FASHION NEWS

Rosita Missoni: 6 πράγματα που πρέπει να γνωρίζεις για την ιδρύτρια του εμβληματικού οίκου που έφυγε από τη ζωή

© Luca Bruno/AP Photo

Ήταν μία πρωτοπόρα γυναίκα στη βιομηχανία της μόδας. Σε έναν χώρο που ακόμα και σήμερα κάνει φυλετικές διακρίσεις, η Rosita Missoni κατάφερε να θριαμβεύσει. Η σχεδιάστρια που μαζί με τον σύζυγό της Ottavio ξεκίνησαν τον εμβληματικό ιταλικό οίκο μόδας, Missoni, απεβίωσε την Τετάρτη 1η Ιανουαρίου στο σπίτι της στο Sumirago, στη Βόρεια Ιταλία, σε ηλικία 93 ετών. Ο θάνατός της επιβεβαιώθηκε από την Angela Mariani, υπεύθυνη επικοινωνίας του οίκου Missoni, την Πέμπτη 2 Ιανουαρίου.

Η Rosita Missoni άφησε πίσω της μια τεράστια κληρονομιά όχι μόνο στον οίκο, αλλά και τη μόδα ολόκληρη. Ήταν μια καινοτόμος σχεδιάστρια που δημιούργησε τα iconic πολύχρωμα πλεκτά για τα οποία είναι γνωστός ο οίκος, αλλά και για τα signature ζιγκ ζαγκ μοτίβα που έδωσαν «ζωή» στα πλεκτά και που καθόρισαν την πορεία του ιταλικού label στη μόδα. Το προοδευτικό όραμά της ενέπνευσε πολλούς, ενώ κατάφερε να μετατρέψει τον οίκο Missoni σε έναν από τους πιο επιδραστικούς στην ιστορία της μόδας.

Η Rosita Missoni ήταν μια γυναίκα-πρωτοπόρος και που το έργο της στη μόδα πρέπει να τιμηθεί και να μην ξεχαστεί. Παρακάτω, 6 πράγματα που πρέπει να γνωρίζεις για εκείνη.

Το διαφορετικό όνομα

Ο οίκος Missoni δεν ξεκίνησε με αυτό το όνομα. Πριν πάρει το γνωστό σε όλους όνομά του, η επιχείρηση ξεκίνησε ως μια με πλεκτά και ονομαζόταν “Maglificio Jolly” (Πλεκτά Φαρσέρ). Το όνομα ήταν εμπνευσμένο από την Rosita Missoni που είχε τις δικές της δεισιδαιμονίες (το τυχερό της νούμερο ήταν το 7).

Rosita Missoni: Η αγάπη για την athleisure μόδα

Όταν η Rosita και ο Ottavio Missoni ίδρυσαν τον οίκο το 1953, αρχικά ξεκίνησαν με τη δημιουργία αθλητικών ειδών, πριν μπουν κι επίσημα στο «παιχνίδι» των πλεκτών (όπου καινοτόμησαν στο είδος). Σχεδίαζαν πλεκτές φόρμες που συνδύαζαν με sneakers. Αυτή η ιδέα στην ουσία έθεσε τα θεμέλια της αθλητικής μόδας, ενώ έδωσε το «πράσινο φως» στον κόσμο να φοράει περισσότερο αθλητικά ρούχα και να τα αντιμετωπίζει φυσικά, ως ένα stylish είδος ρουχισμού που φοριούνται καθημερινά.

Το «κατά λάθος» ζιγκ-ζαγκ

Ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα μοτίβα στην ιστορία της μόδας, είναι το ζιγκ ζαγκ μοτίβο του οίκου Missoni. Αυτό το μοτίβο που καθόρισε τόσο την πορεία όσο και την κληρονομιά του οίκου στη μόδα, προέκυψε από λάθος! Αυτό έγινε όταν η Rosita Missoni και ο άντρας της άρχισαν να πειραματίζονται με τα μοτίβα μετά από ένα λάθος στη λειτουργία των μηχανών πλεκτών. Από αυτό το ατυχές συμβάν, προέκυψε και το φημισμένο μοτίβο που γράφτηκε με χρυσά γράμματα στην ιστορία του οίκου.

Missoni Pre-Fall 2025 / Launchmetrics Spotlight
Missoni Pre-Fall 2025

Το εμβληματικό show του 1967 είχε μεγάλο Splash!

Ο οίκος, το 1967, έθεσε τον τόνο στο ύφος που μπορούσαν να έχουν οι πασαρέλες μόδας, ειδικά εκείνη την εποχή που κατά κύριο λόγο, παρουσιάζονταν στα ατελιέ των σχεδιαστών μόδας και είχαν ένα πολύ συγκεκριμένο μοτίβο. Οι σχεδιαστές του οίκου, εκείνη την χρονιά, συνεργάστηκαν με την Γαλλίδα στιλίστρια Emmanuelle Khanh με την οποία παρουσίασαν ένα show που πραγματοποιήθηκε σε μια πισίνα στο Μιλάνο. Τα μοντέλα κάθισαν σε φουσκωτές καρέκλες και «σπιτάκια», αποδεικνύοντας την προοδευτική ματιά της Rosita Missoni (δες φωτογραφίες από το show, εδώ).

Rosita Missoni: Trendsetters

Η Missoni σχεδίαζε πάντα με το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον και φυσικά, επιτρέποντας στις γυναίκες να απελευθερωθούν ενδυματολογικά. Σε ένα show στη Φλωρεντία, το 1967, η σχεδιάστρια έντυσε τα μοντέλα σε διάφανα Lurex tops, χωρίς σουτιέν, σκοπίμως φτιάχνοντας τα ρούχα χωρίς επένδυση. Αυτή ήταν από τις πρώτες φορές που είδαμε το γυμνό να πρωταγωνιστεί στο ντύσιμο των γυναικών και οι πρώτες ενδείξεις του πλέον φημισμένου “braless” trend (η τάση που θέλει να μην φοράς σουτιέν).

Πέρα από τη μόδα

Ο οίκος Missoni είχε βλέψεις για το μέλλον της μόδας αλλά και γι’ αυτό του οίκου, με την Rosita Missoni να θέλει να επεκτείνει την επιχείρηση και πέραν της μόδας. Στα 90s, λάνσαρε είδη σπιτιού (Missoni Home) αλλά και μια σειρά πολυτελών επίπλων που φυσικά περιλάμβαναν τα signature πολύχρωμα μοτίβα του οίκου, που έγιναν σύμβολο status.

«Το χρώμα είναι η ιστορία της ζωής μας» -Rosita Missoni