη βιομηχανία της μόδας, πολλοί σχεδιαστές αναγκάζονται ν’αλλάξουν τον τρόπο που λειτουργούσαν ως τώρα. Η πανδημία επηρέασε ιδιαίτερα τα εργοστάσια υφασμάτων με αποτέλεσμα, οι παραγωγές των νέων συλλογών να ανασταλούν. Αυτό, σε συνδυασμό με τις διαφοροποιήσεις στο lifestyle, έχει βάλει τους οίκους μόδας να σκεφτούν διαφορετικά. Πότε είναι η καλή στιγμή να λανσάρουν τις συλλογές τους; Τι θα κάνουν με τα ως τώρα αποθέματα; Πώς θα παρουσιάσουν οι οίκοι μόδας τις νέες συλλογές τους;
Με την λήξη της καραντίνας, λοιπόν, σε ευρωπαϊκό επίπεδο, οι εναλλακτικές για τις παρουσιάσεις των νέων κολεξιόν των οίκων μόδας, επιβεβαιώνουν ότι ο χώρος αλλάζει. Άλλοι στρέφονται σε digital πλατφόρμες και άλλοι οίκοι μόδας επιλέγουν να αναβάλουν τα επερχόμενα fashion shows τους, ανακοινώνοντας νέες ημερομηνίες και νέα καθεστώτα.
Ποιοι και πως θα παρουσιάσουν οι οίκοι μόδας τις νέες συλλογές τους
Armani
Πριν λίγες μέρες, ο Giorgio Armani ανακοίνωσε πότε θα παρουσιάσει τη γυναικεία και ανδρική σειρά (και αυτές για το label Emporio Armani). Για τον Σεπτέμβριο 2020 στο Μιλάνο προγραμματίζει τα fashion shows τους, χωρίς να γνωρίζουμε την πλατφόρμα στην οποία θα τα παρουσιάσει. Τον Ιανουάριο του 2021 δε, θα παρουσιάσει το show για το Armani Prive label, παρουσιάζοντας καλοκαιρινά και χειμερινά ρούχα.
Saint Laurent
Ο οίκος Saint Laurent με καλλιτεχνικό διευθυντή τον Anthony Vaccarello ανακοίνωσε ότι αποσύρεται από το πρόγραμμα για το 2020. «Σήμερα, περισσότερο από ποτέ, το brand θα ελέγχει τη συχνότητά του. Θα εκτιμάει την αξία του χρόνου, σύμφωνα με τους δικούς του ρυθμούς, ενώ θα ευνοεί τις σχέσεις που έχει με ανθρώπους και την καθημερινότητά τους», ανέφερε σε statement ο οίκος. Αυτό επιβεβαιώνει την ανεξαρτητοποίηση του οίκου από τις παρουσιάσεις των Fashion Weeks.
Το BC (British Fashion Council) aka London Fashion Week
Τον Απρίλιο το BFC ανακοίνωσε τη digital πλατφόρμα στην οποία θα παρουσιάσουν οι οίκοι μόδας τις νέες συλλογές τους. Η genderless πλατφόρμα θα στηθεί με τέτοιο τρόπο ώστε να υπάρχουν “private rooms”. Εκεί οι καλεσμένοι σε online περιβάλλον, θα μπορούν να δουν τις νέες συλλογές των Άγγλων designers. Οι σχεδιαστές θα πρέπει να δημιουργήσουν και βίντεο εξηγώντας τη συλλογή. Το BFC ανακοίνωσε επίσης, την στήριξή του στους νέους Άγγλους σχεδιαστές. Το BFC θα ενισχύσει οικονομικά 37 νέους σχεδιαστές βοηθώντας τους να αντιμετωπίσουν τις δυσκολίες που προέκυψαν στα brands τους, λόγω πανδημίας.
Camera Nazionale della Moda italian (CNMI) aka Milan Fashion Week
Η Εβδομάδα Μόδας στο Μιλάνο θα έχει και αυτή digital χαρακτήρα. Από τις 14-17 Ιουλίου το Milan Fashion Week θα πραγματοποιηθεί διαδικτυακά. Οι σχεδιαστές θα παρουσιάσουν τις νέες συλλογές τους για την Άνοιξη/Καλοκαίρι 2021, για τις ανδρικές και γυναικείες συλλογές. Στις παρουσιάσεις θα υπάρχουν συνεντεύξεις με τους σχεδιαστές, βίντεο αλλά και φωτογραφικό υλικό των κολεξιόν.
Haute Couture and Fashion Federation
Η Εβδομάδα Υψηλής Ραπτικής στο Παρίσι θα γίνει κι αυτή διαδικτυακά για φέτος. Θα πραγματοποιηθεί από τις 9-13 Ιουλίου σε συγκεκριμένη πλατφόρμα. Οι σχεδιαστές θα παρουσιάσουν τις νέες συλλογές τους για την Άνοιξη/Καλοκαίρι 2021 Υψηλής Ραπτικής. Στην ίδια πλατφόρμα θα έχουν την ευκαιρία να παρουσιάσουν και τις ανδρικές κολεξιόν, ενώ το πρόγραμμα θα εμπλουτιστεί με νέους σχεδιαστές.
Ermenegildo Zegna
Ο γνωστός ιταλικός οίκος ανδρικών ειδών προγραμματίζει μια digital παρουσίαση για τη Spring/Summer 2021 συλλογή. Την παρουσίαση θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσει ένα μεγαλύτερο κοινό. Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου, Alessandro Sartori αναφέρει σχετικά: «Πάντα ήθελα να χρησιμοποιήσω εναλλακτικά φορματ για να επικοινωνήσω τις δημιουργικές μεθόδους που ακολουθώ, με ένα μεγαλύτερο κοινό. Η ιδέα αυτή γι’ αυτή της σεζόν, ήταν να παρουσιάσω την κολεξιόν μέσω ενός digital εργαλείου που μου δίνει την ενέργεια και την ελευθερία σκέψης.» Ο οίκος Ermenegildo Zegna φέτος γιορτάζει τα 110α γενέθλια από την ίδρυσή του.