Στη νέα καμπάνια της Gucci τα μοντέλα φωτογραφίζονται μόνα τους. Ακόμα ένα δείγμα ότι η μόδα αλλάζει
- 25 ΜΑΙ 2020
Οι καιροί αλλάζουν. Με την πανδημία του COVID-19 και με εκατομμύρια θανάτους σε όλο τον κόσμο, έχει φέρει αλλαγές στον τρόπο ζωής (και σκέψης;) μας. Οι συνθήκες εργασίες έχουν αλλάξει, χιλιάδες επιχειρήσεις σε Ευρώπη και Αμερική παραμένουν ακόμα κλειστές, και αυτό έχει αντίκτυπο και στον χώρο της μόδας. Τα πράγματα λειτουργούν διαφορετικά. Το social distancing είναι πλέον μέρος του lifestyle μας. Και αυτό έχει ως αποτέλεσμα, οι σχεδιαστές και τα fashion brands να εφευρίσκουν νέους τρόπους για να προμοτάρουν τη δουλειά τους, ενώ κάνουν πράξη το social distancing.
Μετά το art project που συμμετείχε η Cindy Crawford και τη φωτογράφιση μέσω FaceTime και την καμπάνια Jacquemus με την Bella Hadid, η Gucci ακολουθεί το ρεύμα της εποχής. Το αποτέλεσμα; Στη νέα καμπάνια της Gucci, τα μοντέλα να φωτογραφίζονται μόνα τους.
Στη νέα καμπάνια της Gucci τα μοντέλα φωτογραφίζονται μόνα τους
Από τη Fall/Winter 2020 συλλογή του που παρουσίασε τον Φεβρουάριο, ο Alessandro Michele έδωσε τα ηνία στα μοντέλα του. Παρουσίασε ένα fashion show όπου έδειχνε πώς είναι τα backstage σε μια επίδειξη μόδας. To χάος των backstage, οι γρήγοροι ρυθμοί, τα ρούχα που αλλάζουν τα μοντέλα με ταχύτητα φωτός, όλα ήταν «διαθέσιμα» στο κοινό. Με αφορμή, λοιπόν, το concept της συλλογής, αλλά και την αλλαγή στον τρόπο ζωής, η νέα καμπάνια της Gucci δίνει δύναμη στα μοντέλα.
«Τα άτομα που επέλεξα μέσα στον χρόνο ακριβώς για τη μοναδικότητά τους. Τα επέλεξα ακόμα μία φορά, γιατί δεν σταματάνε να εκπέμπουν ενέργεια και εκφραστικότητα. Γιατί ακτινοβολούν χαρά και κέφι. Γιατί έχουν έντονα πάθη και λεπτεπίλεπτες ψυχές», δηλώνει ο Michele.
Ο Michele, λοιπόν, προσκαλεί τα μοντέλα να φωτογραφηθούν μόνα τους. Τονίζοντας την ματαιοδοξία ενός self-portrait, στην εποχή της αυτοπροβολής μέσω των social media, η νέα καμπάνια της Gucci έχει ενδιαφέρον. Συνδυάζει, λοιπόν, δυο επίκαιρες κοινωνιολογικές καταστάσεις, αυτή της ματαιοδοξίας και αυτή του social distancing μέσω των self-portraits των μοντέλων.
Τα μοντέλα στις φωτογραφίες ενδίδουν στις καθημερινές τους συνήθειες, ενώ φορούν δημιουργίες του οίκου. Βουρτσίζουν τα δόντια τους, πλέκουν, κάθονται στις σκέπες των σπιτιών τους κ.ά.
Παρ’ όλη την υποβόσκουσα ματαιοδοξία της κοινωνίας, στη νέα καμπάνια Gucci προβάλλεται η ανθρώπινη αυθεντικότητα. Η αίσθηση του να είσαι νέος και ελεύθερος παρ’ όλους τους κοινωνικούς περιορισμούς (πλέον και κυριολεκτικά), δίνει μια έννοια στου πώς είναι να ζεις, υπό συνθήκες lockdown.
«H υπερβολή του υπερ-νατουραλισμού είναι κάτι στο οποίο πάντα στόχευα και τώρα προκύπτει ακόμα πιο αυθεντικά και πιο φανταστικά από πριν», αναφέρει σχετικά ο καλλιτεχνικός διευθυντής της Gucci. «Είμαι ευγνώμων γι’ αυτή τον ευρηματικό πειραματισμό γιατί ανέκτησε τη δύναμη του να ονειρεύομαι κάτι δικό μου.»