FASHION SHOW

Schiaparelli Couture Fall 2022: Ο σουρεαλισμός «ζωντάνεψε» στην πασαρέλα

Imaxtree

«Στους δύσκολους καιρούς η μόδα είναι πάντα εξωφρενική», είχε πει η Elsa Schiaparelli. Από τις πρώτες σχεδιάστριες που μάς έδειξε ότι η μόδα είναι μια μορφή τέχνης. Από το φημισμένο lobster dress και τις επιρροές της από τον Salvador Dalí, η Elsa κατάφερε να εικονοποιήσει τον σουρεαλισμό μέσα από τα ενδύματά της. Κανείς δεν το είχε κάνει ως τότε, γι’ αυτό και εκτός από πρωτοπόρος σχεδιάστρια, συνεχίζει να εμπνέει με την κληρονομιά που έχει αφήσει στη μόδα.

Αυτό επιβεβαιώθηκε και στην Εβδομάδα Μόδας Υψηλής Ραπτικής στο Παρίσι που έκανε την έναρξή της τη Δευτέρα 04 Ιουλίου. Ο οίκος Schiaparelli με τον Daniel Roseberry στα καλλιτεχνικά ηνία του οίκου, έχει καταφέρει να τιμήσει αυτή της την κληρονομιά, δημιουργώντας couture ρούχα που βασίζονται στον σουρεαλισμό της Elsa. Τίποτα δεν ήταν “off the table” με τις δημιουργίες της σχεδιάστριας και τίποτα δεν είναι ούτε τώρα. Με έμπνευση από το έργο της σχεδιάστριας, αυτός ο «εξωφρενικός» σουρεαλισμός του οίκου ήταν «παρών» και στην Couture Fall 2022 συλλογή. Η μόδα είναι shocking και αυτό χαρακτηρίζει απόλυτα τη φιλοσοφία του οίκου αλλά και αυτή τη συλλογή.

Ο σουρέαλ κόσμος της Elsa Schiaparelli μέσα από τη Couture Fall 2022 συλλογή

Σε μια γενιά γεμάτη κλώνους, ο οίκος Schiaparelli έρχεται να γιορτάσει τη διαφορετικότητα. Τιμώντας την κληρονομιά της ιδρύτριας του οίκου, εμπνέεται από τις θεμελειώδεις αρχές της για τον σχεδιασμό της Couture Fall 2022 συλλογής. Αυτό οφείλεται και στην επερχόμενη έκθεση μόδας, αφιερωμένη στο έργο της σχεδιάστριας.

Στις 6 Ιουλίου στο Musée des Arts Décoratifs, ξεκινάει η έκθεση “Shocking! The Surreal World of Elsa Schiaparelli”. Στην έκθεση, το κοινό θα μπορεί να θαυμάσει μερικές από τις πιο εμβληματικές δημιουργίες της αλλά και κάποια από τα looks που είδαμε στην πασαρέλα της συλλογής -κάτι που δεν έχει ξανασυμβεί ως τώρα. Εκτός από τις δημιουργίες του οίκου, στην έκθεση θα υπάρχουν και αυτές σχεδιαστών όπως των Yves Saint Laurent, Jean Paul Gaultier, Azzedine Alaïa και Christian Lacroix, εμπνευσμένες από τη «Μητέρα του Περίεργου».

Ο Roseberry, έκανε δε, μια εκ βαθέων συζήτηση με τον Christian Lacroix, από τον οποίο επίσης εμπνεύστηκε για την εν λόγω συλλογή. Με αναφορές από την συλλογή του σχεδιαστή του 1987, αλλά και βασιζόμενος στους κώδικες του οίκου, αυτή τη συλλογή ήταν πιο avant-garde από ποτέ.

Οι αναφορές στον Christian Lacroix και την ιδρύτρια του οίκου

Αντί, λοιπόν, να μειώσει τον σουρεαλισμό που είχαν οι προηγούμενες συλλογές του (που τον έχουν κάνει τόσο διάσημο, ιδιαίτερα σε celebrities όπως την Beyonce και τη Lady Gaga), αποφάσισε να «δώσει» κι άλλο. Αποφάσισε να αυξήσει τον σουρεαλισμό με την ατρόμητη διάθεση που είχαν πάντα οι συλλογές της Elsa Schiaparelli.

Αυτό είχε ως αποτέλεσμα looks όπως το μαύρο, βελούδινο παλτό με τσέπες που θύμιζαν συρτάρια (αναφορά στο “Bureau Drawer” που σχεδίασε η Schiaparelli με τον Salvador Dalí το 1936), που φόρεσε η Carolyn Murphy.

Υπήρχαν και αυτά εμπνευσμένα από τη συνεργασία της με τον Jean Cocteau και τα φημισμένα jackets με λουλούδια που «ζωντάνεψαν» στην πασαρέλα μέσα από μεγάλα 3D λουλούδια, φτιαγμένα από δέρμα. Το στοιχείο των λουλουδιών, υπήρχε έντονο στη συλλογή, σε φορέματα, σακάκια ακόμη και σε κορσέδες στολισμένους με 3D embellished λουλούδια.

Εκτός από τις αναφορές στο έργο της Schiaparelli, στην Couture Fall 2022 συλλογή, είδαμε και πολλά tributes στον Lacroix. Το «διαφορετικό» στη συλλογή αυτή, ήταν αυτό, λοιπόν.

Ο τρόπος που ο Lacroix χρησιμοποιούσε το χρώμα, τα εκπληκτικά βελούδινα κοστούμια, αλλά και οι εκπληκτικοί κορδέσες που αποκάλυπταν το γυναικείο στήθος, πήγαν την αισθητική του Roseberry, ένα βήμα παραπέρα.

Σε αυτό βοήθησε πολύ η γυναικεία σεξουαλική απελευθέρωση που έδωσε αυτή τη σύγχρονη μεν αλλά και εμπνευσμένη από τα 80s διάθεση, στη συλλογή.

Οι έντονοι ώμοι, τα εκπληκτικά κατασκευασμένα κοστούμια και bodysuits. Οι «αλλοπρόσαλλες» και απρόσμενες σιλουέτες που πρόσφεραν μια γλυκιά αντιπαράθεση στο ύφος των ρούχων. Το glitzed glamour εμπνευσμένο από τις «χρυσές εποχές» των 80s. Tα μοναδικά καπέλα του Stephen Jones που θύμιζαν λιβάδια σιταριού. Και φυσικά το subtle homage στην Elsa Schiaparelli, όλα λειτούργησαν μεταξύ τους άψογα.

Το αποτέλεσμα σόκαρε, προβλημάτισε και ενθουσίασε το κοινό. Αυτός δεν είναι εξάλλου και ο ρόλος της μόδας; Να προκαλεί συναισθήματα σε μια εποχή που είμαστε διακρώς μουδιασμένοι από τον καταιγισμό κακών ειδήσεων παγκοσμίως;

Η μόδα είναι ένα μέσο διαφυγής όμως κι αν μη τι άλλο, η Elsa Schiaparelli ξεκίνησε τον οίκο της, έχοντας αυτό στο μυαλό. Η πραγματικότητα, εκτός από σκληρή είναι και βαρετή. Ο σουρεαλισμός έχει περισσότερο ενδιαφέρον.

Exit mobile version