ΜΟΔΑ

Το αγόρι της μόδας είναι κορίτσι

Όταν η Saskia De Brauw έγινε το πρόσωπο της ανδρικής καμπάνιας του Yves Saint Laurent για την Άνοιξη/Καλοκαίρι 2013, ο όρος "ανδρόγυνο" άρχισε να επαναπροσδιορίζεται. Το εκ φύσεως αγορίστικο παρουσιαστικό της De Brauw, δοσμένο μέσα από τα μάτια του φωτογράφου Hedi Slimane, ξεκίνησε ένα μεγαλύτερο trend το οποίο δεν είχε να κάνει μόνο με τις δημιουργίες του οίκου αλλά και με την ελευθερία που έδωσε στις Yves Saint Laurent γυναίκες να ‘υιοθετήσουν’ ένα νέο style που ως τώρα οριζόταν αποκλειστικά menswear. Η ύπαρξη γυναικείων μοντέλων σε ανδρικές καμπάνιες προωθεί την ιδέα του να απορρίψουμε το κλασσικό γυναικείο πρότυπο και να ξανασκεφτούμε την φύση του ανδρικού.

 

Η κατά κύριο λόγο tomboy αγαπημένη Βρετανίδα του χώρου του fashion, Cara Delevingne, είναι εύλογα η πρέσβειρα του trend αυτού για το 2015, καθώς είναι η πρωταγωνίστρια της ανδρικής καμπάνιας της DKNY για την Άνοιξη/Καλοκαίρι 15′. Η Delevingne ποζάρει ανάμεσα σε τρείς άνδρες στο Coleman skatepark της Νέας Υόρκης, φορώντας ένα κλασσικό Donna Karan κουστούμι και δείχνοντας ισάξια sexy με τους άνδρες συναδέλφους της. Και δεν περιορίζεται μόνο εκεί: αναλαμβάνει να εκπροσωπήσει και τη γυναικεία καμπάνια του οίκου, δίνοντας μας αφορμή να αμφισβητήσουμε το διαχωρισμό του γυναικείου και ανδρικού και να ‘αγκαλιάσουμε΄ το νέο unisex trend.

 

Στις εβδομάδες μόδας του 2015 ούτε τα catwalks ξεχώρισαν φύλο. Μοντέλα γένους θηλυκού περπάτησαν στα ανδρικά runways του Raf Simons φορώντας πλεκτά γιλέκα και buggy καπαρντίνες, μη ξεχωρίζοντας στυλιστικά από τους ανδρικά μοντέλα και αναδεικνύοντας έτσι τις δημιουργίες του σχεδιαστή ως μεμονωμένα κομμάτια κατάλληλα και για τα δύο φύλα. Όχι μόνο ‘φρέσκο’ αλλά και εμπορικό.

 

Ο προπάτορας της ανδρικής μόδας, Giorgio Armani, θέτει και εκείνος μία νέα πτυχή στο προσδιορισμό του φύλου με τη φθινοπωρινή του collection. Ο Armani για το Φθινόπωρο/Χειμώνα 2015-16, όχι μόνο ντύνει με κουστούμια άντρες και γυναίκες στη menswear εβδομάδα μόδας, αλλά ‘παίζει’ με την έννοια της σεξουαλικότητας, παρουσιάζοντας ζευγάρια ανδρών – γυναικών αλλά και ανδρών – ανδρών να περπατάνε μαζί φορώντας ακριβώς τα ίδια ρούχα. Όλες οι δημιουργίες ήταν εμπνευσμένες από την ιδέα του ρομαντισμού και φυσικά της ανδρικής ομορφιάς.

 

Το trend που καταδυνάστευσε  τον κόσμο της μόδας δεν θα μπορούσε να λείπει και από το κόκκινο χαλί. Η χρυσή κυρία των φετινών Oscars, Julian Moore, εμφανίστηκε με μία ανδρόγυνη δημιουργία του οίκου Saint Laurent στα Καναδικά βραβεία κινηματογράφου στο Τορόντο. Η Moore συνδύασε το μαύρο αντρικό κουστούμι του οίκου, με ένα μαύρο, διαφανές top και peep-toe γόβες, προσαρμόζοντας έτσι την ανδρική φόρμα στο δικό της στυλ.

 

Το αστείο κορίτσι του Hollywood και αγαπημένη κοκκινομάλλα, Emma Stone, εντυπωσίασε για ακόμη μία φορά φορώντας ένα ανδρικό Dior, over-sized σακάκι πάνω από ένα μακρύ, διάφανο φόρεμα στα SAG Awards. Διατηρώντας το girly και χαριτωμένο στυλ που την χαρακτηρίζει, ακολουθεί το συγκεκριμένο trend, ενώ δεν χάνει σε καμία περίπτωση την ικανότητά της να μεταμορφώνει οτιδήποτε φοράει ανάλογα με το χαρακτήρα της.

 

Η μόδα είναι μια μορφή τέχνης που χαρακτηρίζεται από την ελευθερία της έκφρασης. Η ιδέα του επαναπροσδιορισμού των φύλων, είναι σίγουρα ένα θέμα το οποίο συζητείται ιδιαίτερα έντονα τον τελευταίο χρόνο και έχει προβληθεί ξανά και ξανά μέσω του fashion industry.

Οι σχεδιαστές όχι μόνο χρησιμοποιούν γυναικεία μοντέλα στις ανδρικές βδομάδες μόδας αλλά προσαρμόζουν και ένα διαφορετικό τρόπο παραγωγής ενδυμάτων στον ήδη υπάρχων. Η έννοια του φύλου αμφισβητείται και το unisex δεν είναι πια ένας όρος που βλέπουμε μόνο στις καμπάνιες της Benetton.

Από τα οver-sized jackets του Raf Simons στο chic κουστούμι της Julianne Moore, πλέον το θέμα δεν είναι απλά να ‘δανειστούμε’ από τα αγόρια αλλά να πάρουμε έμπνευση από όλα τα είδη δημιουργίας, ακόμα και αν αυτά ανήκουν σε μία ανδρική collection.

Το ερώτημα είναι: η γέννηση του συγκεκριμένου trend αποτελεί ένα ξεκίνημα ώστε να αναθεωρήσουμε τη διαφορετικότητα των φύλων ή είναι απλά ένας ακόμα τρόπος για περισσότερο promotion;