FASHION NEWS

O Tom Ford μιλά για το μέλλον της μόδας μετά την πανδημία: «Η βιομηχανία θα αλλάξει»

AP Photo Evan Agostini/Invision

Η Ρώμη δεν χτίστηκε σε μια μέρα. Οι αλλαγές στον τρόπο ζωής μας, λόγω COVID-19, αλλάζουν και τον μέχρι τώρα ρόλο της μόδας. Η βιομηχανία έχει επηρεαστεί αδρά από τον κορονοϊό και σύμφωνα με τον Tom Ford «δεν μπορούμε να τα διορθώσουμε όλα στα γρήγορα». Η προσαρμογή στη νέα πραγματικότητα θέλει χρόνο, θέλει σκέψη και στρατηγική. Το μέλλον της μόδας μπορεί να είναι και πάλι λαμπρό, εφόσον παρθούν οι σωστές αποφάσεις.

Τις σκέψεις του, την εμπειρία του και την αισιοδοξία του εξέφρασε ο Tom Ford μέσω μιας ανοιχτής επιστολής που δημοσίευσε πριν μερικές μέρες. Ο Αμερικανός σχεδιαστής, πρόεδρος του CFDA (της επιτροπής που στηρίζει νέους Αμερικανούς σχεδιαστές), έστειλε μια επιστολή στον οργανισμό μιλώντας για το μέλλον της μόδας. Ο Ford ανέλαβε χρέη προέδρου πέρσι και τώρα, με αναλαμβάνει να ενθαρρύνει την κοινότητα μέσω αυτή της επιστολής.

Η ενέργεια του CFDA

Η ανοιχτή επιστολή του Tom Ford στο CFDA, μιλάει για το μέλλον της μόδας μετά την πανδημία. Ήδη μερικές επιχειρήσεις στην Αμερική έχουν αρχίσει να λειτουργούν. Παρ’ όλα αυτά αυτοί οι δυο μήνες ήταν καθοριστικοί για το μέλλον πολλών. «Οι προκλήσεις που ζούμε είναι πραγματικά πρωτόγνωρες», γράφει στην επιστολή του ο Ford. Αναφέρει όμως πώς το CFDA έχει σκοπό να στηρίξει όσες επιχειρήσεις μπορεί. Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, το CFDA ξεκίνησε ένα πρόγραμμα, το “A Common Thread”. Το φιλανθρωπικό πρόγραμμα σύλλεξε χρήματα με σκοπό να στηρίξει τις πληγείσες επιχειρήσεις ρούχων στην Αμερική. Με πάνω από 4 εκατομμύρια, το πρόγραμμα θα βοηθήσει πολλούς σχεδιαστές και brands.

«Ξέρουμε ότι δεν μπορούμε να τους σώσουμε όλους, αλλά στόχος μας είναι να βοηθήσουμε όσο περισσότερες επιχειρήσεις γίνεται ώστε να μπορούν να επιβιώσουν και να προετοιμαστούν για το νέο μέλλον της μόδας»

Πώς θα είναι η επόμενη μέρα στη βιομηχανία της μόδας

Με την οικονομία στην Αμερική να «ανοίγει», το μέλλον της μόδας αλλάζει. Οι σχεδιαστές και τα fashion brands πρόκειται να συναντήσουν ένα διαφορετικό «τοπίο». Το μέλλον δείχνει διαφορετικό, και η βιομηχανία πρέπει να προσαρμοστεί στις νέες καταστάσεις. Οι επιχειρήσεις πρέπει να σκεφτούν νέες στρατηγικές, για να επιβιώσουν δημιουργώντας ένα ασφαλές φυσικό και διαδικτυακό περιβάλλον. «Τα brands πρέπει να προσαρμοστούν και τα καταστήματα λιανικής να προσφέρουν ένα ασφαλές περιβάλλον. Για τους υπαλλήλους και τους πελάτες», αναφέρει ο Tom Ford.

μέλλον της μόδας Μπουτίκ της Louis Vuitton στο Dallas του Τέξας την Δευτέρα 4 Μαίου / AP Photo / LM Otero
Μπουτίκ της Louis Vuitton στο Dallas του Τέξας την Δευτέρα 4 Μαίου

Φυσικά, υπάρχει το ερώτημα του αν οι καταναλωτές θα έχουν τις ίδιες αγοραστικές συνήθειες; Θα τρέξει ο κόσμος, χωρίς σκέψη, στα καταστήματα ρούχων για να ψωνίσει; Πόσα χρήματα θα μπορούν να διαθέσουν; Τι προϊόντα θα θέλουν; Οι επιθυμίες των καταναλωτών επηρεάζονται από τις κοινωνικοπολιτικές καταστάσεις. Με την αλλαγή στο lifestyle, ανάγκες αλλάζουν, άρα ο κόσμος θα επιλέγει και διαφορετικά προϊόντα με πριν. Ο Tom Ford στην επιστολή του ψάχνει απαντήσεις σε αυτά τα τεράστια ερωτήματα που προκύπτουν φυσικά για το μέλλον της βιομηχανίας.

Η συμβολή του Ford μέσω του CFDA για το μέλλον της μόδας

Παρ’ όλα τα σημαντικά αυτά ερωτήματα, ο Tom Ford πιστεύει ότι το μέλλον της βιομηχανίας θα είναι και πάλι λαμπρό. Επικροτεί τους συναδέλφους τους και τη βοήθειά τους, κατά τη διάρκεια της πανδημίας που ενίσχυσαν το αμερικανικό σύστημα υγείας με εξοπλισμό. Όσον αφορά το μέλλον της μόδας στην Αμερική, πιστεύει ότι δεν μπορούν να διορθωθούν όλα «στα γρήγορα». Το CFDA θα ποντάρει στο να «σπρώξει» τις επιχειρήσεις ώστε να έχουν ένα online περιβάλλον. Αυτό θα ισχύσει και για τον τρόπο που οι σχεδιαστές επικοινωνούν τις συλλογές τους. Υπονόησε ότι οι εβδομάδες μόδας θα έχουν digital χαρακτήρα, ειδικά από τη στιγμή που η Εβδομάδα Μόδας στο Λονδίνο έχει ήδη ανακοινώσει μια παρόμοια πλατφόρμα.

Η επιστολή του Tom Ford, κλείνει με αισιοδοξία για το μέλλον της μόδας: «Η βιομηχανία θα αλλάξει. Οι αλλαγές όμως θα προσφέρουν και την ευκαιρία να ξεκινήσουμε από την αρχή, να κάνουμε restart και να δημιουργήσουμε γερά θεμέλια το μέλλον της αμερικανικής μόδας. Το μόνο πράγμα που μπορώ να υποσχεθώ είναι ότι θα υπάρχει μέλλον για όλους μας».