FASHION NEWS

Τα 5 καλύτερα εξώφυλλα από τα τεύχη Σεπτεμβρίου των περιοδικών μόδας

Pexels

«Η μόδα δεν είναι για να κοιτάς πίσω. Είναι για να κοιτάς πάντα μπροστά», είχε πει η Anna Wintour, editor-in-chief της αμερικάνικης Vogue στο ντοκιμαντέρ του 2007, September Issue. Αν και έχουν αλλάξει (πάρα) πολλά από τότε, στην κοινωνία (άρα και τη μόδα), η Anna Wintour είχε ένα δίκιο σε αυτό. Η μόδα είναι το μέλλον. Η εξέλιξη. Η πρόοδος. Τώρα, κατά πόσο αυτό συμβαίνει (στη μόδα ή την κοινωνία), είναι άλλη υπόθεση. Παρ’ όλα αυτά, μια παράδοση στη μόδα, παραμένει «αδιάλλακτη». Τα τεύχη Σεπτεμβρίου. Τα εξώφυλλα στα τεύχη αυτά, το περιεχόμενο (και τα κέρδη φυσικά), είναι από τα σημαντικότερα όλης της χρονιάς. Τι κάνει όμως, τα σεπτεμβριανά τεύχη των περιοδικών μόδας, τόσο σημαντικά;

Η σημαντικότητα των September issues στη μόδα

Αν και ο Σεπτέμβρης δεν είναι ο πρώτος μήνας του χρόνου, για τη βιομηχανία της μόδας είναι σαν να είναι. Είναι ο μήνας που σημάνει την έναρξη της σεζόν του φθινοπώρου, ένας μήνας που συμπίμπτει με τις Εβδομάδες Μόδας των ανοιξιάτικων και καλοκαιρινών συλλογών. Ο Σεπτέμβρης είναι ο μήνας που αποχαιρετάμε το καλοκαίρι και αυτό για τη μόδα είναι μια ευκαιρία για να θέσει τον τόνο της υπόλοιπης χρονιάς αλλά και της επόμενης. Όσον αφορά, τα εξώφυλλα των σεπτεμβριανών τευχών, λοιπόν, από τα πρόσωπα που θα φωτογραφηθούν γι’αυτά μέχρι και το περιεχόμενο που θα παρουσιάσουν οι εκδόσεις, πρόκειται στην ουσία για το «μέλλον» της μόδας. Στις σελίδες των περιοδικών αυτών, παρουσιάζονται οι μεγαλύτερες τάσεις της χρονιάς, από τα χρώματα μέχρι και τα ρούχα που θα φοράμε μέχρι την επόμενη άνοιξη.

Στα τεύχη αυτά, επίσης, λανσάρονται οι καμπάνιες των φθινοπωρινών συλλογών των brands. Οι οίκοι μόδας και τα fashion brands αφιερώνουν μεγάλο μέρος του ετήσιου budget τους σε περιοδικά όπως τη Vogue, το Harper’s Bazaar κ.α., κάνοντας τα September Issues των περιοδικών μόδας από τα πιο κερδοφόρα τεύχη της σεζόν (λόγω της υψηλής ζήτησης για διαφημιστικό χώρο σε αυτά).

Αυτό τον μήνα, λοιπόν, αλλά και τον Σεπτέμβρη ετοιμάσου να «βομβαρδιστείς» με ένα σωρό εξώφυλλα τα οποία σκοπό έχουν να δημιουργήσουν ένα ουσιαστικό (ή και λιγότερο ουσιαστικό) buzz. Τα πρόσωπα που θα επιλέξουν οι editors, το diversity που θα υπάρχει στα εξώφυλλα ή τα editorials μόδας, είναι αυτά που θα καθορίσουν την επιτυχία ή μη των September Issues.

