ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΜΟΔΑΣ

Versace x Fendi: Οι εμβληματικοί οίκοι μόδας ενώνουν τις δυνάμεις τους για μια σπάνια συλλογή. Πώς προφέρεται το “Fendace”;

Daniele Venturelli / Getty Images/Ideal Images

Δεν είναι κάθε μέρα που βλέπεις δυο iconic ιταλικούς οίκους μόδας να συνεργάζονται, ενώνοντας τις αισθητικές τους. Όσο παρόμοιες ή αντίθετες κι αν είναι μεταξύ τους, το να βρουν αυτό που λένε οι Αμερικάνοι “a middle ground”, σημαίνει ότι σχεδιαστές αυτοί, έχουν βάλει το εγώ τους στην άκρη. Το εγώ τους, το βάζουν στην άκρη για το κοινό καλό. Γιατί στον επιχειρηματικό κόσμο, το «καλό» αυτό, μεταφράζεται σε κέρδη. Ενώ στον κόσμο της μόδας, το να έχεις ρούχο από την limited αυτή συλλογή, σημαίνει ότι έχεις “street credit”. Έχεις υπό την κατοχή σου, ένα collector’s item, ένα σπάνιο κομμάτι ρούχου, μεγάλης αξίας.

Αυτό, στην ουσία, σημαίνει η συνεργασία του οίκου Versace με τον οίκο Fendi. Δυο τεράστιοι οίκοι, με μεγάλη ιστορία και πολιτιστική κληρονομιά που ο καθένας του έχει το δικό του κεφάλαιο στην ιστορία της ιταλικής μόδας, και όχι μόνο. Τα θεμέλια της μόδας έχουν βασιστεί στην αισθητική των δυο αυτών οίκων.

Το γεγονός, λοιπόν, ότι η Donatella Versace, η Silvia Venturini Fendi και ο Kim Jones (οι δυο τελευταίοι είναι οι καλλιτεχνικοί διευθυντές του Fendi), συνεργάστηκαν, για μια limited συλλογή ρούχων και ένα εντυπωσιακό fashion show, δεν είναι και λίγο. Είναι σημαντική αυτή η στιγμή στην ιστορία της μόδας, όπως ήταν και η συνεργασία της Gucci με τον οίκο Balenciaga.

Με ένα εντυπωσιακό καστ iconic μοντέλων και 50 «φρανκεσταϊνικά» looks σχεδιασμένα από 3 σχεδιαστές, παρουσίασαν οι οίκοι Versace και Fendi τη συλλογή τους, στην Εβδομάδα Μόδας στο Μιλάνο. Το όνομα αυτής: Τhe Swap. Και το όνομα των δυο οίκων μαζί, εκ των οποίων προέκυψε και ένα νέο logo: Fendace (Fendi + Versace).

Fendace: Η ομορφιά της ομαδικότητας

Παρουσιάζοντας 50 looks για τη Versace και Fendi συλλογή, το show χωρίστηκε σε δυο μέρη. Στο “Versace by Fendi” μέρος και το “Fendi by Versace”. Τι σημαίνει αυτό; Στην πραγματικότητα, δεν πρόκειται για μια συνεργασία αλλά για μια ανταλλαγή styles. Κάπως έτσι, τα 50 σύνολα που είδαμε στην πασαρέλα χωρίστηκαν στη μέση και κάθε οίκος παρουσίασε την δική του εκδοχή. Πώς θα ήταν, λοιπόν, αν ο Jones και η Fendi σχεδίαζαν για τον οίκο Versace και η Donatella για τον οίκο Fendi; Μέσα από αυτή τη συλλογή έχουμε την ευκαιρία να δούμε το όραμα του κάθε σχεδιαστή για τον άλλο οίκο. Το αποτέλεσμα; Μια αντίθετα συνοχική συλλογή. Αν και τα designs της Versace x Fendi συλλογής δεν έμοιαζαν μεταξύ τους, ως προς την αισθητική που πρόβαλε ο κάθε σχεδιαστής, είχαν παρ’ όλα αυτά μια συνοχή. Υπήρχε μια αρμονία στην πασαρέλα. Μια ομαδικότητα.

Κάπως έτσι, η late 90s εμπνευσμένη συλλογή που σχεδίασε η Donatella για τον οίκο Fendi χρησιμοποίησε το μονόγραμμα του τελευταίου, μιξάροντάς το στο iconic λογότυπο της Μέδουσας του οίκου Versace. Από την άλλη, τα “Fendi by Versace” looks που είδαμε στην πασαρέλα, είχαν μια πιο edgy και punk rock αισθητική.

Ενώ, περιλάμβαναν τα εμβληματικά chain mail φορέματα για τα οποία είναι γνωστός ο οίκος Versace, συνδυασμένα αυτή τη φορά με δαντέλα και άλλα υλικά. Επίσης, ο οίκος Fendi πήρε το logo του και το παρουσίασε με κρύσταλλα, αποδίδοντας μια πιο Versace αίσθηση σ’ αυτό.

Και στις δυο περιπτώσεις πάντως, είδαμε τα iconic prints του οίκου Versace να αναμειγνύονται με το κλασικό F μονόγραμμα σε καφέ χρώμα του οίκου Fendi, αποδεικνύοντας ότι μπορούν να συνυπάρξουν.

Το εντυπωσιακό καστ με iconic μοντέλα στο show των οίκων Versace και Fendi

Όταν δυο iconic ιταλικοί οίκοι σαν τον Versace και τον Fendi συνεργάζονται, δεν θα μπορούσε το καστ των μοντέλων να μην είναι εξίσου iconic. Τα 90s supermodels, όπως η Kate Moss, η Naomi Campbell, η Amber Valletta, Κaren Elson, Shalom Harlow και η Kristen McMenamy (όλες μούσες και των δυο οίκων στα 90s), εμφανίστηκαν στην πασαρέλα σαρώνοντας τα πάντα στο διάβα τους. Εξίσου εντυπωσιακό ήταν και το «νέο αίμα» του μόντελινγκ. Μοντέλα όπως η Gigi Hadid, η Precious Lee, η Emily Ratajkowski και η Irina Shayk έπαιξαν κι αυτές σημαντικό ρόλο στην επιτυχία του show.

«Φίλοι, είδωλα, μέντορες. Αυτή είναι η ομορφιά της ομαδικότητας». Τα λόγια του Kim Jones περιγράψουν άψογα αυτή την once in a million συνεργασία.

Δες όλο το show, παρακάτω.