Vogue Italia: Τέσσερα iconic μοντέλα με καμπύλες φωτογραφίζονται μαζί και αυτή είναι μια ιστορική στιγμή για τη μόδα
- 8 ΔΕΚ 2020
Είμαι παιδί της μόδας. Από πάντα. Λάτρευα και συνεχίζω να λατρεύω να ξεφυλλίζω τα περιοδικά μόδας και να «χάνομαι» στη δημιουργικότητα που ξεχειλίζει από ένα καλοστημένο περιοδικό. Να διαβάζω τις απόψεις των συντακτών. Να απολαμβάνω τη μόδα στις φωτογραφήσεις που, σε κάποιες περιπτώσεις, θα μπορούσαν να ήταν έργα τέχνης και να δω ότι η ομορφιά δεν έχει όρια. Βασικά, τα όρια αυτά μέχρι πρόσφατα ήταν περιορισμένα. Οξύμωρο αυτό που λέω, το ξέρω. Αλλά έχω μάθει οι εικόνες που έβλεπα σαν παιδί στα περιοδικά μόδας να είναι συγκεκριμένες ως προς τα πρότυπα της ομορφιάς. Τα μοντέλα ήταν ψιλόλιγνα, λευκά με τέλεια επιδερμίδα και μαλλιά και άψογα ρούχα.
Μέχρι και πριν μερικά χρόνια, δεν υπήρχε η παρουσία μιας γυναίκας που να νιώθω (και εγώ και εκατομμύρια άλλες γυναίκες), λίγο πιο οικεία. Στη όψη, στον σωματότυπο σε όλα. Γι’ αυτό και η φωτογράφιση των “Fantastic Four” (έτσι μόνο θα μπορούσα να τις αποκαλέσω τα τέσσερα αυτά iconic μοντέλα με καμπύλες ) στη Vogue Italia είναι μια ιστορική στιγμή για τη μόδα. Αν όχι για όλη τη βιομηχανία, είναι για εμένα.
Για το τεύχος Δεκεμβρίου 2020, η Vogue Italia στις σελίδες της, φιλοξενεί τέσσερις από τις πιο επιδραστικές παρουσίες του μόντελινγκ. Οι Ashley Graham, Paloma Elsessr, Alva Claire και Jilla Kortleve φωτογραφίζονται από τον Ethan James Green για το τεύχος του περιοδικού. Οι γυναίκες αυτές, «σπάνε» τα στερεότυπα της ομορφιάς σε μια βιομηχανία που μέχρι τώρα είχε περιορισμένες αντιλήψεις για το πώς έπρεπε να δείχνει μια γυναίκα. Τα τέσσερα μοντέλα με καμπύλες με τη δουλειά τους, τις αντιλήψεις τους και την προσωπικότητά τους μάχονται για το κίνημα του body positivity στη μόδα και κατακτούν μια θέση σ’ αυτή. Αυτή η φωτογράφιση στη Vogue Italia – που συνοδεύεται από μια συνέντευξη των τεσσάρων γυναικών-, είναι η απόδειξη. Είναι αυτό το «ένα βήμα μπροστά» που τόσο είχε ανάγκη ο χώρος της μόδας.
Γιατί τα μοντέλα με καμπύλες Ashley Graham, Paloma Elsesser, Alva Claire και Jill Kortleve στη φωτογράφιση της Vogue Italia είναι μεγάλη υπόθεση
Η άνοδος του body positivity έχει φέρει την παρουσία μοντέλων σαν αυτών στις πασαρέλες ή στις φωτογραφίσεις περιοδικών μόδας ή για καμπάνιες. Ακόμα κι αν τα ποσοστά είναι ελλιπή (για π.χ. στα 54 μοντέλα ενός catwalk, μόλις 2-3 είναι μοντέλα με καμπύλες), υπάρχει εξέλιξη.
Από τα 3 μοντέλα που περπάτησαν τον Σεπτέμβρη στην πασαρέλα του οίκου Versace μέχρι την εν προκειμένω φωτογράφιση στη Vogue Italia, ποτέ μα ποτέ δεν θα έβλεπες πάνω από 2-3 μοντέλα με καμπύλες μαζί. Και εξηγώ. Σε φωτογράφιση περιοδικού μόδας του βεληνεκούς της Vogue Italia, πριν μερικά χρόνια, δεν θα έβλεπες να φωτογραφίζονται τέσσερα μοντέλα με καμπύλες μαζί. Μιλάμε για τέσσερα curvy models μόνα τους. Χωρίς την παρουσία άλλων μοντέλων (που συναντούν τα μέχρι τώρα στάνταρντ της κοινωνίας).
