Underboob bikini: Κάποιες τάσεις δεν θα έπρεπε να υπάρχουν
- 26 ΜΑΙ 2020
Είναι απ’ αυτές τις στιγμές που με κάνουν να αμφιβάλλω για τον αντίκτυπο της μόδας στην κοινωνία. Που με κάνουν να σκέφτομαι για το ποιόν της. Ειδικά όταν βλέπω μια τάση που δεν αφορά αποκλειστικά το όραμα ενός designer, σαν της Iris van Herpen ή του Kebry Jean-Raymond. Που ξέρω ότι δεν έχει καμία πολιτιστική ή πολιτική αναφορά. Δεν έχει καμία καινοτομία. Στα μάτια μου, δεν έχει καν λόγο ύπαρξης, εκτός από το να εκπληρώσει έναν συγκεκριμένο σκοπό.
Το underboob bikini trend είναι αυτό που με κάνει να σκέφτομαι (ξανά) τη φύση της μόδας. Τον ρόλο που τελικά παίζει στις ζωές μας. Αυτόν που αποκλίνει από τη βιοποριστική της φύση και ενδίδει στον υπερκαταναλωτικό, στον “ανοσία της αγέλης” ρόλο της. Ίσως αν δοκιμάσουν όλοι την τάση του underboob bikini, μετά από λίγο να την αποβάλλουν από το σύστημά τους και να αποκτήσουν αντισώματα. Ελπίζω σε αυτό.
Και πραγματικά θέλω να με πιστέψεις όταν σου λέω ότι είμαι open-minded. Δεν υπάρχουν «υπολείμματα» πουριτανισμού στην περίπτωσή μου, όταν δηλώνω αντί-φαν του underboob bikini trend. Δεν είμαι ντροπαλή στο ντύσιμό μου. Έχω φορέσει ό,τι μπορείς να φανταστείς (καλόγουστο και κακόγουστο) και το καθημερινό μου attire με βρίσκει πιστή φαν του “no pants” club. Πιστεύω ότι το στιλ είναι ένα πολύ προσωπική υπόθεση. Είμαι της άποψης, λοιπόν, ότι ο καθένας είναι ελεύθερος να φοράει ό,τι τον εκφράζει. Αρκεί να εκφράζει κάτι. Ό,τι και αν είναι αυτό τελοσπάντων- ασχέτως προσωπικού γούστου και αισθητικής.
Πού είναι η αυθεντικότητα, οέο;
Σκέφτομαι, λοιπόν, τι μπορεί να εκφράσει η τάση του underboob bikini. Κάτι άλλο πέραν του παράγοντα δείχνω (ή ποζάρω) σέξι στα social media. Τον δέχομαι αυτό τον παράγοντα. Καταλαβαίνω και αποδέχομαι απόλυτα τις γυναίκες που θέλουν να εκπέμπουν θηλυκότητα ή που την βιώνουν και θέλουν να την εκφράσουν με τα ρούχα που φοράνε. Στην περίπτωση του underboob bikini trend όμως, δεν βρίσκω πώς εκφράζεται αυτή η θηλυκότητα. Γιατί το μόνο που βλέπω είναι μια αναμασημένη αισθητική, μία «ποζάρω για το Instagram» θηλυκότητα. Αυτή που δεν είναι πηγαία ή αυθεντική. Βλέπω μια εξαναγκαστική θηλυκότητα που προμοτάρει την αυτοπροβολή μέσω των social media για όλους τους λάθος λόγους. Γι’ αυτό, ακόμα κι αν η τάση του underboob bikini υπάρχει στις ζωές μας τα τελευταία 3 χρόνια και ξεκίνησε στις πασαρέλες, σκέφτομαι ότι είναι τα social media που την ανέδειξαν.
Η δύναμη του influencing. Πόσο ακόμα θα ακολουθούμε τα social media trends με κλειστά μάτια;
Είναι στιγμές που είμαι πεπεισμένη, ότι κάποιες τάσεις προκύπτουν από πλάκα. Ότι είναι ένα κοινωνικό πείραμα που τεστάρει τα όρια της ανθρώπινης ματαιοδοξίας. Μέχρι πού θα φτάσει ένας άνθρωπος στον βωμό μιας τάσης; Σε μία που πολλοί θα υποκύψουν με τα μάτια κλειστά, αφού είδαν να φοράει η Bella Hadid ή την Emily Ratajkowski ή ακόμα και η αγαπημένη τους blogger. Η δύναμη που ασκούν οι λεγόμενοι influencers στις περιστασιακές τάσεις, που αναδεικνύονται μέσω των social media και αναμασώνται και ξεπερνιούνται μέχρι να πεις «κίνδυνος», ακόμα με εντυπωσιάζει.