Τα φετινά εξώφυλλα

Τα περιοδικά μόδας λειτουργούν ως εξής: με μερικούς μήνες διαφορά. Αυτό σημαίνει ότι για να στηθεί ένα περιοδικό, δουλεύουν μερικούς μήνες πριν την κυκλοφορία τους. Τα εξώφυλλα του Σεπτεμβρίου, λοιπόν, έχουν ήδη προγραμματιστεί τουλάχιστον 3 μήνες πριν, ενώ κάποια έχουν ήδη εκτυπωθεί. Οπότε είναι σημαντικό οι υπεύθυνοι του περιοδικού, εκτός από το να μελετήσουν και να προβλέψουν καλά τις επόμενες τάσεις της μόδας, να προσφέρουν και μια προοπτική στη μόδα, που να επιβεβαιώνει την εξέλιξή της. Με την αμερικάνικη αλλά και όλες τις εκδόσεις της Vogue να αποτελούν από τα επιδραστικότερα περιοδικά μόδας μέχρι και σήμερα, στην παρακάτω λίστα θα δεις σαφώς μερικά εξώφυλλα από διαφορετικές εκδόσεις.

Το ίδιο περιοδικό όμως -και συγκεκριμένα η αμερικάνικη Vogue-, έχει δεχθεί αρκετές φορές επιθέσεις για την έλλειψη συμπεριληψιμότητας, ως προς τις εθνικότητες και τους σωματότυπους, που παρουσιάζει στα εξώφυλλά του. Αυτό ισχύει και για τους φωτογράφους και όλους τους συντελεστές που συνεργάζονται για την εν λόγω έκδοση.

Αν και δεν υπάρχει τρομερή συμπεριληψιμότητα ως προς τα πρόσωπα απαραίτητα, η εξέλιξη συγκριτικά με άλλα χρόνια είναι εμφανής. Από τη Linda Evangelista που σπάει το φράγμα του ageism και της «τέλειας» ομορφιάς (ειδικά με την αλλοίωση του προσώπου της μετά από αισθητική επέμβαση), τη Serena Williams -μια πρωτοπόρο μαύρη, γυναίκα αθλήτρια, αλλά και τον λατίνο Bad Bunny με φούστα, τα φετινά εξώφυλλα «λένε» κάτι. Ναι, θα θέλαμε ο αντίκτυπος να είναι πιο ισχυρός το ίδιο και το diversity, παρ’ όλα αυτά τα παρακάτω εξώφυλλα είναι ικανοποιητικά. Για τώρα, τουλάχιστον, θα το δεχτούμε.

Vogue UK

Εξώφυλλο: Linda Evengelista

Φωτογράφος: Steven Meisel 

Styling: Edward Enninful 

Από τα πιο σημαντικά εξώφυλλα με μια εμβληματική προσωπικότητα να το κοσμεί, τη Linda Evangelista, που επιστρέφει εκεί που ανήκει. Ένα από τα O.G. μοντέλα των 90s, φωτογραφίζεται για τη βρετανική Vogue, για πρώτη φορά μετά την μόνιμη αλλοίωση που υπέστη το πρόσωπο και το σώμα της μετά από αισθητική επέμβαση. Η ίδια είχε μιλήσει για την εμπειρία της αυτή και για τις ανασφάλειες που προκύπτουν στις γυναίκες από την κοινωνία και την πίεση του να είμαστε πάντα νέες και όμορφες. Με τη βοήθεια όμως της Pat McGraph στο μακιγιάζ που την έκανε, όπως δήλωσε και η ίδια, να αισθανθεί και πάλι όμορφη, και το styling του editor-in-chief, Edward Enninful, η Linda Evangelista πόζαρε και πάλι στον φακό του καλού συνεργάτη και φίλου της Steven Meisel. Η φωτογράφιση αυτή επιβεβαιώνει ότι οι θρύλοι, δεν «πεθαίνουν» ποτέ.

Vogue Italia

Εξώφυλλο: Gigi Hadid 

Φωτογράφος: Rafael Pavarotti 

Styling: Grace Coddington 

Μπορεί η μόδα να έχει γίνει κάπως προβλέψιμη τελευταία, αλλά αυτό το εξώφυλλο και αυτή η φωτογράφιση δείχνουν τη δύναμη της high fashion. Δείχνουν τη δύναμη της φωτογραφίας και του styling και επιτέλους επικεντρώνονται στη μόδα καθ’ αυτή. Μέσα από τη μοναδικότητα που προσφέρουν πάντα οι φωτογραφίες του Rafael Pavarotti, η Gigi Hadid μεταμορφώνεται σε μοντέλο (και όχι απλά σε μια γνωστή celebrity που μας απασχολεί το lifestyle ή η ερωτική της ζωή) και μαζί δημιουργούν εκπληκτικές φωτογραφίες μόδας. Επιτέλους, η μόδα γίνεται και πάλι το επίκεντρο. Σε ένα περιοδικό μόδας που στόχευε πάντα στην καλλιτεχνική πλευρά της μόδας, το εξώφυλλο αυτό, δικαιώνει.