«Για τη βιομηχανία της μόδας, είμαστε όλες ‘plus size’, αλλά η αλήθεια είναι ότι είμαστε πολύ διαφορετικές η μια από την άλλη, στον σωματότυπο αλλά και σαν προσωπικότητες»
«Γι’ αυτό είναι σημαντικό, όπως σ’ αυτά τα τελευταία shows, να μας δίνεται η ευκαιρία να είμαστε δίπλα-δίπλα στην πασαρέλα έτσι ώστε να μπορούμε να δείξουμε τη μοναδικότητα μας. Μόνο έτσι μπορούμε να ελπίζουμε ότι μια μέρα θα μπορέσουμε να καταργήσουμε αυτή τη ‘βαριά’ ταμπέλα που μας έχουμε φορέσει και να επιστρέψουμε στο να είμαστε απλά γυναίκες, άνθρωποι. Όχι απλά ένα μέγεθος», λέει σχετικά η Graham στη συνέντευξη.
Όταν οι γυναίκες αυτές, λοιπόν, φωτογραφίζονται μαζί για φωτογράφιση με τα εσώρουχά τους, δείχνοντας τα σώματά τους, ξεχειλίζοντας αυτοπεποίθηση και σεξουαλικότητα είναι μια τεράστια στιγμή για τη μόδα. Όπως ήταν και η παρουσία των Alva Claire, Jill Kortleve και Precious Lee στο show της Spring 2021 συλλογής του οίκου Versace.
«Τρία μοντέλα με καμπύλες. Εγώ, η Precious και η Jill μαζί για πρώτη φορά στην πασαρέλα ενός από τα πιο γνωστά fashion brands του κόσμου, γνωστό για την εικόνα της σέξι και αισθησιακής γυναίκας που εκπροσωπεί», δηλώνει η Alva Claire στη συνέντευξη για τη Vogue Italia.
«Το να μας βλέπεις σε τόσο αναγνωρισμένες πασαρέλες, πολλές γυναίκες με καμπύλες που δεν νιώθουν άνετα με τα σώματά τους, μαθαίνουν να τους αρέσουν περισσότερο! Και κάπως έτσι, έχοντας αυτό στο μυαλό τους αποκτούν μια νέα πρωτογενή αυτοεκτίμηση για και βρίσκουν επιτέλους το θάρρος να παίρνουν σημαντικές αποφάσεις για τις ζωές τους. Όπως το να στείλουν το βιογραφικό σε μια δουλειά που θέλουν πολύ ή ακόμα και το να εγκαταλείψουν τον λάθος γι’ αυτές σύντροφο»
Αλλά αυτή η σχέση που έχουν αποκτήσει αυτές οι τέσσερις γυναίκες είναι ο λόγος που το κίνημα «περνάει» στη βιομηχανία. Γι’ αυτό μπορούν και μάχονται σαν ενότητα. Είναι σαν μια αδελφότητα.
«Όταν μας ζητάνε σε μια επίδειξη μόδας και δεν είμαστε διαθέσιμες, είναι σημαντικό να δώσουμε τη δουλειά σε κάποια από εμάς, για να σταματήσουμε το brand από το να αποκτήσει δεύτερες σκέψεις, δίνοντας έτσι την ευκαιρία στο μοντέλα με καμπύλες να έχουν την στιγμή τους στην πασαρέλα. Τα samples size ρούχα που δημιουργούνται για μια επίδειξη μόδας έχουν έναν στρατηγικό ρόλο: επιτρέπουν σε άλλες ‘plus size’ συναδέλφους να πάρουν μέρος στο show αλλά και στις επερχόμενες διαφημιστικές καμπάνιες», λέει η Jill Kortleve.
Η τεράστιας σημασίας φωτογράφιση για την εξέλιξη της μόδας (και όχι μόνο)
Για όλους αυτούς τους λόγους είναι σημαντική αυτή η φωτογράφιση. Αυτό και γιατί οι Alva Claire, Paloma Elsesser, Ashley Graham, Jill Kortleve είναι μόνες τους στη φωτογράφιση. Αυτή είναι μια τεράστια στιγμή. Αλλά και μια που έπρεπε να ζήσουμε. Που θέλαμε να ζήσουμε, κυρίως για να καταλάβουμε ότι αυτή είναι η νέα γενιά πραγμάτων από εδώ και πέρα. Πρέπει να υπάρχει η ποικιλία σωματότυπων στα περιοδικά, στις καμπάνιες, στις πασαρέλες παντού. Αυτό δεν θα σταματήσει κανέναν από το να σχολιάσει κακοτρόπως το σώμα μια γυναίκας, αυτό θα συμβαίνει πάντα, είτε είσαι η Billie Eilish, είτε η Κατερίνα από το Κουκάκι. Αλλά έχει σημασία να μπορεί μια γυναίκα να υπερασπίζεται τον εαυτό της όταν κάτι τέτοιο συμβαίνει. Και αυτό, εν μέρει, θα μπορέσει να το κάνει όταν γνωρίζει ότι όλα τα σώματα είναι όμορφα. Και αν ο χώρος της μόδας δεν υποστηρίζει αυτή την άποψη, τότε ποιος;