Γιατί όπως είπαμε, η τάση του underboob bikini υπάρχει από το 2017. Αρκεί όμως ένα post της Kendall (Jenner) ή της Rita (Ora), για να πάρει φτερά. Πόσο ακόμα όμως θα ακολουθούμε τις γυναίκες αυτές και το στιλ τους με τα μάτια κλειστά; Επιλέγοντας αφιλτράριστα να φορέσουμε κάτι, επειδή το φορούν οι ίδιες. Γιατί κακά τα ψέματα, το να ξεπετάγεται το κάτω μέρος του στήθους σου από το μπικίνι, δεν είναι μια τάση που μπορούν να υποστηρίξουν ελαφρά τη καρδία, όλες οι γυναίκες. Άλλες δεν υποστηρίζουν αυτή την αισθητική. Άλλες δεν μπορούν πρακτικά. Αν έχεις ένα μεγάλο στήθος ή αν δεν είναι αρκετά στητό, το αποτέλεσμα δεν θα είναι το ίδιο μ’ αυτό της Kourtney Kardashian. Πολλοί πάντως τονίζουν την αντι-πρακτικότητα της τάσης.
Το underboob bikini φοριέται, επιλέγοντας ένα μαγιό που έχει σχεδιαστεί ώστε να αποκαλύπτει το κάτω μέρος του στήθους. Υπάρχουν όμως και οι “diy” εναλλακτικές, με πολλές γυναίκες να φορούν το τοπ του μπικίνι τους ανάποδα, ώστε να δημιουργείται τελικά αυτό το εφέ.
What women want
Κοίτα, δεν υπάρχει τάση που μας να μας εκπλήσσει. Ανά τα χρόνια, στις πασαρέλες αλλά και τα social media, έχουμε δει να παρελαύνουν ένα σωρό weird τάσεις. Από τις croc πλατφόρμες του Balenciaga μέχρι και «τα πάντα όλα neon» που ευλαβικά υποστηρίζουν πολλές influencers. Κάποια πράγματα όμως είναι προορισμένα για να φορεθούν μόνο στο Instagram. Γιατί στην πραγματικότητα, αυτό που θέλουν οι γυναίκες είναι όχι μόνο να δείχνουν σέξι, αλλά και να νιώθουν άνετα με ό,τι κι αν φοράνε. Ένα underboob bikini μπορεί να προσφέρει υλικό για το Instagram προφίλ σου, αλλά δεν έχει καμία χρηστικότητα.
Και αναρωτιέμαι, λοιπόν, αν αυτές οι τάσεις τελικά πουλάνε. Κατά τη γνώμη μου, πιστεύω πως δεν υπάρχει εμπορικό κέρδος εδώ. Όσο κι αν αυτές οι τάσεις είναι popular στα social media, οι γυναίκες πάντα θα στοχεύουν στην πρακτικότητα. Ειδικά, όσον αφορά τα μαγιό, που είναι ένα πολύ ευαίσθητο ζήτημα. Έχει να κάνει με το σώμα μιας γυναίκας, με την αυτοπεποίθησή της όταν το φοράει. Ένα underboob bikini έχει όλα τα “τζιζ” στοιχεία που αγορεύουν τη μη-πρακτικότητά τους και που παίζουν με την αυτοπεποίθηση μιας γυναίκας. Και αυτό είναι ένα γενικότερο φαινόμενο της εποχής μας. Βλέπουμε την εικόνα μιας γυναίκας που θεωρείται πρότυπο, προσπαθώντας με μανία να την μιμηθούμε. Τι συμβαίνει όμως όταν δεν τα καταφέρνουμε; Και σ’ αυτό συμβάλλει και η μόδα. Γι’ αυτό ίσως κάποιες τάσεις δεν θα έπρεπε να υπάρχουν.