Wonderland

Εξώφυλλο: Jamie Campbell Bower 

Φωτογράφος: Bartek Szmigulski

Styling: Christian Stroble

Από τα πιο επιδραστικά περιοδικά μόδας, μουσικής, κινηματογράφου και τεχνών γενικότερα, το Wonderland στοχεύει πάντα στο artistry. Και αυτό κατάφερε και με αυτό το εξώφυλλο. Από τα πιο «επίκαιρα» εξώφυλλα, αν σκεφτείς ότι φιλοξενεί ένα από τα πιο φρέσκα πρόσωπα της τηλεόρασης. Ο Jamie Campbell Bower aka ο Vecna από το Stranger Things, εκφράζει την καλλιτεχνική πλευρά του και την αγάπη του για τη μόδα, μέσα από ένα provocative εξώφυλλο που δεν θυμίζει τα πιο «ωραιοπημένα» εξώφυλλα των περιοδικών μόδας. Πιο dark, πιο art και πιο ξεχωριστό απ’ όλες τις απόψεις.

 

Harper’s Bazaar

Εξώφυλλο: Bad Bunny 

Φωτογράφος:  John Edmonds

Styling: Yashua Simmons

Ένας από τους επιδραστικότερους Λατίνους καλλιτέχνες, ο Bad Bunny, με αμέτρητες επιτυχίες ήδη, όσον αφορά τη μουσική του καριέρα, ποζάρει σε ένα από τα πολλά εξώφυλλα του τεύχους Σεπτεμβρίου του Harper’s Bazaar. Το περιοδικό σε αυτό το τεύχος παρουσιάζει τα ICONS του σήμερα και ακόμα κι αν διαφωνώ για την επιλογή κάποιων πρόσωπων που προβάλλει, ο Bad Bunny είναι μια πραγματικά ξεχωριστή και σημαντική προσωπικότητα. Μια που σπάει τα ταμπού, όσον αφορά τη μόδα και τη τοξική αρρενωπότητα (είναι ένας straight άνδρας που βάφεται, που ντύνεται σαν γυναίκα, που φοράει φούστες και φορέματα) και που γενικά δεν ακολουθεί τα λανθασμένα στερεότυπα της κοινωνίας. Με ένα diverse καστ όσον αφορά τους συντελεστές της φωτογραφίσης, ο Bad Bunny ξεχωρίζει.

Vogue US

Εξώφυλλο: Serena Williams 

Φωτογράφος: Luis Alberto Rodriguez

Styling: Gabriella Karefa-Johnson

Από τις σημαντικότερες προσωπικότητες στον κόσμο του αθλητισμού. Μια μαύρη γυναίκα (οι μαύρες γυναίκες είναι μία απο τις πιο καταπιεσμένες μειονότητες), που κατάφερε να ξεπεράσει τον φυλετικό ρατσισμό στον χώρο του αθλητισμού (και όχι μόνο) και που, against all odds, με το ταλέντο και τη σκληρή δουλειά της, διεκδίκησε τίτλους και επαίνους. Η τενίστρια Serena Williams, στο εξώφυλλό της στην αμερικάνικη Vogue, ανακοίνωσε και επίσημα την απόσυρσή της από τον αθλητισμό, μέσω μιας εντυπωσιακής φωτογράφισης (στην οποία συμμετέχει και η κόρη της Οlympia).

Τα καλά νέα είναι ότι δεν είδαμε τους «συνήθεις ύποπτους» να φωτογραφίζουν την ταλαντούχα τενίστρα (όπως την Anna Leibovitz για π.χ.), αλλά νέους και ταλαντούχους φωτογράφους, διαφορετικών εθνικότητων οι οποίοι συνέβαλαν στην επιτυχία του εξωφύλλου.